این کانسپت جدید آئودی TT است، قبل از اینکه قرار باشد آن را ببینید.
با الهام از TT و دیگر خودروهای هیجانانگیز، این کوپه جدید فردا رونمایی میشود. آئودی یک روز زودتر عکسی از این خودرو را منتشر کرد.
بهروزرسانی: این خبر با عکسی فاششده از صفحه فیسبوک آئودی کانادا بهروزرسانی شده است. رونمایی کامل - به همراه جزئیات سیستم انتقال قدرت - فردا پیش از نمایشگاه IAA Mobility در مونیخ برگزار خواهد شد.
وقتی آئودی کمی بیش از یک ماه پیش در مصاحبهای با مجله آلمانی بیلد از یک خودروی اسپرت جدید نام برد، بسیار شگفتزده شدیم. گرنوت دولنر، مدیرعامل اینگولشتات، آن را «TT Moment 2.0» توصیف کرد و امیدوار بود که همان تأثیری را داشته باشد که Tourist Trophy اصلی در دهه 1990 داشت. با این حال، این خودرو جایگزین مستقیم TT نخواهد بود و همچنین یک R8 جدید هم نخواهد بود.
خب، پس چیست؟ یک «خودروی اسپرت بسیار احساسی» که در جایگاهی بین TT و R8 قرار میگیرد. برخلاف مدلهای قبلی، این مدل پرفورمنس جدید کاملاً برقی خواهد بود. آئودی یک کمپین تبلیغاتی در رسانههای اجتماعی راهاندازی کرده است، هرچند هیچ جزئیاتی از این کانسپت مرموز را نشان نداده است. چیزی که فاش کرده الهامبخش طراحی آن است و فقط مربوط به TT نیست.
کانسپت Avus که در مجموعه کانسپتهای فراموششده ما ارائه شده است، یک نقطه مرجع است. آن R8 قبل از R8، حتی اگر موتور W-12 پشت صندلیها فقط برای نمایش بود، در روح خود یک سوپراسپرت واقعی بود. این خودرو که در بدنه آلومینیومی پیچیده شده بود، در نمایشگاه خودروی توکیو ۱۹۹۱ با بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت که از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته به سیستم کواترو منتقل میشد، رونمایی شد.
آئودی همچنین به دوران اتحادیه خودرو اشاره میکند. به طور خاص، خودروهای مسابقهای Type C و Type D با موتورهای V-16 و V-12 سوپرشارژ خود، که در اواسط دهه ۱۹۳۰ بر مسابقات تسلط داشتند. رانندگان افسانهای مانند تازیو نوولاری و برند روزمایر آنها را به افتخار رساندند، که بعداً توسط آئودی با کانسپتهای همنام تجلیل شدند.
چه چیزی همه اینها را به کانسپت جدید آئودی مرتبط میکند؟ گفته میشود که این خودروی برقی اسپرت آینده با طراحی جدید و بدون شلوغی، «برای وضوح تلاش میکند». به نظر میرسد که رویکرد «هرچه کمتر، بهتر» را پذیرفته و سبک طراحی شلوغ امروزی را کنار گذاشته و به چیزی تمیزتر روی آورده است. انتظار میرود که این خودرو بزرگتر از TT اما کوچکتر از R8 باشد، با نسبتهایی شبیه موتور وسط و احتمالاً یک نیمرخ کوپه.
قبول داریم که خودروهای مفهومی، به خصوص خودروهای برقی، دیگر به ندرت ما را خیلی هیجانزده میکنند، اما رئیس آئودی اصرار دارد که این خودرو به تولید خواهد رسید. این خودروی برقی آماده برای جاده، ظرف دو سال آینده، پس از نمایش عمومی این کانسپت در نمایشگاه IAA Mobility این ماه در مونیخ، رونمایی خواهد شد. به گفته دولنر، این مدل «آئودی جدید» را نه تنها با سبکی جدید، بلکه با سختافزاری که قبلاً توسط این برند استفاده نشده است، تجسم خواهد کرد.
انتظار میرود که در داخل، مواد اولیه یک گام بالاتر از مدلهای فعلی Four Rings باشند. اسکار دا سیلوا مارتینز، رئیس ارتباطات محصول و فناوری در آئودی، در مصاحبه با Motor1 Germany اذعان کرد که کیفیت افت کرده است: «ما مطمئناً در گذشته از نظر کیفیت بهتر بودهایم، اما دوباره به همان سطح خواهیم رسید.» آئودی، حالا که صحبتش شد، شاید دکمهها را هم برگرداند؟
یک سوال بیپاسخ این است که آیا خودروی دو در جدید آئودی، زیرساخت خود را با خودروهای برقی آینده پورشه، باکستر/کیمن، به اشتراک خواهد گذاشت یا خیر. توسعه دو پلتفرم جداگانه برای خودروهای اسپرت خاص، پرهزینه خواهد بود، در حالی که یک برنامه مشترک به گروه فولکس واگن کمک میکند تا به صرفهجویی در مقیاس دست یابد. در مورد موتورهای احتراق داخلی، قوانین سختگیرانهتر انتشار گازهای گلخانهای اروپا تقریباً آنها را منتفی میکند. این روزها، توسعه موتورهای بنزینی قدرتمند که با قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشند، دشوار است.
با این حال، آئودی و پورشه اخیراً اهداف بلندپروازانه خود در زمینه خودروهای برقی را کاهش دادهاند و اذعان دارند که این گذار بیشتر از آنچه برنامهریزی شده طول خواهد کشید. این بدان معناست که اینگولشتات و زوفنهاوزن تا دهه آینده به ساخت مدلهای ICE ادامه خواهند داد.
منبع: Motor1