CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QeYVz8/s3/2023-ford-gt-mk-iv.jpg

Adrian Padeanu

فینال GT به 67 عدد محدود خواهد شد تا به افتخار خودروی مسابقه‌ای برنده Le Mans از سال 1967 برسد.

فورد با حفظ بهترین ها برای آخر، افراطی ترین نسخه GT را تا به امروز معرفی می کند. بیش از چند نسخه ویژه با طعم قدیمی از ابرخودروی Blue Oval وجود دارد و Mk IV جدید نیز به آنها می پیوندد. این خودرو به خودروی مسابقه‌ای با همین نام مربوط به سال 1967 بازمی‌گردد و به عنوان آخرین GT فقط در پیست عمل می‌کند. به‌عنوان نشانه‌ای از جد خود که برنده لومانز بود، تولید آن به 67 دستگاه محدود می‌شود و همگی در کارخانه Multimatic در مارکهام، انتاریو ساخته می‌شوند.

فورد GT Mk IV 2023 از نسخه GT LM پیروی می کند که در اوایل اکتبر به عنوان آخرین نسخه از این سوپراسپرت در جاده ها معرفی شد. در حالی که این یکی باید به «تنها» 660 اسب بخار بسنده کند، طعم تند جدید بیش از 800 اسب بخار قدرت را نوید می دهد. جالب اینجاست که فورد به یک "موتور اکوبوست دو توربوی منحصر به فرد" اشاره می کند، بدون اینکه صراحتاً بگوید که بر اساس همان موتور V6 3.5 لیتری است. ما می دانیم که جابجایی بزرگ تری دارد، اما برای شفاف سازی تلاش خواهیم کرد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/6ZK2kl/s1/2023-ford-gt-mk-iv.jpg

جدای از قدرت سالم، GT Mk IV جدید پس از کشش فاصله بین دو محور برای بهبود هندلینگ، شاسی متفاوتی دارد. آواز قو این سوپراسپرت همچنین از گیربکس مسابقه‌ای، سیستم تعلیق Multimatic's Adaptive Spool Valve (ASV) و بدنه بازسازی‌شده برای هوای بهتر استفاده می‌کند. با عدم رعایت مقررات خودروهای جاده ای، مهندسان آزادی بیشتری در طول توسعه داشتند.

شما متوجه چراغ‌های جلوی ساده‌شده و عدم وجود آینه‌های جانبی می‌شوید، بدون اینکه به بدنه عریض‌تر که هوای شدید تراوش می‌کند، به خصوص بال و دیفیوزر غول‌پیکر در عقب اشاره کنیم. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به اسکوپ سقفی فیبر کربنی، کاناردهای جلو و یک شکاف‌دهنده غول‌پیکر که می‌تواند به عنوان برف‌روب نیز عمل کند. ورودی‌های هوای جانبی بزرگ‌تر به نظر می‌رسند، احتمالاً به این دلیل که موتور ارتقا یافته به خنک‌سازی بیشتری نیاز دارد.

طرف‌های علاقه‌مند باید یک فرآیند درخواست مشتری جدید را طی کنند و ۱.۷ میلیون دلار پول دریافت کنند. فورد مشتریان را در سه ماهه اول سال آینده انتخاب می کند و تا پایان بهار تحویل را آغاز می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NG1EYb/s1/2023-ford-gt-mk-iv.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/rKn9eV/s1/2023-ford-gt-mk-iv.jpg

منبع:MOTOR1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۰
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی