CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

Lamborghini Huracan Tecnica Debuts In New York With STO Power

Alex Kalogiannis

جدیدترین ابرخودروی V10 از Sant'agata Bolognese بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهد.

به نظر می رسد که لامبورگینی نمی تواند هوراکان را ترک کند. سرزنش این شرکت سخت است، زیرا سوپراسپرت V10 قدیمی هنوز در مقابل رقبا ایستاده است و با توجه به تکرارهای متعددش ثابت کرده است که یک پلت فرم به راحتی ماژولار است. امروز مدل جدیدی با لامبورگینی هوراکان تکنیکا به وقوع می پیوندد، تجلی نهایی وعده V10 لامبو برای ارائه هیجان هم در جاده و هم در پیست.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXOjpA/s3/lamborghini-huracan-tecnica.webp

هوراکان تکنیکا بسیاری از نشانه‌های خود را از هوراکان STO، نسخه‌ی پیست محور ابرخودروی V10 گرفته است. اساساً، STO تا آنجایی که قوانین جاده اجازه می دهد به یک ماشین مسابقه ای آماده مسابقه Super Trofeo نزدیک است. لامبورگینی این را به یک بسته خیابان پسندتر تبدیل کرده است، بسته ای که رانندگی در جاده ها در حالی که به همین راحتی در پیست کار می کند سرگرم کننده است. در خط تولید هوراکان، تکنیکا جدید تفاوت بین STO آماده مسیر و Huracan Evo RWD "معمولی" را تقسیم می کند.

این خودرو واقعاً پل ارتباطی بین EVO استاندارد و STO است. روون موهر، مدیر فنی لامبورگینی گفت: STO صرفاً برای پیست است و EVO خودروی مورد استفاده روزانه است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/9mZqjg/s3/lamborghini-huracan-tecnica.webp

این موتور از یک موتور 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی - همان نمونه ای که در STO استفاده می شود - نیرو می گیرد و تنها بیش از 630 اسب بخار قدرت و 417 پوند فوت گشتاور را منحصراً به چرخ های عقب می رساند. نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه با ویژگی های تغییر دنده بسته به حالت درایو انتخابی ANIMA ارسال می شود.

بخش فنی Tecnica سیستم LDVI یا "Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata" است که بر رفتار دینامیکی هوراکان تأثیر می گذارد. سیستم هایی مانند کنترل کشش، بردار گشتاور و فرمان چرخ عقب را برای ارائه سطح مطلوب کنترل هماهنگ می کند.

Mohr افزود: «می‌توان گفت [هوراکان تکنیکا] دارای سه روح متفاوت است: عملکرد، سرگرمی در رانندگی و سبک زندگی».

"Strada" پایدارترین حالت رانندگی روزانه است که همه چیز را تا حد امکان راحت نگه می دارد. اسپرت هوراکان را با افزایش واکنش‌های دریچه گاز و گیربکس بازیگوش‌تر می‌کند، گشتاور بیشتری را درگیر می‌کند و به چرخ‌های عقب فضای بیشتری برای بیش فرمانی قبل از مداخله می‌دهد و به رانندگان لغزش دم کنترل‌شده را می‌دهد.

کورسا هوراکان را وارد جدی‌ترین و پاسخ‌گوترین حالت خود می‌کند و هر آنچه را که Tecnica برای حداکثر حمله در مسیر ارائه می‌کند به راننده می‌دهد. دریچه گاز خروجی V10 در حساس ترین حالت خود قرار دارد و تعویض دنده ها به همان اندازه که سریع هستند تهاجمی هستند. فرمان چرخ‌های عقب، کنترل کشش و بردار گشتاور اضافه‌کاری می‌کنند تا هوراکان تمام قدرت مورد نیاز خود را برای دورهای داغ فراهم کند.

هندلینگ فوق العاده است زیرا شما کنترل واقعی ماشین را دارید و می توانید واقعاً با ماشین بازی کنید. این را با STO مقایسه کنید که یک سلاح تیز پیست است و این ماشین همچنین می تواند در پیست شگفت انگیز باشد اما در عین حال رانندگی آسان و روان است. اگر می‌خواهید به سمت بیش فرمانی بروید، کنترل آن واقعاً آسان است.»

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0e4ovW/s1/lamborghini-huracan-tecnica.webp

وی ادامه داد: کنترل کشش کم و بیش با زاویه لغزش توصیف می شود و ما این آستانه را کمی افزایش داده ایم تا بسته به حالت رانندگی لغزش بیشتری داشته باشید. ما واقعاً تصمیم گرفته‌ایم تا سطح بالایی از آزادی را به راننده بدهیم و سپس با یک انتقال روان، کنترل کشش را درگیر کنیم، زیرا در غیر این صورت احساس ناراحتی می‌کند و حرکت را مختل می‌کند.»

ترمزهای Tecnica با سیستم خنک‌کننده الهام‌گرفته از مسیر، با ترمزهای سرامیکی کربنی همراه هستند که دارای منحرف کننده خنک‌کننده و کانال‌های کالیپر هستند. اینها جریان هوا را به داخل دیسک ها هدایت می کنند تا گرما را از بین ببرند، دمای آنها را پایین نگه می دارند و عمر لنت های ترمز را طولانی می کنند. با توانایی هوراکان تکنیکا برای سرعت صفر تا 60 در 3.2 ثانیه و حداکثر سرعت نزدیک به 202 مایل در ساعت، می‌خواهید این ترمزها به خوبی و اغلب کار کنند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/2NOgG4/s1/lamborghini-huracan-tecnica.webp

نمای بیرونی Tecnica فقط برای متمایز کردن آن از بقیه خط تولید نیست. طراحی اصلاح شده آن به منظور بهره وری بیشتر از نظر آیرودینامیکی است و در عین حال از مهندسی سبک وزن آن مانند کاپوت کاملاً فیبر کربنی نهایت استفاده را می برد. از نظر بصری، تفاوت بین همتایان خود در جاده سواری و همتای STO تاکولار خود را تقسیم می‌کند. یک فاسیای جدید دارای یک پرده هوا است، چیزی جدید برای هوراکان. لت‌های پایین‌تر از یک اسپلیتر جلوی جدید، هوا را به چرخ‌ها هدایت می‌کنند تا خنک‌کننده و نیروی رو به پایین بهتر شود.

تغییراتی در بدنه باعث شده است که Tecnica 2.4 اینچ بیشتر از Huracan Evo کشیده شود. این چیز زیادی نیست، اما با توجه به اینکه هر دو هنوز هم ارتفاع و عرض یکسانی دارند، اینچ های اضافی کافی است تا تکنیکا را شلوغ تر و پهن تر نشان دهد. کارهای زیادی برای طراحی مجدد قسمت عقب این هوراکان خاص انجام شد که مزایای متعددی را در پی داشته است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/7ZLnjp/s1/lamborghini-huracan-tecnica.webp

بهبود دید از شیشه عقب بدنام باریک یک تغییر خوشایند است، حتی اگر فقط چند درجه بیشتر باشد. کاپوت فیبر کربنی فوق موتور را می پوشاند در حالی که سپر عقب جدید دارای ورودی هوای بهینه تر است. دو لوله اگزوز شش ضلعی صدای گیلاس بسیار بلند این کیک خاص است.

همه اینها با یک بال عقب ثابت جدید ترکیب شده است که به تکنیکا 35 درصد نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به Huracan Evo RWD می دهد. زیر بدنه Tecnica دارای تعدادی انحراف هوای شکمی برای بهبود بیشتر جریان هوا است. کل بسته بر روی چرخ‌های 20 اینچی الماسی Damiso سوار می‌شود که دارای طراحی شش ضلعی هستند و با لاستیک‌های Bridgestone Potenza Sport پوشیده شده‌اند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/P3GO2G/s1/lamborghini-huracan-tecnica.webp

از آنجایی که امیدواریم رانندگان زمان بیشتری را به جای نگاه کردن به تمام خطوط تیز بیرونی پشت فرمان بگذرانند، لامبورگینی فضای داخلی هوراکان تکنیکا را به محیطی اسپرت و راحت تبدیل کرده است. صندلی‌های قابل تنظیم ارتفاع با کمربندهای ایمنی مهارکننده، بخش «ورزشی» را مطمئناً نشان می‌دهند، در حالی که رابط HMI بازطراحی‌شده کابین خلبان را به مکانی جذاب برای بیش از یک نفر تبدیل می‌کند.

این رابط که معمولاً روی راننده متمرکز است، دارای یک صفحه نمایش مرکزی برای دسترسی مسافران است که به آنها امکان می دهد گزینه های سرگرمی را در صف قرار دهند و به طور مشترک ناوبری کنند. همچنین داده های سفر را ثبت می کند تا با دوستان به اشتراک گذاشته شود و قابلیت فرمان صوتی What3Words را در خود جای داده است. HMI نیز در داخل ساخته شده است و محصولی از هیچ یک از برندهای شریک لامبورگینی نیست.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/koYveQ/s1/lamborghini-huracan-tecnica.webp

ادغام Apple CarPlay، Android Auto و Amazon Alexa به شما اجازه می دهد تا از زندگی روزمره خود به Lambo خود عبور کنید. همچنین سطح خیره کننده ای از سفارشی سازی برای انتخاب وجود دارد که برای خودرویی با این کالیبر قابل درک است.

قیمت و در دسترس بودن هنوز اعلام نشده است، اما شرط خوبی وجود دارد که اگر بخواهید بپرسید، نمی توانید Tecnica را بخرید. خبر خوب این است که این یک مدل اجرا محدود مانند STO نیست، بنابراین یک بلیط بخت آزمایی بخرید و به بهترین ها امیدوار باشید. ما مشتاقانه منتظر هستیم که پشت فرمان بنشینیم و خود ببینیم که چگونه Tecnica خط تولید هوراکان را تکمیل می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lEojPg/s4/lamborghini-huracan-tecnica.webp

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkBvjO/s1/lamborghini-huracan-tecnica.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/OovkKL/s1/lamborghini-huracan-tecnica.jpg

منبع: MOTOR1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۲۴
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی