CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۸ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

https://cdn.motor1.com/images/mgl/KbbJz1/s3/2022-bmw-7er.webp

Jeff Perez

بی‌ام‌و سری 7 با ورود مدل جدید 2023 وارد هفتمین نسل خود می‌شود و می‌توان استدلال کرد که حتی با وجود تمام نمادهای قبل از آن، این مهم‌ترین مدل 7 است. برای اولین بار از زمان معرفی خود در سال 1977، سری 7 گازسوز با یک همتای الکتریکی به نام BMW i7 عرضه می شود.

همه اینها بخشی از تلاش بی ام و به سمت الکتریکی سازی است. الیور زیپس، مدیرعامل این شرکت می‌گوید که مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی از سال آینده «ضخیم و سریع» عرضه خواهند شد، زیرا این شرکت کاملاً به توافق‌نامه‌های آب‌وهوای پاریس متعهد است و قصد دارد در آینده به سمت یک خط تولید کاملاً الکتریکی، به دنبال رولزرویس و مینی حرکت کند. قبل از آن. در مجموع، گروه BMW می‌تواند تا سال 2030 بیش از 10 میلیون خودروی برقی با باتری در جاده‌ها داشته باشد و i7 قبل از آن به iX و i4 ملحق شود.

شاید به خاطر داشته باشید که اوایل این ماه فرصتی برای نمونه‌گیری از هر دو نسخه گازی و الکتریکی سری 7 به صورت نمونه اولیه داشتیم. اما آن زمان کوتاه پشت فرمان، پیش‌نمایش مختصری از انتظارات را ارائه می‌دهد. امروز، BMW دو مدل پرچمدار را به طور کامل معرفی کرده است، و همانطور که Zipse می گوید، این جفت نشان دهنده "جادوی فناوری در بهترین حالت خود" است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZZzqp/s1/2022-bmw-7er.webp

BMW دو نسخه از سری 7 گازسوز را در زمان عرضه ارائه خواهد کرد: یک مدل پایه شش سیلندر و یک نسخه قدرتمندتر V8. مدل پایه 740i از نسخه ارتقا یافته موتور 3.0 لیتری شش خطی توربوشارژ BMW استفاده می کند که اکنون با اضافه شدن یک دستیار هیبریدی ملایم 48 ولتی همراه است.

مجموع خروجی 740i برابر با 375 اسب بخار و گشتاور 383 پوند فوت است که نشان دهنده بهبود 40 اسب بخاری نسبت به مدل قبلی است. با این سیستم 48 ولتی در حالت شیب کامل، 740i می تواند در فواصل کوتاه با حداکثر گشتاور 398 پوند فوت حرکت کند و به آن اجازه می دهد در 5.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

در همین حال، مدل رده بالای 760i xDrive از یک موتور 4.4 لیتری V8 توربوشارژ دوقلو با همان دستیار هیبریدی ملایم استفاده می‌کند که در مجموع قدرتی معادل 536 اسب‌بخار و 553 پوند بر فوت دارد. این به 760i اجازه می دهد تنها در 4.2 ثانیه به 60 برسد. هر دو خودرو از همان گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می کنند که در سایر محصولات BMW وجود دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/2NNOzE/s3/2022-bmw-7er.webp

در مورد 7er برقی - که رسما i7 xDrive60 نامیده می شود - EV از دو موتور الکتریکی و یک بسته باتری با 101.7 کیلووات ساعت انرژی قابل استفاده برای تولید خروجی ترکیبی 536 اسب بخار و 549 پوند فوت استفاده می کند. این بدان معناست که i7 می تواند در 4.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت و حداکثر سرعت محدود 149 مایل در ساعت برسد. در همین حال، مدل های گازسوز به 155 محدود می شوند.

BMW تخمین می زند که کل برد رانندگی EPA برای i7 xDrive60 حدود 300 مایل در ایالات متحده خواهد بود، اما این رقم به طور رسمی تعیین نشده است. و برای حداکثر شارژ، i7 می تواند با سرعت 195.0 کیلووات در ایستگاه شارژ سریع DC شارژ شود که به آن امکان می دهد 80 مایل برد را در ده دقیقه جبران کند. بهتر از آن، دارندگان i7 در ایالات متحده برای سه سال اول مالکیت، شارژ رایگان نامحدود در Electrify America دریافت خواهند کرد.

هر سری 7 2023 دارای سیستم تعلیق بادی چهار گوشه استاندارد با دمپرهای خودکار و کنترل الکترونیکی است. سیستم تعلیق تطبیقی ​​سری 7 را در حالت اسپرت 0.4 اینچ کاهش می دهد یا برای جاده های ناهموار و موانع کوچک تا 0.8 اینچ افزایش می دهد. علاوه بر این، i7 برای آیرودینامیک به طور خودکار کمی بالاتر از 75 مایل در ساعت کاهش می یابد. و با اضافه شدن فرمان تطبیقی ​​یکپارچه، که به خودرو دقت بیشتری در سرعت‌های بالاتر می‌دهد، سری 7 دارای فرمان چرخ‌های عقب تا نرخ 3.5 درجه است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/qkkgLq/s3/2022-bmw-i7.webp

از نظر بصری، سری 7 جدید یک انحراف آشکار از سدان لوکسی است که جایگزین آن شده است. قسمت جلویی جدید (برای اولین بار در X7 به روز شده دیده شد) نقطه کانونی است، دارای جلوپنجره های کلیوی بزرگ و یک سیستم نور اسپلیت جدید که چراغ های جلو را در وسط سپر و چراغ های LED دو عنصری را در نزدیکی کاپوت قرار می دهد. . در i7، لهجه‌های آبی در پایه فاسیا قرار گرفته‌اند، در حالی که خودروهای گازسوز از سبک استاندارد M Sport برخوردارند.

گزینه‌ای بدون هزینه در i7 xDrive60، بیت‌های اسپرت M طراحی تهاجمی‌تری در قسمت جلویی به سری 7 می‌دهد، گزینه‌های چرخ M Sport 20 و 21 اینچی موجود، و تریم استاندارد Shadowline، که بخشی از نمای بیرونی را تیره‌تر می‌کند. لهجه ها

https://cdn.motor1.com/images/mgl/7ZZLj6/s3/2022-bmw-i7.webp

در داخل، سری 7 از جدیدترین نسخه Live Cockpit Plus BMW با جدیدترین نرم افزار iDrive 8 استفاده می کند. جلو و وسط صفحه نمایش منحنی جدید است که یک تکه شیشه ای پیوسته است که دو صفحه نمایش بزرگ را در خود جای داده است: یک دسته ابزار دیجیتال 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 14.9 اینچی. و یک نوار تعامل جدید، منحصر به فرد 7، دارای یک سطح کریستالی با کنترل های لمسی خازنی برای مواردی مانند تهویه و عملکردهای کنترل آب و هوا است.

اما ردیف دوم سری 7 جدید جایی است که می خواهید باشید. یک صفحه نمایش 31.3 اینچی اختیاری با صفحه نمایش 8K بین دو صندلی جلو زندگی می کند و به سرنشینان عقب امکان دسترسی به تلویزیون داخلی آمازون فایر و سایر خدمات آنلاین را می دهد. هر سرنشین عقب می تواند صفحه نمایش را با لمس آن یا از طریق دو تبلت 5.5 اینچی که در پانل درها نصب شده اند، کنترل کند.

افزودن سیستم صدای فراگیر الماس اختیاری Bowers & Wilkins، 18 بلندگوی استاندارد داخل خودرو را با 36 بلندگوی باکیفیت جایگزین می‌کند. چهار تا از این بلندگوها حتی در هدلینر ادغام شده‌اند و هر 36 اسپیکر یک عملکرد صوتی کامل 4 بعدی را ارائه می‌کنند که از لرزش‌های کنترل‌شده مغناطیسی برای بیس بهتر استفاده می‌کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Rqqgmm/s1/2022-bmw-i7.jpg

هر 7 یک مجموعه استاندارد از عملکردهای کمک راننده فعال BMW را دریافت می کند، اما برای اولین بار، سری 7 یک سیستم رانندگی هندزفری جدید "سطح 2 پلاس" را به دست می آورد. ما این سیستم را در یک نمونه اولیه آزمایش کردیم و متوجه شدیم که کاملاً بصری است. فن‌آوری عالی مرکز خط و عملکردهای تغییر مسیر خودکار به اندازه سوپر کروز کادیلاک و بلوکروز فورد به آن عملکردی می‌دهد.

ب ام و همچنین ویژگی دستیار پارک که از قبل در دسترس بود را در سری 7 و i7 گسترش داد. اکنون، این سیستم امکان پارک پیشرفته تلفن هوشمند از راه دور و همچنین یک دستیار معکوس جدید را فراهم می‌کند که به i7 اجازه می‌دهد تا از شرایط سخت و بدون نیاز به ورودی فرمان از جانب راننده خارج شود.

اولین واحدهای سری 7 جدید در نوامبر امسال با مدل پایه 740i از 94295 دلار شروع می شود و هزینه مقصد نیز شامل 995 دلار می شود. 760i xDrive مجهز به V8 در عین حال 114995 دلار قیمت دارد و i7 الکتریکی 120295 دلار در جعبه قیمت دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/OoovKl/s1/2022-bmw-i7.jpg

MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۱ ، ۲۳:۱۶
pooya pj

https://cdn.topcarnews.net/media/wp-content/uploads/2022/04/14132957/image-deus-vayanne-electric-hypercar-debuts-in-new-york-promises-2200-hp-164989259738206.jpg

Christopher Smith

مهندسی پیشرفته ویلیامز و ایتال دیزاین در هیئت مدیره هستند و تحویل آن برای سال 2025 برنامه ریزی شده است.

برای هر ابرخودرویی که می‌توانید بخرید، به نظر می‌رسد که سه خودروی دیگر از استارت‌آپ‌هایی با قدرت بالای اسب بخار در حال توسعه هستند. در اغلب موارد، چنین وسایل نقلیه ای صرفاً بر اساس ایده ها و رندرهای کامپیوتری ساخته شده اند، اما Deus Vayanne در زندگی واقعی وجود دارد. علاوه بر این، این تازه وارد از برخی برندهای معروف پشتیبانی می‌کند، بنابراین شاید، در جایی که بسیاری دیگر شکست خورده‌اند، از شانس‌ها سرپیچی کند.

Vayanne یک هایپرکار تمام الکتریکی جدید از Deus Automobiles مستقر در اتریش است و اشتباه نکنید - این یک شرکت بسیار جدید است. این خودروساز در سال 2020 با هدف ساخت هایپرخودروهای الکتریکی جدید تاسیس شد و برای این منظور، این خودروساز می گوید تنها 99 دستگاه برای تولید برنامه ریزی شده است. این خودرو قطعاً واجد شرایط خاص است و با بیش از 2200 اسب بخار قدرت (1641 کیلووات)، کاملاً واجد شرایط برای قلمرو هایپرکار است. علاوه بر این، شکل کلی آن - که دیوس آن را به عنوان "زبان طراحی تقارن و بی نهایت" توصیف می کند، مطمئناً عجیب و غریب است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/eoYEqA/s1/deus-vayanne-electric-supercar.jpg

در نمایشگاه خودروی نیویورک 2022 روکش ها از خودرو جدا شدند، بنابراین این صرفا یک رندر فوق العاده نیست. ما یک وسیله نقلیه کامل با فضای داخلی شیک می بینیم که طعمی ارگانیک شبیه به بیرون دارد. نماد بی نهایت یک تم طراحی در سراسر Vayanne است که به وضوح در شکل ورودی هوای جلو و طراحی چراغ عقب قابل مشاهده است، اما همچنین تا حدودی در شکل داشبورد پنهان است. این خودروی دو نفره دارای یک دسته ابزار دیجیتال، یک صفحه نمایش لمسی مرکزی متوسط، و مجموعه ای از سوئیچ ها است که ما مطلقاً چیزی در مورد آنها نمی دانیم. اما به نظر جالب می رسد، بنابراین ما تایید می کنیم.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/vx4L3q/s1/deus-vayanne-electric-supercar.jpg

از آنجایی که یک هایپرکار الکتریکی با 2200 اسب بخار قدرت هستید، احتمالاً می خواهید در مورد پیشرانه بیشتر بدانید. افسوس، اینجا جایی است که واقعیت کمی شروع به تزلزل می کند زیرا Deus هنوز هیچ جزئیاتی ندارد. برای این موضوع، پیش‌بینی می‌شود که توان خروجی آن بیش از 2200 اسب بخار باشد و به این ترتیب، سرعت 0-100 کیلومتر در ساعت (0-62 مایل در ساعت) 1.99 ثانیه و حداکثر سرعت 400 کیلومتر در ساعت (248 مایل در ساعت) نیز وجود دارد. پیش بینی کرد. اوه عزیزم.

ما بارها چنین ادعاهایی را از استارت آپ ها شنیده ایم، اما خبر خوب اینجاست که Deus تنها در این مورد نیست. Italdesign و Williams Advanced Engineering به عنوان شریک درگیر هستند و قطعاً این نهادها استارت آپ نیستند. برای کسانی که متعجب هستند، بله، ویلیامز در فرمول 1 به ویلیامز متصل است و این شرکت تجربه کمی در دنیای موتوراسپورت از جمله عملکرد الکتریکی دارد. بنابراین، در حالی که ما اطلاعات دقیقی در مورد منبع 2220 اسب بخار نداریم، امید واقعی وجود دارد که به زودی عرضه شود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، Deus تحویل 99 Vayannes خود را در سال 2025 آغاز خواهد کرد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/G3yxpJ/s1/deus-vayanne-electric-supercar.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/jlYbke/s1/deus-vayanne-electric-supercar.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۱۱
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/nAXOXj/s1/2023-bmw-x7-xdrive40i.webp

Jeff Perez

X7 پایه قدرت را افزایش می دهد و پرچمدار Alpina XB7 به سرعت 180 مایل در ساعت می رسد.

BMW X7 - بزرگ‌ترین، جسورترین و پرفروش‌ترین SUV باواریا - قرار است پس از پنج سال عرضه در بازار به‌روزرسانی شود. برای سال 2023، طراحان بی‌ام‌و X7 را بهینه‌سازی کردند و جلوه‌ای اسپورت‌تر، به‌روزرسانی‌های جزئی در عقب، قدرت اضافی در مدل پایه و کابینی اصلاح‌شده با جدیدترین و بهترین فناوری در داخل به آن دادند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QeWjWZ/s1/2023-bmw-x7-xdrive40i.webp

در ابتدا در مورد چهره صحبت کنیم، بی‌ام‌و چراغ‌های جلوی سنتی خود را برای سال 2023 به دو قسمت تقسیم کرد. این راه‌اندازی نور دوگانه اصلی‌ترین پایه جدید برای مدل‌های فول سایز BMW خواهد بود و در نهایت راه خود را به سدان‌های الکتریکی i7 و سری 7 و همچنین کراس اوور هیبریدی XM.

در X7، چراغ‌های LED در بالای خط کاپوت قرار دارند در حالی که چراغ‌های جلوی واقعی پایین‌تر روی سپر قرار دارند. بی ام و می گوید هدف از این ظاهر تاکید بر ایستادن X7 است. فراتر از آن، قسمت پایینی مدل xDrive40i دارای یک تریم نقره‌ای براق جدید است که از پایه سپر بالا می‌آید، در حالی که جلوپنجره کلیه به‌روزرسانی‌شده، نوارهای تیره‌ای را در یک محیط کرومی روشن‌تر می‌پوشد. و جدید برای سال 2023: یک عنصر روشنایی آبشاری در خود مشبک، یک رولزرویس.

اسپورت‌تر X7 M60i به جای رنگ مشکی براق از کروم چشم پوشی می‌کند. جلوپنجره کلیه و دریچه‌های پایینی مشکی یکنواخت هستند، در حالی که چراغ‌های جلو درخششی تیره دارند که ظاهری تهاجمی‌تر به آن‌ها می‌دهد. و همانطور که انتظار می رفت، یک نشان M در سمت چپ جلوپنجره قرار دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/JO8J8Q/s3/2023-bmw-x7-m60i.webp

برای همراهی با این استایل جدید جسورانه، BMW 14 رنگ را به پالت اضافه کرد. متالیک خاکستری مسی درخشان – که در اینجا در مدل xDrive40i نشان داده شده است – یکی از آن رنگ‌های جدید است که M Marina Bay آبی متالیک همانطور که در تصویر M60i نشان داده شده است، به همراه سایر روکش‌های BMW Individual مانند Ametrin، Dravit Grey، Tanzanite Blue II و Frozen Pure. خاکستری نیز موجود است.

خریداران همچنین می توانند X7 خود را با نشان BMW M 50 Years انتخاب کنند که چیزی شبیه به این است. و برای اولین بار در یک محصول BMW، چرخ‌های 23 اینچی در دسترس هستند. مدل پایه xDrive40i از رینگ‌های استاندارد ۲۱ اینچی استفاده می‌کند، M60i از آلیاژهای ۲۲ اینچی استفاده می‌کند، و چرخ‌های آلیاژی سبک ۲۳ اینچی BMW Individual نیز در مدل‌های رده بالا موجود هستند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/wloeoL/s3/2023-bmw-x7-m60i.webp

X7 2023 همچنان همان دو حجم موتور سال گذشته را ارائه می‌کند: یک موتور 3.0 لیتری شش سیلندر خطی و یک 4.4 لیتری V8 با دو توربوشارژ اختیاری. اما اکنون، هر دو موتور از یک دستیار هیبریدی ملایم 48 ولتی بهره می برند. مدل پایه شش خطی با افزایش 40 اسب بخاری و گشتاور 52 پوند فوتی به طور قابل توجهی بهبود یافته است. این به آن قدرت مجموع 375 اسب بخار و 383 پوند فوت می دهد. با آن، X7 xDrive40i اکنون می تواند در 5.6 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

واحد V8 توربوی دوقلو همچنان همان قدرت 523 اسب بخاری و 553 پوند فوت گشتاور سال گذشته را دارد که برای رساندن مدل M60i به سرعت 60 در 4.5 ثانیه کافی است. و در صدر این محدوده، آلپینا XB7 با توربو دوقلو V8 بهینه‌سازی شده‌اش، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ پوند فوت تولید می‌کند و آن را در ۴ ثانیه به سرعت ۶۰ می‌رساند و حداکثر سرعت محدود ۱۸۰ مایل در ساعت را به دست می‌آورد. هر نسخه از X7 برای سال 2023 همچنین دارای یک گیربکس جدید هشت سرعته اتوماتیک با عملکرد کنترل پرتاب است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/3W1316/s3/2023-bmw-x7-m60i.webp

در حال حاضر استاندارد مدل X7 M60i، سیستم فرمان یکپارچه فعال و تثبیت کننده رول فعال است. در مدل xDrive40i به‌عنوان بخشی از بسته هندلینگ پویا، سیستم فرمان یکپارچه فعال یک قفسه با نسبت متغیر اختیاری است که به افزایش پاسخ‌دهی در سرعت‌های بالاتر کمک می‌کند و به مانور بیشتری در شرایط سخت کمک می‌کند.

در داخل X7 جدید، جدیدترین سیستم سرگرمی iDrive 8 BMW قرار دارد. iDrive 8 که از یک دسته ابزار دیجیتال 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی 14.9 اینچی تشکیل شده است، هر دو در پشت یک نمایشگر منحنی زیبا پنهان شده اند، iDrive 8 برای اولین بار راه خود را به یک BMW گازسوز باز می کند. تا کنون، iDrive 8 فقط در iX و i4 الکتریکی موجود بود.

رابط iDrive 8 یک سیستم کاملاً جدید در مقایسه با نسخه قبلی 7 است، با رابط شیک تر، صفحه اصلی ساده تر و ویژگی های اضافی. در عین حال، مواردی مانند کنترل صدا و ژست‌ها از مدل قبلی منتقل می‌شوند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/40eyeM/s3/2023-bmw-x7-xdrive40i.webp

صندلی های چند کانتور اکنون در X7 استاندارد هستند و عملکرد گرمایشی استاندارد برای راننده و سرنشین جلو دارند. قبلا هر دوی اینها گزینه بودند. عملکردهای ماساژ و تهویه را می توان هر دو به عنوان یک آپشن اضافه کرد و چرم مصنوعی Sensafin وگان BMW در مدل xDrive40i استاندارد است. M60i دارای چرم استاندارد Extended Merino است که به عنوان یک آپشن در مدل پایه نیز موجود است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lEo9og/s3/2023-bmw-x7-xdrive40i.webp

X7 xDrive40i مدل 2023 از 78845 دلار با هزینه 995 دلاری مقصد شروع می شود که نشان دهنده افزایش جزئی نسبت به سال گذشته در حدود 2000 دلار است. در همین حال، X7 M60i قدرتمندتر برای سال جدید 104095 دلار قیمت دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/pbxKxV/s3/2023-bmw-x7-xdrive40i.webp

https://cdn.motor1.com/images/mgl/oj101l/s1/2023-bmw-x7-m60i.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/L3YeYW/s1/2023-bmw-x7-m60i.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/xqgNgG/s1/2023-bmw-x7-m60i.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/E61K1B/s1/2023-bmw-x7-xdrive40i.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۲۱
pooya pj

Lamborghini Huracan Tecnica Debuts In New York With STO Power

Alex Kalogiannis

جدیدترین ابرخودروی V10 از Sant'agata Bolognese بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهد.

به نظر می رسد که لامبورگینی نمی تواند هوراکان را ترک کند. سرزنش این شرکت سخت است، زیرا سوپراسپرت V10 قدیمی هنوز در مقابل رقبا ایستاده است و با توجه به تکرارهای متعددش ثابت کرده است که یک پلت فرم به راحتی ماژولار است. امروز مدل جدیدی با لامبورگینی هوراکان تکنیکا به وقوع می پیوندد، تجلی نهایی وعده V10 لامبو برای ارائه هیجان هم در جاده و هم در پیست.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXOjpA/s3/lamborghini-huracan-tecnica.webp

هوراکان تکنیکا بسیاری از نشانه‌های خود را از هوراکان STO، نسخه‌ی پیست محور ابرخودروی V10 گرفته است. اساساً، STO تا آنجایی که قوانین جاده اجازه می دهد به یک ماشین مسابقه ای آماده مسابقه Super Trofeo نزدیک است. لامبورگینی این را به یک بسته خیابان پسندتر تبدیل کرده است، بسته ای که رانندگی در جاده ها در حالی که به همین راحتی در پیست کار می کند سرگرم کننده است. در خط تولید هوراکان، تکنیکا جدید تفاوت بین STO آماده مسیر و Huracan Evo RWD "معمولی" را تقسیم می کند.

این خودرو واقعاً پل ارتباطی بین EVO استاندارد و STO است. روون موهر، مدیر فنی لامبورگینی گفت: STO صرفاً برای پیست است و EVO خودروی مورد استفاده روزانه است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/9mZqjg/s3/lamborghini-huracan-tecnica.webp

این موتور از یک موتور 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی - همان نمونه ای که در STO استفاده می شود - نیرو می گیرد و تنها بیش از 630 اسب بخار قدرت و 417 پوند فوت گشتاور را منحصراً به چرخ های عقب می رساند. نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه با ویژگی های تغییر دنده بسته به حالت درایو انتخابی ANIMA ارسال می شود.

بخش فنی Tecnica سیستم LDVI یا "Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata" است که بر رفتار دینامیکی هوراکان تأثیر می گذارد. سیستم هایی مانند کنترل کشش، بردار گشتاور و فرمان چرخ عقب را برای ارائه سطح مطلوب کنترل هماهنگ می کند.

Mohr افزود: «می‌توان گفت [هوراکان تکنیکا] دارای سه روح متفاوت است: عملکرد، سرگرمی در رانندگی و سبک زندگی».

"Strada" پایدارترین حالت رانندگی روزانه است که همه چیز را تا حد امکان راحت نگه می دارد. اسپرت هوراکان را با افزایش واکنش‌های دریچه گاز و گیربکس بازیگوش‌تر می‌کند، گشتاور بیشتری را درگیر می‌کند و به چرخ‌های عقب فضای بیشتری برای بیش فرمانی قبل از مداخله می‌دهد و به رانندگان لغزش دم کنترل‌شده را می‌دهد.

کورسا هوراکان را وارد جدی‌ترین و پاسخ‌گوترین حالت خود می‌کند و هر آنچه را که Tecnica برای حداکثر حمله در مسیر ارائه می‌کند به راننده می‌دهد. دریچه گاز خروجی V10 در حساس ترین حالت خود قرار دارد و تعویض دنده ها به همان اندازه که سریع هستند تهاجمی هستند. فرمان چرخ‌های عقب، کنترل کشش و بردار گشتاور اضافه‌کاری می‌کنند تا هوراکان تمام قدرت مورد نیاز خود را برای دورهای داغ فراهم کند.

هندلینگ فوق العاده است زیرا شما کنترل واقعی ماشین را دارید و می توانید واقعاً با ماشین بازی کنید. این را با STO مقایسه کنید که یک سلاح تیز پیست است و این ماشین همچنین می تواند در پیست شگفت انگیز باشد اما در عین حال رانندگی آسان و روان است. اگر می‌خواهید به سمت بیش فرمانی بروید، کنترل آن واقعاً آسان است.»

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0e4ovW/s1/lamborghini-huracan-tecnica.webp

وی ادامه داد: کنترل کشش کم و بیش با زاویه لغزش توصیف می شود و ما این آستانه را کمی افزایش داده ایم تا بسته به حالت رانندگی لغزش بیشتری داشته باشید. ما واقعاً تصمیم گرفته‌ایم تا سطح بالایی از آزادی را به راننده بدهیم و سپس با یک انتقال روان، کنترل کشش را درگیر کنیم، زیرا در غیر این صورت احساس ناراحتی می‌کند و حرکت را مختل می‌کند.»

ترمزهای Tecnica با سیستم خنک‌کننده الهام‌گرفته از مسیر، با ترمزهای سرامیکی کربنی همراه هستند که دارای منحرف کننده خنک‌کننده و کانال‌های کالیپر هستند. اینها جریان هوا را به داخل دیسک ها هدایت می کنند تا گرما را از بین ببرند، دمای آنها را پایین نگه می دارند و عمر لنت های ترمز را طولانی می کنند. با توانایی هوراکان تکنیکا برای سرعت صفر تا 60 در 3.2 ثانیه و حداکثر سرعت نزدیک به 202 مایل در ساعت، می‌خواهید این ترمزها به خوبی و اغلب کار کنند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/2NOgG4/s1/lamborghini-huracan-tecnica.webp

نمای بیرونی Tecnica فقط برای متمایز کردن آن از بقیه خط تولید نیست. طراحی اصلاح شده آن به منظور بهره وری بیشتر از نظر آیرودینامیکی است و در عین حال از مهندسی سبک وزن آن مانند کاپوت کاملاً فیبر کربنی نهایت استفاده را می برد. از نظر بصری، تفاوت بین همتایان خود در جاده سواری و همتای STO تاکولار خود را تقسیم می‌کند. یک فاسیای جدید دارای یک پرده هوا است، چیزی جدید برای هوراکان. لت‌های پایین‌تر از یک اسپلیتر جلوی جدید، هوا را به چرخ‌ها هدایت می‌کنند تا خنک‌کننده و نیروی رو به پایین بهتر شود.

تغییراتی در بدنه باعث شده است که Tecnica 2.4 اینچ بیشتر از Huracan Evo کشیده شود. این چیز زیادی نیست، اما با توجه به اینکه هر دو هنوز هم ارتفاع و عرض یکسانی دارند، اینچ های اضافی کافی است تا تکنیکا را شلوغ تر و پهن تر نشان دهد. کارهای زیادی برای طراحی مجدد قسمت عقب این هوراکان خاص انجام شد که مزایای متعددی را در پی داشته است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/7ZLnjp/s1/lamborghini-huracan-tecnica.webp

بهبود دید از شیشه عقب بدنام باریک یک تغییر خوشایند است، حتی اگر فقط چند درجه بیشتر باشد. کاپوت فیبر کربنی فوق موتور را می پوشاند در حالی که سپر عقب جدید دارای ورودی هوای بهینه تر است. دو لوله اگزوز شش ضلعی صدای گیلاس بسیار بلند این کیک خاص است.

همه اینها با یک بال عقب ثابت جدید ترکیب شده است که به تکنیکا 35 درصد نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به Huracan Evo RWD می دهد. زیر بدنه Tecnica دارای تعدادی انحراف هوای شکمی برای بهبود بیشتر جریان هوا است. کل بسته بر روی چرخ‌های 20 اینچی الماسی Damiso سوار می‌شود که دارای طراحی شش ضلعی هستند و با لاستیک‌های Bridgestone Potenza Sport پوشیده شده‌اند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/P3GO2G/s1/lamborghini-huracan-tecnica.webp

از آنجایی که امیدواریم رانندگان زمان بیشتری را به جای نگاه کردن به تمام خطوط تیز بیرونی پشت فرمان بگذرانند، لامبورگینی فضای داخلی هوراکان تکنیکا را به محیطی اسپرت و راحت تبدیل کرده است. صندلی‌های قابل تنظیم ارتفاع با کمربندهای ایمنی مهارکننده، بخش «ورزشی» را مطمئناً نشان می‌دهند، در حالی که رابط HMI بازطراحی‌شده کابین خلبان را به مکانی جذاب برای بیش از یک نفر تبدیل می‌کند.

این رابط که معمولاً روی راننده متمرکز است، دارای یک صفحه نمایش مرکزی برای دسترسی مسافران است که به آنها امکان می دهد گزینه های سرگرمی را در صف قرار دهند و به طور مشترک ناوبری کنند. همچنین داده های سفر را ثبت می کند تا با دوستان به اشتراک گذاشته شود و قابلیت فرمان صوتی What3Words را در خود جای داده است. HMI نیز در داخل ساخته شده است و محصولی از هیچ یک از برندهای شریک لامبورگینی نیست.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/koYveQ/s1/lamborghini-huracan-tecnica.webp

ادغام Apple CarPlay، Android Auto و Amazon Alexa به شما اجازه می دهد تا از زندگی روزمره خود به Lambo خود عبور کنید. همچنین سطح خیره کننده ای از سفارشی سازی برای انتخاب وجود دارد که برای خودرویی با این کالیبر قابل درک است.

قیمت و در دسترس بودن هنوز اعلام نشده است، اما شرط خوبی وجود دارد که اگر بخواهید بپرسید، نمی توانید Tecnica را بخرید. خبر خوب این است که این یک مدل اجرا محدود مانند STO نیست، بنابراین یک بلیط بخت آزمایی بخرید و به بهترین ها امیدوار باشید. ما مشتاقانه منتظر هستیم که پشت فرمان بنشینیم و خود ببینیم که چگونه Tecnica خط تولید هوراکان را تکمیل می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lEojPg/s4/lamborghini-huracan-tecnica.webp

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkBvjO/s1/lamborghini-huracan-tecnica.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/OovkKL/s1/lamborghini-huracan-tecnica.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۵۶
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/2NOPxK/s3/2022-ford-gt-holman-moody-heritage-edition.jpg

Christopher Smith

این آخرین نسخه Heritage برای سال 2022 است و به این ترتیب آخرین نسخه برای نسل فعلی فورد GT است.

از زمان ورود ابرخودروی نمادین آبی بیضی در سال 2005، هشت مدل فورد GT Heritage Edition وجود داشته است. اولین مدل در سال 2006 عرضه شد و رنگ آبی و نارنجی معروف خلیج فارس را به خودروی نسل اول آورد. بقیه نسل دوم GT را زیبا کرده اند و اکنون به شماره نه، آخرین در این سری می رسیم. به فورد GT هولمن مودی هریتیج ادیشن 2022 سلام کنید.

همانند مدل‌های قدیمی قبلی، این مدل نیز به تاریخ مسابقه‌ای GT40 ادای احترام می‌کند. همه علاقه مندان به خودرو می دانند که فورد در سال 1966 فراری را در لمانز شکست داد و از خط پایان با آرایش 1-2-3 عبور کرد تا سکو را جارو کند. توجه زیادی به بروس مک لارن و کن مایلز شده است که به طرز بدنامی در کنار هم به عنوان بخشی از تیم مسابقه‌ای شلبی-آمریکایی پایان دادند. Mk II GT40 در جایگاه سوم توسط رونی باکنوم به همراه تیم هلمن مودی رانندگی می‌کرد که نمای بیرونی طلایی با جرقه‌های قرمز در جلو به تن داشت. این همان رنگ‌بندی مسابقه‌ای است که برای این فورد GT 2022 بازسازی شده است. 5 حلقه گرد روی کاپوت و درها.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkBoYV/s1/2022-ford-gt-holman-moody-heritage-edition.jpg

مایک سورسون، مدیر برنامه فورد GT، گفت: از میان تمام برنامه‌های فورد GT Heritage Edition که انجام داده‌ایم، تم طلایی و قرمز امضای Holman Moody Edition ادای احترامی حماسی به پایان لمانز 1966 ما است. این جدیدترین فورد GT توسط یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای مسابقه‌ای فورد GT40، دانش و توانایی تیم مسابقه هلمن مودی در نوآوری بیشتر از رقبای جهانی را گرامی می‌دارد.

علاوه بر رنگ های چشم نواز، Holman Moody Heritage Edition همچنین دارای فیبر کربن در معرض دید در مکان های مختلف است. چرخ های 20 اینچی مسلما برجسته ترین هستند، اما فیبر کربن را در اسپلیتر جلو، دریچه های موتور، دیفیوزر عقب، رکاب های جانبی و آینه های جانبی خواهید دید. فیبر کربن بیشتری در داخل رکاب در، کنسول و رجیستر وجود دارد. بقیه قسمت های داخلی فورد GT نسخه استاندارد با چرم و آلکانتارا فراوان است، هر چند شما کمی تزئینات طلایی را به عنوان یادآور اتصال Holman Moody آن خواهید دید.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/oj1w8L/s1/2022-ford-gt-holman-moody-heritage-edition.jpg

فورد GT 2022 Holman Moody Heritage Edition را در نمایشگاه خودرو نیویورک 2022 در معرض دید عموم قرار خواهد داد و فورد GT40 Mk II اصلی 1966 که بر اساس آن ساخته شده است، به عموم مردم خواهد پیوست. گفته می‌شود تولید بسیار محدود است - تعداد زیادی ارائه نشده است، اما هر نسل دوم فورد GT که تا کنون اجرا شده است 50 یا کمتر بوده است. انتظار می‌رود تولید کلی فورد GT در ماه دسامبر با ساخت 1350 دستگاه خودرو به پایان برسد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/3W198R/s1/2022-ford-gt-holman-moody-heritage-edition.jpghttps://cdn.motor1.com/images/mgl/JO8q0M/s1/2022-ford-gt-holman-moody-heritage-edition.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۱۲
pooya pj

Mercedes-AMG SL43 Debuts With A Turbo Four-Cylinder Using F1 Tech

Christopher Smith

این اولین خودروی تولیدی است که از توربوشارژر گاز اگزوز الکتریکی استفاده می کند.

تنها چند ساعت پس از انتشار یک تصویر تیزر ظریف، مرسدس یک نسخه پایه جدید از رودستر کلاس SL زیبا خود را به ترکیب اضافه کرد. مرسدس AMG SL43 به معنای واقعی کلمه نیمی از موتور برادران و برادران خود را ارائه می دهد و یک موتور V8 دو توربوشارژ را با یک موتور چهار سیلندر تک توربو جایگزین می کند. البته، به عنوان محصول AMG، یک چهار گلدان معمولی نیست. و مطمئناً نیمی از قدرت را ندارد.

خبر بزرگ برای این نسخه از کلاس SL، موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ M139 آن است. طرفداران مرسدس بنز با این موتور آشنا هستند، اما تقویت آن از یک توربو شارژر گاز اگزوز الکتریکی حاصل می شود. این فناوری مستقیماً از تلاش‌های خودروساز در فرمول 1 استخراج شده است و از همان سیستم الکتریکی 48 ولتی استفاده می‌کند که استارت ژنراتور را تغذیه می‌کند. به طور خلاصه، یک موتور الکتریکی بسیار کوچک در توربو می‌چرخد تا زمانی که گازهای خروجی از اگزوز خارج شوند. در نتیجه، مرسدس می‌گوید که این موتور "واکنش دریچه گاز به ویژه خود به خود در کل محدوده دور" ارائه می‌کند و در عین حال راندمان موتور را افزایش می‌دهد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/oj16qp/s3/2023-mercedes-amg-sl43-side-view.webp

این برای راننده چه معنایی دارد؟ موتور چهار سیلندر SL43 381 اسب بخار (284 کیلووات) در 6750 دور در دقیقه تولید می کند. در مورد گشتاور، شما 354 پوند فوت (480 نیوتن متر) را دریافت خواهید کرد که از 3250 دور در دقیقه شروع می شود و تا دور 5000 ثابت نگه می دارد. سیستم استارت-ژنراتور همچنین می‌تواند ۱۴ اسب بخار (۱۰ کیلووات) اضافی را برای دوره‌های کوتاه اضافه کند، و بله، این از نظر فنی باعث می‌شود SL43 یک هیبریدی ملایم باشد. وظایف تعویض دنده توسط MCT نه سرعته آشنا انجام می شود و نیرو را فقط به چرخ های عقب می فرستد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/rKov0E/s3/2023-mercedes-amg-sl43-interior-view.webp

دریچه گاز SL43 را با مشت بزنید، مرسدس می گوید 0-62 مایل در ساعت (0-100 کیلومتر در ساعت) در 4.9 ثانیه می رسد. به طور کلی، SL سطح پایه به سرعت 171 مایل در ساعت (275 کیلومتر در ساعت) خواهد رسید. شاید نیمی از توربوها، نیمی از سیلندرها و نیمی از جابه جایی برادران عضلانی خود را داشته باشد، اما مطمئناً نیمی از عملکرد را ندارد. مرسدس همچنین مشتاق است اشاره کند که موتور کوچکتر به معنای جرم کمتر در جلو است که به SL43 ویژگی های هندلینگ خاص خود را می دهد. که توسط تثبیت کننده های میله پیچشی سبک تر مخصوص این تریم بهینه سازی شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/eoYJX6/s1/2023-mercedes-amg-sl43-engine-view.jpg

برای ناظر معمولی، SL43 شبیه به بقیه خط است. یک چشم تیزبین تغییرات کوچکی را در دریچه‌های قسمت جلویی پایینی و همچنین یک فاسیای صاف عقب بدون دریچه‌های عمودی مشاهده می‌کند. SL43 همچنین سر اگزوز مربعی شکل را با فینیشرهای بیضی می‌فروشد و البته نشان SL43 نیز وجود دارد. چرخ‌های 19 اینچی استاندارد هستند و چرخ‌های 20 اینچی و 21 اینچی اختیاری هستند.

فراتر از آن، شما هنوز هم تمام ویژگی های جالب SL را خواهید دید که در SL55 و SL63 مشترک هستند. این شامل فرمان عقب موجود، حالت‌های رانندگی متعدد، بسته AMG Dynamic Plus، و فضای داخلی فوق‌العاده لوکس پر از صفحه‌نمایش دیجیتال و جدیدترین سیستم MBUX است.

قیمت و در دسترس بودن مرسدس-AMG SL43 نزدیک به تولید اعلام خواهد شد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NGZR0j/s1/2023-mercedes-amg-sl43-interior-view.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/YAW0yq/s1/2023-mercedes-amg-sl43-interior-view.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QeWM23/s1/2023-mercedes-amg-sl43-interior-view.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/jlYqG7/s1/2023-mercedes-amg-sl43-front-view.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/G3y6P1/s1/2023-mercedes-amg-sl43-rear-view.jpg

منبع : MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۰۱ ، ۱۸:۲۸
pooya pj

Lotus Eletre EV SUV Debuts With 600 HP, No Mention Of Lightness

Chris Bruce

Eletre دارای چهار حسگر لیدار است که از بدنه خارج می شوند.

پس از سال ها انتظار، بالاخره کراس اوور الکتریکی لوتوس Eletre آمد. به گفته این برند، این کلمه در برخی از زبان های اروپای شرقی به معنای "زنده شدن" است. این شرکت در نظر دارد این مدل روح یک خودروی اسپورت سنتی از لوتوس را داشته باشد اما با استفاده از یک کراس اوور.

Eletre بر روی پلتفرم Electric Premium Architecture لوتوس سوار می شود. این شرکت می‌گوید که تریم‌های مختلف EV دارای قدرت خروجی از 600 اسب بخار (447 کیلووات) با موتوری است که هر محور را تامین می‌کند. شتاب تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) کمتر از 3.0 ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت 161 مایل در ساعت (260 کیلومتر در ساعت) است. این خودروساز هنوز وزن این کراس اوور را اعلام نکرده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZzM77/s1/lotus-eletre-back-corner.jpg

این خودروساز تنها می گوید که ظرفیت باتری بیش از 100 کیلووات ساعت است و این امکان برد WLTP تخمینی در حدود 373 مایل (600 کیلومتر) را فراهم می کند. Eletre تا 350 کیلووات شارژ می شود. این اجازه می دهد تا 248 مایل (400 کیلومتر) برد را در 20 دقیقه بدست آورید.

این کراس اوور از سیستم تعلیق بادی با تنظیم فعال ارتفاع سواری استفاده می کند. همچنین فرمان محور عقب و میله‌های ضد غلتش فعال.

در جلو، Eletre عناصر طراحی کلی از خودروی اسپورت Lotus Emira را به شکل یک کراس اوور تطبیق داده است. مطابق با روند فعلی، چراغ های جلو تقسیم شده وجود دارد. چراغ‌ها در لبه جلویی کاپوت قرار دارند و لامپ‌های اصلی در قسمت پایین و سیاه‌شده فاسیا قرار دارند. جلوپنجره دارای آیرودینامیک فعال با استفاده از قطعات مثلثی متصل به هم است که زمانی که موتورها، بسته باتری و ترمزها به خنک شدن نیاز دارند باز می شوند.

از نظر فنی، Eletre با چهار سنسور لیدار قابل استفاده است. دو تا در سقف وجود دارد - یکی بالای شیشه جلو و دیگری بالای شیشه عقب. به علاوه، هر طرف بدنه دستگاه را در نزدیکی گلگیر جلو قرار داده است. در مناطقی که مجاز است، خودرو از دوربین ها به عنوان آینه های جانبی استفاده می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0e4lzV/s1/lotus-eletre-front-cabin.jpg

لوتوس ادعا می کند که Eletre قادر به "رانندگی خودکار سرتاسر" است. این فناوری از به‌روزرسانی‌های هوایی برای بهبودهای آینده سیستم پشتیبانی می‌کند.

به جای یک صفحه ابزار سنتی، قسمت جلوی راننده یک نوار نازک است که کمتر از 1.18 اینچ (30 میلی متر) قد دارد. یک قطعه منطبق در سمت سرنشین وجود دارد که اطلاعات مختلفی مانند انتخاب موسیقی یا نقاط مورد علاقه اطراف را نشان می دهد. در مرکز، یک صفحه نمایش 15.1 اینچی افقی گرا وجود دارد که تمام اطلاعات لازم را ارائه می دهد. نمایشگر هدآپ با واقعیت افزوده نیز یک ویژگی استاندارد است.

لوتوس Eletre را در یک کارخانه جدید در ووهان چین خواهد ساخت. تحویل در سال 2023 آغاز می شود. اولین آنها به چین، بریتانیا و اروپا می رود. این شرکت فاش نمی کند که آیا این کراس اوور الکتریکی به ایالات متحده می آید یا خیر. هنگامی که توسط Motor1.com پرسیده شد، یکی از سخنگویان لوتوس به ما گفت: "ما آن را در تاریخ بعدی اعلام خواهیم کرد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZzMvp/s1/lotus-eletre-nose.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/3W1MZp/s5/lotus-eletre-wheel.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۰۱ ، ۱۱:۴۳
pooya pj

2023 Maserati Grecale Debuts With V6 Trofeo And Four Screens

Adrian Padeanu

Forgole Grecale تمام برقی نیز اولین نمایش شگفت انگیز را دارد.

MC20 مدل هیجان انگیزتر از موج جدید محصولات مازراتی است، اما همه در مودنا معتقدند که Grecale مجوز چاپ پول را دارد. در نهایت، کراس اوور کوچکتری که در زیر لوانته قرار گرفته است، اینجاست تا با پورشه ماکان مقابله کند. پس از چند تیزر و تاخیر ناشی از کمبود ریزتراشه، خودروی نسبتاً سواری با آرم Trident در طعم‌های GT، Modena و Trofeo معرفی شد.

Grecale با موتورهای احتراقی که از یک باد شمال شرقی مدیترانه ای نامگذاری شده است، در کنار بخش مشتق شده صرفاً الکتریکی از خط تولید اخیر Forgole نشان داده شده است. این خودروی برقی یک سال پس از مدل گازی با ظاهری مشابه وارد بازار می‌شود، اما برای جلوپنجره‌ای متفاوت با نوارهای جلوپنجره خمیده و چرخ‌های آیرودینامیک.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/OovrGl/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg

بدون اینکه لوانته به 75 درصد کاهش یابد، کاملاً اسپرت به نظر می رسد. برخی نگران بودند که به دلیل شباهت‌های چراغ‌های جلو، شباهت زیادی به فورد پوما داشته باشد، اما Grecale هویت بصری خاص خود را دارد. به خصوص در ظاهر Trofeo با ورودی های هوای عریض آن که بخشی از کیت بدنه تهاجمی است، جذاب است.

در قلب نسخه با مشخصات بالا یک موتور 3.0 لیتری V6 برگرفته از MC20 با یک جفت توربوشارژر قرار دارد. این موتور 523 اسب بخار سالم در 6500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 620 نیوتن متر (457 پوند فوت) از 3000 دور در دقیقه تولید می کند. پانچ شش سیلندر کافی است تا Grecale در 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. سرعت آن 177 مایل در ساعت (285 کیلومتر در ساعت) است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0e4zjz/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg

Grecale Trofeo با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF طراحی شده است که تمام این نیرو را به یک سیستم AWD با دیفرانسیل عقب الکترونیکی با لغزش محدود ارسال می کند. نسخه‌های چهار سیلندر، که از طرح تمام پنجه‌ای نیز استفاده می‌کنند، دارای یک تفاوت مکانیکی باز یا لغزش محدود به همراه نسخه‌ای متفاوت از خودکار هشت سرعته هستند.

صحبت از مدل های کمتر، GT سطح پایه از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با فناوری هیبریدی ملایم استفاده می کند. این موتور 296 اسب بخار قابل احترام در 5750 دور در دقیقه و 332 پوند فوت (450 نیوتن متر) را از 2000 دور در دقیقه تولید می کند در حالی که مودنا با حفظ همان سطح گشتاور، تعداد اسب بخار قدرت را به 325 اسب بخار افزایش می دهد. سرعت اسپرینت در مدل پایه 5.6 ثانیه یا برای مدل میان رده 0.3 ثانیه کمتر طول می کشد. هر دو می توانند سرعت 149 مایل در ساعت (240 کیلومتر در ساعت) را انجام دهند.

مازراتی مشتاق است برخی از مشخصات اولیه در مورد Forgole بدون آلایندگی را نیز به اشتراک بگذارد. Grecale EV که در رنگ انحصاری Rame Folgore موجود است، یک بسته باتری نسبتاً بزرگ 105 کیلووات ساعتی دارد و از فناوری 400 ولت استفاده می کند. موتورهای الکتریکی آن گشتاور ترکیبی تقریباً لحظه ای 800 نیوتن متر (590 پوند فوت) ارائه می دهند.

مارک افسانه ای ایتالیایی اشاره می کند که Grecale جدید 4846 میلی متر (191 اینچ) طول، 1979 میلی متر (77.9 اینچ) عرض و 1670 میلی متر (66 اینچ) ارتفاع دارد. مسیر چرخ عقب 1948 میلی‌متری (77 اینچی) برای مدل‌های داغ‌تر Modena و Trofeo، 34 میلی‌متر (1.34 اینچ) افزایش یافته است. هر سه آنها دارای فاصله بین دو محور 2901 میلی متری (114 اینچ) مشترک هستند که باعث شد مازراتی بگوید فضای پای زیادی برای سرنشینان عقب وجود دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/8Ankz3/s1/maserati-grecale-trofeo.webp

در مورد فضای داخلی، Grecale آخرین نمونه از پر کردن صفحه نمایش بیشتر املاک و مستغلات است. اگر بشنوید که از لحاظ فنی چهار صفحه نمایش وجود دارد، شگفت زده خواهید شد. به غیر از نمایشگر دیجیتالی آشکار راننده و جفت صفحه نمایش لمسی در کنسول مرکزی، ساعت نیز یک صفحه نمایش است. دسته ابزار و صفحه نمایش لمسی بالایی هر دو 12.3 اینچ هستند در حالی که صفحه نمایش پایینی دارای قطر 8.8 اینچی است. دومی دکمه ها و دستگیره های معمولی را برای کنترل تنظیمات آب و هوا قورت داده است.

اگر شما یک صفحه نمایش اضافی می خواهید، مازراتی کراس اوور جدید خود را با HUD اختیاری، نویدبخش زوایای دید، کنتراست و روشنایی پیشرو در بخش به فروش می رساند. برای پول بیشتر، Grecale می تواند چرخ های استاندارد 19 اینچی را برای مجموعه های بزرگتر 20 یا 21 اینچی از دست بدهد. همچنین می‌توانید به سراغ یک سیستم صوتی 21 بلندگوی پیشرفته Sonus faber با قدرت 1000 وات بروید.

اروپا اولین منطقه ای خواهد بود که کراس اوور را در نیمه اول سال دریافت می کند و ایالات متحده، کانادا و کشورهای منتخب آمریکای لاتین پاییز امسال را دنبال خواهند کرد.

به روز رسانی: مازراتی قیمت اولیه ایالات متحده را برای Grecale 2023 به اشتراک گذاشته است که از 63500 دلار برای GT شروع می شود. نسخه محدود مودنا که برای مدت کوتاهی با رزرو آنلاین در دسترس است، ۷۷۴۰۰ دلار قیمت دارد. هر دو قیمت شامل هزینه 1495 دلاری مقصد و حمل و نقل نیستند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NGZQn2/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/G3yJj8/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/vx4zNv/s1/maserati-grecale-gt.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۰۱ ، ۰۰:۱۸
pooya pj