CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

https://cdn.motor1.com/images/mgl/3WWOO6/s3/2024-bugatti-mistral.webp

Adrian Padeanu

همه 99 خودرو قبلاً با قیمت 5 میلیون یورو به فروش رسیده اند.

دوران W16 در حال پایان است زیرا بوگاتی با میسترال با موتور چهار توربو 8 لیتری خداحافظی می کند. رودستر مبتنی بر Chiron به دلیل وزش باد از دره رودخانه رون نامگذاری شده است که در دهه 1960 الهام بخش یک کوپه/کانورتیبل همنام فروخته شده توسط مازراتی (و نیسان میسترال دهه 1990 در ژاپن) بود. در مورد خودروهای گذشته، ماشین بدون سقف Molsheim دارای نشانه های طراحی برگرفته از Type 57 Roadster Grand Raid است.

تاثیر دهه 1930 را می توان در جلوپنجره خمیده و همچنین اسکوپ های هوای دوگانه نصب شده روی سقف برای خنک کردن موتور مشاهده کرد. در حالی که استایل به یک مدل کلاسیک بازمی‌گردد، به نظر می‌رسد Mistral ترکیبی بین Divo و La Voiture Noire در بسته‌بندی رودستر با طرح X برای چراغ‌های عقب است که ما را به یاد Bolide مخصوص پیست می‌اندازد. پیکربندی چراغ عقب به بوگاتی این امکان را می دهد که دریچه هایی را بین پرتوهای X برای اهداف خنک کننده نصب کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/ojjzzl/s1/2024-bugatti-mistral.jpg

برای اولین بار در یک بوگاتی W16 از چرم بافته شده روی کارت های درب استفاده شد. علاوه بر این، تعویض دنده که از یک بلوک جامد آلومینیومی ساخته شده است دارای لهجه های چوبی و یک درج کهربایی است که «فیل رقصنده» رامبراند بوگاتی را نشان می دهد که روی کاپوت رودستر Type 41 Royale نیز یافت می شود. البته نکته اصلی کابین، برداشتن سقف برای شنیدن صدای W16 و چهار توربوشارژر آن در محل کار است.

در قلب میسترال همان موتور 1577 اسب بخاری موجود در Chiron Super Sport 300+ وجود دارد که در سال 2019 به سرعت 304.773 مایل در ساعت (490.484 کیلومتر در ساعت) رسید. بوگاتی در مورد سرعت مضحک صحبت می کند که برای Mistral، "اینجا وجود دارد. فقط یک هدف می تواند در ذهن داشته باشد: تبدیل شدن به سریع ترین رودستر جهان یک بار دیگر." این می تواند دنباله ای از ویرون 16.4 گرند اسپرت ویتس و عملکرد 254.04 مایل در ساعت (408.84 کیلومتر در ساعت) در سال 2013 باشد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Mkkzzp/s1/2024-bugatti-mistral.jpg

بسیار محتمل است که میسترال سریعتر از ویرون GSV حرکت کند، زیرا مزیت آن نزدیک به 400 اسب بخار است. با توجه به اینکه بوگاتی چندی پیش گفته بود که دیگر علاقه ای به دنبال کردن رکوردها ندارد، باید دید که آیا یک حرکت پرسرعت واقعی انجام می شود یا خیر. ما می دانیم که هنسی می خواهد برخی از این اقدامات را با ونوم F5 رودستر جدیدی که این هفته رونمایی کرد، انجام دهد.

بوگاتی تنها 99 دستگاه از میسترال را تولید خواهد کرد و قصد دارد تحویل آن را در سال 2024 آغاز کند، زمانی که اولین خودرو از 40 خودروی پیست Bolide نیز قرار است به صاحبان واقعی خود برسد. در حالی که Bolide با قیمت 4 میلیون یورو در دسترس بود، میسترال قیمت برچسب 5 میلیون یورویی داشت. "داشت" زیرا همه آنها قبلاً برای آنها صحبت شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/G33NNJ/s1/2024-bugatti-mistral.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/qkkjjR/s1/2024-bugatti-mistral.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/jllQQe/s1/2024-bugatti-mistral.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/xqqMMG/s1/2024-bugatti-mistral.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۰۱ ، ۰۱:۱۸
pooya pj

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-08-concept-oem-scaled.jpg

Aaron Bragman

بادهای تغییر به شدت در حال وزیدن هستند، و روزهای کار خودروی عضلانی بزرگ V-8 به پایان رسیده است، به این معنی که برند دوج، سازندگان چلنجر و چارجر که چندین موتور V-8 ارائه می‌کنند، مشکلی جدی برای حل کردن دارد. . فشار برای برقی شدن خودروهای جهان در حال شتاب گرفتن است و به همین دلیل، دوج اعلام کرده است که کوپه و چارجر سدان چلنجر در پایان سال 2023 تولید خود را متوقف خواهند کرد و این نشان دهنده پایان خودروهای اسپرت قدرتمند V-8 دوج و آغاز یک عصر جدید برق رسانی اما یک خودروی الکتریکی دوج عضلانی دقیقاً چه شکلی خواهد بود؟

خوب، دیگر جای تعجب نیست: این همان Dodge Charger Daytona SRT Concept است.

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-12-concept-oem-scaled.jpg

این کانسپت شارژر، خودروی الکتریکی برای وفاداران به برند دوج است که در یک تسلا مدل اس بی روح، اسپارتان و ژله‌ای بی‌روح اسیر نمی‌شوند. ، به این معنی که مفهوم Charger Daytona SRT دقیقاً همان چیزی است که در سال 2024 خواهیم دید تا جایگزین Charger و Challenger در نمایشگاه های Dodge شود. اما به گفته تیم کونیسکیس، رئیس برند دوج، "این یک پروژه علمی نیست." این تا حد زیادی چیزی است که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که جایگزین دو خودروی عضلانی محبوب دوج شود، به همان اندازه که یک خودروی مفهومی است که علاقه‌مند است.

بنابراین، چه چیزی کانسپت Charger Daytona SRT را تا این حد غیرعادی می کند؟ سه ویژگی کاملاً منحصر به فرد ثبت شده در این مفهوم وجود دارد که به گفته Kuniskis، همه آنها "قابل تولید هستند"، که به ایجاد اولین ماشین عضلانی الکتریکی آمریکایی در جهان کمک می کند.

راه آن به نظر می رسد

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-16-concept-oem-scaled.jpg

ظاهر کلی این کانسپت بسیار واضح است که از دوج چارجر 1968 الهام گرفته شده است - شکل، قسمت جلویی صاف با حلقه ای با نور عمیق، و تکیه گاه های سر به فلک کشیده عقب که با صندوق عقب ترکیب می شوند (که در واقع یک صندوق عقب نیست زیرا این مفهوم یک هاچ بک سه در). چیز سه پر روشن در وسط جلوپنجره، نماد جدیدی برای Dodges برقی به نام "Fratzog" خواهد بود. این نشان برای اولین بار در خودروهای عضلانی دوج از سال 1962 تا 1976 به عنوان نمادی بدون زمینه ظاهر شد، اما دوج اکنون می‌گوید که نشان دهنده تلاش‌های برقی‌سازی آن در آینده خواهد بود. و بله، فراموش نمی کنیم که این وسیله نقلیه نشان دهنده بازگشت به چارجر دو در است - دوج به خاطر نامگذاری جایگزین خود برای سدان Intrepid "چارجر" در سال 2005 بسیار اندوهگین شد، در حالی که آن مدل از لحاظ تاریخی همیشه یک کوپه بوده است. به نظر می رسد این حرکتی برای رفع آن اشتباه است.

اما سیستم ثبت اختراع برای طراحی ظاهری در جلو است: بال آیرودینامیکی جلو R-Wing که به خودرو اجازه می‌دهد تا نمای کلاسیک دوج را حفظ کند و در عین حال به کارایی آیرودینامیکی دست یابد. هوا از جلوپنجره جلو و سپس روی قسمتی فرورفته بین چرخ‌ها و در امتداد کاپوت جریان می‌یابد. با نگاه کردن به خودرو از جلو یا کناره‌ها، هرگز نمی‌دانستید که آنجا بوده است، اما این واقعیت که در زیر کاپوت بلند و پایین آن خبری از V-8 نیست به این معنی است که طراحان می‌توانند با فضا برای ساخت R-Wing بازی کنند. کاربردی آیا این بدان معنی است که هیچ نکته ای در مفهوم وجود ندارد؟ دوج نمی‌گوید، اما حداقل یک بریدگی هود وجود دارد، بنابراین احتمالاً چیزی در آنجا باز می‌شود.

ظاهر کلی خودرو اساساً همان چیزی است که از برند دوج انتظار می رود - قرار نیست شکلی از صابون ناشناس ایجاد کند که شبیه هر چیز دیگری باشد. طراحان آن می خواهند از گذشته الهام بگیرند و چیزی بسازند که صاحبان فعلی آن بخواهند داشته باشند. از این نظر دوج استایل را ثابت کرده است: این خودرو بلند و کم ارتفاع است و تصور داشتن یک مدل چهار در کار سختی نیست. این خودرو همچنین یک کوپه چهار نفره با چهار صندلی سطلی اسپرت مجزا است، اما صندلی‌های عقب در واقع تا می‌شوند تا فضای باری غارنشینی ایجاد کنند.

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-02-concept-oem-scaled.jpg

داشبورد، درها و کنسول به بهترین وجه به عنوان "شرور" توصیف می شوند. لهجه‌های مشکی و قرمز، و همچنین نور قرمز فراوان در قسمت‌های مختلف کابین، فراوان است. صفحه نمایش های لمسی در داخل رایج هستند، همانطور که این روزها در بسیاری از وسایل نقلیه جدید وجود دارند، اما نه منحصرا. صفحه نمایش مرکزی یک واحد 12.3 اینچی است که زاویه ای نزدیک به 10 درجه نسبت به راننده دارد، در حالی که دسته ابزار یک صفحه نمایش دیجیتال 16 اینچی است. در بالای آن یک هدآپ نمایشگر 8 در 3 اینچی قرار دارد، در حالی که بقیه قسمت‌های داخلی فیبر کربنی اطراف سرنشینان را با حسی با بافت سه‌بعدی به پانل‌های ابزار بالا و پایین می‌پیچد که با دوخت‌های آبی و نقره‌ای طراحی شده‌اند. .

زیبایی شناسی کلی آنقدر آینده نگرانه و بزرگنمایی نیست که شوم و پیشگویی باشد. بسیار ضد تسلا است. و کاملاً بد است. بخشی از تابلوی مفهومی هنگام ساخت ماشین، قاتل خیالی جان ویک را که توسط کیانو ریوز به تصویر کشیده شده بود، از فیلم های همنام به تصویر می کشید. به راحتی می توان دید که او این وسیله نقلیه را دارد.

ما مطمئن نیستیم که واقعاً چه چیزی کانسپت Charger Daytona SRT را نیرو می‌دهد، اما دوج می‌گوید باید به شنیدن نام جدیدی که به رده‌های معروف Hemi، Hellcat و Redeye: Banshee ملحق شود عادت کنیم. این همان چیزی است که دوج از پیشرانه الکتریکی 800 ولتی نام می‌برد که زیربنای این مفهوم است، اما ما هیچ اطلاعاتی در مورد اندازه باتری، ظرفیت آن، توانایی شارژ آن یا محدوده یا توان خروجی خودرو ادعایی نداریم. دوج می‌گوید که چارجر دیتونا SRT مفهومی چهار چرخ متحرک است، بنابراین فرض می‌کنیم که حداقل دو موتور، یکی جلو و دیگری عقب دارد.

با این حال، آنچه قطعاً دارد، چیز کاملاً جالبی است: دومین سیستم در انتظار ثبت اختراع برای مفهوم Charger Daytona SRT به نام eRupt. این یک گیربکس چند سرعته با تعویض دنده الکترومکانیکی است که دوج می گوید به شبیه سازی حس تجربه شتاب موتور احتراق داخلی کمک می کند و باعث ایجاد مکث در حرکت رو به جلو برای تعویض دنده می شود تا به Charger Daytona کمک کند تا احساس بیشتری شبیه یک خودروی عضلانی سنتی گازسوز کند. شتاب شما را به صندلی‌ها برمی‌گرداند، زیرا دوج ادعا می‌کند چارجر دیتونا سریع‌تر از هر وسیله نقلیه‌ای با موتور هلکتی است که این برند ساخته است، اما سیستم eRupt شما را در صندلی‌ها به جلو پرتاب می‌کند، زیرا دنده‌ها را عوض می‌کند.

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-05-concept-oem-scaled.jpg

هنگامی که توسط یکی از خبرنگاران پرسیده شد که این سیستم چه فایده ای برای عملکرد یا کارایی خودرو دارد، Kuniskis پاسخ داد: "هیچ. این فقط شرم آور است.» جزئیات سیستم، مانند بسیاری از سایر مشخصات فنی، باریک هستند، مانند اینکه اگر این یک گیربکس دنده ای واقعی است، چند دنده وجود دارد، در کجای وسیله نقلیه قرار دارد و غیره. اما باز هم، دوج می گوید که قطعاً قابل تولید است، بنابراین انتظار داشته باشید که آن را در یک خودروی الکتریکی دوج آینده ببینید.

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-21-concept-oem-scaled.jpg

دوج قصد دارد از خودروهای برقی خود صداهای بسیار خاصی ایجاد کند تا به مالکان سنتی کمک کند تا از چلنجر هلکت خود خارج شوند و به شارژر دیتونا برقی تبدیل شوند. سومین سیستم ثبت اختراع Dodge در حال معرفی وسایل کمکی است، چیزی به نام اگزوز Fratzonic Chambered. بله، این خودروی الکتریکی دارای لوله‌های اگزوز است که تا ۱۲۶ دسی‌بل صدای موتور شبیه‌سازی شده را ارائه می‌دهد – اما این صدایی است که تا به امروز در یک ماشین الکتریکی تولید شده است.

توصیف آن سخت است، اما اینجا ادامه می‌یابد: موتور هلکت V-8 را تصور کنید که با صدای الکترونیکی Lightcycle "Tron" ترکیب شده است، همانطور که توسط Mechagodzilla ارائه شده است. جزئیات اگزوز Fratzonic Chambered باریک است، اما Kuniskis آن را به یک اندام لوله الکترونیکی تشبیه کرد. این فقط یک بلندگو نیست؛ صدا تقویت می شود و از طریق یک اتاق تنظیم در عقب خودرو رانده می شود. بلند است، ترسناک است، همگام با دریچه گاز می چرخد ​​و همگام با انتقال eRupt مکث می کند، و وقتی آن را تجربه می کنید، فقط سر تکان می دهید و می گویید: «آره، درست است، اینطور نیست؟

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-29-concept-oem-scaled.jpg

ممکن است دوج این را یک خودروی مفهومی بنامد، اما ممکن است به‌طور دقیق‌تر به عنوان یک خودروی «غیر مفهومی» توصیف شود. Kuniskis به برنامه های تولید و نوع نسخه هایی که این برند در نظر دارد زمانی که چیزی بسیار نزدیک به آنچه در اینجا می بینید در سال 2024 به فروش می رسد اشاره می کند. به گفته او، سه سطح مختلف عملکرد برای خودرو با استفاده از 400 ولت وجود خواهد داشت. و معماری 800 ولتی، و مشتریان می توانند با استفاده از خدمات ارتقاء قطعات پس از فروش Dodge Direct Connection ارتقاء دهند. برخی از این کیت‌های «مرحله‌ای» به‌روزرسانی الکترونیکی خواهند بود و از طریق گیربکس‌های هوایی قابل تحویل هستند و برخی شامل سفر به فروشنده دوج برای نصب تجهیزات اضافی مانند سیستم تعلیق و ترمز هستند.

Kuniskis دوباره در مورد اینکه آیا این وسیله نقلیه جایگزین چلنجر دو در و چارجر چهار در در خط تولید خواهد شد یا خیر، گفت: با ما همراه باشید. با توجه به آنچه که دوج در اینجا به عنوان نگاهی به آینده نه چندان دور نشان داده است و تفاوت آن با هر خودروی برقی دیگری که در برنامه های هر خودروساز دیگری دیده ایم، مشتاقانه منتظر خواهیم بود تا ببینیم این مفهوم چگونه به آن تبدیل می شود. یک خودروی تولیدی در دو سال آینده.

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-25-concept-oem-scaled.jpg

منبع: cars.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۰۱ ، ۱۶:۴۸
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/rKKp4O/s1/2023-dodge-hornet-front-view.jpg

دوج به خاطر قرار دادن V-8 در همه چیز شناخته شده است، اما اکنون تحول آن با یک شاسی بلند ساب کامپکت جدید متمرکز بر عملکرد و پلاگین هیبریدی آغاز می شود.

عصر جدیدی در دوج در حال طلوع است. حداقل در دهه گذشته، بقای این برند تا حد زیادی متکی به محصولاتی با مضمون قدیمی و مجهز به V-8 مانند Charger و Challenger بوده است. جهنم، حتی یک Durango 710 اسب بخاری با حدود 13 مایل بر گالن ارائه کرد. در حالی که شاسی بلند هلکت برای سال 2023 بازگشته است، همراه با تعداد بیشماری نسخه ویژه از دو خودروی عضلانی، دوج آخرین تماس را اعلام کرده است. این تصمیم زمانی اتخاذ می‌شود که این برند به سمت آینده‌ای برقی حرکت می‌کند، آینده‌ای که با دوج هورنت جدید ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NGGvjG/s1/2023-dodge-hornet-rear-view.jpg

هورنت یک شاسی بلند ساب کامپکت است که پلتفرم و سایر قطعات با آلفارومئو توناله مشترک است. طول آن 178 اینچ، قد آن تا 63.8 اینچ و فاصله بین دو محور 103.8 اینچ است. همچنین این اولین مدل کاملاً جدیدی است که دوج پس از سدان کامپکت دارت بدبخت معرفی کرده است، که تنها از سال 2012 تا 2016 دوام آورد. هورنت نیز نشان دهنده اولین مدل پلاگین هیبریدی این شرکت است، اما به جای تمرکز بر روی مصرف سوخت. ، دوج به عملکرد هیبریدی جدید می بالد. مدیر عامل شرکت تیم کونیسکیس حتی هورنت را به عنوان "اولین وسیله نقلیه عملکرد الکتریکی از دوج" نامید.

قبل از اینکه نگران باشید همه مدل‌های عملکردی آینده دوج کراس اوورهای هیبریدی هستند، فراموش نکنید که این شرکت قصد دارد نسخه مفهومی خودروی عضلانی الکتریکی خود را نیز در این هفته رونمایی کند. بنابراین ریشه های خود را به طور کامل ترک نمی کند. بعلاوه، هورنت 2023 در واقع برخی از ویژگی های عملکرد مشروع را دارد، و آنها به مدل پلاگین هیبریدی محدود نمی شوند. همچنین یک مدل پایه غیر هیبریدی با موتور گازی توربوشارژ وجود دارد و با بسیاری از ویژگی ها و آپشن های مشابه PHEV ارائه می شود.

قطعات مشترک استاندارد آلفا شامل سیستم تعلیق کاملاً مستقل، دمپرهای Koni و سیستم چهارچرخ محرک با بردار گشتاور است. PHEV به صورت استاندارد با کالیپرهای جلو ثابت چهار پیستونی برمبو عرضه می شود که در مدل پایه نیز موجود است. به همین ترتیب، هر هورنت با Track Pack در دسترس است که شامل چرخ‌های 20 اینچی، دمپرهای ارتقا یافته و قطعات طراحی منحصر به فرد است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/zxxMVq/s1/2023-dodge-hornet.jpg

هورنت GT نقطه ورود است. این خودرو دارای یک توربوشارژر 2.0 لیتری چهار خطی است که 268 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این موتور با یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جفت می شود. دوج تخمین می زند که GT از صفر به 60 مایل در ساعت در 6.5 ثانیه در مسیر خود به حداکثر سرعت 140 مایل در ساعت برسد.

Hornet R/T پلاگین هیبریدی است. این خودرو ترکیبی از یک توربوشارژ 1.3 لیتری چهار خطی، شش سرعته اتوماتیک و یک موتور الکتریکی 121 اسب بخاری نصب شده در محور عقب است. مجموع خروجی سیستم 288 اسب بخار و 383 پوند فوت گشتاور است. همچنین دارای عملکرد "PowerStop" است که 25 اسب بخار اضافی و گشتاور فوری را برای انفجارهای 15 ثانیه ای ارائه می دهد. در حالی که حداکثر سرعت آن به 128 مایل در ساعت کمتر محدود شده است، باید سریعتر از همتای غیرهیبریدی خود باشد. دوج تخمین می زند که PHEV از صفر به 60 مایل در ساعت در 6.1 ثانیه برسد. برای مقایسه، این مقدار کمی عقب تر از مزدا CX-30 250 اسب بخاری است که ما آزمایش کردیم و 60 در 5.8 تیک داشت.

بسته باتری لیتیوم یون Hornet R/T دارای ظرفیت قابل استفاده 12.0 کیلووات ساعت است و با شارژر داخلی 7.2 کیلوواتی خود، Dodge تخمین می زند که اتصال سطح 2 می تواند باتری را در حدود 2.5 ساعت دوباره پر کند. در حالی که به ما گفته می‌شود برد رانندگی آن فقط با برق حدود 30 مایل خواهد بود، رتبه‌بندی EPA برای هر دو پیشرانه هنوز منتشر نشده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/vxxMZY/s1/2023-dodge-hornet.jpg

از بیرون، ارتباط هورنت با Tonale آشکار است. هر دو نیز در ایتالیا ساخته شده اند. قابل توجه ترین تفاوت طراحی دوج، استخراج کننده های حرارتی برجسته روی کاپوت آن است که یادآور مواردی است که در مدل های عضلانی تر دیده می شود. همچنین در دیگر Dodge های متمرکز بر عملکرد، قطعه ای به نظر می رسد که شکاف پستی را از هم جدا می کند. مجموعه ای از چراغ های جلو باریک با بومرنگ های وارونه برای چراغ های برجسته و چراغ های عقب با عرض کامل ظاهر هورنت را بیشتر متمایز می کند. هر دو مدل GT و R/T با پکیج Blacktop عرضه می شوند که شامل رینگ های 18 اینچی مشکی به همراه نشان های بیرونی مشکی براق و درپوش آینه ها است.

در داخل، داشبورد هورنت با چرخاندن کنترل‌ها به سمت چپ، راننده را در اولویت قرار می‌دهد. یک فرمان کف تخت با پدل های تعویض دنده و یک دکمه برای انتخاب حالت های مختلف رانندگی وجود دارد. هر مدل دارای یک خوشه سنج دیجیتال 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش 10.3 اینچی اطلاعات سرگرمی با نرم افزار Uconnect5 است. از جمله بسیاری از ویژگی های استاندارد این سیستم می توان به Apple CarPlay و Android Auto بی سیم اشاره کرد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/mMM6Eo/s1/2023-dodge-hornet-gt.jpg

در حالی که داخل استاندارد پارچه مشکی با دوخت های قرمز با کنتراست است، انتخاب تریم های GT Plus یا R/T Plus، تودوزی چرمی را اضافه می کند که به رنگ قرمز ارائه می شود. این تریم‌های بالایی همچنین شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند و سیستم صوتی جذاب‌تر را در قالب یک واحد 465 واتی با 14 بلندگو Harman Kardon اضافه می‌کنند. همه هورنت‌ها به‌صورت استاندارد با فناوری کمک راننده مانند ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور و دستیار حفظ خطوط ارائه می‌شوند. انتخاب بسته فناوری، کروز کنترل تطبیقی، کمک پارک و موارد دیگر را باز می‌کند.

دوج می گوید هورنت GT 2023 از 29995 دلار قبل از مقصد شروع می شود، بنابراین ما انتظار داریم که MSRP واقعی آن حدود 31000 دلار باشد. همین امر در مورد R/T نیز صدق می کند که قبل از مقصد 39995 دلار قیمت دارد. سفارشات مدل GT فردا باز می شود و در دسامبر امسال به دست فروشندگان می رسد. دوج نگفته است که سفارشات برای R/T چه زمانی باز خواهد شد، اما تا زمانی که در بهار سال آینده به نمایندگی‌ها عرضه می‌شود، این اتفاق خواهد افتاد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Kbb61R/s1/2023-dodge-hornet-gt.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/8AA2N2/s1/2023-dodge-hornet-gt.jpg

منبع: caranddriver

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۰۱ ، ۱۶:۳۶
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/6ZZlEl/s3/porsche-911-sally-special.jpg

Chris Bruce

911 یک بار در هفته اتومبیل مونتری عرضه خواهد شد.

پورشه سالی کاررا را از فیلم کلاسیک Pixar Cars با ساخت یک 911 که این شرکت به درستی آن را Sally Special می‌نامد، زنده می‌کند. این خودرو در هفته خودروی مونتری امسال رونمایی شد.

پورشه برای ایجاد Sally Special از اعضای تیم خلاق اصلی Cars کمک گرفت. هدف این بود که سالی کاررا را بگیریم و ظاهر این شخصیت را در یک 911 مدرن و جاده‌رو به کار ببریم.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/E66lOe/s1/porsche-911-sally-special.jpg

در این فیلم، طراحی سالی کاررا از یک 911 2002 الهام گرفته شده است. این یکباره از 911 Carrera GTS فعلی به عنوان نقطه شروع استفاده می کند. قدرت از یک توربو دوقلوی 3.0 لیتری تخت شش با قدرت 473 اسب بخار (353 کیلووات) و 420 پوند فوت (569 نیوتن متر) گشتاور تامین می شود و سالی اسپیشال دارای گیربکس هفت سرعته دستی است.

فرآیند ساخت شامل ارائه رنگ منحصر به فرد سالی آبی متالیک برای خودرو بود. آنقدر نزدیک است که می خواهید سایه روی سالی کاررا را در دنیای واقعی ببینید. هنگامی که اسپویلر مستقر می شود، وسیله نقلیه حتی خالکوبی نواری شخصیت را نشان می دهد.

Sally Special بر روی مجموعه‌ای از چرخ‌های توربوی منحصربه‌فرد سوار می‌شود، مانند مدل‌های 911 نسل 996. در این مورد، اندازه آن‌ها 20 اینچ در جلو و 21 اینچ در عقب است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/mMMQOv/s1/porsche-911-sally-special.jpg

در داخل، عناصر بیشتری در سالی بلو متالیک وجود دارد. این رنگ روی داشبورد، کنسول وسط و تزئینات درب ظاهر می شود. این شرکت از تزئینات پارچه ای ویژه با طرح چهارخانه و هایلایت های آبی برای قسمت هایی از صندلی ها و پانل درها استفاده می کند. چرم گچی رنگ کنتراست این ماده را ارائه می دهد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Znn083/s1/porsche-911-sally-special.jpg

اگر دقت کنید، تعداد زیادی تخم مرغ کوچک عید پاک وجود دارد. به عنوان مثال، یک نشان روی ستون B، امضای سالی کاررا را نشان می دهد. آرم Cars روی درپوش‌های میل سوپاپ لاستیک‌ها، پانل درها و کنار صندلی‌ها ظاهر می‌شود. دکمه انتخاب حالت رانندگی در کنار فرمان اکنون "حالت کاچو" را نشان می دهد. نقاشی کوچکی از سالی کاررا در سمت سرنشین داشبورد قرار دارد.

پورشه سالی ویژه را برای خیریه به حراج می گذارد. خریدار یک ساعت همسان، یک روکش ماشین و یک سری چرخ دوم دریافت می کند. به‌علاوه، با کتابی از طراحی‌های باب پاولی، طراح تولید اتومبیل‌ها عرضه می‌شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/YAAX6r/s1/porsche-911-sally-special.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/2NNlBn/s1/porsche-911-sally-special.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۰۱ ، ۰۲:۰۹
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NGGLg2/s1/frente-do-fiat-fastback-2023.webp

Adrian Padeanu

پاسخ فیات برزیل به فولکس واگن نیووس (که در اروپا با نام تایگو فروخته می شود) در قالب فست بک جدید پس از کانسپت همنامی که در نوامبر 2018 رونمایی شد. این یک SUV کوچک است که با چوب کوپه شکست خورده و از نظر مکانیکی با پالس مرتبط است. سوار بر همان پلت فرم MLA. این اساساً تکاملی از معماری MP1 است که برای Argo و Cronos استفاده شده است.

مشخصات فنی هنوز فاش نشده است، اما باید از نظر اندازه مشابه پالس باشد. دومی 4.1 متر (161.4 اینچ) طول، 1.77 متر (69.8 اینچ) عرض، و 1،57 متر (62.2 اینچ) ارتفاع، با فاصله بین دو محور 2.53 متر (99.7 اینچ) است. به نظر می رسد فیات فست بک جدید دارای اورهنگ های طولانی تری است و ما می توانیم استدلال کنیم که می تواند از مجموعه ای از چرخ های بزرگتر استفاده کند. به دلیل خط سقف شیب دار، بعید است که کوپه-SUV با ظرفیت بار 370 لیتری (13 فوت مکعب) پالس مطابقت داشته باشد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/qkkVlL/s1/traseira-do-fiat-fastback-2023.webp

همکاران ما در Motor1.com برزیل معتقدند که عرضه محلی برای ماه اکتبر به عنوان گران ترین مدل فیات برزیل پس از 500e و خودروهای تجاری برنامه ریزی شده است. شایعات حاکی از آن است که Fastback منحصراً با موتورهای توربوشارژ به فروش می رسد، یعنی یک واحد سه سیلندر 1.0 لیتری با قدرت 130 اسب بخار و یک موتور بزرگتر 1.3 لیتری با قدرت 185 اسب بخار. بسته به انتخاب موتور، انتظار می رود این کوپه-SUV دارای یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یک CVT باشد.

تصاویری از فضای داخلی منتشر نشده است، اما منطق به ما می گوید که کابین تا حد زیادی از پالس منتقل می شود. این بدان معناست که یک دسته ابزار دیجیتال هفت اینچی در کنار یک صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی قرار می گیرد و در عین حال کنترل های جداگانه ای را برای تنظیمات آب و هوا حفظ می کند. فضای سر برای سرنشینان عقب به دلیل پایین بودن خط سقف ممکن است آسیب ببیند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/GxWGq/s3/fiat-pulse-interno.webp

نفسمان را حبس نمی‌کنیم تا Stellantis فست‌بک را به اروپا بیاورد، جایی که در مقابل VW Taigo قرار می‌گیرد. به طور ناامید کننده ای، فیات در آمریکای جنوبی بسیار فعال تر از قاره کهن است و بعید است که در آینده قابل پیش بینی تغییر کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/VPMpl/s3/fiat-pulse-interno.webp

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۰۱ ، ۱۷:۰۱
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/W88E86/s1/2024-mercedes-glb-facelift-spy-photo.webp

Adrian Padeanu

کراس اوور جمع و جور هفت نفره در حال فروکش کردن است.

مرسدس GLB که در ژوئن 2019 رونمایی شد، هنوز نسبتا تازه به نظر می‌رسد، اما این تصاویر جاسوسی نشان می‌دهند که در حال حاضر روی یک فیس لیفت ملایم کار شده است. این ستاره سه پر در آلمان در حال آزمایش یک نمونه اولیه استتار شده از کراس اوور جمع و جور هفت سرنشین است که در کل نمای جلو و همچنین روی و اطراف چراغ‌های عقب پنهان شده است.

نگاهی به کاموی چرخشی، گرافیک جدیدی برای چراغ‌های جلو و عقب است. چراغ‌های LED در روز ظاهراً دستکاری شده‌اند، اما به نظر می‌رسد خود خوشه‌ها همان شکل را دارند. تغییرات بیشتری در جلوپنجره و سپر ایجاد خواهد شد، اما چیزی برای نوشتن در مورد GLB تا حد زیادی ثابت باقی خواهد ماند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/ojj4j7/s1/2024-mercedes-glb-facelift-spy-photo.jpg

تصاویری از فضای داخلی در این مجموعه اولیه موجود نیست، اما به نظر می رسد که کابین کاملاً در معرض دید قرار گرفته است، بنابراین نشان می دهد که قرار است حمل شود. این نباید تعجب آور باشد زیرا فضای داخلی GLB به لطف تنظیمات دو صفحه نمایش MBUX آن مدرن باقی مانده است، اگرچه سنت گرایان چینش قدیمی را با نمایشگرهایی که به طور مرتب در داشبورد ادغام شده است ترجیح می دهند.

در حالی که GLB برای دیدن یک مدل نسل بعدی به عنوان بخشی از خط تازه تاسیس "Entry Luxury" این شرکت زنده خواهد ماند، ما نمی توانیم در مورد برخی از خودروهای کامپکت موجود در مجموعه گسترده مرسدس نیز چنین چیزی بگوییم. این برند پریمیوم قصد دارد با توقف تولید هاچ‌بک و سدان کلاس A در سال 2025، عرضه‌های اولیه خود را ساده‌تر کند. روزنامه آلمانی Handelsblatt می‌داند که مینی‌ون کلاس B نیز با زمان قرض‌گیری زندگی می‌کند در حالی که CLA و CLA Shooting ترمز زنده خواهد ماند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/OoonoM/s1/2024-mercedes-glb-facelift-spy-photo.jpg

AMG به GLB فعلی درمان گرم "35" داده است اما از عرضه با مدل پرچرب "45" خودداری کرده است. باید دید که آیا این اتفاق با فیس لیفت وسط سیکل که باید در مقطعی در سال 2023 به طور رسمی معرفی شود یا خیر. احتمالاً در ماه های آینده پوشش خواهد داد.

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۰۱ ، ۱۰:۲۹
pooya pj