CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

https://cdn.motor1.com/images/mgl/pbYK8J/s2/lamborghini-temerario-monterey-car-week.webp

Jeff Perez

مدیر ارشد بازاریابی و فروش فدریکو فوسکینی به ما می گوید که چرا Temerario جدید از کوچک سازی استقبال می کند.

فدریکو فوچینی یک فروشنده جهنمی است. وقتی از مدیر ارشد بازاریابی و فروش لامبورگینی در The Quail در مونتری می‌پرسم که آیا طرفداران هوراکان V-10 را از دست خواهند داد، او به من می‌گوید: "این V-10 تا V-8 نیست، 10 تا 10000 است." نکته گرفته شده است.

البته او به خط قرمز 10000 دور در دقیقه Temerario V-8 اشاره می کند. حتی با وجود اینکه موتور جدید لامبورگینی دو سیلندر پایین تر از موتور V-10 هوراکان است، این شرکت مطمئن است که طرفداران نیز عاشق این دستگاه خواهند شد. به خصوص فوچینی.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/bgBqOl/s4/lamborghini-temerario-monterey-car-week.webp

یکی از بزرگترین نقاط فروش Temerario این است که موتورهای مشترک ندارد. توین توربو V-8 آن را در زیر کاپوت هیچ آئودی نخواهید یافت. لامبورگینی آن را از پایه به طور انحصاری برای Temerario ساخت، کاری که شرکت از ابتدا می دانست که باید انجام دهد.

فوچینی به من می گوید: «هیچ موتور دیگری با این نوع ویژگی ها وجود ندارد. ما با یک V-8 چهار لیتری دو توربو معمولی نیامدیم، ما با چیزی آمدیم که – فرض کنید – غیرمنتظره است…. در آنجا، و من فکر می کنم که احتمالاً به اندازه کافی کار خوبی انجام می داد، اما ساختن آن از پایه، از روز اول اجباری بود.

هر عنصر این V-8 منحصر به فرد است. این دستگاه دارای طرح 90 درجه "Hot Vee"، میل لنگ صاف و دو توربوشارژر است که حداکثر فشار 36 psi را تولید می کند. سرسیلندرهای آلیاژی آلومینیومی و میله‌های اتصال تیتانیوم به سبک وزن موتور کمک می‌کنند و دنباله‌های انگشتی با پوشش کربن الماس مانند (DLC) کمک می‌کنند تا سیستم سوپاپ به خط قرمز قابل اعتماد باشد. نتیجه نهایی 197 اسب بخار در هر لیتر است - 789 اسب بخار قبل از شروع کمک هیبریدی.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/XBYkbb/s4/lamborghini-temerario-monterey-car-week.webp

با 920 اسب بخار قدرت، Temerario بی سر و صدا به قلمرو هایپرکار می رود - که به معنای داخل قلمرو Revuelto نیز می باشد. هایپرکار هیبریدی V-12 در مقایسه با 1001 اسب بخار قدرت دارد. اما Foschini نگران ورود Temerario به فروش Revuelto نیست - در واقع، بسیاری از مشتریان احتمالا هر دو را به خانه خواهند برد.

فوچینی می گوید: "در پایان ما تقریباً 100 اسب بخار اختلاف داریم. ما شتاب متفاوت، حداکثر سرعت متفاوت داریم و باید بگویم که خودرو از نظر نیاز مشتری دو نیاز متفاوت دارد."

"یکی خودروی نمادین لامبورگینی است... دیگری خودرویی سرگرم‌کننده‌تر، اما در عین حال همه‌کاره‌تر و قابل استفاده‌تر از دیگری است. بنابراین آنها به نیازهای مختلف پاسخ می‌دهند، و واضح است که بسیاری از مشتریان قصد خرید هر دو را دارند... اما آنها دو خودروی متفاوت هستند... بنابراین، من فکر می‌کنم که این نقطه قوت مجموعه امروز ما است، ما دو محصول بسیار متفاوت داریم، اما در صدر طیف قرار دارند.

در کنار Revuelto، خط تولید لامبورگینی اکنون کاملاً برقی شده است. Revuelto یک V-12 را با موتورهای الکتریکی جفت می کند و Urus اخیراً به یک V-8 PHEV منتقل شده است. برای فوچینی و تیمش، یک خط تولید کاملاً الکتریکی لامبو گام بزرگی در تاریخ این خودروساز تاریخی است.

او به من می گوید: «امروز تعطیلی اجرای هیبریداسیون پرتفوی کامل است. "بنابراین اکنون سه مدل را پشت سر هم می بینید. ما در ماه مارس با Revuelto شروع کردیم. در ماه آوریل در پکن با Urus که اکنون یک هیبریدی است ادامه دادیم. و ما در حال بسته شدن هیبریداسیون محصولات با Temerario هستیم. این برای لامبورگینی تاریخی است، ما هرگز یک ترکیب قوی مثل امروز نداشتیم.

اما باتری بیشتر به معنای مشکلات بیشتر در توزیع وزن و وزن است، چیزی که لامبورگینی مجبور بود در Revuelto با آن مبارزه کند. در اینجا در Temerario، لامبورگینی با هوشمندی سلول 3.8 کیلووات ساعتی را به داخل تونل مرکزی هل داد و آن را تا حد ممکن پایین آورد تا مرکز ثقل خودرو را پایین نگه دارد. Foschini به من اطمینان می دهد که ماشین "کاملاً متعادل" است، همانطور که همه چیز باید باشد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lE294l/s4/lamborghini-temerario-monterey-car-week.webp

با 3725 پوند خشک، Temerario در مقایسه با سبک ترین هوراکان که کمتر از 3000 پوند بدون مایعات وزن داشت، در سمت سنگین تر قرار دارد. اما حتی با وجود وزن اضافه، Foschini به من اطمینان می دهد که Temerario هنوز در یک پیست توانایی زیادی دارد. و در برخی موارد، حتی بهتر از هوراکان.

او می‌گوید: «از یک طرف، شما تأثیر وزن را دارید، که شاید اثر منفی برق‌رسانی باشد». اما از سوی دیگر، شما تأثیر فوق‌العاده مثبت دو موتور جلو را دارید که به عنوان بردار گشتاور فعال عمل می‌کنند، بنابراین آنها می‌توانند فرمان پذیری کاملی را در پیست، روی یک خودروی بسیار قدرتمند به شما ارائه دهند... بنابراین من فکر می‌کنم این ترکیب به شما کمک می‌کند. شما از نظر تجربه مسیر در مقایسه با نسخه قبلی ارتقا یافته اید."

هوراکان و گالاردو هر دو پیش از ظهور شاسی بلند Urus پرفروش بودند و ثابت کردند که دو خودروی اسپرت محبوب زمان خود بودند. Foschini معتقد است Temerario حتی از آن دو موفق تر خواهد بود. اما این بدان معنا نیست که لامبورگینی با همان سرعتی که تویوتا کمری می‌سازد، شروع به تولید Temerario خواهد کرد.

در گذشته، ما فروش خود را از گالاردو به هوراکان افزایش دادیم... احتمالاً [با Temerario] کمی اما به روشی بسیار آگاهانه در حال افزایش هستیم. هدف ما ثبت حجم نیست، هدف ما انحصاری بودن، حفظ ارزش باقیمانده در سطح مناسب و حفظ حاشیه در نقطه مناسب است. بنابراین در پایان روز، رشد طبیعی وجود دارد."

لامبورگینی Temerario اوایل سال آینده به فروش می رسد. این شرکت به طور رسمی قیمتی را اعلام نکرده است، اما ما انتظار داریم که این سوپراسپرت از چیزی در حدود 400000 دلار شروع به کار کند - یک افزایش جزئی نسبت به هوراکان در حال خروج.

اینکه آیا طرفداران V-8 را در آغوش می گیرند یا نه، باید دید. اما سخت است که ببینیم چگونه این کار را نخواهند کرد. یک موتور سفارشی زیبا، دو توربو، دستیار الکتریکی و تقریباً 1000 اسب بخار قدرت باید لامبورگینی وفادار را به نمایندگی ها برساند.

منبع: Motor1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۰۵
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی