CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

https://cdn.motor1.com/images/mgl/7Zm2KJ/s3/2024-hyundai-elantra-exterior-spy-photo.jpg

Christopher Smith

مدل جدید قبلاً در کره جنوبی معرفی شده است، اما این اولین نگاه ما در آمریکای شمالی با نشان Elantra است.

هیوندای در حال تجدید نظر در ظاهر سدان های خود در سراسر جهان است و النترا در ردیف بعدی قرار دارد. این اولین باری نیست که ما این سدان فیس لیفت شده را می بینیم، اما این اولین نگاه ما به یک مدل آمریکای شمالی است که نشان النترا را بر تن دارد.

شاید به یاد بیاورید که هیوندای آوانته در اوایل ماه مارس ظاهر شد. این نامی است که به سدان کامپکت در بازار خانگی هیوندای کره جنوبی داده اند و به طور کامل با نزدیک به 50 تصویر ارائه شده است. همیشه این احتمال وجود دارد که تغییراتی برای بازارهای مختلف ایجاد شود، اما دسته جدید عکس‌های جاسوسی ما همان فاسیای به‌روز شده را نشان می‌دهد که مشبک تک تکه بحث‌برانگیز مدل فعلی را به بخش‌های بالا و پایین تقسیم می‌کند. درمان مشابهی برای خواهر و برادر بزرگتر سوناتا انجام شد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/koBGrN/s3/2024-hyundai-elantra-exterior-spy-photo.webp

با فاسیای جدید چراغ‌های جلو باریک‌تر و گلگیرهای به‌روز شده برای سازگاری با تغییرات ارائه می‌شود. یک کاپوت جدید دارای خطوط مجسمه‌سازی شده بدنه است که برای اتصال به خطوط مشابه روی فاسیا به جلو کشیده می‌شوند و نشان بزرگ هیوندای در وسط قرار گرفته است. نمای عقب نیز به روز شده است و با تغییرات جزئی در چراغ های عقب در بالا، ظاهری جسورانه و جدید را به قسمت پایینی ارائه می دهد. نشان در پشت نشان می دهد که این Elantra خاص یک سطح تریم محدود است. به طور خلاصه، دقیقاً شبیه آوانته ای است که چند ماه پیش دیدیم.

در حالی که مشاهدات LA ما شامل عکس‌های داخلی نمی‌شود، دلیلی وجود ندارد که باور کنیم تفاوتی با آوانته به‌روزرسانی‌شده خواهد داشت، که تفاوتی با Elantra فعلی ندارد، اما برای چند تغییر فنی تفاوتی ندارد. یک داشبورد داخلی از جمله ویژگی های جدید است، به همراه یک سیستم تهویه مطبوع هوشمند که به کاهش احتمال کپک زدن در خودرو کمک می کند. البته، تضمینی وجود ندارد که این اقلام بخشی از Elantra جدید در آمریکای شمالی باشند.

برای طرفداران عملکرد، Elantra N باید بازگردد. این در حال حاضر با آوانته به‌روزرسانی شده، پیش‌نمایش شده در ماه آوریل وجود دارد، اگرچه هنوز هیچ خبری در مورد تغییرات احتمالی در پیشرانه وجود ندارد. الانترا N فعلی 276 اسب بخار قدرت دارد، در حالی که در ایالات متحده، الانترا استاندارد دارای یک موتور 2.0 لیتری چهار دیگ با قدرت 147 اسب بخار یا یک موتور 1.6 لیتری توربو با 201 اسب بخار است. النترا هیبریدی نیز وجود دارد که از یک موتور 1.6 لیتری غیر توربو و یک موتور الکتریکی با قدرت 139 اسب بخار استفاده می کند.

ما انتظار داریم که هیوندای به‌زودی، احتمالاً در چند هفته آینده، اما حداکثر تا پاییز، النترا 2024 را به‌طور رسمی معرفی کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/9mNpA1/s1/2024-hyundai-elantra-exterior-spy-photo.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۱:۵۴
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZZMO7/s3/2024-bmw-5-series-rear-view-spy-photo.webp

Adrian Padeanu

به نظر می رسد که این سری 5 به جای i5 تمام الکتریکی باشد.

نسل هشتم BMW سری 5 سدان، قبل از معرفی تایید شده خود در 23 می (اوایل 24 می در اروپا)، طراحی عقب خود را در یک عکس جاسوسی جدید نشان می دهد. از آنجایی که دور گرد دارای کانتور آبی نیست، ما تمایل داریم باور کنیم که این یک نسخه معمولی به جای i5 الکتریکی است. این خیلی مهم نیست زیرا ICE و EV تقریباً در داخل و خارج یکسان به نظر می رسند، بنابراین تکرار سری 7 / i7 و سری 3 LWB / i3 چین است.

ما فقط می توانیم فرض کنیم که عکس یک نمونه اولیه پیش تولید را نشان می دهد که در آلمان در کارخانه Dingolfing که در آن سدان لوکس مونتاژ می شود، دستگیر شده است. اسپویلر کوچک درب صندوق عقب به ما می‌گوید که با یک 5er مجهز به پکیج M Sport روبرو هستیم، شاید با توجه به درپوش و سقف آینه‌های جانبی مشکی، M Sport Package Pro. این دستگیره‌های درب شبیه به i4 (اگر نه یکسان) هستند، در حالی که پیچ خوردگی Hofmeister کمی تیزتر از آنچه ما به آن عادت کرده‌ایم است.

چراغ‌های عقب باریک‌تر شده‌اند و شکل صاف‌تری دارند، در حالی که میله‌های افقی باید عقب را پهن‌تر از آنچه هست نشان دهند. طرفدار یا ناخوشایند ظاهر دریر برای نسل آینده G60، حداقل ب ام و تلاش کرده است تا ظاهر خود را به سری 5 2024 ببخشد، بنابراین در برابر وسوسه استفاده از فرمول کپی/پیست مقاومت می کند.

عکس‌های جاسوسی قویاً نشان می‌دهند که خودروساز مونیخی هیچ ریسکی با طراحی جلو نمی‌پذیرد. در حالی که سری 7 بزرگتر به همراه X7 و XM همگی دارای جلوپنجره های بزرگ و چراغ های جلو هستند، 5 جدید ظاهری معمولی خواهد داشت. در داخل، با جابجایی به سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive 8.5 که اخیراً معرفی شده است، با تنظیمات صفحه دوگانه و حداقل تعویض سنتی، در مقایسه با G30 فعلی کاملاً متفاوت خواهد بود.

این واگن با کد G61 به زودی عرضه خواهد شد و BMW قبلاً اعلام کرده است که یک i5 Touring کاملاً برقی در سال 2024 عرضه خواهد شد. اندکی پس از آن، M5 (G90) با یک موتور هیبریدی پلاگین V8 توربو دوقلو خواهد شکست. شایعه شده 700+ اسب بخار اگر گزارش ها را باور کنیم، M5 Touring برای نسل سوم در حدود سال 2025 بازمی گردد و ظاهراً دارای کد داخلی G99 است.

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۷:۰۱
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/vxKoE4/s3/2024-mercedes-benz-e-class.webp

Christopher Smith

پیشرانه‌ها جابه‌جا می‌شوند، اما با فناوری‌های جدید، از جمله صفحه نمایش فوق‌العاده MBUX و نمایشگر اختیاری سرنشینان، مملو شده است.

W213 E-Class در سال 2016 همه نوع فناوری را معرفی کرد، و نسل ششم W214 جدید نیز به شکلی عمده از آن پیروی می کند. این نکته مهم برای مرسدس بنز E کلاس 2024 است که ترکیبی از طراحی بیرونی تکامل یافته و موتورهای انتقالی با فضای داخلی انقلابی مملو از صفحه نمایش و دوربین است - بسته به گزینه های انتخابی تا 5 عدد.

برای آمریکای شمالی، مرسدس در هنگام عرضه دو سطح تریم ارائه می دهد: E 350 و E 450. از نظر اندازه، فقط کمتر از یک اینچ بلندتر است و فاصله بین دو محور نیم اینچ بیشتر است. این به معنای یک چهارم اینچ فضای سر بیشتر، نیم اینچ فضای پا بیشتر در پشت و عرض آرنج تقریباً برابر با کلاس S است. هر دو تریم با پیشرانه 4MATIC AWD در دسترس هستند، هر دو از نسخه ارتقا یافته گیربکس 9 سرعته اتوماتیک استفاده می کنند و بسته به تریم، در زیر کاپوت موتور چهار سیلندر یا شش سیلندر خطی آشنا خواهید یافت. بعداً در مورد مکانیکال بیشتر بحث خواهیم کرد، زیرا خبر مهم اینجاست که در داخل چه اتفاقی می افتد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/L370RQ/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

شما ممکن است از قبل بسیاری از آنچه را که قرار است ارائه کنیم، بدانید. مرسدس در ماه فوریه گامی عجیب را برای معرفی کلاس داخلی E-Class، با عکس‌ها و فهرستی از ویژگی‌ها برداشت. برای تازه کردن حافظه، صفحه نمایش فوق العاده MBUX بدون در نظر گرفتن سطح تریم کلاس E که انتخاب می کنید، کاملاً فعال است. این بسیار شبیه به طرح استاندارد موجود در EQE است، که دارای یک نمایشگر راننده مستقل با صفحه نمایش گسترده است که در نمایشگر مرکزی ترکیب می شود. دو سبک نمایش ارائه می شود: اسپرت به طور قابل پیش بینی برای علاقه مندان به رانندگی با نور قرمز زیاد و سرعت سنج مرکزی در نظر گرفته شده است، در حالی که کلاسیک، ام، کلاسیک است.

برای کسانی که پکیج اختیاری MBUX Premium Plus را انتخاب می کنند، یک صفحه نمایش سرنشین در نظر گرفته شده است. به حسگرهای صندلی سرنشین متصل است و بنابراین فقط در صورتی فعال می شود که شخصی در آن نشسته باشد. صفحه نمایش به گونه ای طراحی شده است که به مسافران اجازه می دهد دید کامل را داشته باشند در حالی که جلوی آن را از راننده مسدود می کنند و اطمینان حاصل می کند که حین سفر هیچ حواس پرتی اضافی وجود ندارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/wl43JV/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

در مورد حواس‌پرتی‌ها، به پنج دوربین برای فضای داخلی کلاس E اشاره کردیم. تنها یکی از آنها استاندارد است - یک دوربین تکی که راننده را برای اطمینان از اینکه چشمانش به جاده است نظارت می کند. چیدمان دوربین استریو مانیتور راننده دیگری را به نمایشگر ابزار اضافه می کند تا به سیستم های پیشرفته کمک راننده کمک کند، در حالی که یک دوربین حرکتی در پانل کنترل بالای سر بخشی از ویژگی دستیار داخلی MBUX است. دو دوربین RGB نیز موجود است، یکی دوربین داش‌ک و دیگری دوربین سلفی فوق‌الذکر. بله، این یک چیز واقعی است که مرسدس می‌گوید که می‌توان از آن برای جلسات زوم در هنگام سفر استفاده کرد. یا بهتر است بگوییم، با خیال راحت خارج از جاده پارک شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkmKYW/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

همچنین یک صفحه نمایش درایور سه بعدی اختیاری وجود دارد که از جلوه های استریوسکوپی استفاده می کند. اساساً، چشم‌های چپ و راست، پیکسل‌های متفاوتی را روی صفحه می‌بینند و حس عمق را درست مانند عکس‌های استریوسکوپی عجیب و غریبی که برای تماشای آن‌ها باید روی چشمان خود قرار دهید، به شما می‌دهند. و سپس ویژگی اختیاری Active Ambient Lighting وجود دارد که به چراغ‌های LED نرم داخلی اجازه می‌دهد تا با پخش موسیقی در سیستم صوتی Burmester همگام شوند. بنابراین بله، اینجا اتفاقات زیادی می افتد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/W8o9wL/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

مرسدس می‌گوید کلاس E جدید بیشتر در مورد نرم‌افزار است تا سخت‌افزار، و برای اینکه آن را برای شما زنده کند، این سدان یک سیستم کامپیوتری جدید را اجرا می‌کند که از جمله موارد دیگر، سازگاری بیشتری را برای برنامه‌های شخص ثالث به ارمغان می‌آورد. در زمان راه اندازی، خریداران می توانند برنامه های سرگرمی مانند بازی Angry Birds، برنامه های ویدئو کنفرانس مانند Webex یا Zoom داشته باشند یا از طریق مرورگر Vivaldi در وب جستجو کنند. و بله، پلتفرم ویدیویی TikTok برای مواقعی که نیاز به دیدن یک ویدیوی خنده دار دارید، یا آپلود چیزی وحشیانه برای فالوورهای خود، گنجانده شده است. و همه اینها علاوه بر عملکردهای مرتبط با خودرو مانند کنترل آب و هوا، موقعیت صندلی، آینه ها، عملکرد و ناوبری است.

مرسدس برای کمک به رانندگان برای کنار آمدن با تمام ویژگی های کلاس E، سیستم فرمان صوتی خود را ارتقا داده است. وقتی فقط یک نفر در ماشین است، دیگر برای شروع فرمان به کلمه کلیدی "Hey Mercedes" نیازی نیست. علاوه بر این، E-Class از یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می‌کند که روال‌های راننده را در طول زمان یاد می‌گیرد و به‌طور خودکار آن‌ها را پیاده‌سازی می‌کند. دارندگان E-Class همچنین می‌توانند از روتین‌های از پیش نصب شده استفاده کنند یا موارد جدید ایجاد کنند، از تنظیمات آب و هوای خاص گرفته تا تنظیمات نورپردازی و موارد دیگر.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/YAl7nl/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

با وجود فناوری بسیار در داخل، ممکن است فراموش شود که این در واقع یک ماشین است. شکل آشنای کابین E کلاس به سمت عقب ماندگار است، اگرچه با پنل مشکی براق که چراغ‌های جلوی LED استاندارد را به هم متصل می‌کند، تأثیر EQ را در جلو خواهید دید. یک جلوپنجره کمی بزرگتر در وسط قرار دارد که با چراغ‌های کرومی یا LED اختیاری مشخص شده است. همچنین چراغ‌های دیجیتالی با عملکرد پیش‌نمایش اختیاری هستند و در عقب، چراغ‌های LED منظمی حاوی عناصر ستاره سه‌پر هستند. دستگیره های فلاش درب استاندارد هستند و اندازه چرخ ها بین 18 تا 21 اینچ است.

در زیر، E-Class فرمان اختیاری عقب دارد که می تواند چرخ ها را تا 4.5 درجه در سرعت های زیر 37 مایل در ساعت بچرخاند. مرسدس می گوید این به اندازه کافی خوب است که تقریباً سه فوت از دایره چرخش سدان را برش دهد. در سرعت‌های بالاتر، چرخ‌های عقب می‌توانند تا ۲.۵ درجه بچرخند تا پایداری، مانورپذیری و عملکرد بیشتری داشته باشند. این با بسته فناوری اختیاری موجود است که سیستم تعلیق هوای Airmatic را با میرایی دائمی قابل تنظیم نیز اضافه می کند. همچنین خودرو را در سطح نگه می دارد و در سرعت های بالاتر از 74 مایل در ساعت، E-Class را کمی بیش از نیم اینچ کاهش می دهد تا کارایی بهتر و مرکز ثقل کمتری داشته باشد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/rK3ngO/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

در زیر کاپوت، شما (تقریبا) همان موتورهایی را خواهید یافت که برای کلاس E خروجی استفاده می‌شوند. E 350 همچنان دارای یک توربوشارژ 2.0 لیتری 4 سیلندر است، اگرچه یک موتور الکتریکی کوچک برای تبدیل شدن به یک هیبریدی ملایم به دست می آورد. قدرت 255 اسب بخار و گشتاور 295 پوند فوت است، اگرچه 20 اسب بخار اضافی با عملکرد تقویت در دسترس است. E 450 توربو I6 هنوز یک سیستم هیبریدی ملایم است، اگرچه قدرت آن تا 375 اسب بخار است. شش دیگ 369 پوند فوت گشتاور تولید می کند و مانند چهار سیلندر، 20 اسب بخار نیرو در دسترس است. مرسدس بنز هنوز رتبه بندی عملکرد یا کارایی در دسترس ندارد و در حال حاضر، هیچ تریم هیبریدی پلاگین در ایالات متحده وجود ندارد.

به همین ترتیب، هیچ اطلاعاتی درباره قیمت E-Class جدید وجود ندارد و تاریخ فروش خاصی نیز وجود ندارد. تولید اواخر امسال در کارخانه این خودروساز سیندلفینگن و همچنین پکن آغاز خواهد شد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Rq9nox/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۵۱
pooya pj
2024 hyundai elantra n

Joey Capparella

مانند النترای استاندارد، مدل پرفورمنس N برای تازه‌سازی طراحی شده است و این سدان اسپرت دارای رینگ‌های 19 اینچی تازه و لوگوی مشکی جدید است.

هیوندای اولین عکس های تازه شده النترا N 2024 را فاش کرد.
دارای همان قسمت جلوی جدید النترای استاندارد است، اما با شکوفایی های منحصر به فرد.
ما انتظار داریم که Elantra به روز شده در اواخر سال جاری وارد ایالات متحده شود.

فقط زمان زیادی بود که ظاهر جدید هیوندای الانترا 2024 به مدل اسپرت N منتقل شود و اکنون اولین عکس های رسمی از النترای عملکرد محور با نمای جلوی تازه شده آن را داریم. ما هنوز منتظر جزئیات مکانیکی هستیم، اما فکر می کنیم النترا N 2 لیتری توربوشارژ قدرتمند چهار سیلندر خطی خود را حفظ کند و امیدواریم بین گیربکس دستی و اتوماتیک دوکلاچه انتخاب شود.

https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/2024-hyundai-elantra-n-front-643e9bf5ee759.jpg?crop=1.00xw:0.612xh;0,0.233xh&resize=980:*

ظاهر جدید دارای همان شکل چراغ‌های جلو باریک‌تر و جلوپنجره اصلاح‌شده است، با تریم قرمز خاص N و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر که حالت تهاجمی را بهبود می‌بخشد. لوگوی "H" روی کاپوت اکنون مشکی است و دو گزینه چرخ 19 اینچی جدید در این تصاویر نشان داده شده است: یکی طرح مشکی 10 پره و دیگری ست پنج پره نقره ای با موتیف دایره ای. هیوندای هیچ عکسی از فضای داخلی منتشر نکرده است، اما Elantra N ممکن است برخی ارتقاء سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و آپشن های جدید را ارائه دهد.

https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/2024-hyundai-elantra-n-rear-three-quarters-643e9bf550c8a.jpg?crop=1.00xw:0.612xh;0,0.257xh&resize=980:*

الانترا N کنونی از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ 276 اسب بخاری بهره می برد و فکر نمی کنیم این موتور برای سال 2024 تغییر چندانی کند. امیدواریم همچنان یک گیربکس دستی شش سرعته را به صورت استاندارد ارائه کند. ، با یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته به عنوان یک آپشن.

https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/2024-hyundai-elantra-n-profile-643e9bf5ad389.jpg?crop=0.893xw:0.546xh;0.107xw,0.320xh&resize=980:*

با هیوندای همراه باشید تا جزئیات بیشتری در مورد جزئیات و مشخصات النترا N 2024 در ایالات متحده منتشر کند. احتمالاً اواخر امسال با قیمت اولیه کمی بالاتر از هزینه ورودی مدل فعلی 34015 دلار در سواحل ما به فروش می رسد.

منبع:CAR and DRIVER

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۷:۲۹
pooya pj