CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

Lotus Eletre EV SUV Debuts With 600 HP, No Mention Of Lightness

Chris Bruce

Eletre دارای چهار حسگر لیدار است که از بدنه خارج می شوند.

پس از سال ها انتظار، بالاخره کراس اوور الکتریکی لوتوس Eletre آمد. به گفته این برند، این کلمه در برخی از زبان های اروپای شرقی به معنای "زنده شدن" است. این شرکت در نظر دارد این مدل روح یک خودروی اسپورت سنتی از لوتوس را داشته باشد اما با استفاده از یک کراس اوور.

Eletre بر روی پلتفرم Electric Premium Architecture لوتوس سوار می شود. این شرکت می‌گوید که تریم‌های مختلف EV دارای قدرت خروجی از 600 اسب بخار (447 کیلووات) با موتوری است که هر محور را تامین می‌کند. شتاب تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) کمتر از 3.0 ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت 161 مایل در ساعت (260 کیلومتر در ساعت) است. این خودروساز هنوز وزن این کراس اوور را اعلام نکرده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZzM77/s1/lotus-eletre-back-corner.jpg

این خودروساز تنها می گوید که ظرفیت باتری بیش از 100 کیلووات ساعت است و این امکان برد WLTP تخمینی در حدود 373 مایل (600 کیلومتر) را فراهم می کند. Eletre تا 350 کیلووات شارژ می شود. این اجازه می دهد تا 248 مایل (400 کیلومتر) برد را در 20 دقیقه بدست آورید.

این کراس اوور از سیستم تعلیق بادی با تنظیم فعال ارتفاع سواری استفاده می کند. همچنین فرمان محور عقب و میله‌های ضد غلتش فعال.

در جلو، Eletre عناصر طراحی کلی از خودروی اسپورت Lotus Emira را به شکل یک کراس اوور تطبیق داده است. مطابق با روند فعلی، چراغ های جلو تقسیم شده وجود دارد. چراغ‌ها در لبه جلویی کاپوت قرار دارند و لامپ‌های اصلی در قسمت پایین و سیاه‌شده فاسیا قرار دارند. جلوپنجره دارای آیرودینامیک فعال با استفاده از قطعات مثلثی متصل به هم است که زمانی که موتورها، بسته باتری و ترمزها به خنک شدن نیاز دارند باز می شوند.

از نظر فنی، Eletre با چهار سنسور لیدار قابل استفاده است. دو تا در سقف وجود دارد - یکی بالای شیشه جلو و دیگری بالای شیشه عقب. به علاوه، هر طرف بدنه دستگاه را در نزدیکی گلگیر جلو قرار داده است. در مناطقی که مجاز است، خودرو از دوربین ها به عنوان آینه های جانبی استفاده می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0e4lzV/s1/lotus-eletre-front-cabin.jpg

لوتوس ادعا می کند که Eletre قادر به "رانندگی خودکار سرتاسر" است. این فناوری از به‌روزرسانی‌های هوایی برای بهبودهای آینده سیستم پشتیبانی می‌کند.

به جای یک صفحه ابزار سنتی، قسمت جلوی راننده یک نوار نازک است که کمتر از 1.18 اینچ (30 میلی متر) قد دارد. یک قطعه منطبق در سمت سرنشین وجود دارد که اطلاعات مختلفی مانند انتخاب موسیقی یا نقاط مورد علاقه اطراف را نشان می دهد. در مرکز، یک صفحه نمایش 15.1 اینچی افقی گرا وجود دارد که تمام اطلاعات لازم را ارائه می دهد. نمایشگر هدآپ با واقعیت افزوده نیز یک ویژگی استاندارد است.

لوتوس Eletre را در یک کارخانه جدید در ووهان چین خواهد ساخت. تحویل در سال 2023 آغاز می شود. اولین آنها به چین، بریتانیا و اروپا می رود. این شرکت فاش نمی کند که آیا این کراس اوور الکتریکی به ایالات متحده می آید یا خیر. هنگامی که توسط Motor1.com پرسیده شد، یکی از سخنگویان لوتوس به ما گفت: "ما آن را در تاریخ بعدی اعلام خواهیم کرد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZzMvp/s1/lotus-eletre-nose.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/3W1MZp/s5/lotus-eletre-wheel.jpg

منبع: MOTOR1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۱۰
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی