CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۷ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lE37GM/s2/2025-volkswagen-taos.webp

Christopher Smith

تغییرات طراحی بیرونی با به‌روزرسانی‌های فنی و قدرت بیشتر زیر کاپوت همراه است.

فولکس واگن تاوس 2025 یک خودروی نسل بعدی نیست، اما به‌روزرسانی ساده مدل سال گذشته نیز نیست. این SUV در نمای بیرونی بازطراحی متوسطی دارد و آن را با سایر خودروهای فولکس واگن تطبیق می دهد. فضای داخلی نیز ارتقا یافته است و موتور قدرتمندتری در زیر کاپوت، از جمله موارد دیگر وجود دارد.

بیایید با نمای بیرونی شروع کنیم، جایی که یک نمای جلو و جلوپنجره جدید پیدا خواهید کرد. در واقع، جلوپنجره در حال حاضر به قسمت پایینی کاهش یافته است و قسمت بالایی از نوار نازک نوری مشابه خودروهایی مانند GTI، Jetta و ID استفاده می کند. وزوز این چراغ‌های جلو به چراغ‌های LED کوچک‌تر - در حال حاضر استاندارد در سراسر خط Taos - در گوشه‌ها متصل می‌شود و قسمت پایینی را برای حمل یک جلوپنجره جدید و بزرگ‌تر می‌گذارد. یک تم مشابه در پشت وجود دارد، یعنی با یک نوار نور که چراغ‌های عقب را به هم متصل می‌کند که هنوز هم اندازه هستند، اما اکنون بدنه‌های بازطراحی شده دارند. بقیه ادامه دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/zxq9Jq/s6/2025-volkswagen-taos.webp

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Zngmzz/s6/2025-volkswagen-taos.webp

https://cdn.motor1.com/images/mgl/40EmYk/s4/2025-volkswagen-taos.webp

در همین حال، در داخل، یک داشبورد جدید به لطف صفحه نمایش لمسی مرکزی 8.0 اینچی شناور، مشابه و در عین حال متفاوت به نظر می رسد. این استاندارد در سراسر خط تولید است و جایگزین صفحه نمایش یکپارچه 6.5 اینچی قبلی می شود. در نتیجه، پنل داشبورد بالایی اصلاح شد و فولکس‌واگن برای اندازه‌گیری خوب، تنظیمات جدیدی برای کنترل آب و هوا اضافه می‌کند. از نظر فنی، کنترل فاصله پارک و سیستم نور تطبیقی ​​جلو اکنون در تریم‌های SE در دسترس هستند.

احتمالاً مورد توجه خریداران بالقوه تغییراتی است که در پیشرانه این SUV کوچک ایجاد شده است. هنوز هم از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ استفاده می کند، اما مهندسان به آن رینگ های پیستون جدید، انژکتور، یک اینترکولر بزرگتر و یک محفظه توربو جدید می دهند. نتیجه 174 اسب بخار است که نسبت به مدل قدیمی 16 اسب بخار افزایش یافته است. و اکنون بدون توجه به خط پیشرانه از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به زمین می رود. این جایگزین جعبه هفت سرعته DSG مورد استفاده در مدل‌های چهار چرخ متحرک 4Motion است، تغییری که فولکس‌واگن می‌گوید بهبودی است که مشتریان درخواست کرده‌اند.

و Taos مشتریانی دارد. در بازار ایالات متحده، کوچکترین SUV فولکس‌واگن از زمان معرفی خود برای مدل سال 2022 به طور میانگین حدود 60000 فروش در سال داشته است. برای کمک به جذب خریداران جدید، سال 2025 انتخاب چرخ های بیشتری و سه رنگ بیرونی جدید را برای تائو به ارمغان می آورد: سبز خزه ای روشن، مروارید آبی مونتری و خاکستری یادبود.

قیمت فولکس واگن تاوس 2025 نزدیک به تاریخ فروش آن در اواخر سال جاری اعلام خواهد شد. احتمالاً قیمت آن بیشتر از مدل قبلی خواهد بود که برای مدل پایه Taos S با دیفرانسیل جلو از 25420 دلار شروع می شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/MkYJgm/s1/2025-volkswagen-taos.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Rq29kx/s1/2025-volkswagen-taos.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/jlw9WR/s1/2025-volkswagen-taos.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۰۳ ، ۱۹:۴۶
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/pb309v/s2/2025-nissan-patrol.webp

Adrian Padeanu

هنوز هم می توان Armada را بدون توربو داشت، اما نه در ایالات متحده.

بالاخره یک نیسان پاترول جدید وجود دارد. مدل نسل هفتم جایگزین مدل قدیمی ای می شود که کمتر از 14 سال از فروش آن می گذرد. بسیار شبیه به Armada 2025 برای ایالات متحده، V-8 تنفس طبیعی را از دست می دهد. با این حال، پاترول هنوز هم می تواند بدون القاء اجباری داشته باشد. بله، یک وسیله نقلیه کاملاً جدید در سال 2024 با موتور NA عرضه می شود که به طور کلی از برق رسانی صرف نظر می کند.

در حالی که تمام تصاویر و اولین نمایش جهانی از ابوظبی بر روی آفرود غول پیکر با موتور 3.5 لیتری V-6 توئین توربو متمرکز شده است، برخی بازارها نیز از موتور پایه 3.8 لیتری V-6 برخوردار خواهند شد. موتور بدون توربو دارای قدرت 316 اسب بخار و 285 پوند فوت است. این بدان معناست که قدرت آن 109 اسب بخار و 231 پوند فوت کاهش یافته است. چرا کسی باید موتور تنفس طبیعی را روی نیروگاه توربو قرار دهد؟ ما می توانیم حداقل به دو دلیل فکر کنیم.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/MkY3Mw/s4/2025-nissan-patrol.webp

از آنجایی که NA به عنوان موتور پایه عمل می کند، ارزان تر خواهد بود. علاوه بر این، برخی تصور می‌کنند که این موتور در درازمدت با کنار گذاشتن جفت توربو موتور قابل اعتمادتر خواهد بود. از طرف دیگر، جدای از قربانی کردن اسب بخار و گشتاور زیاد، مصرف سوخت احتمالاً بسیار بالاتر خواهد بود. این امر به ویژه با توجه به اینکه پاترول یک وسیله نقلیه عظیم و سنگین است صادق است، به طوری که موتور 3.8 لیتری NA باید سخت کار کند. بسیار شبیه موتور توئین توربو، نیرو را از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به هر دو محور انتقال می دهد.

هیچ صحبتی در مورد نسخه Nismo وجود ندارد، اما ما به شما یادآوری می کنیم که پاترول نسل قبلی یک مشتق با عملکرد بالا تولید کرده است. کمی تهاجمی تر به نظر می رسید و کمی اسب بخار اضافی داشت اما چیزی برای نوشتن نداشت. اگر نیسان یک مدل دیگر عرضه کند و ببیند که در حال حاضر حتی یک آریا نیسمو کاملاً برقی وجود دارد، خیلی تعجب نخواهیم کرد. سال گذشته، ژاپن یک Skyline Nismo دریافت کرد، بنابراین دلایلی وجود دارد که معتقدیم نیسان مایل است خودروهای بیشتری با نشان نیسمو را با خطر رقیق کردن نام تجاری عرضه کند.

پاترول در امارات متحده عربی، عربستان سعودی و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) فروخته خواهد شد. در استرالیا، این غول به جای آرمادا به نام گشت نیز شناخته می شود. از اول نوامبر در امارات متحده عربی، عربستان سعودی و منطقه خاورمیانه گسترده تر به فروش می رسد. به طرز عجیبی، موتور دیزلی معرفی نشده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/pb309v/s1/2025-nissan-patrol.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/9m49p1/s1/2025-nissan-patrol.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/MkY3Mw/s1/2025-nissan-patrol.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۰۳ ، ۱۶:۵۹
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkNKgx/s2/2025-nissan-armada.webp

Jeff Perez

این شاسی بلند سه ردیفه برای اولین بار دارای موتور جدید، طراحی مجدد تیز و تریم آفرود Pro-4X خشن است.

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند نیسان برای سال 2025 تغییر بسیار زیادی پیدا می‌کند. آرمادا سه ردیفه کاملاً از پایه کنار گذاشته شده است، با نمای بیرونی تیزتر، فضای داخلی با فناوری سنگین، موتور جدید و برای اولین بار در ایالات متحده، تریم ناهموار آفرود

نیروبخش آرمادا 2025 یک موتور 3.5 لیتری V-6 توربوشارژ دوقلو جدید است که از Infiniti QX80 قرض گرفته شده است. در اینجا 425 اسب بخار قدرت و 516 پوند فوت گشتاور، 25 اسب بخار و 103 پوند فوت بهتر از V-8 خروجی است. این موتور جدید با یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک تطبیقی ​​استاندارد جفت می شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXxAem/s4/2025-nissan-armada.webp

Armada 2025 شاهد افزایش 25 درصدی استحکام پیچشی نسبت به مدل خروجی و افزایش 57 درصدی در سفتی جانبی است. نیسان می‌گوید این به آرمادا کیفیت سواری بهبود یافته‌ای می‌دهد و با تریم جدید Pro-4X آن را در خارج از جاده توانمندتر می‌کند. و با یک اتصال یدک کش کلاس چهار استاندارد یکپارچه، آرمادا می تواند تا 8500 پوند را یدک بکشد.

تریم آفرود Pro-4X نیسان برای اولین بار به آرمادا راه پیدا می کند و ارتقاهایی مانند لاستیک های 20 اینچی تمام زمینی، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، صفحه اسکید فلزی و دیفرانسیل عقب قفل کننده الکترونیکی واقعی را به آن اضافه می کند. این تفاوت قفل زمانی در انحصار نیسان پاترول بازار خاورمیانه بود – اکنون بالاخره در ایالات متحده در دسترس است.

با تعلیق بادی در بالاترین حالت خود، Armada Pro-4X دارای 9.6 اینچ فاصله از زمین و 2.1 اینچ بلندتر از ارتفاع استاندارد است. یک نمای جلوی اصلاح شده با طراحی جلوپنجره سه شیار برگشتی، رویکرد را بهبود می بخشد و سپر عقب ارتقا یافته مشابهی، حرکت را بهبود می بخشد. در مجموع، Armada Pro-4X دارای زاویه نزدیک شدن 33.9 درجه، زاویه شکست 25.3 درجه و زاویه خروج 24.3 درجه است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/8AYPvM/s4/2025-nissan-armada.webp

کسانی که علاقه کمتری به استفاده از Armada خود در خارج از جاده دارند، می توانند مدل جدید Platinum Reserve را انتخاب کنند که در بالای خط تولید قرار دارد. این خودرو دارای چرخ‌های 22 اینچی انحصاری، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، نوار نور LED عقب با میله چراغ عقب با عرض کامل، و ارتقاء داخل آن مانند صندلی‌های ماساژور برای راننده و سرنشین و نمایشگر هدآپ است.

Armada 2025 با تجهیزات ایمنی استاندارد مانند ترمز اضطراری خودکار، کمک نور بالا، نظارت بر نقاط کور، هشدار خروج از خط، و غیره بارگیری شده است. جدید برای سال 2025 یک نمای جلو عریض با دید تا 170 درجه در جلوی خودرو و یک کاپوت "نامرئی" در برخی مدل‌ها مانند Pro-4X است.

Pro Pilot Assist با ورودی فرمان، شتاب و ترمز در تمام مدل‌های 2025 آرمادا به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. SL و بالاتر حتی سیستم Pro Pilot 2.1 نیسان را ارائه می دهد که شامل عملکرد هندزفری برای رانندگی در بزرگراه است. این خودرو ورودی های ترمز، شتاب و فرمان را با کمک خودکار تغییر خط ترکیب می کند. این سومین مدل نیسانی است که Pro Pilot 2.1 را پس از Ariya و Rogue ارائه می دهد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZEpQW/s4/2025-nissan-armada.webp

دو صفحه نمایش 12.3 اینچی فضای داخلی را زیبا می کند - یک خوشه دیجیتال و یک صفحه لمسی مرکزی - با عملکردهای Google مانند نقشه ها، دستیار و فروشگاه Play موجود در SL و بالاتر. حرکت به سمت مدل‌های Pro-4X، Platinum، یا Platinum Reserve، دو نمایشگر 14.3 اینچی (مانند نمونه‌های Infiniti QX80) با عملکرد بیشتر را برای شما به ارمغان می‌آورد. Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم در همه موارد استاندارد هستند.

نیسان آرمادا 2025 هنوز قیمتی ندارد، اما این شرکت می‌گوید که با جایگزین‌هایی مانند شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن، تویوتا سکویا و سایرین رقابت خواهد کرد. این SUV به روز شده اواخر امسال به فروش می رسد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QevY33/s1/2025-nissan-armada.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/rKEnZE/s1/2025-nissan-armada.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZEpQW/s1/2025-nissan-armada.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/jlwxE7/s1/2025-nissan-armada.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۰۳ ، ۱۶:۵۵
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/6ZoZeE/s2/aston-martin-vanquish_6.webp

Chris Perkins

Vanquish جدید با بدنه فیبر کربنی زیبا و موتور V12 با قدرت 824 اسب بخار، خیره کننده است.

برای برخی افراد، فقط V-12 این کار را انجام می دهد. مهم نیست که موتور 4.0 لیتری V-8 توئین توربو در DB12 671 اسب بخار قدرت تولید می کند و صدایی عالی دارد - به سادگی سیلندرهای کمی دارد. به همین دلیل استون مارتین در حال احیای یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در تمام دنیای خودرو با V-12: Vanquish است.

پس از شش سال غیبت و تلاش لغو شده برای ساخت یک ابرخودروی موتور وسط، استون مارتین ونکوئیش بازگشته و به ریشه های خود باز می گردد. این یک خودروی GT بی‌نهایت بزرگ، قدرتمند و مجلل است که با یک موتور 5.2 لیتری توئین توربو V-12 با قدرت 824 اسب بخار و حداکثر سرعت 214 مایل در ساعت، کامل می‌شود. استون مارتین قصد دارد بیش از 1000 دستگاه در سال بسازد و قیمت پایه آن 420000 دلار است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/E6x6Yv/s4/aston-martin-vanquish_7.webp

این موتور ابعاد اولیه خود را با Aston V-12 قبلی به اشتراک می گذارد، اما در مقایسه با مدل قبلی خود به شدت اصلاح شده است. برای افزایش قدرت و گشتاور - یک هیولا 738 پوند فوت - در حالی که قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر را رعایت می‌کند، V-12 یک بلوک، سر، پورت، میل بادامک، میله‌های اتصال، توربوشارژر، انژکتورهای سوخت و شمع‌های جرقه‌دار جدید دریافت می‌کند. بنابراین اساساً همه چیز. استون می گوید موتور از موتور قدیمی "غیرقابل تشخیص" است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/9m4mpb/s6/aston-martin-vanquish_22.webp

مانند DBS Superleggera قدیمی، موتور با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در عقب جفت می شود، اگرچه مانند Vantage و DB12 جدید، یک دیفرانسیل لغزش محدود کنترل شده الکترونیکی دارد. این موتور همچنین دارای ویژگی جدیدی به نام Boost Reserve است که می تواند فشار بوست را فراتر از آنچه در دریچه گاز جزئی نیاز است افزایش دهد، به طوری که وقتی راننده تقاضای قدرت بیشتری می کند، بوست آماده حرکت است. این کار با هماهنگی دقیق دریچه گاز و ضایعات کنترل شده الکترونیکی انجام می شود. استون می گوید نسبت درایو نهایی برای ایجاد حداکثر سرعت بالا انتخاب شده است، اما شتاب آن همچنان قوی است—0-60 مایل در ساعت 3.2 ثانیه طول می کشد.

مانند تمام آستون‌های مدرن، ونکوئیش دارای شاسی مونوکوک آلومینیومی متصل و اکسترود شده است، اما برخلاف DB12 و Vantage، عمدتاً بدنه‌ای از فیبر کربن دارد. استون وزن خشک 3911 پوندی را در سبک ترین شکل خود ذکر می کند، اما با تمام مایعات لازم برای رانندگی، ونکوئیش از مرز 4000 پوند عبور خواهد کرد. لاستیک‌ها مجموعه سفارشی پیرلی P-Zeroes با ابعاد 275/35 جلو و 325/30 در عقب هستند. به طور استاندارد، چرخ‌های فورج و ترمزهای کربن سرامیکی نیز دریافت می‌کنید که به کنترل وزن بدون فنر کمک می‌کنند.

انواع فن آوری شاسی های فانتزی نیز وجود دارد. Vanquish از دمپرهای Bilstein DTX مانند Vantage و DB12 جدید استفاده می کند و همچنین دارای یک واحد اندازه گیری اینرسی شش محوره است که به اطمینان از کنترل دقیق تر دمپرها، e-diff و سیستم های کنترل کشش/پایداری کمک می کند. همچنین یک سیستم جدید به نام ترمز گوشه ای وجود دارد که به اطمینان از پایداری انتهای عقب هنگام ترمزگیری در یک پیچ کمک می کند.  

در داخل، Vanquish بسیار شبیه دیگر مدل‌های فعلی آستون مارتین است، با کنسول مرکزی جدید پر از کنترل‌های فیزیکی و سیستم اطلاعات سرگرمی سفارشی. یکی از انتقادات بزرگ استون‌های قدیمی‌تر، فضای داخلی ضعیف آن‌ها بود و به نظر می‌رسد کابین Vanquish چیزی جز این باشد.

در مقایسه با DB12، Vanquish طولانی تر، عریض تر و پایین تر است. فاصله بین دو محور آن کمی بیش از 3.0 اینچ بیشتر، طول کلی آن 6.5 اینچ بیشتر و 2.4 اینچ پهن تر است. اما کاهش قد آن را دو دهم اینچ کوتاهتر می کند. این قطعا شبیه یک استون به نظر می رسد، هرچند با کاپوت مجسمه ای تر در جلو، و بند های بزرگتر در عقب. دم ناگهانی Kamm در میان دیگر آستون‌های جدید منحصربه‌فرد است و الهام گرفته از مجموعه‌ای از خودروهایی است که شرکت در دهه 1960 در Le Mans مسابقه داد، DP212، DP214 و DP215. همچنین چیزی از نسخه محدود Valor در نمایه و عقب نیز وجود دارد که خود به GT های تنومند استون در دهه 1970 اشاره دارد.

این تنها سومین بار است که استون مارتین از پلاک نام Vanquish استفاده می کند. پیشینیان آن مدل‌های بسیار محبوب، خودروهای پرچمدار V-12 GT هستند، بنابراین این مدل جدید چیزهای زیادی برای زندگی کردن دارد. در برداشت اول، ما فکر می کنیم که نباید مشکلی داشته باشد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/YAgAWq/s1/2025-aston-martin-vanquish.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/E6x61N/s1/2025-aston-martin-vanquish.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/eoKoY6/s1/2025-aston-martin-vanquish.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/40E0eA/s1/2025-aston-martin-vanquish.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/wlqloo/s1/2025-aston-martin-vanquish.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۰۳ ، ۱۶:۴۵
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/2NQNvx/s2/2025-audi-q5.webp

Alex Goy

آئودی Q5 2025 دارای دو گزینه موتور جدید، فضای داخلی به روز شده و طراحی جدید تیز است.

به اشتراک گذاشتن یک پلتفرم به این معنی است که آنها فناوری زیادی را به اشتراک می گذارند. ممکن است تنظیمات سرگرمی دیجیتال استیج را از A5 تشخیص دهید. این یک صفحه نمایش OLED MMI خمیده بزرگ است که از یک صفحه نمایش مجازی کابین خلبان 11.9 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی MMI 14.5 اینچی تشکیل شده است. اولی قسمت هایی را که راننده باید بداند کنترل می کند، در حالی که دومی هر کاری را که انتظار دارید انجام می دهد. برای رانندگانی که مهارت مکالمه ندارند، یک صفحه نمایش 10.9 اینچی اختیاری برای مسافران وجود دارد که می‌توانند با آن بازی کنند.

همچنین می‌توانید صفحه نمایش قابل تنظیم Q5 را تشخیص دهید، که علاوه بر نمایش اطلاعات حیاتی، به رانندگان اجازه می‌دهد تا در هنگام پرواز در میان عملکردهای مختلف اطلاعات سرگرمی حرکت کنند. یک چراغ تعامل پویا پهنای کابین خلبان را می‌پوشاند و به اتفاقاتی که برای ماشین می‌افتد واکنش نشان می‌دهد، نمایش خوش‌آمدگویی منظمی ارائه می‌دهد یا هنگام خروج، نمایشی دلپذیر را ارائه می‌دهد.

به عنوان یک SUV، باید کاربردی باشد. با نشستن در داخل آن، فضای زیادی برای انسان‌های با اندازه متوسط ​​(به‌طور متوسط) از جلو و عقب وجود دارد، بنابراین خانواده‌های معمولی نباید هیچ شکایتی داشته باشند، مگر اینکه قد همه آنها هفت فوت باشد، یا به طور منظم مقادیر زیادی 2x4 خریداری کنند. آئودی می گوید 52.0 فوت مکعب فضا در صندوق عقب با صندلی های پایین وجود دارد، بنابراین شما می توانید قبل از اینکه تصمیم بگیرید به کامیون نیاز دارید کمی با آن کار کنید. قیمت در اروپا از 52,300 یورو، تقریباً 58,000 دلار شروع می شود و SQ5 از 82,900 یورو یا حدود 92,000 دلار شروع می شود.

مشخصات کامل ایالات متحده هنوز در حال تصمیم گیری است، به این معنی که ارقام مسافت پیموده شده EPA، سطوح تریم و قیمت هنوز ناشناخته است. با نزدیک‌تر شدن زمان عرضه Q5 و SQ5 در سال 2025، اطلاعات بیشتری خواهیم فهمید.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/eoKoNE/s1/2025-audi-q5.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NGgGVG/s1/2025-audi-q5.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/E6x6A3/s1/2025-audi-q5.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/jlwlZR/s1/2025-audi-q5.jpg

منبع: Motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۰۳ ، ۱۶:۲۹
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/wlZYk4/s2/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series54.webp

Brian Silvestro

مرسدس-Maybach SL 680 Monogram Series دارای موتور توربوی دوقلو V-8 AMG و مجموعه ای کامل از آرم های Maybach روی کاپوت و رویه نرم است.

یک مرسدس میباخ جدید در شهر وجود دارد، و آن یک لیموزین فوق‌العاده بلند یا SUV غول‌پیکر نیست. سری 2026 SL 680 Monogram با ارتقاهای مکانیکی متمرکز بر راحتی و تغییرات طراحی مجلل، کمی جذابیت را به رودستر مرسدس می بخشد.

بزرگترین تغییرات در بیرون یافت می شود. خریداران که در دو مفهوم طراحی مختلف موجود است، می‌توانند برای رنگ‌بندی Maybach SL یا Red Ambience یا White Ambience را انتخاب کنند. مهم نیست که کدام را انتخاب کنید، جلوپنجره مشبک روشن مخصوص میباخ و یک مرسدس سه ستاره عمودی روی کاپوت خواهید داشت. رنگ‌های رزگلد در چراغ‌های جلو، قاب جلوپنجره با روکش کرومی و انتخاب خریدار بین چرخ‌های 21 اینچی پنج سوراخه یا چند پره وجود دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/bgB0Pj/s6/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series30.webp

https://cdn.motor1.com/images/mgl/G3nLbV/s6/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series69.webp

https://cdn.motor1.com/images/mgl/W8MVK3/s4/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series42.webp

تغییرات به همین جا ختم نمی شود. رویه نرم مشکی با طرحی از لوگوی مایباخ به رنگ ظریف آنتراسیت پوشانده شده است. خریداران می توانند به صورت اختیاری این الگو را به کاپوت خودرو اضافه کنند، جایی که پانل قبل از چاپ روی فلز با دست سمباده می شود. سایر تغییرات شامل چراغ‌های عقب خاص می‌باخ، نمای عقب جدید با تزئینات کرومی و دیفیوزر جدید با خروجی‌های اگزوز مخصوص می‌باخ است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/xqn636/s4/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series47.webp

از نظر مکانیکی، Maybach SL آنچنان متفاوت از AMG SL63 نیست. موتور 4.0 لیتری توئین توربو V-8 زیر کاپوت همان 577 اسب بخار قدرت و 590 پوند فوت گشتاور را تولید می کند و قدرت را به هر چهار چرخ می فرستد. فرمان محور عقب و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک پرکاربرد این شرکت استاندارد است.

همه تغییرات به نام راحتی است. صدای خاموش‌کننده‌تر، سیستم اگزوز ساکت‌تر، سیستم تعلیق نرم‌تر و نرم‌تر و پایه‌های موتور نرم‌تر وجود دارد. مرسدس ادعا می کند زمان صفر تا 60 4.0 ثانیه و حداکثر سرعت محدود الکترونیکی 160 مایل در ساعت، 0.5 ثانیه و 36 مایل در ساعت کمتر از AMG SL63 است.

هیچ صحبتی در مورد قیمت مرسدس مایباخ SL 680 سری مونوگرام وجود ندارد، اما تحویل آن باید از نیمه دوم سال 2025 آغاز شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/RqYvkm/s4/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series26.webp

https://cdn.motor1.com/images/mgl/eoO2WK/s1/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series57.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/xqn6P6/s1/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series1.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/8Av1Ze/s1/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series4.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/y2GElm/s1/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series8.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXe3Z6/s1/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series36.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/2NEP4M/s1/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series44.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/6ZQkOE/s1/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series63.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/rKZe66/s1/2026-mercedes-maybach-sl-680-monogram-series62.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۰۳ ، ۱۸:۱۶
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/pbYK8J/s2/lamborghini-temerario-monterey-car-week.webp

Jeff Perez

مدیر ارشد بازاریابی و فروش فدریکو فوسکینی به ما می گوید که چرا Temerario جدید از کوچک سازی استقبال می کند.

فدریکو فوچینی یک فروشنده جهنمی است. وقتی از مدیر ارشد بازاریابی و فروش لامبورگینی در The Quail در مونتری می‌پرسم که آیا طرفداران هوراکان V-10 را از دست خواهند داد، او به من می‌گوید: "این V-10 تا V-8 نیست، 10 تا 10000 است." نکته گرفته شده است.

البته او به خط قرمز 10000 دور در دقیقه Temerario V-8 اشاره می کند. حتی با وجود اینکه موتور جدید لامبورگینی دو سیلندر پایین تر از موتور V-10 هوراکان است، این شرکت مطمئن است که طرفداران نیز عاشق این دستگاه خواهند شد. به خصوص فوچینی.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/bgBqOl/s4/lamborghini-temerario-monterey-car-week.webp

یکی از بزرگترین نقاط فروش Temerario این است که موتورهای مشترک ندارد. توین توربو V-8 آن را در زیر کاپوت هیچ آئودی نخواهید یافت. لامبورگینی آن را از پایه به طور انحصاری برای Temerario ساخت، کاری که شرکت از ابتدا می دانست که باید انجام دهد.

فوچینی به من می گوید: «هیچ موتور دیگری با این نوع ویژگی ها وجود ندارد. ما با یک V-8 چهار لیتری دو توربو معمولی نیامدیم، ما با چیزی آمدیم که – فرض کنید – غیرمنتظره است…. در آنجا، و من فکر می کنم که احتمالاً به اندازه کافی کار خوبی انجام می داد، اما ساختن آن از پایه، از روز اول اجباری بود.

هر عنصر این V-8 منحصر به فرد است. این دستگاه دارای طرح 90 درجه "Hot Vee"، میل لنگ صاف و دو توربوشارژر است که حداکثر فشار 36 psi را تولید می کند. سرسیلندرهای آلیاژی آلومینیومی و میله‌های اتصال تیتانیوم به سبک وزن موتور کمک می‌کنند و دنباله‌های انگشتی با پوشش کربن الماس مانند (DLC) کمک می‌کنند تا سیستم سوپاپ به خط قرمز قابل اعتماد باشد. نتیجه نهایی 197 اسب بخار در هر لیتر است - 789 اسب بخار قبل از شروع کمک هیبریدی.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/XBYkbb/s4/lamborghini-temerario-monterey-car-week.webp

با 920 اسب بخار قدرت، Temerario بی سر و صدا به قلمرو هایپرکار می رود - که به معنای داخل قلمرو Revuelto نیز می باشد. هایپرکار هیبریدی V-12 در مقایسه با 1001 اسب بخار قدرت دارد. اما Foschini نگران ورود Temerario به فروش Revuelto نیست - در واقع، بسیاری از مشتریان احتمالا هر دو را به خانه خواهند برد.

فوچینی می گوید: "در پایان ما تقریباً 100 اسب بخار اختلاف داریم. ما شتاب متفاوت، حداکثر سرعت متفاوت داریم و باید بگویم که خودرو از نظر نیاز مشتری دو نیاز متفاوت دارد."

"یکی خودروی نمادین لامبورگینی است... دیگری خودرویی سرگرم‌کننده‌تر، اما در عین حال همه‌کاره‌تر و قابل استفاده‌تر از دیگری است. بنابراین آنها به نیازهای مختلف پاسخ می‌دهند، و واضح است که بسیاری از مشتریان قصد خرید هر دو را دارند... اما آنها دو خودروی متفاوت هستند... بنابراین، من فکر می‌کنم که این نقطه قوت مجموعه امروز ما است، ما دو محصول بسیار متفاوت داریم، اما در صدر طیف قرار دارند.

در کنار Revuelto، خط تولید لامبورگینی اکنون کاملاً برقی شده است. Revuelto یک V-12 را با موتورهای الکتریکی جفت می کند و Urus اخیراً به یک V-8 PHEV منتقل شده است. برای فوچینی و تیمش، یک خط تولید کاملاً الکتریکی لامبو گام بزرگی در تاریخ این خودروساز تاریخی است.

او به من می گوید: «امروز تعطیلی اجرای هیبریداسیون پرتفوی کامل است. "بنابراین اکنون سه مدل را پشت سر هم می بینید. ما در ماه مارس با Revuelto شروع کردیم. در ماه آوریل در پکن با Urus که اکنون یک هیبریدی است ادامه دادیم. و ما در حال بسته شدن هیبریداسیون محصولات با Temerario هستیم. این برای لامبورگینی تاریخی است، ما هرگز یک ترکیب قوی مثل امروز نداشتیم.

اما باتری بیشتر به معنای مشکلات بیشتر در توزیع وزن و وزن است، چیزی که لامبورگینی مجبور بود در Revuelto با آن مبارزه کند. در اینجا در Temerario، لامبورگینی با هوشمندی سلول 3.8 کیلووات ساعتی را به داخل تونل مرکزی هل داد و آن را تا حد ممکن پایین آورد تا مرکز ثقل خودرو را پایین نگه دارد. Foschini به من اطمینان می دهد که ماشین "کاملاً متعادل" است، همانطور که همه چیز باید باشد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lE294l/s4/lamborghini-temerario-monterey-car-week.webp

با 3725 پوند خشک، Temerario در مقایسه با سبک ترین هوراکان که کمتر از 3000 پوند بدون مایعات وزن داشت، در سمت سنگین تر قرار دارد. اما حتی با وجود وزن اضافه، Foschini به من اطمینان می دهد که Temerario هنوز در یک پیست توانایی زیادی دارد. و در برخی موارد، حتی بهتر از هوراکان.

او می‌گوید: «از یک طرف، شما تأثیر وزن را دارید، که شاید اثر منفی برق‌رسانی باشد». اما از سوی دیگر، شما تأثیر فوق‌العاده مثبت دو موتور جلو را دارید که به عنوان بردار گشتاور فعال عمل می‌کنند، بنابراین آنها می‌توانند فرمان پذیری کاملی را در پیست، روی یک خودروی بسیار قدرتمند به شما ارائه دهند... بنابراین من فکر می‌کنم این ترکیب به شما کمک می‌کند. شما از نظر تجربه مسیر در مقایسه با نسخه قبلی ارتقا یافته اید."

هوراکان و گالاردو هر دو پیش از ظهور شاسی بلند Urus پرفروش بودند و ثابت کردند که دو خودروی اسپرت محبوب زمان خود بودند. Foschini معتقد است Temerario حتی از آن دو موفق تر خواهد بود. اما این بدان معنا نیست که لامبورگینی با همان سرعتی که تویوتا کمری می‌سازد، شروع به تولید Temerario خواهد کرد.

در گذشته، ما فروش خود را از گالاردو به هوراکان افزایش دادیم... احتمالاً [با Temerario] کمی اما به روشی بسیار آگاهانه در حال افزایش هستیم. هدف ما ثبت حجم نیست، هدف ما انحصاری بودن، حفظ ارزش باقیمانده در سطح مناسب و حفظ حاشیه در نقطه مناسب است. بنابراین در پایان روز، رشد طبیعی وجود دارد."

لامبورگینی Temerario اوایل سال آینده به فروش می رسد. این شرکت به طور رسمی قیمتی را اعلام نکرده است، اما ما انتظار داریم که این سوپراسپرت از چیزی در حدود 400000 دلار شروع به کار کند - یک افزایش جزئی نسبت به هوراکان در حال خروج.

اینکه آیا طرفداران V-8 را در آغوش می گیرند یا نه، باید دید. اما سخت است که ببینیم چگونه این کار را نخواهند کرد. یک موتور سفارشی زیبا، دو توربو، دستیار الکتریکی و تقریباً 1000 اسب بخار قدرت باید لامبورگینی وفادار را به نمایندگی ها برساند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۰۳ ، ۱۸:۱۴
pooya pj