CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-08-concept-oem-scaled.jpg

Aaron Bragman

بادهای تغییر به شدت در حال وزیدن هستند، و روزهای کار خودروی عضلانی بزرگ V-8 به پایان رسیده است، به این معنی که برند دوج، سازندگان چلنجر و چارجر که چندین موتور V-8 ارائه می‌کنند، مشکلی جدی برای حل کردن دارد. . فشار برای برقی شدن خودروهای جهان در حال شتاب گرفتن است و به همین دلیل، دوج اعلام کرده است که کوپه و چارجر سدان چلنجر در پایان سال 2023 تولید خود را متوقف خواهند کرد و این نشان دهنده پایان خودروهای اسپرت قدرتمند V-8 دوج و آغاز یک عصر جدید برق رسانی اما یک خودروی الکتریکی دوج عضلانی دقیقاً چه شکلی خواهد بود؟

خوب، دیگر جای تعجب نیست: این همان Dodge Charger Daytona SRT Concept است.

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-12-concept-oem-scaled.jpg

این کانسپت شارژر، خودروی الکتریکی برای وفاداران به برند دوج است که در یک تسلا مدل اس بی روح، اسپارتان و ژله‌ای بی‌روح اسیر نمی‌شوند. ، به این معنی که مفهوم Charger Daytona SRT دقیقاً همان چیزی است که در سال 2024 خواهیم دید تا جایگزین Charger و Challenger در نمایشگاه های Dodge شود. اما به گفته تیم کونیسکیس، رئیس برند دوج، "این یک پروژه علمی نیست." این تا حد زیادی چیزی است که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که جایگزین دو خودروی عضلانی محبوب دوج شود، به همان اندازه که یک خودروی مفهومی است که علاقه‌مند است.

بنابراین، چه چیزی کانسپت Charger Daytona SRT را تا این حد غیرعادی می کند؟ سه ویژگی کاملاً منحصر به فرد ثبت شده در این مفهوم وجود دارد که به گفته Kuniskis، همه آنها "قابل تولید هستند"، که به ایجاد اولین ماشین عضلانی الکتریکی آمریکایی در جهان کمک می کند.

راه آن به نظر می رسد

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-16-concept-oem-scaled.jpg

ظاهر کلی این کانسپت بسیار واضح است که از دوج چارجر 1968 الهام گرفته شده است - شکل، قسمت جلویی صاف با حلقه ای با نور عمیق، و تکیه گاه های سر به فلک کشیده عقب که با صندوق عقب ترکیب می شوند (که در واقع یک صندوق عقب نیست زیرا این مفهوم یک هاچ بک سه در). چیز سه پر روشن در وسط جلوپنجره، نماد جدیدی برای Dodges برقی به نام "Fratzog" خواهد بود. این نشان برای اولین بار در خودروهای عضلانی دوج از سال 1962 تا 1976 به عنوان نمادی بدون زمینه ظاهر شد، اما دوج اکنون می‌گوید که نشان دهنده تلاش‌های برقی‌سازی آن در آینده خواهد بود. و بله، فراموش نمی کنیم که این وسیله نقلیه نشان دهنده بازگشت به چارجر دو در است - دوج به خاطر نامگذاری جایگزین خود برای سدان Intrepid "چارجر" در سال 2005 بسیار اندوهگین شد، در حالی که آن مدل از لحاظ تاریخی همیشه یک کوپه بوده است. به نظر می رسد این حرکتی برای رفع آن اشتباه است.

اما سیستم ثبت اختراع برای طراحی ظاهری در جلو است: بال آیرودینامیکی جلو R-Wing که به خودرو اجازه می‌دهد تا نمای کلاسیک دوج را حفظ کند و در عین حال به کارایی آیرودینامیکی دست یابد. هوا از جلوپنجره جلو و سپس روی قسمتی فرورفته بین چرخ‌ها و در امتداد کاپوت جریان می‌یابد. با نگاه کردن به خودرو از جلو یا کناره‌ها، هرگز نمی‌دانستید که آنجا بوده است، اما این واقعیت که در زیر کاپوت بلند و پایین آن خبری از V-8 نیست به این معنی است که طراحان می‌توانند با فضا برای ساخت R-Wing بازی کنند. کاربردی آیا این بدان معنی است که هیچ نکته ای در مفهوم وجود ندارد؟ دوج نمی‌گوید، اما حداقل یک بریدگی هود وجود دارد، بنابراین احتمالاً چیزی در آنجا باز می‌شود.

ظاهر کلی خودرو اساساً همان چیزی است که از برند دوج انتظار می رود - قرار نیست شکلی از صابون ناشناس ایجاد کند که شبیه هر چیز دیگری باشد. طراحان آن می خواهند از گذشته الهام بگیرند و چیزی بسازند که صاحبان فعلی آن بخواهند داشته باشند. از این نظر دوج استایل را ثابت کرده است: این خودرو بلند و کم ارتفاع است و تصور داشتن یک مدل چهار در کار سختی نیست. این خودرو همچنین یک کوپه چهار نفره با چهار صندلی سطلی اسپرت مجزا است، اما صندلی‌های عقب در واقع تا می‌شوند تا فضای باری غارنشینی ایجاد کنند.

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-02-concept-oem-scaled.jpg

داشبورد، درها و کنسول به بهترین وجه به عنوان "شرور" توصیف می شوند. لهجه‌های مشکی و قرمز، و همچنین نور قرمز فراوان در قسمت‌های مختلف کابین، فراوان است. صفحه نمایش های لمسی در داخل رایج هستند، همانطور که این روزها در بسیاری از وسایل نقلیه جدید وجود دارند، اما نه منحصرا. صفحه نمایش مرکزی یک واحد 12.3 اینچی است که زاویه ای نزدیک به 10 درجه نسبت به راننده دارد، در حالی که دسته ابزار یک صفحه نمایش دیجیتال 16 اینچی است. در بالای آن یک هدآپ نمایشگر 8 در 3 اینچی قرار دارد، در حالی که بقیه قسمت‌های داخلی فیبر کربنی اطراف سرنشینان را با حسی با بافت سه‌بعدی به پانل‌های ابزار بالا و پایین می‌پیچد که با دوخت‌های آبی و نقره‌ای طراحی شده‌اند. .

زیبایی شناسی کلی آنقدر آینده نگرانه و بزرگنمایی نیست که شوم و پیشگویی باشد. بسیار ضد تسلا است. و کاملاً بد است. بخشی از تابلوی مفهومی هنگام ساخت ماشین، قاتل خیالی جان ویک را که توسط کیانو ریوز به تصویر کشیده شده بود، از فیلم های همنام به تصویر می کشید. به راحتی می توان دید که او این وسیله نقلیه را دارد.

ما مطمئن نیستیم که واقعاً چه چیزی کانسپت Charger Daytona SRT را نیرو می‌دهد، اما دوج می‌گوید باید به شنیدن نام جدیدی که به رده‌های معروف Hemi، Hellcat و Redeye: Banshee ملحق شود عادت کنیم. این همان چیزی است که دوج از پیشرانه الکتریکی 800 ولتی نام می‌برد که زیربنای این مفهوم است، اما ما هیچ اطلاعاتی در مورد اندازه باتری، ظرفیت آن، توانایی شارژ آن یا محدوده یا توان خروجی خودرو ادعایی نداریم. دوج می‌گوید که چارجر دیتونا SRT مفهومی چهار چرخ متحرک است، بنابراین فرض می‌کنیم که حداقل دو موتور، یکی جلو و دیگری عقب دارد.

با این حال، آنچه قطعاً دارد، چیز کاملاً جالبی است: دومین سیستم در انتظار ثبت اختراع برای مفهوم Charger Daytona SRT به نام eRupt. این یک گیربکس چند سرعته با تعویض دنده الکترومکانیکی است که دوج می گوید به شبیه سازی حس تجربه شتاب موتور احتراق داخلی کمک می کند و باعث ایجاد مکث در حرکت رو به جلو برای تعویض دنده می شود تا به Charger Daytona کمک کند تا احساس بیشتری شبیه یک خودروی عضلانی سنتی گازسوز کند. شتاب شما را به صندلی‌ها برمی‌گرداند، زیرا دوج ادعا می‌کند چارجر دیتونا سریع‌تر از هر وسیله نقلیه‌ای با موتور هلکتی است که این برند ساخته است، اما سیستم eRupt شما را در صندلی‌ها به جلو پرتاب می‌کند، زیرا دنده‌ها را عوض می‌کند.

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-05-concept-oem-scaled.jpg

هنگامی که توسط یکی از خبرنگاران پرسیده شد که این سیستم چه فایده ای برای عملکرد یا کارایی خودرو دارد، Kuniskis پاسخ داد: "هیچ. این فقط شرم آور است.» جزئیات سیستم، مانند بسیاری از سایر مشخصات فنی، باریک هستند، مانند اینکه اگر این یک گیربکس دنده ای واقعی است، چند دنده وجود دارد، در کجای وسیله نقلیه قرار دارد و غیره. اما باز هم، دوج می گوید که قطعاً قابل تولید است، بنابراین انتظار داشته باشید که آن را در یک خودروی الکتریکی دوج آینده ببینید.

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-21-concept-oem-scaled.jpg

دوج قصد دارد از خودروهای برقی خود صداهای بسیار خاصی ایجاد کند تا به مالکان سنتی کمک کند تا از چلنجر هلکت خود خارج شوند و به شارژر دیتونا برقی تبدیل شوند. سومین سیستم ثبت اختراع Dodge در حال معرفی وسایل کمکی است، چیزی به نام اگزوز Fratzonic Chambered. بله، این خودروی الکتریکی دارای لوله‌های اگزوز است که تا ۱۲۶ دسی‌بل صدای موتور شبیه‌سازی شده را ارائه می‌دهد – اما این صدایی است که تا به امروز در یک ماشین الکتریکی تولید شده است.

توصیف آن سخت است، اما اینجا ادامه می‌یابد: موتور هلکت V-8 را تصور کنید که با صدای الکترونیکی Lightcycle "Tron" ترکیب شده است، همانطور که توسط Mechagodzilla ارائه شده است. جزئیات اگزوز Fratzonic Chambered باریک است، اما Kuniskis آن را به یک اندام لوله الکترونیکی تشبیه کرد. این فقط یک بلندگو نیست؛ صدا تقویت می شود و از طریق یک اتاق تنظیم در عقب خودرو رانده می شود. بلند است، ترسناک است، همگام با دریچه گاز می چرخد ​​و همگام با انتقال eRupt مکث می کند، و وقتی آن را تجربه می کنید، فقط سر تکان می دهید و می گویید: «آره، درست است، اینطور نیست؟

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-29-concept-oem-scaled.jpg

ممکن است دوج این را یک خودروی مفهومی بنامد، اما ممکن است به‌طور دقیق‌تر به عنوان یک خودروی «غیر مفهومی» توصیف شود. Kuniskis به برنامه های تولید و نوع نسخه هایی که این برند در نظر دارد زمانی که چیزی بسیار نزدیک به آنچه در اینجا می بینید در سال 2024 به فروش می رسد اشاره می کند. به گفته او، سه سطح مختلف عملکرد برای خودرو با استفاده از 400 ولت وجود خواهد داشت. و معماری 800 ولتی، و مشتریان می توانند با استفاده از خدمات ارتقاء قطعات پس از فروش Dodge Direct Connection ارتقاء دهند. برخی از این کیت‌های «مرحله‌ای» به‌روزرسانی الکترونیکی خواهند بود و از طریق گیربکس‌های هوایی قابل تحویل هستند و برخی شامل سفر به فروشنده دوج برای نصب تجهیزات اضافی مانند سیستم تعلیق و ترمز هستند.

Kuniskis دوباره در مورد اینکه آیا این وسیله نقلیه جایگزین چلنجر دو در و چارجر چهار در در خط تولید خواهد شد یا خیر، گفت: با ما همراه باشید. با توجه به آنچه که دوج در اینجا به عنوان نگاهی به آینده نه چندان دور نشان داده است و تفاوت آن با هر خودروی برقی دیگری که در برنامه های هر خودروساز دیگری دیده ایم، مشتاقانه منتظر خواهیم بود تا ببینیم این مفهوم چگونه به آن تبدیل می شود. یک خودروی تولیدی در دو سال آینده.

https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/dodge-charger-daytona-srt-concept-25-concept-oem-scaled.jpg

منبع: cars.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۲۷
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی