CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

https://cdn.motor1.com/images/mgl/vxKoE4/s3/2024-mercedes-benz-e-class.webp

Christopher Smith

پیشرانه‌ها جابه‌جا می‌شوند، اما با فناوری‌های جدید، از جمله صفحه نمایش فوق‌العاده MBUX و نمایشگر اختیاری سرنشینان، مملو شده است.

W213 E-Class در سال 2016 همه نوع فناوری را معرفی کرد، و نسل ششم W214 جدید نیز به شکلی عمده از آن پیروی می کند. این نکته مهم برای مرسدس بنز E کلاس 2024 است که ترکیبی از طراحی بیرونی تکامل یافته و موتورهای انتقالی با فضای داخلی انقلابی مملو از صفحه نمایش و دوربین است - بسته به گزینه های انتخابی تا 5 عدد.

برای آمریکای شمالی، مرسدس در هنگام عرضه دو سطح تریم ارائه می دهد: E 350 و E 450. از نظر اندازه، فقط کمتر از یک اینچ بلندتر است و فاصله بین دو محور نیم اینچ بیشتر است. این به معنای یک چهارم اینچ فضای سر بیشتر، نیم اینچ فضای پا بیشتر در پشت و عرض آرنج تقریباً برابر با کلاس S است. هر دو تریم با پیشرانه 4MATIC AWD در دسترس هستند، هر دو از نسخه ارتقا یافته گیربکس 9 سرعته اتوماتیک استفاده می کنند و بسته به تریم، در زیر کاپوت موتور چهار سیلندر یا شش سیلندر خطی آشنا خواهید یافت. بعداً در مورد مکانیکال بیشتر بحث خواهیم کرد، زیرا خبر مهم اینجاست که در داخل چه اتفاقی می افتد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/L370RQ/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

شما ممکن است از قبل بسیاری از آنچه را که قرار است ارائه کنیم، بدانید. مرسدس در ماه فوریه گامی عجیب را برای معرفی کلاس داخلی E-Class، با عکس‌ها و فهرستی از ویژگی‌ها برداشت. برای تازه کردن حافظه، صفحه نمایش فوق العاده MBUX بدون در نظر گرفتن سطح تریم کلاس E که انتخاب می کنید، کاملاً فعال است. این بسیار شبیه به طرح استاندارد موجود در EQE است، که دارای یک نمایشگر راننده مستقل با صفحه نمایش گسترده است که در نمایشگر مرکزی ترکیب می شود. دو سبک نمایش ارائه می شود: اسپرت به طور قابل پیش بینی برای علاقه مندان به رانندگی با نور قرمز زیاد و سرعت سنج مرکزی در نظر گرفته شده است، در حالی که کلاسیک، ام، کلاسیک است.

برای کسانی که پکیج اختیاری MBUX Premium Plus را انتخاب می کنند، یک صفحه نمایش سرنشین در نظر گرفته شده است. به حسگرهای صندلی سرنشین متصل است و بنابراین فقط در صورتی فعال می شود که شخصی در آن نشسته باشد. صفحه نمایش به گونه ای طراحی شده است که به مسافران اجازه می دهد دید کامل را داشته باشند در حالی که جلوی آن را از راننده مسدود می کنند و اطمینان حاصل می کند که حین سفر هیچ حواس پرتی اضافی وجود ندارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/wl43JV/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

در مورد حواس‌پرتی‌ها، به پنج دوربین برای فضای داخلی کلاس E اشاره کردیم. تنها یکی از آنها استاندارد است - یک دوربین تکی که راننده را برای اطمینان از اینکه چشمانش به جاده است نظارت می کند. چیدمان دوربین استریو مانیتور راننده دیگری را به نمایشگر ابزار اضافه می کند تا به سیستم های پیشرفته کمک راننده کمک کند، در حالی که یک دوربین حرکتی در پانل کنترل بالای سر بخشی از ویژگی دستیار داخلی MBUX است. دو دوربین RGB نیز موجود است، یکی دوربین داش‌ک و دیگری دوربین سلفی فوق‌الذکر. بله، این یک چیز واقعی است که مرسدس می‌گوید که می‌توان از آن برای جلسات زوم در هنگام سفر استفاده کرد. یا بهتر است بگوییم، با خیال راحت خارج از جاده پارک شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkmKYW/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

همچنین یک صفحه نمایش درایور سه بعدی اختیاری وجود دارد که از جلوه های استریوسکوپی استفاده می کند. اساساً، چشم‌های چپ و راست، پیکسل‌های متفاوتی را روی صفحه می‌بینند و حس عمق را درست مانند عکس‌های استریوسکوپی عجیب و غریبی که برای تماشای آن‌ها باید روی چشمان خود قرار دهید، به شما می‌دهند. و سپس ویژگی اختیاری Active Ambient Lighting وجود دارد که به چراغ‌های LED نرم داخلی اجازه می‌دهد تا با پخش موسیقی در سیستم صوتی Burmester همگام شوند. بنابراین بله، اینجا اتفاقات زیادی می افتد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/W8o9wL/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

مرسدس می‌گوید کلاس E جدید بیشتر در مورد نرم‌افزار است تا سخت‌افزار، و برای اینکه آن را برای شما زنده کند، این سدان یک سیستم کامپیوتری جدید را اجرا می‌کند که از جمله موارد دیگر، سازگاری بیشتری را برای برنامه‌های شخص ثالث به ارمغان می‌آورد. در زمان راه اندازی، خریداران می توانند برنامه های سرگرمی مانند بازی Angry Birds، برنامه های ویدئو کنفرانس مانند Webex یا Zoom داشته باشند یا از طریق مرورگر Vivaldi در وب جستجو کنند. و بله، پلتفرم ویدیویی TikTok برای مواقعی که نیاز به دیدن یک ویدیوی خنده دار دارید، یا آپلود چیزی وحشیانه برای فالوورهای خود، گنجانده شده است. و همه اینها علاوه بر عملکردهای مرتبط با خودرو مانند کنترل آب و هوا، موقعیت صندلی، آینه ها، عملکرد و ناوبری است.

مرسدس برای کمک به رانندگان برای کنار آمدن با تمام ویژگی های کلاس E، سیستم فرمان صوتی خود را ارتقا داده است. وقتی فقط یک نفر در ماشین است، دیگر برای شروع فرمان به کلمه کلیدی "Hey Mercedes" نیازی نیست. علاوه بر این، E-Class از یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می‌کند که روال‌های راننده را در طول زمان یاد می‌گیرد و به‌طور خودکار آن‌ها را پیاده‌سازی می‌کند. دارندگان E-Class همچنین می‌توانند از روتین‌های از پیش نصب شده استفاده کنند یا موارد جدید ایجاد کنند، از تنظیمات آب و هوای خاص گرفته تا تنظیمات نورپردازی و موارد دیگر.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/YAl7nl/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

با وجود فناوری بسیار در داخل، ممکن است فراموش شود که این در واقع یک ماشین است. شکل آشنای کابین E کلاس به سمت عقب ماندگار است، اگرچه با پنل مشکی براق که چراغ‌های جلوی LED استاندارد را به هم متصل می‌کند، تأثیر EQ را در جلو خواهید دید. یک جلوپنجره کمی بزرگتر در وسط قرار دارد که با چراغ‌های کرومی یا LED اختیاری مشخص شده است. همچنین چراغ‌های دیجیتالی با عملکرد پیش‌نمایش اختیاری هستند و در عقب، چراغ‌های LED منظمی حاوی عناصر ستاره سه‌پر هستند. دستگیره های فلاش درب استاندارد هستند و اندازه چرخ ها بین 18 تا 21 اینچ است.

در زیر، E-Class فرمان اختیاری عقب دارد که می تواند چرخ ها را تا 4.5 درجه در سرعت های زیر 37 مایل در ساعت بچرخاند. مرسدس می گوید این به اندازه کافی خوب است که تقریباً سه فوت از دایره چرخش سدان را برش دهد. در سرعت‌های بالاتر، چرخ‌های عقب می‌توانند تا ۲.۵ درجه بچرخند تا پایداری، مانورپذیری و عملکرد بیشتری داشته باشند. این با بسته فناوری اختیاری موجود است که سیستم تعلیق هوای Airmatic را با میرایی دائمی قابل تنظیم نیز اضافه می کند. همچنین خودرو را در سطح نگه می دارد و در سرعت های بالاتر از 74 مایل در ساعت، E-Class را کمی بیش از نیم اینچ کاهش می دهد تا کارایی بهتر و مرکز ثقل کمتری داشته باشد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/rK3ngO/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

در زیر کاپوت، شما (تقریبا) همان موتورهایی را خواهید یافت که برای کلاس E خروجی استفاده می‌شوند. E 350 همچنان دارای یک توربوشارژ 2.0 لیتری 4 سیلندر است، اگرچه یک موتور الکتریکی کوچک برای تبدیل شدن به یک هیبریدی ملایم به دست می آورد. قدرت 255 اسب بخار و گشتاور 295 پوند فوت است، اگرچه 20 اسب بخار اضافی با عملکرد تقویت در دسترس است. E 450 توربو I6 هنوز یک سیستم هیبریدی ملایم است، اگرچه قدرت آن تا 375 اسب بخار است. شش دیگ 369 پوند فوت گشتاور تولید می کند و مانند چهار سیلندر، 20 اسب بخار نیرو در دسترس است. مرسدس بنز هنوز رتبه بندی عملکرد یا کارایی در دسترس ندارد و در حال حاضر، هیچ تریم هیبریدی پلاگین در ایالات متحده وجود ندارد.

به همین ترتیب، هیچ اطلاعاتی درباره قیمت E-Class جدید وجود ندارد و تاریخ فروش خاصی نیز وجود ندارد. تولید اواخر امسال در کارخانه این خودروساز سیندلفینگن و همچنین پکن آغاز خواهد شد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Rq9nox/s1/foto---nuova-mercedes-classe-e-2023.jpg

منبع: MOTOR1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۰۸
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی