CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

https://cdn.motor1.com/images/mgl/g44X3E/s1/2023-nissan-x-trail-jdm.jpg

Adrian Padeanu

نیسان جدیدترین Rogue را کمی بیش از دو سال پیش در آمریکای شمالی معرفی کرد، اما تا زمانی که خودرو شانگهای 2021 معادل X-Trail برای چین رونمایی شد، نبود. این شاسی‌بلند سایز متوسط ​​بالاخره در ژاپن به فروش می‌رسد، جایی که نام جهانی X-Trail را دارد که در اواخر تابستان امسال در اروپا نیز استفاده خواهد شد. در مقایسه با Rogue مخصوص ایالات متحده، یک چیز جدید وجود دارد که زیر کاپوت آن یافت می شود.

در حالی که نسخه آمریکایی 2.5 لیتری تنفس طبیعی را به نفع یک واحد سه سیلندر توربوشارژ مقرون به صرفه تر برای مدل سال 2022 از دست داد، X-Trail با مشخصات JDM با راه اندازی اختصاصی e-4ORCE نیسان ارائه می شود. این از نظر فنی نسل دوم پیشرانه است که نوید افزایش قدرت، نرمی و بی‌صدایی را می‌دهد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0eewxW/s1/2023-nissan-x-trail-jdm.jpg

در قلب X-Trail یک موتور بنزینی با تراکم متغیر قرار دارد، اما در واقع به چرخ ها نیرو نمی دهد. در عوض، به عنوان یک ژنراتور برای تولید برق عمل می کند. رفتن به این جاده به نیسان اجازه می دهد تا موتور را همیشه در محدوده بهینه خود کار کند تا کارایی را به حداکثر برساند. انجام این کار باعث کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای در مقایسه با خودروهای معمولی با موتور ICE می شود. X-Trail اولین مدلی نیست که این فناوری را دریافت می کند، زیرا قشقایی کوچکتر (Rogue Sport در ایالات متحده) نیز دارای e-4ORCE است.

مدل پایه به پیکربندی 2WD بسنده می کند و از همان موتور احتراقی 1.5 لیتری استفاده می کند، اما بدون موتورهای الکتریکی جلو و عقب هیبریدی. استفاده از مدل برقی نیز همراه با e-Pedal Step است که نیاز به زدن پدال ترمز را کاهش می دهد زیرا زمانی که راننده پای خود را از روی پدال گاز بردارد، کاهش سرعت به طور خودکار فراهم می شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0eewzm/s1/2023-nissan-x-trail-jdm.jpg

این SUV جدید که در سرزمین طلوع خورشید با صندلی های دو یا سه ردیفی موجود است، به منبع برق 100 ولت متناوب با حداکثر توان خروجی 1500 وات مجهز شده است. نیسان می گوید آنقدر قوی است که بتوان از آن به عنوان منبع برق اضطراری استفاده کرد. در جاهای دیگر، X-Trail دارای یک دسته ابزار کاملا دیجیتال 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی سرگرمی اطلاعاتی با همان اندازه، به علاوه یک نمایشگر هدآپ اختیاری با اندازه 10.8 اینچ است.

قیمت از 3,198,800 ین (حدود 23,100 دلار با نرخ ارز فعلی) شروع می شود و به 4,499,000 ین (32,600 دلار) افزایش می یابد. مدل 2WD به طور انحصاری با دو ردیف صندلی ارائه می شود در حالی که 12 رنگ بدنه موجود شامل پنج رنگ دو رنگ است. در داخل، روکش‌های پارچه‌ای و چرم ناپا در کنار Tailor Fit و Cell-Cloth ضد آب خود نیسان ارائه می‌شوند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/OooNWe/s1/2023-nissan-x-trail-jdm.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/RqqZEe/s1/2023-nissan-x-trail-jdm.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۰۱ ، ۰۹:۱۹
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/jllkxR/s1/2023-bmw-z4-first-spy-photo.webp

Adrian Padeanu

به نظر می رسد LCI رودستر از iDrive 8 صرف نظر می کند مگر اینکه آن را در نمونه های اولیه تکامل یافته تر ببینیم.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/bggLzw/s1/2023-bmw-z4-first-spy-photo.jpg

اگرچه جاسوسان ما نمی‌توانستند نگاهی به داخل بیاندازند، برخی از عکس‌های جاسوسی پیوست شده نشان می‌دهند که نمونه اولیه طراحی داشبورد فعلی Z4 را دارد. به عبارت دیگر، رودستر اسپرت هنوز به جای تغییر به تنظیمات جدید با صفحه نمایش های کنار هم، به iDrive 7 قدیمی چسبیده بود. سنت گرایان استدلال می کنند که همه چیز برای بهتر شدن است زیرا حفظ طرح فعلی به این معنی است که Z4 فیس لیفت شده به جای اینکه توسط صفحه لمسی بلعیده شود، کنترل های HVAC جداگانه را حفظ می کند.

چرا BMW به Z4 جدیدترین iDrive 8 خود را نمی دهد؟ به همین دلیل که تغییرات طراحی به حداقل می رسد - با توجه به ضعیف بودن فروش کانورتیبل، بازگشت سرمایه کافی نیست. در تلاشی برای افزایش تقاضا، اعتقاد بر این است که یک گیربکس دستی برای موتور شش سیلندر (M40i) ارائه می شود، برخلاف امروز که تنها آسیاب چهار دیگ کوچکتر با پدال کلاچ عرضه می شود. چنین حرکتی به دنبال تصمیم تویوتا مبنی بر معرفی سوپرا 3.0 با تعویض چوب خواهد بود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lEE1KM/s1/2023-bmw-z4-first-spy-photo.jpg

به گفته افراد آشنا با دستور کار BMW، Z4 LCI در ماه نوامبر وارد تولید خواهد شد. اگر این درست باشد، به این معنی است که ما تنها چند ماه تا اولین نمایش رسمی آن فاصله داریم. مدل G29 همانطور که در بین علاقه مندان شناخته می شود، ظاهراً در اکتبر 2025 زمانی که Magna Steyr تولید خود را در کارخانه گراتس در اتریش به پایان می رساند، وجود نخواهد داشت، بدون اینکه جایگزین مستقیمی در چشم باشد.

در حقیقت، گمان می‌رود که BMW با ادغام مدل‌های دو در سری 4 و سری 8 دو در، در سال 2026، محصولات کانورتیبل خود را کاهش دهد. ممکن است در حالی ناپدید شود که سری 8 کوپه گرن کوپه زنده بماند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/RqqOnx/s1/2023-bmw-z4-first-spy-photo.jpg

MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۱ ، ۱۵:۰۲
pooya pj

https://content.presspage.com/uploads/1523/800_keyvisual-8.jpg?10000

Angel Sergeev

همچنین یک صفحه نمایش 12.3 اینچی جدید نیز وجود دارد.

در می 2020، تویوتا هایلندر را برای بازار اروپا که در حال حاضر بزرگترین مدل شاسی بلند این برند است، رونمایی کرد. اکنون این خودرو وارد سال مدل 2023 در قاره قدیم می شود که موتور جدیدی را برای بازارهای خاص، فناوری جدید و گزینه های سفارشی سازی جدید به ارمغان می آورد. هایلندر 2023 اکنون برای سفارشات در منطقه در دسترس است و انتظار می رود اولین تحویل در سه ماهه چهارم سال آغاز شود.

درست مانند هایلندر 2023 ایالات متحده، این مدل برای اروپا دارای یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربو شارژ جدید است که جایگزین موتور قدیمی 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی منسوخ شده است. تویوتا می گوید که آسیاب جدید 269 اسب بخار (198 کیلووات)، 4 اسب بخار (3 کیلووات) بیشتر از مدل آمریکایی تولید می کند، و ما فرض می کنیم حداکثر گشتاور باید حدود 309 پوند فوت (419 نیوتن متر) باشد. در حالی که این اعداد در مقایسه با 3.5 V6 خروجی اندکی کاهش یافته است، این خودروساز قول "پاسخ شتاب بالا و ارائه گشتاور" را می دهد.

https://content.presspage.com/uploads/1523/800_hig0004b-22.jpg?10000

خریداران اروپایی احتمالا از شنیدن اینکه پیشرانه 2.4 لیتری جدید فقط در اروپای شرقی در دسترس است خوشحال نخواهند شد. در بخش غربی این قاره، هایلندر 2023 با سیستم هیبریدی با استفاده از موتور بنزینی 2.5 لیتری چرخه اتکینسون، با موتورهای الکتریکی جلو و عقب به فروش می رسد. توان خروجی این سیستم 248 اسب بخار (182 کیلووات) با انتشار CO2 مربوطه 146 گرم در هر کیلومتر است. تویوتا می‌گوید این اعداد نشان‌دهنده بهترین تعادل قدرت نسبت به CO2 در این بخش هستند.

https://content.presspage.com/uploads/1523/800_hig3001-22.jpg?10000

یکی دیگر از به روز رسانی های مهم برای هایلندر 2023 در اروپا، معرفی صفحه نمایش بزرگ 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی است. این فناوری اکنون با قابلیت‌های اضافه‌شده‌ای مانند ناوبری مبتنی بر ابر با داده‌های ترافیکی بی‌درنگ، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار هوایی، نقشه‌برداری سه‌بعدی شهر، اطلاعات مکان دوربین سرعت ثابت و موارد دیگر همراه است. همچنین برای مدل 2023 خوشه ابزار دیجیتال جدید است که اکنون با طراحی جدید عرضه می شود. ظاهر جدید جلوه ای سه بعدی ایجاد می کند و برای چهار طرح مختلف قابل تنظیم است.

تمام مدل های هایلندر 2023 اروپا به صورت استاندارد با پد شارژ بی سیم عرضه می شوند. Apple CarPlay بی سیم است، در حالی که اتصال Android Auto از طریق کابل امکان پذیر است. همچنین می توانید ماشین ها را قفل و باز کنید و چراغ های خطر را از راه دور فعال کنید.

https://content.presspage.com/uploads/1523/800_hig2001a-22.jpg?10000

https://content.presspage.com/uploads/1523/800_hig3006b-22.jpg?10000

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۰۱ ، ۲۳:۵۷
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NGGNJY/s1/2023-maserati-granturismo-spy-photo.jpg

Christopher Smith

کابین خلبان به طرز چشمگیری شبیه طرح چند نمایشگر Grecale است.

توجه اخیر در دنیای مازراتی، GranTurismo Folgore آینده را احاطه کرده است. این کوپه تمام الکتریکی با سه موتور الکتریکی بیش از 1200 اسب بخار (895 کیلووات) قدرت خواهد داشت، اما احتراق داخلی هنوز در مازراتی از بین نرفته است. قبل از ورود Folgore، GranTurismo با موتور بنزینی را خواهیم دید.

موضوع این عکس های جاسوسی است که توسط خواننده ناشناس Motor1.com برای ما ارسال شده است. این خودروی آزمایشی در انظار عمومی دستگیر شد و همچنان همان روکش هندسی آبی/سفید/مشکی را که قبلا دیده بودیم پوشیده بود. این می تواند یک ماشین آزمایشی قدیمی باشد. به نظر می رسد که روکش کامو در روزهای بهتری دیده شده است، و هیچ چیز از اگزوزهای نازک که از پشت خارج می شوند از دست نمی رود. به دلایلی که نمی‌توانیم توضیح دهیم، سه‌طرفه مازراتی روی جلوپنجره پوشانده شده است (علی‌رغم اینکه مازراتی در سرتاسر ماشین چاپ شده است) اما تصاویر نمای واضح و دقیقی از چهره GranTurismo ارائه می‌دهند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/qkkeRz/s1/2023-maserati-granturismo-spy-photo.jpg

با این حال، آنچه در داخل می بینیم اهمیت بیشتری دارد. با پارک کردن نمونه اولیه، دوربین از نزدیک می شود تا طرح داخلی بسیار شبیه به Maserati Grecale را نشان دهد. انعکاس در شیشه، دیدن جزئیات را دشوار می‌کند، اما سیستم اطلاعات سرگرمی دو صفحه‌نمایش عریض که با کنترل‌های دستی در وسط تقسیم شده است را از دست نمی‌دهد. شکل ظاهری شبیه به چیدمان Grecale است و در بالای کنسول مرکزی مشابه نیز قرار دارد. ساعت نمادین مازراتی با دریچه‌های آب و هوای باریک و حتی فرمانی که با Grecale مطابقت دارد، ایستگاه را در مرکز داشبورد نگه می‌دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/vxxe3K/s4/2023-maserati-granturismo-interior-spy-photo.webp

آیا GranTurismo جدید با Grecale زیر کاپوت نیز مطابقت دارد؟ شایعات مدت‌هاست که به موتور 3 لیتری نتتونو V6 با توربوشارژ دوقلو اشاره می‌کنند که در MC20 استفاده می‌شود و 621 اسب بخار قدرت دارد. این موتور همچنین در خودروی پرطرفدار Grecale Trofeo استفاده می‌شود، اگرچه قدرت آن به 523 اسب بخار تغییر می‌کند. موتور پایه Grecale یک توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر با قدرت 296 اسب بخار است، اما دیدن آن موتور در GranTurismo بسیار بعید است. شش گلدان در این مرحله کاملاً تضمین شده است. ما فقط خروجی دقیق را نمی دانیم.

مازراتی در ابتدا قصد داشت سال گذشته GranTurismo جدید را معرفی کند، اما COVID-19 و مشکلات زنجیره تامین جهانی این طرح را از مسیر خود خارج کرد. به این ترتیب، ما باید شاهد رسمی شدن ماشین جدید GT مازراتی باشیم، البته در عرض چند ماه اگر نه چند هفته. با توجه به اینکه رانندگان مازراتی نمونه های اولیه را بدون مراقبت و بدون پوشش در ملاء عام رها می کنند، ما شرط می بندیم که زودتر آن را ببینیم.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/6ZZxGZ/s1/2023-maserati-granturismo-spy-photo.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/eoo1jp/s1/2023-maserati-granturismo-spy-photo.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۰۱ ، ۱۰:۰۷
pooya pj