CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

https://cdn.motor1.com/images/mgl/01N03/s1/4x3/opel-mokka-e-2020.webp

Adrian Padeanu

اکنون می تواند 20 درصد بیشتر از قبل پیش رود.

Stellantis متعهد شده است تا پایان این دهه در اروپا صرفاً برقی شود، و برای رسیدن به آن، سعی دارد با درمان تدریجی اضطراب محدوده، خریداران بیشتری را جذب کند. پژو E-308 در ماه سپتامبر قبل از مدل مشابه Astra Electric در اواخر ماه گذشته معرفی شد که هر دو دارای باتری 54 کیلووات ساعتی بودند. با ظرفیت قابل استفاده 51 کیلووات ساعت، بسته لیتیوم یونی اکنون در موکا الکتریک برای مدل 2023 نصب می شود.

به لطف باتری بزرگتر، برد کراس اوور ساب کامپکت الکتریکی از 338 به 406 کیلومتر (210 تا 252 مایل) قبلی در چرخه WLTP افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش 20 درصدی است. حدود نیم ساعت طول می کشد تا باتری تا 80 درصد شارژ شود، مشروط بر اینکه از یک ایستگاه DC 100 کیلوواتی استفاده کنید. جالب توجه است که مصرف انرژی به 15.2 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر (62 مایل) کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که برد کمی کمتر از E-308 (400 کیلومتر یا 250 مایل) و آسترا الکتریک (416 کیلومتر یا 258 مایل) است. با ارتقای بسته باتری E-208 توسط پژو، فقط زمان زیادی است که Corsa مربوطه آب اضافی را دریافت کند. تصاویر جاسوسی نشان داده است که سوپرمینی یک فیس لیفت در اواسط چرخه دریافت خواهد کرد که احتمالاً همراه با باتری برتر خواهد بود.

با بازگشت به Mokka Electric در دسترس، این موتور الکتریکی قدرتمندتر در جلو با قدرت 156 اسب بخار (115 کیلووات) و گشتاور فوری 260 نیوتن متر (191 پوند فوت) دریافت می کند. این موتور الکترونیکی که از آسترا الکتریک گرفته شده است، قدرت کافی برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در کمتر از 10 ثانیه و حداکثر سرعت کنترل الکترونیکی 93 مایل در ساعت (150 کیلومتر در ساعت) دارد.

اگر قبلاً متوجه نشده اید، اوپل در حال تغییر نام خودرو است. در آینده، به جای Mokka-e با نام Mokka Electric شناخته می شود. این آن را با Astra Electric اخیراً معرفی شده مطابقت می دهد و منطق به ما می گوید که Corsa-e نیز با فیس لیفت قریب الوقوع خود به Corsa Electric تغییر نام خواهد داد.

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۱ ، ۰۸:۳۵
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QeYVz8/s3/2023-ford-gt-mk-iv.jpg

Adrian Padeanu

فینال GT به 67 عدد محدود خواهد شد تا به افتخار خودروی مسابقه‌ای برنده Le Mans از سال 1967 برسد.

فورد با حفظ بهترین ها برای آخر، افراطی ترین نسخه GT را تا به امروز معرفی می کند. بیش از چند نسخه ویژه با طعم قدیمی از ابرخودروی Blue Oval وجود دارد و Mk IV جدید نیز به آنها می پیوندد. این خودرو به خودروی مسابقه‌ای با همین نام مربوط به سال 1967 بازمی‌گردد و به عنوان آخرین GT فقط در پیست عمل می‌کند. به‌عنوان نشانه‌ای از جد خود که برنده لومانز بود، تولید آن به 67 دستگاه محدود می‌شود و همگی در کارخانه Multimatic در مارکهام، انتاریو ساخته می‌شوند.

فورد GT Mk IV 2023 از نسخه GT LM پیروی می کند که در اوایل اکتبر به عنوان آخرین نسخه از این سوپراسپرت در جاده ها معرفی شد. در حالی که این یکی باید به «تنها» 660 اسب بخار بسنده کند، طعم تند جدید بیش از 800 اسب بخار قدرت را نوید می دهد. جالب اینجاست که فورد به یک "موتور اکوبوست دو توربوی منحصر به فرد" اشاره می کند، بدون اینکه صراحتاً بگوید که بر اساس همان موتور V6 3.5 لیتری است. ما می دانیم که جابجایی بزرگ تری دارد، اما برای شفاف سازی تلاش خواهیم کرد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/6ZK2kl/s1/2023-ford-gt-mk-iv.jpg

جدای از قدرت سالم، GT Mk IV جدید پس از کشش فاصله بین دو محور برای بهبود هندلینگ، شاسی متفاوتی دارد. آواز قو این سوپراسپرت همچنین از گیربکس مسابقه‌ای، سیستم تعلیق Multimatic's Adaptive Spool Valve (ASV) و بدنه بازسازی‌شده برای هوای بهتر استفاده می‌کند. با عدم رعایت مقررات خودروهای جاده ای، مهندسان آزادی بیشتری در طول توسعه داشتند.

شما متوجه چراغ‌های جلوی ساده‌شده و عدم وجود آینه‌های جانبی می‌شوید، بدون اینکه به بدنه عریض‌تر که هوای شدید تراوش می‌کند، به خصوص بال و دیفیوزر غول‌پیکر در عقب اشاره کنیم. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به اسکوپ سقفی فیبر کربنی، کاناردهای جلو و یک شکاف‌دهنده غول‌پیکر که می‌تواند به عنوان برف‌روب نیز عمل کند. ورودی‌های هوای جانبی بزرگ‌تر به نظر می‌رسند، احتمالاً به این دلیل که موتور ارتقا یافته به خنک‌سازی بیشتری نیاز دارد.

طرف‌های علاقه‌مند باید یک فرآیند درخواست مشتری جدید را طی کنند و ۱.۷ میلیون دلار پول دریافت کنند. فورد مشتریان را در سه ماهه اول سال آینده انتخاب می کند و تا پایان بهار تحویل را آغاز می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NG1EYb/s1/2023-ford-gt-mk-iv.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/rKn9eV/s1/2023-ford-gt-mk-iv.jpg

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۰۱ ، ۱۲:۵۰
pooya pj

https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AA14QkLp.img?h=630&w=1200&m=6&q=60&o=t&l=f&f=jpg

Chris Bruce

این خودروی پیش تولید در قسمت بنفش سایه با تریم تیره است.

بنتلی باتور در هفته خودروی مونتری 2022 به عنوان تور بزرگ این برند با حضور محدود معرفی شد. اکنون، آزمایش عمومی دو نمونه اولیه در اروپا آغاز می شود تا اطمینان حاصل شود که این مدل مطابق با استانداردهای شرکت است. برنامه توسعه شامل 120 تست در طول 58 هفته است.

بنتلی یکی از این ماشین ها را Batur Car شماره 0 می نامد. تیم مهندسی آن را دقیقاً مانند نمونه های مشتریان آینده ساخته است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/nAyj0R/s1/first-bentley-batur-coupe-testing-in-europe.jpg

خدمه به آن رنگ بدنه سفارشی Purple Sector را می دهد و در عین حال اسپلیتر جلو، رکاب های کناری و دیفیوزر عقب را در فیبر کربن براق نگه می دارد. جلوپنجره از وسط به‌عنوان بخش بنفش شروع می‌شود و به سمت کریستال سیاه در لبه‌های بیرونی می‌رود. روکشی که در امتداد کاپوت و پنجره‌های پایینی قرار دارد با رنگ تیتانیوم ساتن است.

فلش های کوچک روی بدنه یک لمس منحصر به فرد است. آنها به مهندسان این امکان را می دهند که نظارت کنند که آیا پانل ها در طول آزمایش خودرو حرکت می کنند یا خیر.

اولین کار Batur Car #0 کار بزرگی است. این یک سفر 1553 مایلی (2500 کیلومتری) است که از آلمان شروع می‌شود و از ایتالیا، فرانسه و اسپانیا می‌گذرد. سپس، خودرو هفت هفته آزمایش می‌کند تا هندلینگ را توسعه دهد و ماشین را با سرعت‌های بالا راه‌اندازی کند. پس از آن دوره، 4660 مایل (7500 کیلومتر) رانندگی در دنیای واقعی دیگر وجود دارد.

این توسعه جدا از بیش از 100 هفته توسعه پیشرانه است. باتور قدرتمندترین خودروی تولیدی بنتلی است. 6.0 لیتری W12 دو توربوشارژر 730 اسب بخار (544 کیلووات) و 738 پوند فوت (1000 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QeYBy1/s1/first-bentley-batur-coupe-testing-in-europe.jpg

یک تور بزرگ باید برای رانندگی راحت باشد. روی سیستم تعلیق بادی سوار می شود. این خودرو همچنین دارای میله های ضد غلت فعال و فرمان چهار چرخ است. بنتلی با مشتریان Batur برای شخصی سازی هر یک از Baturs همکاری خواهد کرد. در داخل، این شرکت موادی مانند چرم اسکاتلندی و ایتالیایی ارائه می‌کند. فرش ها از نخ های بازیافتی به دست می آیند. خریداران حتی می توانند عناصر طلای 18 عیار چاپ سه بعدی را مشخص کنند.

بنتلی فقط 18 دستگاه Batur برای مشتریان خواهد ساخت. قیمت هر کدام 1.65 میلیون پوند (2,028,741 دلار به نرخ ارز فعلی) است. اولین تحویل باید در اواسط سال 2023 انجام شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/qkor2z/s1/first-bentley-batur-coupe-testing-in-europe.jpg

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۰۱ ، ۲۲:۱۴
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0eJ892/s1/subaru-impreza-2023-usa.jpg

Chris Bruce

در داخل، مدل جدید با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 11.6 اینچی پرتره در دسترس است.

سوبارو ایمپرزا 2024 نشان دهنده ورود ششمین نسل از مدل کامپکت این برند است. این خودرو در نمایشگاه خودروی لس آنجلس امسال به نمایش درآمد که به دلیل نمایش اولین نسل در این رویداد در سال 1992 مناسب است.

ایمپرزا 2024 در سه تریم پایه، اسپرت و RS وارد بازار می شود. Base and Sport از یک بوکسر 2 لیتری چهار سیلندر با قدرت 152 اسب بخار (113 کیلووات) و 145 پوند فوت (197 نیوتن متر) گشتاور استفاده می کند. RS دارای یک باکسر 2.5 لیتری چهار دیگ با قدرت 182 اسب بخار (136 کیلووات) و 178 پوند فوت (241 نیوتن متر) است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkKZr2/s1/subaru-impreza-2023-usa.jpg

تمام تریم ها دارای CVT هستند. نسخه در کلاس های اسپرت و RS دارای حالت 8 سرعته شبیه سازی شده با نسبت های از پیش تعیین شده و شیفترهای پدال پشت فرمان است. Impreza همچنان به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می شود. سوبارو می گوید که این برنامه از فناوری زمان پاسخگویی سریع تری دارد. این سیستم همچنین دارای بردار گشتاور است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/W89XL1/s1/subaru-impreza-2023-usa.jpg

نسل ششم ایمپرزا منحصراً به عنوان یک هاچ بک پنج در در دسترس است، در حالی که یک سدان چهار در برای نسل پنجم نیز وجود دارد. استایل بیرونی تحولی از ظاهر فعلی است. جلوپنجره کمی بزرگتر است و چراغ های جلو شکل تیزتری دارند. اصلاحات در پشت با چراغ‌های عقب چنگالی شکل و لوله‌های اگزوز آشکار بیشتر قابل توجه است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/40Zp4Y/s1/subaru-impreza-2024.jpg

در داخل، تغییرات مهم تری وجود دارد. Impreza جدید با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 11.6 اینچی پرتره در دسترس است. از نسخه های بی سیم Apple Carplay و Android Auto پشتیبانی می کند. مانند Outback و Legacy، تریم‌های کمتر با نمایشگر دوگانه 7.0 اینچی عرضه می‌شوند.

برای تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتر، Impreza 2024 نسخه‌ای از قفسه فرمان الکترونیکی دو پینیون را از WRX دریافت می‌کند. سوبارو می گوید که این باعث بهبود پاسخگویی و احساس مستقیم تر هنگام چرخاندن چرخ می شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/RqnLMK/s1/subaru-impreza-2024.jpg

Impreza نسخه بهبود یافته ای از فناوری کمک راننده EyeSight این برند را دریافت می کند. میدان دید وسیع تری دارد و می تواند دوچرخه ها و عابران پیاده را در تقاطع ها شناسایی کند. خودروهایی که دارای تشخیص نقطه کور با کمک حفظ بین خطوط و هشدار ترافیک عقب هستند، دارای سیستم فرمان اضطراری خودکار هستند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lEKMlO/s1/subaru-impreza-2024.jpg

RS اسپورت و اضافه شده جدید به خط تولید ایمپرزا است. نام آن به 2.5 RS از سال 98 برمی گردد. این تریم با تزئینات خاکستری تیره روی جلوپنجره، رکاب‌های جانبی، درپوش آینه‌ها و رینگ‌های 18 اینچی، ظاهر تهاجمی‌تری پیدا می‌کند. چراغ های جلو و مه شکن LED برای این درجه استاندارد هستند. در داخل، صندلی ها پارچه مشکی با تکیه گاه های قرمز هستند. تریم ترکیبی از عناصر خاکستری فلزی و فیبر کربنی شبیه سازی شده است.

Impreza 2024 در بهار امسال در ایالات متحده به فروش می رسد. قیمت گذاری نزدیک به عرضه مدل در دسترس خواهد بود.

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۰۱ ، ۱۲:۱۲
pooya pj