CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

BMW سری 7 و i7 EV 2023 رونمایی شد.

چهارشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶ ب.ظ

https://cdn.motor1.com/images/mgl/KbbJz1/s3/2022-bmw-7er.webp

Jeff Perez

بی‌ام‌و سری 7 با ورود مدل جدید 2023 وارد هفتمین نسل خود می‌شود و می‌توان استدلال کرد که حتی با وجود تمام نمادهای قبل از آن، این مهم‌ترین مدل 7 است. برای اولین بار از زمان معرفی خود در سال 1977، سری 7 گازسوز با یک همتای الکتریکی به نام BMW i7 عرضه می شود.

همه اینها بخشی از تلاش بی ام و به سمت الکتریکی سازی است. الیور زیپس، مدیرعامل این شرکت می‌گوید که مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی از سال آینده «ضخیم و سریع» عرضه خواهند شد، زیرا این شرکت کاملاً به توافق‌نامه‌های آب‌وهوای پاریس متعهد است و قصد دارد در آینده به سمت یک خط تولید کاملاً الکتریکی، به دنبال رولزرویس و مینی حرکت کند. قبل از آن. در مجموع، گروه BMW می‌تواند تا سال 2030 بیش از 10 میلیون خودروی برقی با باتری در جاده‌ها داشته باشد و i7 قبل از آن به iX و i4 ملحق شود.

شاید به خاطر داشته باشید که اوایل این ماه فرصتی برای نمونه‌گیری از هر دو نسخه گازی و الکتریکی سری 7 به صورت نمونه اولیه داشتیم. اما آن زمان کوتاه پشت فرمان، پیش‌نمایش مختصری از انتظارات را ارائه می‌دهد. امروز، BMW دو مدل پرچمدار را به طور کامل معرفی کرده است، و همانطور که Zipse می گوید، این جفت نشان دهنده "جادوی فناوری در بهترین حالت خود" است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZZzqp/s1/2022-bmw-7er.webp

BMW دو نسخه از سری 7 گازسوز را در زمان عرضه ارائه خواهد کرد: یک مدل پایه شش سیلندر و یک نسخه قدرتمندتر V8. مدل پایه 740i از نسخه ارتقا یافته موتور 3.0 لیتری شش خطی توربوشارژ BMW استفاده می کند که اکنون با اضافه شدن یک دستیار هیبریدی ملایم 48 ولتی همراه است.

مجموع خروجی 740i برابر با 375 اسب بخار و گشتاور 383 پوند فوت است که نشان دهنده بهبود 40 اسب بخاری نسبت به مدل قبلی است. با این سیستم 48 ولتی در حالت شیب کامل، 740i می تواند در فواصل کوتاه با حداکثر گشتاور 398 پوند فوت حرکت کند و به آن اجازه می دهد در 5.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

در همین حال، مدل رده بالای 760i xDrive از یک موتور 4.4 لیتری V8 توربوشارژ دوقلو با همان دستیار هیبریدی ملایم استفاده می‌کند که در مجموع قدرتی معادل 536 اسب‌بخار و 553 پوند بر فوت دارد. این به 760i اجازه می دهد تنها در 4.2 ثانیه به 60 برسد. هر دو خودرو از همان گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می کنند که در سایر محصولات BMW وجود دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/2NNOzE/s3/2022-bmw-7er.webp

در مورد 7er برقی - که رسما i7 xDrive60 نامیده می شود - EV از دو موتور الکتریکی و یک بسته باتری با 101.7 کیلووات ساعت انرژی قابل استفاده برای تولید خروجی ترکیبی 536 اسب بخار و 549 پوند فوت استفاده می کند. این بدان معناست که i7 می تواند در 4.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت و حداکثر سرعت محدود 149 مایل در ساعت برسد. در همین حال، مدل های گازسوز به 155 محدود می شوند.

BMW تخمین می زند که کل برد رانندگی EPA برای i7 xDrive60 حدود 300 مایل در ایالات متحده خواهد بود، اما این رقم به طور رسمی تعیین نشده است. و برای حداکثر شارژ، i7 می تواند با سرعت 195.0 کیلووات در ایستگاه شارژ سریع DC شارژ شود که به آن امکان می دهد 80 مایل برد را در ده دقیقه جبران کند. بهتر از آن، دارندگان i7 در ایالات متحده برای سه سال اول مالکیت، شارژ رایگان نامحدود در Electrify America دریافت خواهند کرد.

هر سری 7 2023 دارای سیستم تعلیق بادی چهار گوشه استاندارد با دمپرهای خودکار و کنترل الکترونیکی است. سیستم تعلیق تطبیقی ​​سری 7 را در حالت اسپرت 0.4 اینچ کاهش می دهد یا برای جاده های ناهموار و موانع کوچک تا 0.8 اینچ افزایش می دهد. علاوه بر این، i7 برای آیرودینامیک به طور خودکار کمی بالاتر از 75 مایل در ساعت کاهش می یابد. و با اضافه شدن فرمان تطبیقی ​​یکپارچه، که به خودرو دقت بیشتری در سرعت‌های بالاتر می‌دهد، سری 7 دارای فرمان چرخ‌های عقب تا نرخ 3.5 درجه است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/qkkgLq/s3/2022-bmw-i7.webp

از نظر بصری، سری 7 جدید یک انحراف آشکار از سدان لوکسی است که جایگزین آن شده است. قسمت جلویی جدید (برای اولین بار در X7 به روز شده دیده شد) نقطه کانونی است، دارای جلوپنجره های کلیوی بزرگ و یک سیستم نور اسپلیت جدید که چراغ های جلو را در وسط سپر و چراغ های LED دو عنصری را در نزدیکی کاپوت قرار می دهد. . در i7، لهجه‌های آبی در پایه فاسیا قرار گرفته‌اند، در حالی که خودروهای گازسوز از سبک استاندارد M Sport برخوردارند.

گزینه‌ای بدون هزینه در i7 xDrive60، بیت‌های اسپرت M طراحی تهاجمی‌تری در قسمت جلویی به سری 7 می‌دهد، گزینه‌های چرخ M Sport 20 و 21 اینچی موجود، و تریم استاندارد Shadowline، که بخشی از نمای بیرونی را تیره‌تر می‌کند. لهجه ها

https://cdn.motor1.com/images/mgl/7ZZLj6/s3/2022-bmw-i7.webp

در داخل، سری 7 از جدیدترین نسخه Live Cockpit Plus BMW با جدیدترین نرم افزار iDrive 8 استفاده می کند. جلو و وسط صفحه نمایش منحنی جدید است که یک تکه شیشه ای پیوسته است که دو صفحه نمایش بزرگ را در خود جای داده است: یک دسته ابزار دیجیتال 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 14.9 اینچی. و یک نوار تعامل جدید، منحصر به فرد 7، دارای یک سطح کریستالی با کنترل های لمسی خازنی برای مواردی مانند تهویه و عملکردهای کنترل آب و هوا است.

اما ردیف دوم سری 7 جدید جایی است که می خواهید باشید. یک صفحه نمایش 31.3 اینچی اختیاری با صفحه نمایش 8K بین دو صندلی جلو زندگی می کند و به سرنشینان عقب امکان دسترسی به تلویزیون داخلی آمازون فایر و سایر خدمات آنلاین را می دهد. هر سرنشین عقب می تواند صفحه نمایش را با لمس آن یا از طریق دو تبلت 5.5 اینچی که در پانل درها نصب شده اند، کنترل کند.

افزودن سیستم صدای فراگیر الماس اختیاری Bowers & Wilkins، 18 بلندگوی استاندارد داخل خودرو را با 36 بلندگوی باکیفیت جایگزین می‌کند. چهار تا از این بلندگوها حتی در هدلینر ادغام شده‌اند و هر 36 اسپیکر یک عملکرد صوتی کامل 4 بعدی را ارائه می‌کنند که از لرزش‌های کنترل‌شده مغناطیسی برای بیس بهتر استفاده می‌کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Rqqgmm/s1/2022-bmw-i7.jpg

هر 7 یک مجموعه استاندارد از عملکردهای کمک راننده فعال BMW را دریافت می کند، اما برای اولین بار، سری 7 یک سیستم رانندگی هندزفری جدید "سطح 2 پلاس" را به دست می آورد. ما این سیستم را در یک نمونه اولیه آزمایش کردیم و متوجه شدیم که کاملاً بصری است. فن‌آوری عالی مرکز خط و عملکردهای تغییر مسیر خودکار به اندازه سوپر کروز کادیلاک و بلوکروز فورد به آن عملکردی می‌دهد.

ب ام و همچنین ویژگی دستیار پارک که از قبل در دسترس بود را در سری 7 و i7 گسترش داد. اکنون، این سیستم امکان پارک پیشرفته تلفن هوشمند از راه دور و همچنین یک دستیار معکوس جدید را فراهم می‌کند که به i7 اجازه می‌دهد تا از شرایط سخت و بدون نیاز به ورودی فرمان از جانب راننده خارج شود.

اولین واحدهای سری 7 جدید در نوامبر امسال با مدل پایه 740i از 94295 دلار شروع می شود و هزینه مقصد نیز شامل 995 دلار می شود. 760i xDrive مجهز به V8 در عین حال 114995 دلار قیمت دارد و i7 الکتریکی 120295 دلار در جعبه قیمت دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/OoovKl/s1/2022-bmw-i7.jpg

MOTOR1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۳۱
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی