Mini Countryman PHEV 2023 جدید قدرتمندترین خودروی شرکت خواهد بود.
by Felix Page
کانتریمن هیبریدی پلاگین از موتور 322 اسب بخاری BMW سری 2 Active Tourer استفاده خواهد کرد.
نسل بعدی مینی کانتریمن پلاگین هیبریدی که سال آینده عرضه خواهد شد، قدرتمندترین مدل تولید سری برند متعلق به BMW خواهد بود.
کانتریمن معماری FAAR جلو رانده خود را با BMW سری 2 Active Tourer کاملاً جدید به اشتراک خواهد گذاشت و در کنار آن مدل و کراس اوور X1 آینده در لایپزیگ آلمان تولید خواهد شد. این خودرو قرار است از محدوده مشابهی از پیشرانههای بنزینی و پلاگین هیبریدی استفاده کند که قویترین آنها یک سیستم PHEV چهار چرخ متحرک با خروجی ترکیبی است که حتی بر روی هاچبک داغ Mini JCW GP فعلی سایه میاندازد. .
این پیشرانه یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی را با یک موتور الکتریکی 174 اسب بخاری برای خروجی ترکیبی 322 اسب بخار جفت می کند که این مدل را به طور قابل توجهی سریعتر از کانتریمن کوپر S E All4 امروزی با قدرت 217 اسب بخار می کند. یک باتری 14.2 کیلووات ساعتی (قابل استفاده) حدود 55 مایل برد EV را تامین می کند که نزدیک به 100 درصد افزایش دارد. با شارژر 7.4 کیلووات ساعتی می توان آن را در 2.5 ساعت به طور کامل شارژ کرد.
هنوز تایید نشده است که آیا قدرتمندترین کانتریمن نشان JCW را که به طور سنتی برای مدلهای عملکردی مینی اختصاص داده میشود، بر تن خواهد کرد یا خیر، اما این برند قبلاً قصد خود را برای انتقال این پلاک به محدوده محصولات الکتریکی خود تأیید کرده است.
یک گزینه PHEV کمتر قدرتمند با ترکیبی 241 اسب بخار، و همچنین موتورهای 1.5 لیتری سه سیلندر 168 اسب بخاری و 2.0 لیتری توربو بنزینی 2.0 لیتری 215 اسب بخاری، هر دو با فناوری هیبریدی ملایم 48 ولت و 2.0 لیتری دیزلی نیز در دسترس خواهند بود.
کانتریمن از برادر ب ام و X1 خود پیروی خواهد کرد تا گزینه پیشرانه کاملاً الکتریکی را نیز به دست آورد. در حال حاضر جزئیات کمی در دسترس است، اما انتظار میرود مانند خودروی موتور احتراقی، به صورت استاندارد چرخهای جلو باشد.
ما در اواخر سال گذشته اولین نگاه خود را به بالابر داغ داشتیم. یک قاطر آزمایشی استتار شده با یک اگزوز چهار خروجی زیبا، آلیاژهای اسپورت و اسپویلر برجسته عقب خود را تسلیم کرد.
با این حال، نکته مهم این است که FAAR برای سوپرمینی سطح ابتدایی مینی مورد انتظار استفاده نخواهد شد، که در این مرحله اولیه به عنوان Minor شناخته می شود و در چین به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مشترک جدید بین BMW و Great Wall Motors ساخته می شود و از یک پلت فرم ارائه شده توسط دومی.
نکته مهم این است که کانتریمن به طور قابل توجهی بزرگتر از خودروی امروزی خواهد بود و تخمین های اولیه حاکی از افزایش 200 میلی متری طول برای افزایش ظرفیت بار و فضای پا خواهد بود. در واقع، این افزایش کراس اوور مینی را وارد بخش جدیدی میکند و آن را از رقبایی مانند تویوتا CH-R و نیسان جوک دور میکند و آن را در برابر RAV4 و قشقایی بزرگتر قرار میدهد.
دوران تصدی کانتریمن به عنوان تنها مدل SUV مینی تقریباً به پایان رسیده است. بهعنوان بخشی از سرمایهگذاری مشترک «اسپاتلایت» بین این دو شرکت، مدت کوتاهی پس از عرضه، با یک مدل کراس اوور الکتریکی کاملاً جدید ساخته شده در چین توسط گریت وال موتورز، به نمایندگیها ملحق خواهد شد.
با این حال، انتظار میرود که این مدل از کانتریمن کوچکتر باشد، بنابراین خودروی موجود همچنان از نسل چهارم مدلهای فروخته شده توسط مینی تحت مالکیت BMW برخوردار خواهد بود.
منبع: AUTOCAR