CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

Mercedes-AMG SL43 Debuts With A Turbo Four-Cylinder Using F1 Tech

Christopher Smith

این اولین خودروی تولیدی است که از توربوشارژر گاز اگزوز الکتریکی استفاده می کند.

تنها چند ساعت پس از انتشار یک تصویر تیزر ظریف، مرسدس یک نسخه پایه جدید از رودستر کلاس SL زیبا خود را به ترکیب اضافه کرد. مرسدس AMG SL43 به معنای واقعی کلمه نیمی از موتور برادران و برادران خود را ارائه می دهد و یک موتور V8 دو توربوشارژ را با یک موتور چهار سیلندر تک توربو جایگزین می کند. البته، به عنوان محصول AMG، یک چهار گلدان معمولی نیست. و مطمئناً نیمی از قدرت را ندارد.

خبر بزرگ برای این نسخه از کلاس SL، موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ M139 آن است. طرفداران مرسدس بنز با این موتور آشنا هستند، اما تقویت آن از یک توربو شارژر گاز اگزوز الکتریکی حاصل می شود. این فناوری مستقیماً از تلاش‌های خودروساز در فرمول 1 استخراج شده است و از همان سیستم الکتریکی 48 ولتی استفاده می‌کند که استارت ژنراتور را تغذیه می‌کند. به طور خلاصه، یک موتور الکتریکی بسیار کوچک در توربو می‌چرخد تا زمانی که گازهای خروجی از اگزوز خارج شوند. در نتیجه، مرسدس می‌گوید که این موتور "واکنش دریچه گاز به ویژه خود به خود در کل محدوده دور" ارائه می‌کند و در عین حال راندمان موتور را افزایش می‌دهد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/oj16qp/s3/2023-mercedes-amg-sl43-side-view.webp

این برای راننده چه معنایی دارد؟ موتور چهار سیلندر SL43 381 اسب بخار (284 کیلووات) در 6750 دور در دقیقه تولید می کند. در مورد گشتاور، شما 354 پوند فوت (480 نیوتن متر) را دریافت خواهید کرد که از 3250 دور در دقیقه شروع می شود و تا دور 5000 ثابت نگه می دارد. سیستم استارت-ژنراتور همچنین می‌تواند ۱۴ اسب بخار (۱۰ کیلووات) اضافی را برای دوره‌های کوتاه اضافه کند، و بله، این از نظر فنی باعث می‌شود SL43 یک هیبریدی ملایم باشد. وظایف تعویض دنده توسط MCT نه سرعته آشنا انجام می شود و نیرو را فقط به چرخ های عقب می فرستد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/rKov0E/s3/2023-mercedes-amg-sl43-interior-view.webp

دریچه گاز SL43 را با مشت بزنید، مرسدس می گوید 0-62 مایل در ساعت (0-100 کیلومتر در ساعت) در 4.9 ثانیه می رسد. به طور کلی، SL سطح پایه به سرعت 171 مایل در ساعت (275 کیلومتر در ساعت) خواهد رسید. شاید نیمی از توربوها، نیمی از سیلندرها و نیمی از جابه جایی برادران عضلانی خود را داشته باشد، اما مطمئناً نیمی از عملکرد را ندارد. مرسدس همچنین مشتاق است اشاره کند که موتور کوچکتر به معنای جرم کمتر در جلو است که به SL43 ویژگی های هندلینگ خاص خود را می دهد. که توسط تثبیت کننده های میله پیچشی سبک تر مخصوص این تریم بهینه سازی شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/eoYJX6/s1/2023-mercedes-amg-sl43-engine-view.jpg

برای ناظر معمولی، SL43 شبیه به بقیه خط است. یک چشم تیزبین تغییرات کوچکی را در دریچه‌های قسمت جلویی پایینی و همچنین یک فاسیای صاف عقب بدون دریچه‌های عمودی مشاهده می‌کند. SL43 همچنین سر اگزوز مربعی شکل را با فینیشرهای بیضی می‌فروشد و البته نشان SL43 نیز وجود دارد. چرخ‌های 19 اینچی استاندارد هستند و چرخ‌های 20 اینچی و 21 اینچی اختیاری هستند.

فراتر از آن، شما هنوز هم تمام ویژگی های جالب SL را خواهید دید که در SL55 و SL63 مشترک هستند. این شامل فرمان عقب موجود، حالت‌های رانندگی متعدد، بسته AMG Dynamic Plus، و فضای داخلی فوق‌العاده لوکس پر از صفحه‌نمایش دیجیتال و جدیدترین سیستم MBUX است.

قیمت و در دسترس بودن مرسدس-AMG SL43 نزدیک به تولید اعلام خواهد شد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NGZR0j/s1/2023-mercedes-amg-sl43-interior-view.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/YAW0yq/s1/2023-mercedes-amg-sl43-interior-view.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QeWM23/s1/2023-mercedes-amg-sl43-interior-view.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/jlYqG7/s1/2023-mercedes-amg-sl43-front-view.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/G3y6P1/s1/2023-mercedes-amg-sl43-rear-view.jpg

منبع : MOTOR1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۱۸
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی