CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۳ مطلب در بهمن ۱۴۰۱ ثبت شده است

https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AA17h3et.img?h=552&w=750&m=6&q=60&u=t&o=f&l=f

Christopher Smith

همچنین دارای سه سطح تریم، دو پیشرانه هیبریدی و یک صفحه نمایش استاندارد 12.3 اینچی است.

وقتی تویوتا هایلندر با صندلی های سه ردیفه آن به اندازه کافی بزرگ نیست اما سکویا بیش از حد است، اکنون گزینه سومی برای رفع عطش خریداران SUV وجود دارد. تویوتا گرند هایلندر 2024 اینجاست و بین ماشین‌های فوق‌الذکر شکاف می‌کند تا خانواده‌ها را با لوکس، فضا و قدرت جذب کند.

ما با قدرت شروع خواهیم کرد، اما هشدار داده شود. در حالی که گرند هایلندر برای اولین بار برای نمایشگاه خودرو شیکاگو 2023 معرفی شده است، تویوتا آماده به اشتراک گذاشتن تمام جزئیات در مورد آنچه در زیر کاپوت است نیست. ما می توانیم به شما بگوییم که سه گزینه موتور وجود دارد که با موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بدون هیچ گونه برقی شروع می شود. چهار دیگ هیبریدی 2.5 لیتری این شرکت نیز موجود است و در بالای هرم هیبرید مکس قرار دارد که 362 اسب بخار قدرت را از طریق سیستم چهارچرخ محرک استاندارد به هر چهار چرخ می رساند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QeXV27/s1/2024-toyota-grand-highlander.jpg

احتمالاً هیبریدی مکس برای گرند هایلندر 2.4 توربوی تویوتا با موتورهای الکتریکی است، مشابه آنچه در تویوتا کراون ارائه می شود. این از جمله اطلاعاتی است که هنوز در دسترس نیست، همراه با رتبه بندی قدرت برای سایر سیستم ها. اگر با موتور بالا پیش بروید، یک SUV قابل توجه دریافت خواهید کرد که می تواند در 6.3 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و 5000 پوند را یدک بکشد. یا اگر فقط به چیزی با فضای پا و برچسب قیمت کمتر نیاز دارید، چرخ جلو محرک با دو موتور دیگر موجود است.

گرند هایلندر بر روی پلت فرم TNGA-K تویوتا سوار می شود، اما یک هایلندر فوق العاده بزرگ نیست. جدا از داشتن پیشرانه هیبریدی مکس موجود (و تاکنون مرموز)، گرند هایلندر دارای ظاهری متمایز با جلوپنجره سر چکشی و درهای صاف و بدون خطوط بدنه است. تقریباً هیچ شیبی به سقف وجود ندارد و به این SUV حضور بیشتری در نمایه می دهد. سه سطح تریم - XLE، Limited، و Platinum، تفاوت‌های مختلف تریم و گزینه‌های چرخ (با 18 اینچ شروع می‌شوند) را برای متمایز کردن درجه‌ها ارائه می‌کنند. شاسی‌بلندهای مجهز به پیشرانه هیبرید مکس دارای قسمت‌های پایین‌تر و اگزوز دوگانه هستند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/rKO906/s1/2024-toyota-grand-highlander.jpg

با حرکت به داخل، به بخش لوکس این ارائه می رسیم. صرف نظر از سطح تریم، خریداران گرند هایلندر صندلی های ردیف سوم «بزرگسالان» با فضای کافی برای چند چمدان در پشت خود دارند. تویوتا عقب‌ترین فضای بار را بر حسب فوت مکعب محاسبه نمی‌کند، اما با خواباندن صندلی‌ها، این خودروساز تخمینی حدود 98 فوت مکعب ارائه می‌کند. در جلو یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی استاندارد وجود دارد. صندلی‌های گرم‌کن برقی در تریم XLE سطح پایه به همراه شش شارژر USB، یک شارژر بی‌سیم و مجموعه سیستم‌های کمک راننده و ایمنی Toyota Safety Sense 3.0 ارائه می‌شوند.

با رفتن به Grand Highlander Limited چرم با صندلی‌های گرم‌کن/تهویه‌شونده در جلو و صندلی‌های کاپیتان گرم‌کن در ردیف دوم اضافه می‌شود. همچنین فرمان گرم کن، فضای ذخیره‌سازی ردیف دوم قابل تنظیم در کنسول، سیستم صوتی JBL با 11 بلندگو، سنسورهای پارک، درب برقی و غیره وجود دارد. در بیرون، Limited چرخ‌های 20 اینچی و LED برای چراغ‌های روز و مه شکن در اختیار شما قرار می‌دهد. پیشرانه Hybrid Max را انتخاب کنید و می توانید یک پریز برق 1500 وات نیز داشته باشید. پلاتین سینک آشپزخانه را به ترکیب می اندازد، البته به صورت استعاری. ما در مورد یک نمایشگر هدآپ، دوربین های پانوراما، دستیار ترافیک و بسیاری موارد دیگر صحبت می کنیم.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Mk8E1E/s1/2024-toyota-grand-highlander-interior.jpg

در بخش فناوری، ما قبلاً به مجموعه کامل کمک راننده تویوتا اشاره کرده‌ایم. فراتر از آن، Grand Highlander یک SUV متصل است که قادر به به‌روزرسانی‌های هوایی است. سیستم چندرسانه ای کنترل صوتی را برای دسترسی به سیستم های مختلف و همچنین خدمات متصل مانند Cloud Navigation و Destination Assist ارائه می دهد. اتصال بلوتوث دوگانه پشتیبانی می‌شود، و بله، تویوتا برخی از خدمات اشتراکی مانند Remote Connect را برای فعال کردن سیستم‌های مختلف مانند چراغ‌های جلو، قفل درها یا روشن کردن موتور از طریق تلفن هوشمند ارائه می‌کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/ko6gPx/s1/2024-toyota-grand-highlander.jpg

لیزا ماتراتزو معاون گروه بازاریابی تویوتا گفت: قطعاً در بازار به یک SUV سایز متوسط ​​نیاز وجود دارد که راحتی داخلی را در هر سه ردیف در اولویت قرار دهد و گرند هایلندر گزینه نهایی است. این مدل سه ردیفه میراث هایلندر را به فضایی کاملاً جدید می برد و در عین حال به قول خود برای ارائه برقی سازی عمل می کند.

اطلاعات بیشتر در مورد Grand Highlander 2024، از جمله قیمت و تاریخ فروش آن، در اواخر تابستان 2023 فاش خواهد شد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lEmyX1/s1/2024-toyota-grand-highlander-interior.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ بهمن ۰۱ ، ۱۱:۲۹
pooya pj

https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AA13SL5d.img?h=630&w=1200&m=6&q=60&o=t&l=f&f=jpg

Angel Sergeev

این شاسی بلند از فناوری اطلاعات سرگرمی iDrive 8 BMW بهره می برد.

با جابجایی بیش از 82000 دستگاه در سال گذشته، بی‌ام‌و X5 پرفروش‌ترین نام این برند در سال 2022 در ایالات متحده بود. با این حال، رقابت در بخش SUV لوکس خواب نیست و اخیراً مرسدس بنز از خودروی تازه‌شده رونمایی کرد. محدوده GLE. بی‌ام‌و خیلی منتظر نمی‌ماند تا X5 فیس لیفت شده را معرفی کند و گزارش جدید نشان می‌دهد که اولین نمایش برای سه شنبه آینده، 7 فوریه برنامه‌ریزی شده است.

این اطلاعات از سوی همکاران ما در بلاگ BMW آمده است. در مقاله اخیری که جزئیات فیس لیفت مرسدس GLE را شرح می دهد، نیکو دماتیا، سردبیر می گوید که X5 LCI قرار است پنج روز دیگر رونمایی شود. ما نمی دانیم که چه زمانی اولین نمایش آن آغاز می شود، اما مطمئناً جزو اولین کسانی در جهان خواهیم بود که در مورد X5 فیس لیفت شده گزارش می دهیم، پس با ما همراه باشید.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/VzX4BM/s1/bmw-x5-hybrid-spy-shots.jpg

با این حال، ما می دانیم که تازه سازی SUV لوکس باواریا تجدید نظرهای بصری زیادی را به همراه نخواهد داشت. در جلو، ما انتظار داریم که چراغ‌های جلوی اصلاح‌شده و جلوپنجره رادیاتور را ببینیم. در پشت، چراغ‌های عقب احتمالاً گرافیک داخلی جدید و همچنین برخی تغییرات کوچک دیگر در طراحی نمای عقب دارند.

با این حال، بهبودهای قابل توجهی در داخل کابین وجود خواهد داشت. X5 به‌روزرسانی شده مطمئناً فناوری iDrive 8 بی‌ام‌و را با صفحه‌نمایش دوگانه برای داشبورد دریافت خواهد کرد. گزینه های جدید تریم و اثاثه یا لوازم داخلی نیز محتمل است، اگرچه تاکنون چیزی تایید نشده است. به تازگی، BMW iDrive 9 جدید را معرفی کرده است، اما احتمالاً تا زمانی که مدل نسل بعدی از راه برسد، در X5 در دسترس نخواهد بود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/40ZO4K/s1/bmw-x5-hybrid-spy-shots.jpg

در زیر کاپوت نیز تغییراتی ایجاد خواهد شد. شایعات در خیابان این است که خودروساز می خواهد X5 xDrive45e را با یک پلاگین هیبریدی قدرتمندتر جایگزین کند. این PHEV جدید موتور 3.0 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ BMW را با یک موتور الکتریکی برای حداکثر قدرت 389 اسب بخار (290 کیلووات) و 443 پوند فوت (600 نیوتن متر) گشتاور جفت می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lEK0ll/s1/bmw-x5-hybrid-spy-shots.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ بهمن ۰۱ ، ۱۳:۱۴
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/VzXqxG/s3/2024-mercedes-amg-cla-class.jpg

Chris Bruce

چندین مدل دارای یک سیستم الکتریکی 48 ولتی و یک استارت ژنراتور مبتنی بر تسمه هستند.

سری جدید مرسدس بنز CLA کلاس 2024 با ظاهری به روز، فناوری بهبود یافته و ارتقاء پیشرانه وارد بازار می شود. کل خانواده مدل های اصلاح شده اواخر امسال در ایالات متحده به فروش می رسد. قیمت گذاری نزدیک به ورود آنها در دسترس خواهد بود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/40ZnXM/s1/2024-mercedes-amg-cla-class.jpg

به عنوان نقطه ورود در خط تولید، CLA 250 دیفرانسیل جلو و CLA 250 4Matic تمام چرخ محرک وجود دارد. آنها همچنان از یک توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر با قدرت 221 اسب بخار (165 کیلووات) استفاده می کنند. این پیشرانه دارای یک سیستم الکتریکی 48 ولتی و یک استارت ژنراتور تسمه محور است که 13 اسب بخار (10 کیلووات) قدرت تولید می کند تا زمانی که سیستم استارت-استاپ موتور را خاموش می کند، به آرامی حرکت کند.

این خودروها دماغه ای به روز شده با نمای جلوی بازطراحی شده و الگوی ستاره ای برای مش در جلوپنجره مرکزی دریافت می کنند. چراغ های جلو دارای گرافیک جدیدی در داخل لامپ ها هستند. در پشت، طراحان دیفیوزر را تغییر می دهند.

مرسدس مدل‌های جدید CLA 250 را در رنگ‌های جدید Hyper Blue و Starling Blue ارائه می‌کند. همچنین سه طرح چرخ اضافی نیز وجود دارد.

در داخل، آنها اکنون به صورت استاندارد با صفحه نمایش 10.25 اینچی برای خوشه ابزار و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی عرضه می شوند. نرم افزار MBUX دارای سبک های جدید نمایش کلاسیک، اسپرت و محتاطانه است. فرمان از چرم Nappa استفاده می کند و نسخه گرم شونده نیز یک آپشن است. انتخاب‌های به‌روزشده تریم کابین شامل موادی با ظاهر کربن تیره، چوب نمدار قهوه‌ای با منافذ باز یا میکروفیبر قهوه‌ای است. استریوی اختیاری Burmester از قابلیت Dolby Atmos بهره می برد.

پکیج پارکینگ استاندارد است و شامل دید دوربین 360 درجه است. بسته کمک راننده موجود برای بهبود کنترل فرمان برای سیستم کمکی حفظ بین خطوط به روز شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Mk3oxp/s1/2024-mercedes-amg-cla-class.jpg

خط تولید AMG CLA از مدل های 35 و 45 S تشکیل شده است. 35 همچنین دارای یک سیستم الکتریکی 48 ولتی و استارت ژنراتور مبتنی بر تسمه است. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ همچنان 302 اسب بخار (225 کیلووات) تولید می کند. اکنون به جای گیربکس هشت سرعته دوکلاچه، به جای گیربکس هفت چرخ دنده فعلی متصل می شود.

45 S اکنون 416 اسب بخار (310 کیلووات) به جای 382 اسب بخار قبلی (285 کیلووات) تولید می کند. گشتاور به جای 354 پوند فوت (480 نیوتن متر) به 369 پوند فوت (500 نیوتن متر) می رسد. مرسدس زمان تخمینی شتاب را به 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) 4.0 ثانیه تغییر نمی دهد.

مدل‌های AMG نیز دارای نمای جلویی جدید هستند. چراغ های جلو و عقب گرافیک اصلاح شده ای دارند. 45 S با بسته پلاس آئرودینامیک AMG موجود است که یک اسپویلر عقب ثابت اضافه می کند.

35 سه طرح چرخ جدید دریافت می کند. مجموعه استاندارد شامل چرخ‌های 10 پره و 18 اینچی با روکش مشکی براق و سطوح ماشین‌کاری شده است. یک گزینه 19 اینچی دارای پنج جفت پره است و دارای سطوح ماشینکاری شده یا لبه ماشینکاری شده است.

45 استاندارد با طراحی 19 اینچی با سطوح ماشینکاری شده عرضه می شود. ظاهر 19 اینچی دیگر اختیاری است.

در داخل، گزینه‌های تودوزی جدید ترکیبی از Sage Grey و Black MB-Tex یا ترکیبی اختیاری از چرم قرمز و مشکی هستند. تریم چوب نمدار قهوه ای منافذ باز موجود است. یک فرمان به روز دارای دو پره روی هم در موقعیت های ساعت 3 و 9 است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/RqnwxA/s1/2024-mercedes-amg-cla-class.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/XB3QMk/s1/2024-mercedes-benz-cla-class.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/pb0yeV/s1/2024-mercedes-benz-cla-class.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lEK8ng/s1/2024-mercedes-benz-cla-class.jpg

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ بهمن ۰۱ ، ۱۹:۵۵
pooya pj