CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۶ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

https://www.topgear.com/sites/default/files/2021/07/Elantra%20N_05.jpg?w=892&h=502

Tom Harrison

اتفاقات عجیبی رخ داده است ، اما با توجه به اینکه i20N و i30N چقدر درخشان هستند ، احتمال اینکه Elantra N جدید Hyundai چیزی غیر از باور نکردنی خوب باشد بسیار ضعیف است. متأسفانه شبیه شانس فروش آن در انگلستان است.

نسخه سالن چهار درب Hyundai’s Passat با نسخه N از همان موتور بنزینی توربوشارژ 2.0 لیتری و DCT هشت سرعته i30N استفاده می کند. با حرکت 276 اسب بخار (یا 286 اسب بخار برای هر بار تا ده ثانیه در هر بار) در ضربه ، Elantra با چرخ جلو می تواند در عرض 5.3 ثانیه سرعت صفر تا 62 مایل در ساعت را تجربه کند و با سرعت 155 مایل در ساعت جلو بیفتد.

گفته می شود "خالصترین بیان" Hyundai's N بخش فعلی است ، Elantra یک دیفرانسیل لغزش الکترونیکی محدود ، ترمزهای 360 میلی متری با خنک کننده بهبود یافته ، کنترل پرتاب ، لاستیک های Michelin PS4S و جادوگری تعلیق بسیار دارد. "محور محرک یکپارچه" برای کاهش وزن و قدرت بیشتر ، فناوری را از WRC وام می گیرد ، در حالی که یک سیستم ورودی جدید طراحی شده است تا پاسخ های موتور را تیزتر کند.

شما همچنین یک سیستم سرگرمی و سرگرمی مخصوص N را در اختیار شما قرار می دهد که به شما امکان دسترسی به دمای روغن و مایع خنک کننده ، گشتاور و فشار توربو و همچنین تایمر دور را می دهد. و البته به نظر جسورانه می رسد. به ما گفته شده که قسمت جلویی از "ظاهر آماده کلاه ایمنی کلاه ایمنی مخصوص راننده" الهام گرفته است. در داخل صندلی های سطل فضای پای عقب را تا 50 میلی متر بهبود می بخشند. خوش دست.

https://www.topgear.com/sites/default/files/2021/07/Elantra%20N_03.jpg?w=892&h=502

https://www.topgear.com/sites/default/files/2021/07/Elantra%20N_08.jpg?w=892&h=502

منبع: Top Gear

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۰ ، ۲۲:۰۰
pooya pj

https://www.topgear.com/sites/default/files/2021/07/Polestar2GoodwoodFOS2021%282%29.jpg?w=892&h=502

Tom Harrison

Polestar 2 با بسته عملکردی اختیاری 5000 پوندی که میراگرهای Ohlins با قابلیت تنظیم دستی ، ترمزهای بزرگ برمبو و کمربندهای ایمنی طلایی را به ارمغان می آورد ، در حال حاضر یک قطعه کاملا جدی است. اما برای جشنواره سرعت خوب گودوود امسال این شرکت پیش فروش این را افزایش داده است. یک Polestar 2 هاردکور یکبار مصرف با قدرت بیشتر و حتی سیستم تعلیق فوق العاده.

به گفته مدیر عامل Polestar ، توماس اینگنلاث ، نمونه اولیه بدون نام بر اساس Polestar 2 تجربی دیگر - مستعار "Beast" ساخته شده است که وی از چند ماه گذشته در حال ساخت آن بوده است. وی گفت: "من تیم های طراحی و مهندسی را به چالش کشیدم که با Polestar 2 بازی کنند و چیزی را ارائه کنم که بیانات قوی برای Goodwood باشد. "ما می خواهیم عضلات خود را خم کنیم و فرصت ها را بررسی کنیم."

نمونه اولیه از موتورهای دوقلوی خود 470 اسب بخار قدرت تولید می کند - 67 اسب بخار قدرت از استاندارد افزایش می یابد. قوس چرخ های چرب تر دارای یک مسیر 20 میلیمتری عرض تر است و چرخ ها ، لاستیک ها و ترمزهای شش پیستون آکبنو از Polestar 1. با عمیق تر شدن ، فنرها به ترتیب 80 و 40 درصد در جلو و عقب سفت ترند و Polestar بندهای کربن را خنج زده است مهاربند ولوو S60 Polestar Engineered و ساخت یکی از موارد خاص خود در قسمت عقب. میراگرها هنوز توسط اولینز هستند ، اما 30 درصد نسبت به قبل سفت ترند.

هیچ رقم عملکردی تأیید نشده است ، اما نمونه اولیه باید سریعتر از اتومبیل استاندارد باشد و سرعت آن 62 مایل در ساعت باشد (بنابراین ، زیر 4.7 ثانیه).

در بخش ظاهر ، Polestar سپرها را به روز کرده ، رنگ مشبک را کدگذاری کرده و یک نوار سریعتر اضافه کرده است. Joakim Rydholm مهندس ارشد شاسی این شرکت در جشنواره سرعت خوب گودوود آخر هفته نمونه اولیه را خلبانی خواهد کرد.

https://www.topgear.com/sites/default/files/2021/07/Polestar2GoodwoodFOS2021%283%29.jpg?w=892&h=502

https://www.topgear.com/sites/default/files/2021/07/Polestar2GoodwoodFOS2021%285%29.jpg?w=892&h=502

منبع: Top Gear

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۰۰ ، ۱۱:۰۸
pooya pj

The new BMW 2 Series Coupe keeps RWD… and normal grilles | Top Gear

Ollie Kew

به نظر می رسد مبارز کوچک ، مشتاقانه است ، نه؟ و با این حال ، سری 2 جدید کوپه BMW می تواند برای مدت طولانی کمترین خودروی بحث برانگیز BMW باشد. از برخی زوایا دست انداز و دست انداز است. کاملاً اسکات می زند و در دیگران فشار می آورد اما به طور کلی ، BMW سنتی است.

بدون مشبک beavertooth. فقط یک برآمدگی جلوی کوتاه ، برخی شانه های عضلانی و یک صورت سخت. BMW کاملاً به آن افتخار می کند: این یکی بادمجان بنفش را نقاشی کرده است.

آقای Eggplant در اینجا مدل جدید M240i است که از یک موتور 369 اسب بخاری برخوردار است و از یک موتور 3.0 لیتری توربوشارژ شش بنزینی مستقیم بهره می برد. درست است ، BMW هنوز از شش بزرگ خود دست نمی کشد.

این موتور با شکوه M440i است که به جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته بسیار عالی متصل شده است (دیگر هیچ سری 2 دستی وجود ندارد) و چهار چرخ را از طریق سیستم محرک عقب BMW xDrive تمام چرخ محرک تأمین می کند .

کنترل پرتاب را انتخاب کنید و از 0-62 مایل در ساعت در 4.3 ثانیه حرکت کنید و تا حداکثر سرعت محدود 155 مایل در ساعت بروید. ما فقط بررسی کردیم و این باعث می شود این M240i جدید سریعتر از V8 M3 قدیمی باشد.

https://images.hgmsites.net/hug/bmw-2-series_100798507_h.jpg

اوه ، شما یک متعصب محرک چرخ عقب هستید؟ پس از این با 220i 180 اسب بخار یا 220d 184 اسب بخار و چهار سیلندر آنها کار خواهید کرد. بی ام و حساب می کند دیزل برای بیش از 60 مایل در هر گالن مناسب است. اما اگر شما واقعاً گوش نمی دادید ، شما را می بخشیم و در عوض آنچه را که ممکن است این 2er جدید داشته باشد ، به محض این که M Division دست خود را روی روغن قرار داد ، سرازیر می شویم. مسابقه جدید M2 ، کسی؟

ببینید ، سری 2 این بار فقط یک هاچ بک سری 1 با لباس زیبا نیست. سری 1 اکنون به لطف تعداد زیادی بیت به اشتراک گذاشته شده با مینی ، یک جعبه محرک محرک چرخ جلو است. این بدان معناست که سری 2 بر روی یک پلت فرم کاملاً متفاوت قرار دارد و این به BMW اجازه می دهد تا با شاسی به شهر برود. این بدنه سفت و سخت 105 میلی متر طولانی تر و 64 میلی متر عرض از سری 2 قدیمی است ، اما 28 میلی متر نزدیک به جاده قرار دارد.

مسیرهای جلو و عقب برای کمک به پیچیدن بسیار متورم شده اند. کمربند منفی بیشتری برای نوبت دهی بهتر وجود دارد. پانل های آلومینیوم و بیت های تعلیق سبک تر به کاهش وزن کمک می کنند که جهش رشد در غیر این صورت اضافه می شود.

M240i دارای ترمزهای پیشرفته ، دیفرانسیل عقب و سیستم تعلیق چند حالته تطبیقی ​​است. همه چیزهایی که با یک BMW بزرگ و بزرگ رشد می کنید ، حالا با کوچکترین کوپه سریع.

https://images.hgmsites.net/hug/bmw-2-series_100798551_h.jpg

بی ام و حتی به لطف دستگاه های هوایی فعال ، پنجاه درصد از بالابر کاهش یافته را حساب می کند. و اگر جابجایی کیف شما نیست ، اما خرید آن است ، خبر خوبی برای شما نیز هست: صندوق عقب 20 لیتر رشد کرده و بارگیری آن راحت تر است.

در داخل ، به نظر می رسد BMW به نوعی از طراحی داخلی جدید خودداری کرده است. به طور جدی ، یکدست قرمز مانند یک سری 3 (یا 4 سری یا 8 سری) است.

شما با صفحه نمایش 12.3 اینچی iDrive و صفحه نمایش کابین خلبان 10.2 اینچی ، یک فرمان ضخیم همراه با چند شیفت تعویض دکمه ، بسیاری از دکمه های مناسب به جای مزخرفات بی فایده حساس به لمس ، و همه فن آوری های معمول BMW که می توانند اتومبیل را به صورت ایستاده متوقف کنند- ترافیک را شروع کنید ، به دنبال پارکینگ یا ناهار جالب در اتاق نشیمن بروید ، با کنترل صدا صدای شما را اذیت کنید و تلفن هوشمند خود را به عنوان کلید ماشین مستقر کنید.

حالا ، با توجه به جدیدترین سری 3 و 4 ، New Two برای رانندگی بسیار مفید خواهد بود. M240i نیز احتمالاً صدای مناسبی ایجاد خواهد کرد. قیمت 220i با 35 هزار پوند شروع می شود و M240i کمی کمتر از 46،000 پوند است.

https://images.hgmsites.net/hug/bmw-2-series_100798529_h.jpg

https://images.hgmsites.net/hug/bmw-2-series_100798553_h.jpg

https://images.hgmsites.net/hug/bmw-2-series_100798546_h.jpg

https://images.hgmsites.net/hug/bmw-2-series_100798543_h.jpg

منبع Top Gear

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۰۰ ، ۱۷:۵۰
pooya pj

Rimac and Bugatti join forces to make the hypercars of the future | Top Gear

Jack Rix

یک شرکت نوپای فناوری کرواسی و بزرگترین نام در دنیای خودرو اکنون رسما مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار خودروهای بیزینس از این آبدارتر نیست. شایعات درست بودند - ریماک و بوگاتی در حال ترکیب نیروها برای تشکیل یک شرکت جدید ، بوگاتی ریماک هستند. طبق گفته Mate Rimac ، شخصی که برای سلطه کامل بر جهان تلاش می کند ، هر دو شرکت توافق کرده اند "دانش ، فن آوری ها و دارایی های ما را با هدف ایجاد پروژه های بسیار ویژه در آینده جمع کنند."

به طور خلاصه ، بوگاتی و Rimac هر دو به عنوان مارک های جداگانه ادامه خواهند داد ، کارخانه ها و شبکه های توزیع موجود خود را حفظ خواهند کرد - بنابراین هیچ ابرخودروی با نشان Bugatti-Rimac در افق دیده نمی شود. این شرکت جدید بوگاتی ریماک وظیفه دارد با ترکیب منابع و تخصص ، آینده خودروهای دارای نشان بوگاتی و ریماک را توسعه دهد.

این شرکت مشترک در پایان سال 2021 به طور مستقیم 430 نفر کارمند خواهد داشت - 300 نفر در مقر جدید بوگاتی ریماک در زاگرب (در پردیس Rimac 200 میلیون یورو که اخیراً اعلام شده است) و 130 نفر در مقر بوگاتی در ملشیم ، فرانسه.

اکنون و در آینده ، بوگاتیس در ملشایم ساخته می شود ، و هر دو ریماک و بوگاتی به ترتیب برای Nevera و Chiron برای آینده قابل پیش بینی تولید می کنند - یک سوال به اندازه فیل در اتاق باقی می ماند. بعدی چیست؟

پس از Chiron و مشتقات آن ، بوگاتی که تمام الکتریکی را تجربه می کند ، نتیجه واضح را احساس می کند ، اما این داستان کامل نخواهد بود ... "ما به سادگی نشان های بوگاتی را روی Nevera قرار نخواهیم داد ، و فقط فن آوری ترکیبی را به شیرون ما در حال توسعه چیزهای جدیدی برای بوگاتی هستیم. "

به طور دقیق تر ، Mate Rimac تأیید کرده است که موتور احتراقی در یک مدل کاملا جدید بوگاتی زندگی می کند که قبل از پایان دهه شاهد آن خواهیم بود. به گفته وی ، این خودرو به شدت هیبرید خواهد شد و در کنار خط دوم مدل بوگاتی که کاملاً برقی خواهد بود ، فروخته خواهد شد. ما هر دو را قبل از پایان دهه خواهیم دید.

"تاریخچه بوگاتی به این معنی است که ما می توانیم چیزی فراتر از هایپرکار بسازیم. در اینجا فرصتی برای ساخت چند ماشین بسیار هیجان انگیز فراهم شده است. ” این موارد مسخره انگیزی است ، اما اعلامیه امروز بیشتر در مورد ساختار شرکت ها بود. بنابراین در اینجا اعداد آمده اند ...

https://www.topgear.com/sites/default/files/styles/media_embed/public/2021/07/Rimac%20Group%20Shareholder%20Structure.jpg?itok=9RJauTaJ

به همین سادگی نیست که ریماک بوگاتی را خریداری می کند ، در واقع هیچ پولی دست عوض نکرده است. یک گروه تازه تاسیس Rimac (37٪ متعلق به Mate Rimac ، 24٪ متعلق به پورشه ، 12٪ Hyundai Motor Group و 27٪ سرمایه گذاران دیگر) شرکت چتر برای هر دو Bugatti Rimac است (55٪ متعلق به Rimac Group و 45٪ متعلق به پورشه) و Rimac Technology (100٪ متعلق به گروه Rimac) است. بنابراین Rimac Technology یک شرکت کاملاً مستقل است که به کار خود با کسی که از شرکت های جهانی اتومبیل در سیستم های انتقال قدرت ، باتری ها و قطعات ادامه می دهد ادامه خواهد داد.

همانطور که احتمالاً مشاهده کرده اید ، پورشه مهمترین عامل این شرکت است ، زیرا در واقع این یک سرمایه گذاری مشترک بین Rimac و Porsche است. پورشه ، در ازای 45 درصد سهام خود در شرکت جدید بوگاتی ریماک (در بالای 24 درصدی که در حال حاضر در Rimac دارد) ، بوگاتی را از شرکت مادر خود ، گروه VW خارج کرده و به سرمایه گذاری مشترک می آورد. .

Rimac takes over Bugatti from VW in powerhouse electric supercar deal - The  Verge

الیور بلوم ، رئیس هیئت اجرایی پورشه در این باره گفت: "ما در حال ترکیب مهارت قوی بوگاتی در تجارت هایپراسپرت با قدرت ابتکاری فوق العاده Rimac در زمینه بسیار امیدوار کننده تحرک الکتریکی هستیم. بوگاتی به یک مارک غنی از سنت ، محصولات شاخص ، یک مشتری مشتری وفادار و یک سازمان فروشنده جهانی در سرمایه گذاری مشترک کمک می کند. علاوه بر فناوری ، Rimac در حال توسعه و رویکردهای سازمانی جدید است. "

مقداری مانور کنجکاوی از گروه VW ، پس. با تخلیه یک تجارت سنگین و سودآور سبک و سبک مانند بوگاتی ، می تواند بر مارک های سودآور تولید انبوه آن و انتقال تمام عیار به اتومبیل های الکتریکی تمرکز کند ، اما همچنین از طریق پورشه… در سودهای آینده بوگاتی سهیم است در حالی که پورشه را کاملاً موقعیت یابی می کند تا از مزایای آن برخوردار باشد. از دانش الکتریکی Rimac ، و اجازه دهید که این فناوری در سایر شرکتهای گروه VW مانند آئودی و لامبورگینی فروخته شود ، در صورت لزوم.

در همین حال Mate Rimac ، مرد 33 ساله ای که فقط Rimac Automobili را در سال 2009 تاسیس کرد ، خود را مدیرعامل گروه Rimac می داند و بوگاتی Rimac و Rimac Technology را اداره می کند. پسر شلوغ Over to Mate: "این یک لحظه واقعا هیجان انگیز در تاریخ کوتاه ، اما در عین حال سریع در حال گسترش Rimac Automobili است. ما در این مدت کوتاه خیلی چیزها را پشت سر گذاشته ایم ، اما این اقدام جدید همه چیز را به یک سطح کاملا جدید می رساند.

"ریماک و بوگاتی از نظر آنچه هر یک روی میز می آوریم یک مسابقه عالی است. ما به عنوان یک شرکت خودروسازی و فناوری جوان ، چابک و سریع ، خود را به عنوان یک پیشگام صنعت در فناوری های الکتریکی تثبیت کرده ایم. با استفاده از Nevera ، ما همچنین ثابت کرده ایم که می توانیم هایپرکارهای برجسته ای تولید کنیم که نه تنها سریع بلکه هیجان انگیز و با کیفیت نیز هستند. بوگاتی ، با بیش از یک قرن تجربه در زمینه تعالی مهندسی ، همچنین دارای یکی از استثنایی ترین میراث هر شرکت خودروسازی در طول تاریخ است.

"ما به تازگی جدیدترین هایپرکار خود را - Nevera - راه اندازی کرده ایم تا مورد تحسین جهانی قرار گیرد. بنابراین نمی توانم به شما بگویم که من از ظرفیت این دو مارک باورنکردنی با ترکیب دانش ، فناوری ها و ارزش ها برای ایجاد برخی از پروژه های خاص ویژه در آینده چقدر هیجان زده ام. "

Electric hypercar maker Rimac takes control of the Bugatti brand

منبع: TopGear

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۱:۲۶
pooya pj

پرده‌برداری رسمی از هوندا سیویک هاچ‌بک 2022 جدید | مجله پدال

تعداد اعضای خانواده هوندا سیویک ۲۰۲۲ با معرفی نسخه هاچبک این خودرو افزایش یافت.

این خودرو بدون تعجب دنباله‌روی برادر سدان خود بوده و از طراحی بالغ‌تر و شاید خسته‌کننده‌تر سود برده است.

البته سیویک هاچبک کپی دقیقی از نسخه سدان نبوده و دارای درب پشتی گوشه دارتر و نمای عقب منحصربه‌فرد با اسپویلری یکپارچه است. این خودروی ۵ درب همچنین دارای چراغ‌های عقب متفاوت است که توسط نواری نازک به یکدیگر ارتباط پیدا کرده‌اند.

باقی بخش‌های خودرو تقریباً مشابه نسخه سدان سیویک هستند. کابین این خودرو نیز طراحی آشنا اما مدرنی دارد. راننده در روبرویی خود پشت آمپرهای دیجیتال ۷ یا ۱۰.۲ اینچی را خواهد دید و نمایشگر مرکزی نیز ابعاد ۷ یا ۹ اینچی خواهد داشت. سیستم اطلاعات سرگرمی سیویک هاچبک جدید به اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم مجهز بوده و نمایشگر یاد شده بالای تریم لانه‌زنبوری شیکی نشسته است.

مهم‌تر اینکه سیویک هاچبک کاربردی‌تر و جادارتر از نسخه سدان بوده زیرا صندلی‌های تاشونده آن باعث افزایش قابل‌توجه فضای بار می‌شوند. هوندا اشاره‌ای به گنجایش صندوق نکرده اما گفته که سرنشینان صندلی عقب ۳۶ میلی‌متر فضای پای بیشتری خواهند داشت.

زیر کاپوت این خودرو دو پیشرانه متفاوت وجود خواهد داشت که نسخه پایه از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتون متر می‌باشد. پیشرانه دوم نیز از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با خروجی ۱۸۰ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری است.

این پیشرانه‌ها می‌توانند با گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT همراه شوند. البته گیربکس ۶ سرعته دستی فقط به تریم های اسپورت و اسپورت تورینگ منحصر شده است.

این هاچبک ژاپنی دارای ساختار مستحکم‌تر، سیستم تعلیق بازنگری شده و سیستم فرمان بهبود یافته‌ای است که بازخورد بهتری را ارائه می‌کند. این تغییرات همچنین تأثیر مثبتی روی سواری و هندلینگ سیویک گذاشته و از میزان صدا و لرزش و ناهنجاری آن کاسته‌اند.

نهایتاً باید گفت رانندگان شاهد بسته ایمنی ارتقا یافته هوندا خواهند بود. این بسته ایمنی از پردازنده قوی‌تر، نرم‌افزار بهتر و دوربین با میدان دید بیشتر سود می‌برد. به لطف این تغییرات مالکان می‌توانند انتظار واکنش‌های سریع‌تر و ترمز طبیعی‌تر در زمان استفاده از کروز کنترل تطبیقی را داشته باشند. همچنین دستیار حفظ خودرو بین خطوط نیز عملکرد خطی‌تر و طبیعی‌تری دارد.

برخلاف نسل‌های پیشین که از بریتانیا صادر می‌شدند، سیویک هاچبک جدید در کارخانه گرینزبرگ ایندیانای آمریکا تولید خواهد شد. قیمت این خودرو فعلاً مشخص نشده اما انتظار می‌رود از زیر ۲۰ هزار دلار برای مدل پایه LX شروع شده و به حدود ۳۰ هزار دلار برای مدل اسپورت تورینگ برسد. همچنین گفته شده سیویک Si و تایپ R جدید نیز تولید خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

منبع:پدال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۰۰ ، ۲۱:۴۹
pooya pj

معرفی پژو 308 SW 2022 جدید، تکانی به کلاس استیشن‌های کامپکت! | مجله پدال

شاهین احمدزاده

اگرچه در بسیاری از بازارهای جهانی این شاسی بلندها و کراس اوورها هستند که حرف اول را می‌زنند اما اروپایی‌ها هنوز هم استیشن‌ها را دوست دارند. پژو یکی از برندهایی است که چنین محصولاتی را تولید می‌کند و امروز از مدل جدید ۳۰۸ SW رونمایی کرده است. این خودرو قرار است به جنگ محصولاتی همچون سئات لئون اسپورت تورر، اشکودا اوکتاویا کومبی و فولکس‌واگن گلف استیشن برود.

۳۰۸ SE بی‌شک یکی از زیباترین استیشن‌های قاره اروپاست زیرا در اکثر بخش‌ها از همان طراحی زیبای برادر هاچبک استفاده کرده و خط سقف طویل آن نیز بر فضای کابین خودرو افزوده است. البته ما علاقه‌ای به خروجی‌های اگزوز غیرواقعی نداریم اما خب این روندی است که همه‌گیر شده و باید با آن کنار آمد.

این خودرو اهمیت زیادی به فضای بار داده و این موضوع جای تعجبی ندارد چراکه با یک استیشن طرف هستیم. فضای بار ۴۱۲ لیتری مدل هاچبک در ۳۰۸ SW به ۶۰۸ لیتر رسیده که اگرچه بهترین رقم در کلاس نیست اما بیش از آن چیزی است که یک خریدار نیاز دارد. اگر این فضا کافی نباشد می‌توان صندلی عقب را خواباند و به فضای ۱۶۳۴ لیتری دست یافت. طول فضای بار نیز ۱.۸۵ متر است.

نسل جدید این خودرو در مقایسه با مدل پیشین ۶ سانتی‌متر طویل‌تر بوده و ارتفاع آن ۲۰ میلی‌متر کاهش یافته است. البته شیشه جلو بیشتر از قبل به سمت عقب کشیده شده تا ظاهر جذاب‌تری ایجاد شود.

۳۰۸ SW در مقایسه با نسخه هاچبک از اورهنگ عقب تغییر یافته‌ای استفاده کرده تا فضای بار بیشتری ایجاد شود. این خودرو از تکنولوژی درب پشتی هندزفری استفاده کرده و در محفظه بار نیز ویژگی‌هایی همچون خروجی برق ۱۲ ولت، قلاب‌های کیسه خرید و چراغ LED دیده می‌شوند.

این خودرو جدای از برخی تفاوت‌ها اساساً همان نسخه هاچبک است. در بخش جلو شاهد چراغ‌های LED ماتریکس هستیم. چراغ‌های عقب نیز در مدل‌های فول از نوع تمام LED می‌باشد. رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچی به همراه نمایشگر داخلی ۱۰ اینچی جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند.

درست همانند مدل هاچبک، ۳۰۸ SW از پلتفرم EMP2 استفاده کرده و با دو قوای محرکه پلاگین هیبریدی در دسترس است. هر دو پیشرانه از واحد الکتریکی ۸۱ کیلوواتی و مجموعه باتری ۱۲.۴ کیلووات ساعتی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند اما پیشرانه بنزینی آن‌ها با قدرت ۱۵۰ یا ۱۸۰ اسب بخار در دسترس است. این دو نیروگاه آهنین قدرت ترکیبی ۱۸۰ و ۲۲۵ اسب بخاری دارند. در حالت تمام الکتریکی نیز برد ۶۰ کیلومتری ایجاد می‌شود.

یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۱۱۰ و ۱۳۰ اسب بخار نیز ارائه خواهد شد. این پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک سفارشی متصل می‌شود. افرادی که مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند احتمالاً پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی ۱۳۰ اسبی را ترجیح خواهند داد. پژو قبلاً تائید کرده نسخه تمام الکتریکی ۳۰۸ هاچبک تولید خواهد شد اما مشخص نیست که همین اتفاق برای مدل استیشن نیز خواهد افتاد یا خیر.

اگرچه مدل هاچبک ۳۰۸ جدید در حال ورود به بازار است اما مدل استیشن تا آغاز سال ۲۰۲۲ عرضه نخواهد شد. این خودرو در کارخانه مول هاوس استلانتیس تولید خواهد شد. اوپل نیز در آینده‌ای نزدیک از نسل جدید آسترا که تشابهات فنی زیادی به ۳۰۸ دارد رونمایی خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۰۰ ، ۰۹:۰۵
pooya pj