CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۴ مطلب در اسفند ۱۴۰۰ ثبت شده است

Maserati GranTurismo Folgore EV Debuting In 2023 With 1,200 HP

Christopher Smith

این اولین خودروی برقی مازراتی خواهد بود که تا سال 2030 به این برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

مازراتی GranTurismo جدید بالاخره در راه است. مدل نسل بعدی قرار بود سال گذشته رونمایی شود، اما تاخیرها کمی سوزن را جابجا کرده است. اکنون، مازراتی با معرفی GranTurismo Folgore برقی‌شده خود، حتی بیشتر به آینده می‌پرد و قدرتی معادل 1200 اسب بخار (895 کیلووات) دارد.

رونمایی کامل برای سال 2023 برنامه ریزی شده است، اما تصاویر تیزر منتشر شده امروز نمایی از ظاهر GranTurismo Folgore را نشان می دهد. هشدار اسپویلر – این یک انحراف شدید از شکل آشنای GT با خطوط بدنه متحرک نیست. ما با منظره‌های بدون مانع رفتار نمی‌کنیم، زیرا این سه عکس هنوز یک خودروی کامو را نشان می‌دهند که در سایه پنهان شده است. اما چرخ‌های سه پره هواساز را از دست نمی‌دهیم، و حداقل نوعی از جلوپنجره نمادین GranTurismo در جلو قرار دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NGZv7G/s1/maserati-folgore-granturismo-exterior-rear-three-quarter-view.jpg

با این حال، آنچه در اینجا واقعاً اهمیت دارد، چیزی است که در زیر آن وجود دارد. از آنجایی که این فقط یک تیزر است، مازراتی همه چیز را از بین نمی برد، اما ما می دانیم که با استفاده از سه موتور الکتریکی روی یک پلت فرم جدید سوار می شود. این خودرو دارای یک باتری 800 ولتی خواهد بود که در پایین خودرو نصب شده است و با روشن شدن آب، مازراتی قول می دهد بیش از 1200 اسب بخار قدرت را برای هر چهار چرخ کنترل کند. به این ترتیب، 0-60 بار کمتر از سه ثانیه گفته می شود، با حداکثر سرعت نزدیک به 190 مایل در ساعت. به نظر می رسد که این برند ایتالیایی با اولین قدم خود برای برق رسانی شوخی نمی کند.

از آنجا، تغییر مازراتی به برق باید به سرعت اتفاق بیفتد. پس از GranTurismo، کراس اوور جدید Grecale یک نسخه الکتریکی خواهد داشت که در سال 2023 نیز رونمایی خواهد شد. تا سال 2025، Quattroporte و Levante مدل های اختصاصی EV را همراه با MC20 خواهند داشت. همه آنها در برند Maserati Folgore قرار خواهند گرفت و تا سال 2030 فقط مدل های الکتریکی باقی خواهند ماند. این یک انتقال نسبتاً ناگهانی برای سازنده‌ای است که به سختی در آب الکتریکی با هیبریدی لوانته و گیبلی قرار دارد. اما همه اینها بخشی از برنامه بلندپروازانه Dare Forward 2030 Stellantis است که اوایل امسال اعلام شد.

در اطلاعیه امروز، مازراتی تمایلی به صحبت در مورد محدوده، زمان شارژ یا قیمت GranTurismo Folgore نداشت. برای آن، احتمالاً باید تا عرضه رسمی در سال آینده صبر کنیم.

منبع:motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ اسفند ۰۰ ، ۱۹:۵۰
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/pbxvwY/s1/2023-bmw-i7-teaser.jpg

Angel Sergeev

این قدرتمندترین عضو خانواده سری ۷ جدید خواهد بود.

بی ام و در چند ماه گذشته به طور فعال i7 را آزمایش کرده است و به نظر می رسد که در نهایت به زودی اولین معرفی کامل آن در راه است. در یک بیانیه مطبوعاتی جدید و بسیار طولانی (353 صفحه) که نتایج مالی این شرکت را برای سال 2021 شرح می دهد، تأییدیه بسیار کوتاه اما رسمی وجود دارد که این سدان الکتریکی در آوریل امسال رونمایی خواهد شد. تاریخ دقیقی ارائه نشده است، اگرچه اکنون می دانیم که اولین نمایش جهانی در مکان هایی در نیویورک، مونیخ و پکن خواهد بود.

در اینجا اعلام رسمی بی‌ام‌و آمده است: «همه ما در بی‌ام‌و منتظر عرضه‌ی بی‌ام‌و سری ۷ جدید در بازار در سال جاری هستیم: پیشرو، دیجیتال و نوآورانه، همچنین تنها سدان لوکسی است که امکان انتخاب پیشرانه را به مشتریان ارائه می‌کند. انواع به هر حال، قدرتمندترین نوع - BMW i7 - کاملاً الکتریکی است. در ماه آوریل ما آن را در نیویورک، مونیخ و پکن به نمایندگی از مناطق اصلی جهان ارائه خواهیم کرد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Vz8BnR/s1/2023-bmw-i7-teaser.jpg

چند تصویر تیزر جدید تایید می کند که طراحی جلویی i7 بسیار شبیه به BMW iX با دو جلوپنجره کلیه بسیار بزرگ خواهد بود. در یک ارائه ویدیویی، BMW وعده می دهد که سدان برقی "بهترین تجربه رانندگی را در این بخش ارائه می دهد." برای کسانی که علاقه ای به گذراندن زمان پشت فرمان ندارند، شرکت باواریایی می گوید i7 مجهز به سخت افزار رانندگی خودکار سطح 3 خواهد بود.

از نظر برد با یک بار شارژ، خودروساز تخمین می زند که i7 تا 305 مایل برد الکتریکی EPA (580 تا 610 کیلومتر بر اساس WLTP) را ارائه دهد. با این حال، اینها اعداد تایید شده نیستند، بلکه پیش بینی هایی بر اساس وضعیت توسعه خودرو تا به امروز هستند.

ب ام و در حال حاضر در حال انجام تست های نهایی اولین i7 است و تنها چند هفته تا معرفی کامل و رسمی آن فاصله داریم. ارائه نتایج مالی بی‌ام‌و همچنین تایید می‌کند که iX1 در اواخر امسال عرضه می‌شود تا محدوده مدل‌های BEV این شرکت را گسترش دهد. به عنوان یک یادداشت جانبی، BMW در سال گذشته در مجموع 103854 وسیله نقلیه تمام الکتریکی را در سراسر جهان تحویل داد که 133.2 درصد نسبت به سال 2020 افزایش یافته است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/MkWzm8/s1/2023-bmw-i7-teaser.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lEoYz6/s1/2023-bmw-i7-teaser.jpg

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ اسفند ۰۰ ، ۱۶:۵۰
pooya pj

https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/minu_suv_2022_render_update.jpg?itok=QnTRBA_9

by Felix Page

کانتریمن هیبریدی پلاگین از موتور 322 اسب بخاری BMW سری 2 Active Tourer استفاده خواهد کرد.

نسل بعدی مینی کانتریمن پلاگین هیبریدی که سال آینده عرضه خواهد شد، قدرتمندترین مدل تولید سری برند متعلق به BMW خواهد بود.

کانتریمن معماری FAAR جلو رانده خود را با BMW سری 2 Active Tourer کاملاً جدید به اشتراک خواهد گذاشت و در کنار آن مدل و کراس اوور X1 آینده در لایپزیگ آلمان تولید خواهد شد. این خودرو قرار است از محدوده مشابهی از پیشرانه‌های بنزینی و پلاگین هیبریدی استفاده کند که قوی‌ترین آن‌ها یک سیستم PHEV چهار چرخ متحرک با خروجی ترکیبی است که حتی بر روی هاچ‌بک داغ Mini JCW GP فعلی سایه می‌اندازد. .

این پیشرانه یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی را با یک موتور الکتریکی 174 اسب بخاری برای خروجی ترکیبی 322 اسب بخار جفت می کند که این مدل را به طور قابل توجهی سریعتر از کانتریمن کوپر S E All4 امروزی با قدرت 217 اسب بخار می کند. یک باتری 14.2 کیلووات ساعتی (قابل استفاده) حدود 55 مایل برد EV را تامین می کند که نزدیک به 100 درصد افزایش دارد. با شارژر 7.4 کیلووات ساعتی می توان آن را در 2.5 ساعت به طور کامل شارژ کرد.

https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/_sb33454.jpg?itok=ZSun6Co5

هنوز تایید نشده است که آیا قدرتمندترین کانتریمن نشان JCW را که به طور سنتی برای مدل‌های عملکردی مینی اختصاص داده می‌شود، بر تن خواهد کرد یا خیر، اما این برند قبلاً قصد خود را برای انتقال این پلاک به محدوده محصولات الکتریکی خود تأیید کرده است.

یک گزینه PHEV کمتر قدرتمند با ترکیبی 241 اسب بخار، و همچنین موتورهای 1.5 لیتری سه سیلندر 168 اسب بخاری و 2.0 لیتری توربو بنزینی 2.0 لیتری 215 اسب بخاری، هر دو با فناوری هیبریدی ملایم 48 ولت و 2.0 لیتری دیزلی نیز در دسترس خواهند بود.

کانتریمن از برادر ب ام و X1 خود پیروی خواهد کرد تا گزینه پیشرانه کاملاً الکتریکی را نیز به دست آورد. در حال حاضر جزئیات کمی در دسترس است، اما انتظار می‌رود مانند خودروی موتور احتراقی، به صورت استاندارد چرخ‌های جلو باشد.

ما در اواخر سال گذشته اولین نگاه خود را به بالابر داغ داشتیم. یک قاطر آزمایشی استتار شده با یک اگزوز چهار خروجی زیبا، آلیاژهای اسپورت و اسپویلر برجسته عقب خود را تسلیم کرد.

https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/mini_countryman_14.jpg?itok=-r9Jic19

با این حال، نکته مهم این است که FAAR برای سوپرمینی سطح ابتدایی مینی مورد انتظار استفاده نخواهد شد، که در این مرحله اولیه به عنوان Minor شناخته می شود و در چین به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مشترک جدید بین BMW و Great Wall Motors ساخته می شود و از یک پلت فرم ارائه شده توسط دومی.

نکته مهم این است که کانتریمن به طور قابل توجهی بزرگتر از خودروی امروزی خواهد بود و تخمین های اولیه حاکی از افزایش 200 میلی متری طول برای افزایش ظرفیت بار و فضای پا خواهد بود. در واقع، این افزایش کراس اوور مینی را وارد بخش جدیدی می‌کند و آن را از رقبایی مانند تویوتا CH-R و نیسان جوک دور می‌کند و آن را در برابر RAV4 و قشقایی بزرگ‌تر قرار می‌دهد.

دوران تصدی کانتریمن به عنوان تنها مدل SUV مینی تقریباً به پایان رسیده است. به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک «اسپات‌لایت» بین این دو شرکت، مدت کوتاهی پس از عرضه، با یک مدل کراس اوور الکتریکی کاملاً جدید ساخته شده در چین توسط گریت وال موتورز، به نمایندگی‌ها ملحق خواهد شد.

با این حال، انتظار می‌رود که این مدل از کانتریمن کوچک‌تر باشد، بنابراین خودروی موجود همچنان از نسل چهارم مدل‌های فروخته شده توسط مینی تحت مالکیت BMW برخوردار خواهد بود.

https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/mini_countryman_21.jpg?itok=1Eq1yIx1

منبع: AUTOCAR

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ اسفند ۰۰ ، ۱۱:۱۱
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkBrQ9/s1/2022-nissan-lead-euro-spec-lead-image.jpg

Angel Sergeev

از آوریل امسال، نیسان پذیرش سفارشات نسخه به روز لیف را در بازارهای اروپایی آغاز خواهد کرد. هیچ ارتقای فنی قابل توجهی برای مدل سال جدید وجود ندارد، اگرچه ظاهر بیرونی تازه و گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافی باید تقاضای خودروی الکتریکی را تا زمانی که شایعه شده جایگزین سواری بالا در سال 2025 عرضه شود، بالا نگه دارد.

این در اصل همان وسیله نقلیه ای است که در سال 2017 معرفی شد، اما نمای بیرونی با گزینه های چرخ های جدید در اندازه های 16 و 17 اینچی بهبود یافته است. لوگوی به‌روز شده برند نیسان در قسمت جلو، چرخ‌ها و پشت ظاهر می‌شود و همچنین طیف رنگ‌های تازه‌تری نیز وجود دارد. اکنون شامل شش سایه یکنواخت و پنج گزینه رنگی دو رنگ است، از جمله روکش آبی جهانی و آبی مغناطیسی که با قشقایی و آریا جدید مشترک است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/G3yOnb/s1/2022-nissan-leaf-euro-spec.jpg

نیسان می‌گوید لیف با دو گزینه باتری در اروپا در دسترس خواهد بود و در حالی که اطلاعات دقیقی در مورد ظرفیت آنها وجود ندارد، ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم آنها با باتری‌های 40 کیلووات ساعتی و 62 کیلووات ساعتی موجود برای لیف 2021 متفاوت هستند. با بزرگتر از این دو، Leaf e+ (که در ایالات متحده به عنوان Leaf Plus فروخته می شود) حداکثر برد با یک بار شارژ 385 کیلومتر (239 مایل) را دارد که با چرخه WLTP اروپا اندازه گیری می شود.

Leaf 2022 همچنین دو مورد از پیشرفته ترین ویژگی های تکنولوژیکی خود را حفظ خواهد کرد. فناوری ProPilot ماشین الکتریکی را قادر می‌سازد تا به طور خودکار متوقف شود، روشن شود و فاصله ایمن با خودروی جلویی حفظ شود. در عین حال، عملکرد e-Pedal به راننده این امکان را می دهد که تنها با یک پدال شتاب بگیرد، شتاب بگیرد و متوقف شود. آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی NissanConnect به نوبه خود دارای اتصال Android Auto و Apple CarPlay است.

"همانطور که محبوبیت خودروهای الکتریکی همچنان در حال رشد است، نیسان فصل هیجان انگیزی را در داستان تحرک الکتریکی خود دنبال می کند. لیف نقش کلیدی در شکل دادن به دیدگاه نیسان برای تقویت تحرک و فراتر از آن ایفا کرده است، زیرا ما از تخصص خودروهای برقی خود برای راه اندازی 23 خودروی الکتریکی جدید استفاده می کنیم. مدل‌ها - از جمله 15 خودروی برقی کامل - تا سال مالی 2030، "Arnaud Charpentier، معاون نیسان برای منطقه AMIEO.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/P3G802/s1/2022-nissan-leaf-euro-spec-interior.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/koYMER/s1/2022-nissan-leaf-euro-spec-interior.jpg

منبع: motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ اسفند ۰۰ ، ۱۰:۲۶
pooya pj