CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

Maserati Grecale 2023 با V6 Trofeo و چهار صفحه نمایش معرفی شد.

چهارشنبه, ۳ فروردين ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸ ق.ظ

2023 Maserati Grecale Debuts With V6 Trofeo And Four Screens

Adrian Padeanu

Forgole Grecale تمام برقی نیز اولین نمایش شگفت انگیز را دارد.

MC20 مدل هیجان انگیزتر از موج جدید محصولات مازراتی است، اما همه در مودنا معتقدند که Grecale مجوز چاپ پول را دارد. در نهایت، کراس اوور کوچکتری که در زیر لوانته قرار گرفته است، اینجاست تا با پورشه ماکان مقابله کند. پس از چند تیزر و تاخیر ناشی از کمبود ریزتراشه، خودروی نسبتاً سواری با آرم Trident در طعم‌های GT، Modena و Trofeo معرفی شد.

Grecale با موتورهای احتراقی که از یک باد شمال شرقی مدیترانه ای نامگذاری شده است، در کنار بخش مشتق شده صرفاً الکتریکی از خط تولید اخیر Forgole نشان داده شده است. این خودروی برقی یک سال پس از مدل گازی با ظاهری مشابه وارد بازار می‌شود، اما برای جلوپنجره‌ای متفاوت با نوارهای جلوپنجره خمیده و چرخ‌های آیرودینامیک.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/OovrGl/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg

بدون اینکه لوانته به 75 درصد کاهش یابد، کاملاً اسپرت به نظر می رسد. برخی نگران بودند که به دلیل شباهت‌های چراغ‌های جلو، شباهت زیادی به فورد پوما داشته باشد، اما Grecale هویت بصری خاص خود را دارد. به خصوص در ظاهر Trofeo با ورودی های هوای عریض آن که بخشی از کیت بدنه تهاجمی است، جذاب است.

در قلب نسخه با مشخصات بالا یک موتور 3.0 لیتری V6 برگرفته از MC20 با یک جفت توربوشارژر قرار دارد. این موتور 523 اسب بخار سالم در 6500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 620 نیوتن متر (457 پوند فوت) از 3000 دور در دقیقه تولید می کند. پانچ شش سیلندر کافی است تا Grecale در 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. سرعت آن 177 مایل در ساعت (285 کیلومتر در ساعت) است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0e4zjz/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg

Grecale Trofeo با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF طراحی شده است که تمام این نیرو را به یک سیستم AWD با دیفرانسیل عقب الکترونیکی با لغزش محدود ارسال می کند. نسخه‌های چهار سیلندر، که از طرح تمام پنجه‌ای نیز استفاده می‌کنند، دارای یک تفاوت مکانیکی باز یا لغزش محدود به همراه نسخه‌ای متفاوت از خودکار هشت سرعته هستند.

صحبت از مدل های کمتر، GT سطح پایه از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با فناوری هیبریدی ملایم استفاده می کند. این موتور 296 اسب بخار قابل احترام در 5750 دور در دقیقه و 332 پوند فوت (450 نیوتن متر) را از 2000 دور در دقیقه تولید می کند در حالی که مودنا با حفظ همان سطح گشتاور، تعداد اسب بخار قدرت را به 325 اسب بخار افزایش می دهد. سرعت اسپرینت در مدل پایه 5.6 ثانیه یا برای مدل میان رده 0.3 ثانیه کمتر طول می کشد. هر دو می توانند سرعت 149 مایل در ساعت (240 کیلومتر در ساعت) را انجام دهند.

مازراتی مشتاق است برخی از مشخصات اولیه در مورد Forgole بدون آلایندگی را نیز به اشتراک بگذارد. Grecale EV که در رنگ انحصاری Rame Folgore موجود است، یک بسته باتری نسبتاً بزرگ 105 کیلووات ساعتی دارد و از فناوری 400 ولت استفاده می کند. موتورهای الکتریکی آن گشتاور ترکیبی تقریباً لحظه ای 800 نیوتن متر (590 پوند فوت) ارائه می دهند.

مارک افسانه ای ایتالیایی اشاره می کند که Grecale جدید 4846 میلی متر (191 اینچ) طول، 1979 میلی متر (77.9 اینچ) عرض و 1670 میلی متر (66 اینچ) ارتفاع دارد. مسیر چرخ عقب 1948 میلی‌متری (77 اینچی) برای مدل‌های داغ‌تر Modena و Trofeo، 34 میلی‌متر (1.34 اینچ) افزایش یافته است. هر سه آنها دارای فاصله بین دو محور 2901 میلی متری (114 اینچ) مشترک هستند که باعث شد مازراتی بگوید فضای پای زیادی برای سرنشینان عقب وجود دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/8Ankz3/s1/maserati-grecale-trofeo.webp

در مورد فضای داخلی، Grecale آخرین نمونه از پر کردن صفحه نمایش بیشتر املاک و مستغلات است. اگر بشنوید که از لحاظ فنی چهار صفحه نمایش وجود دارد، شگفت زده خواهید شد. به غیر از نمایشگر دیجیتالی آشکار راننده و جفت صفحه نمایش لمسی در کنسول مرکزی، ساعت نیز یک صفحه نمایش است. دسته ابزار و صفحه نمایش لمسی بالایی هر دو 12.3 اینچ هستند در حالی که صفحه نمایش پایینی دارای قطر 8.8 اینچی است. دومی دکمه ها و دستگیره های معمولی را برای کنترل تنظیمات آب و هوا قورت داده است.

اگر شما یک صفحه نمایش اضافی می خواهید، مازراتی کراس اوور جدید خود را با HUD اختیاری، نویدبخش زوایای دید، کنتراست و روشنایی پیشرو در بخش به فروش می رساند. برای پول بیشتر، Grecale می تواند چرخ های استاندارد 19 اینچی را برای مجموعه های بزرگتر 20 یا 21 اینچی از دست بدهد. همچنین می‌توانید به سراغ یک سیستم صوتی 21 بلندگوی پیشرفته Sonus faber با قدرت 1000 وات بروید.

اروپا اولین منطقه ای خواهد بود که کراس اوور را در نیمه اول سال دریافت می کند و ایالات متحده، کانادا و کشورهای منتخب آمریکای لاتین پاییز امسال را دنبال خواهند کرد.

به روز رسانی: مازراتی قیمت اولیه ایالات متحده را برای Grecale 2023 به اشتراک گذاشته است که از 63500 دلار برای GT شروع می شود. نسخه محدود مودنا که برای مدت کوتاهی با رزرو آنلاین در دسترس است، ۷۷۴۰۰ دلار قیمت دارد. هر دو قیمت شامل هزینه 1495 دلاری مقصد و حمل و نقل نیستند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NGZQn2/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/G3yJj8/s1/maserati-grecale-trofeo.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/vx4zNv/s1/maserati-grecale-gt.jpg

منبع: MOTOR1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۰۳
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی