CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

معرفی کفش‌های فراری SF90 استراداله پوما! | مجله پدال

شاهین احمدزاده

پیوند خودروها و کتانی‌ها چیزی است که معمولاً یا با علاقه فراوان همراه می‌شود یا با نفرت شدید! تاکنون کتانی‌های جذاب زیادی همچون کفش‌های الهام گرفته از پورشه ۹۱۱ توربوی پوما را دیده‌ایم اما نمونه‌های عجیبی همچون کفش‌های جان گایگر الهام گرفته از هامر الکتریکی نیز معرفی شده‌اند که ما با مشاهده آن‌ها به‌شدت دنبال یافتن ارتباطی بین خود خودرو و این کفش‌ها بوده‌ایم.

خوشبختانه پوما بازهم دست به کار شده و کتانی‌های جدیدی را با همکاری برند مشهور ایتالیایی یعنی فراری معرفی کرده است.

این کفش‌ها که فراری ION F پوما نامیده می‌شوند از برخی ویژگی‌های فراری SF90 استراداله الهام گرفته و طراحی شیک و روانی دارند. خطوط یک دست و تمیز SF90 استراداله به وضوح در این کتانی‌ها قابل مشاهده هستند و باعث ایجاد ظاهری اسپورت و درعین‌حال بی حاشیه شده‌اند.

پانل TPU بکار رفته در بخش عقب کتانی یاد شده با فوم PU پوشیده شده و از اسپویلر جلوی دینامیک سوپرکار ایتالیایی‌ها الهام گرفته است. البته رنگ قرمز کتانی‌های موردبحث نیز جزو اصول اصلی برند فراری بوده هرچند پوما این کتانی‌ها را با رنگ مشکی نیز عرضه می‌کند.

در بخش بالایی کتانی یاد شده متریالی برای راحتی بیشتر بکار رفته و بخش جوراب مانند بالای کفش نیز به‌صورت یکپارچه دوخته شده است.

نیازی به گفتن نیست که کتانی‌های ION F بخشی از کلکسیون مد جدید فراری بوده و از ارتباط بین خطوط محصولات فراری و آناتومی انسان الهام گرفته است.

ما معتقدیم در آینده محصولات بیشتری با برنامه کلکسیون مد جدید فراری تولید خواهند شد. این کتانی‌های جدید پوما توسط برخی فروشگاه‌های منتخب پوما و فراری و با قیمت ۴۵۰ دلار عرضه می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۰ ، ۱۲:۲۳
pooya pj

معرفی نسل جدید لکسس NX با بهبودهای چشمگیر در داخل و خارج | مجله پدال

امیر دهقان

لکسس با رونمایی از نسل جدید NX، حملهٔ بزرگی را آغاز کرده که شامل معرفی ۲۰ محصول جدید یا بروز شده تا سال ۲۰۲۵ می‌شود. NX مدل ۲۰۲۲ که به‌طور کامل از ابتدا طراحی شده است، مثل نسخهٔ کراس‌اوور از سدان اسپرت IS به نظر می‌رسد. این کراس‌اوور لوکس ژاپنی از دماغهٔ کاملاً جدیدی با جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل تازه‌ای برخوردار است که برای ایجاد نمایی سه‌بعدی، داخل آن قسمت‌های U شکل کار شده است.

این جلوپنجره با ورودی‌های هوای عمودی و چراغ‌های بازطراحی شده احاطه شده که دی‌لایت‌های LED به‌صورت یکپارچه درون آن‌ها تعبیه شده‌اند. این یعنی دیگر خبری از دی‌لایت‌های مجزا به شکل لوگوی نایک نیست. در پروفیل جانبی خودرو شاهد نمایی تکاملی هستیم که شباهت زیادی به نسل قبلی دارد. در همین حال، طراحی عقب خودرو هم آشنا به نظر می‌رسد اما چراغ‌های متصل‌به‌هم و نوشتهٔ LEXUS بجای لوگو از ویژگی‌های جدید این قسمت هستند.

داخل نسل جدید NX هم با متریال باکیفت‌تر و طراحی مدرن‌تر، کاملاً از نو شکل گرفته است. عناصر اصلی در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر مرکزی بزرگ است که در دو سایز ۹.۸ اینچی و ۱۴ اینچی ارائه می‌شود. این نمایشگر نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی لکسس که Lexus Interface شناخته می‌شود را ارائه می‌کند. صندلی‌های جلوی بهبود یافته که به‌صورت استاندارد از گرم‌کن برخوردار هستند، فضای بیشتر سر و پا و همین‌طور فضای بار بیشتر، سانروف پانوراما و آینه عقب دیجیتالی هم از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

علاوه بر این، خریداران می‌توانند نمایشگر سربالای ۱۰ اینچی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، گرم‌کن صندلی‌های عقب و سیستم نورپردازی موضوعی را هم سفارش دهند که آخری با ۶۴ رنگ مختلف، امکان انتخاب از بین ۱۴ موضوع گوناگون مثل جنگل بارانی، غروب خورشید و… را فراهم می‌کند. در بخش ایمنی هم NX مدل ۲۰۲۲ به دستگیرهای در دکمه‌ای با تکنولوژی دستیار خروج ایمن مجهز شده است. این سیستم دوچرخه‌سواران یا وسایل نقلیه را در اطراف خودرو تشخیص داده و از باز کردن در توسط سرنشینان جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، NX مدل ۲۰۲۲ به جدیدترین نسخه از پکیج ایمنی لکسس هم مجهز شده است که شامل نوربالای هوشمند، دستیار تشخیص علائم جاده، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم پیش از برخورد بروز شده با قابلیت تشخیص خودروی مقابل و فعال کردت ترمز اضطراری برای جلوگیری از برخورد و کروز کنترل راداری پویا با مدیریت سرعت در پیچ‌ها می‌شود.

برای نسل جدید NX طیف متنوعی از پیشرانه‌ها ارائه شده است. موتور پایه یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر جدید است که ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور که در مدل NX250 ارائه می‌شود، به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است. این مدل در نسخهٔ محرک جلو ظرف ۸.۲ ثانیه و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ظرف ۸.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ مدل NX350 با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید بروند که ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را به ۶.۸ ثانیه می‌رساند.

خریدارانی که به دنبال مصرف سوخت پایین هستند اما باید مدل NX350h را انتخاب کنند که به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است. این موتور الکتریکی که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم می‌کند، مجموع خروجی قوای محرکه را به ۲۳۹ اسب بخار قدرت می‌رساند که نسبت به نسخهٔ هیبریدی قبلی ۲۰ درصد افزایش یافته است. به لطف این نیرو، NX هیبریدی ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۱.۵ ثانیه بهتر از نسل قبلی است. مصرف سوخت این مدل هم به‌صورت ترکیبی ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده شده که ۱.۳ لیتر از نسل قبلی کمتر است.

خبر مهم در مورد نسل جدید NX اما اضافه شدن یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی به خانوادهٔ آن است. این نسخه که اولین محصول پلاگین‌هیبریدی لکسس محسوب می‌شود، NX450h+ نام دارد و به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری، یک پکیج باطری لیتیوم یونی و یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است. بخش عمده‌ای از این قوای محرکه از تویوتا رافور پرایم گرفته شده اما لکسس تفاوت‌های ظریفی در آن ایجاد کرده است. این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی می‌تواند حدود ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند و قدرت حالت الکتریکی آن معادل یک موتور ۲ لیتری خواهد بود. این نسخه همچنین ظرف حدود ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هنگامی‌که باطری‌های NX450h+ خالی شوند، با شارژر استاندارد ۳.۳ کیلوواتی شارژ آن‌ها ۴.۵ ساعت طول می‌کشد اما با سفارش شارژر ۶.۶ کیلوواتی می‌توان این زمان را به ۲.۵ ساعت کاهش داد. این نسخه به یک سامانهٔ چهارچرخ محرک جدید مجهز شده که وعدهٔ ارائهٔ تجربهٔ رانندگی اسپرت را داده است. این سیستم با توجه به شرایط رانندگی، گشتاور را به‌طور بهینه بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کند. این NX پلاگین‌هیبریدی همچنین به یک سیستم پیش‌بینی رانندگی هم مجهز شده که عادت‌های رانندگی را یاد می‌گیرد، جاده‌ها را پیش‌بینی می‌کند و وضعیت ترافیک را به‌طور لحظه‌ای تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا شارژ و تخلیه باطری‌ها را بهینه کند.

نسل جدید NX روی پلت‌فرم TNGA-K ساخته شده که مرکز ثقل پایین‌تر و استحکام پیچشی بیشتری را فراهم کرده است. علاوه بر این، وزن نسل جدید هم تا حدود ۹۰ کیلوگرم نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. لکسس همچنین برای NX پکیج F Sport را هم ارائه می‌کند که جلوپنجرهٔ ویژه، سپرهای اسپرت‌تر، رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی مشکی براق و سیستم تعلیق متغیر فعال و کمک‌فنرهای پرفورمنس را به همراه دارد. این پکیج برای داخل خودرو هم صندلی‌های اسپرت دورنگ، پدال‌های آلومینیومی، غربیلک فرمان اسپرت، پارکابی‌های ویژه و تریم آلومینیومی تیره را تدارک دیده است. تولید نسل جدید لکسس NX در سه‌ماههٔ سوم امسال آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

منبع:پدال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۲۲
pooya pj

کانسپت جیلی ویژن استاربرست با طراحی فضایی و مدرن رونمایی شد

ویراستار

جیلی با معرفی کانسپت ویژن استاربرست، نقشه راه و زبان طراحی آینده خود را به نمایش گذاشته است. این خودرو با طراحی خیره‌کننده خود، فاصله اساسی با مدل‌های فعلی جیلی دارد.

ویژن استاربرست، با الهام از پدیده‌های ستاره‌ای که سحابی‌های درخشان و عناصر باشکوه با هم ادغام می‌شوند و در نهایت ستاره‌های جدید شکل می‌گیرند، فلسفه طراحی جدید جیلی را شرح می‌دهد. طراحی این کانسپت با چراغ‌های LED عمودی و افقی پیوسته به شکل یک نوار باریک و یک جلوپنجره سهموی مشبک تا حد زیادی به مدل‌های جدید کادیلاک شباهت دارد. با این وجود این طراحی کاملاً جذب‌کننده و مدرن به نظر می‌رسد.

در نمای جانبی، گلگیرهای خاص و منحصربه‌فرد که جلوه‌های نوری متفاوتی نیز ایجاد می‌کنند جلب توجه می‌کنند. فرم پیچیده چرخ‌ها، خطوط متنوع روی بدنه، برجستگی‌های عضلانی گلگیرها، سقف با شیب ملایم و دستگیره‌های پنهان هم از عناصر طراحی اصلی در این نما محسوب می‌شوند. باز شدن درب‌ها به صورت خودکشی و به شکل معکوسِ هم باحالت قیچی صورت گرفته و حذف ستون وسط هم باعث بهبود وضعیت ورود به کابین می‌شود. هرچند چنین طرحی که بسیار در خودروهای کانسپت تکرار شده، در عمل به مدل‌های تولیدی راه نمی‌یابد.

قسمت انتهایی خودرو هم تحت تأثیر چراغ‌های بومرنگ مانند LED است که با یک نوار باریک به هم متصل می‌شوند و هماهنگی خوبی با نمای جلو دارند. فرم فست‌بک و زاویه شیشه عقب و همچنین جزئیاتی چون چراغ ترمز سوم عمودی و دیفیوزر زیر سپر، نمایی اسپرت به این کانسپت بخشیده‌اند.

با ورود به کابین، مجموعه‌ای از تکنولوژی با ابزارهای دیجیتالی شما را دربر خواهد گرفت. تأکید اصلی بر مینیمالیستی بودن این فضا در عین ایجاد محیطی لوکس با نورپردازی و استفاده از تزئینات خاص بوده است. یک فرمان دو پره جالب و یک نمایشگر تبلت مانند برای سیستم اطلاعات و سرگرمی اجزای چشمگیر داخلی هستند. البته تحت تأثیر بودن طراحی خودرو از طراحی اسکاندیناوی ولوو، انکارناپذیر است. چهار صندلی انفرادی، کنسول مرکزی شناور، استفاده از نورپردازی برای انتقال برخی اطلاعات به راننده و ترکیب رنگی کابین از دیگر نکات ویژن استاربرست محسوب می‌شوند.

اطلاعاتی درباره قوای محرکه یا ویژگی‌های فنی این خودرو اعلام نشده و البته به علت کانسپت بودن آن، چندان مهم هم نیست. خبر بد اینکه این کانسپت راهی به خط تولید نخواهد یافت و البته جیلی از این زبان طراحی در محصولات آینده خود بهره خواهد گرفت.

[دانلود ویدئو]

منبع:پدال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۱۶
pooya pj

معرفی نسل جدید تویوتا لندکروزر با پلت‌فرم جدید و موتور V6 توئین توربو |  مجله پدال

امیر دهقان

سرانجام پس از چهارده سال، تویوتا نسل جدید لندکروزر را با کد ۳۰۰ رسماً معرفی کرده است. تویوتا در توسعهٔ این اس‌یووی جدید دو هدف را مدنظر داشته است. هدف اول به ارث بردن و تکامل قابلیت اطمینان، دوام و پرفورمنس آفرود و دومی ارائهٔ تجربهٔ سواری با توانایی مقابله با هر نوع مسیری بوده است. تویوتا همچنین به دنبال حفظ ساختار بدنه روی شاسی این خودرو هم بوده زیرا این ویژگیِ اساسی لندکروزر است که از شخصیت آن محافظت می‌کند.

بااین‌وجود، تویوتا که قصد ساخت خودرویی با توانایی مقابله با هر نوع مسیری بدون خسته کردن راننده را داشته است، برای نسل جدید لندکروزر پلت‌فرم جدید GA-F را در نظر گرفته که مبتنی بر معماری جهانی جدید تویوتا یا همان TNGA است. این پلت‌فرم جدید یک شاسی سبک‌تر با استحکام پیچشی بیشتر را به همراه داشته که مرکز ثقل خودرو را به زمین نزدیک‌تر کرده و وزن کلی آن‌را ۲۰۰ کیلوگرم کاهش داده است.

تویوتا همچنین لندکروزر جدید را در اختیار رانندگان زیادی قرار داده تا آن‌را آزمایش کنند. یکی از این آزمایش‌ها در مسابقات رالی داکار انجام گرفته تا از توانایی رقابت خودرو روی جاده و خارج از جاده اطمینان حاصل شود. این آزمایشات منجر به بهبود اساسی سیستم تعلیق شده که امکان انعطاف بیشتری را برای چرخ‌ها فراهم کرده است. علاوه بر این، سیستم «مالتی تراین مانیتور» که موجب دید بهتر اطراف خودرو می‌شود و «مالتی تراین سِلکت» که به بهینه‌سازی کشش برای شرایط مختلف کمک می‌کند هم برای خودرو در نظر گرفته شده است.

یکی دیگر از سیستم‌های جدید لندکروزر ۳۰۰ سیستمی بنام E-KDSS است که مخفف «سیستم الکترونیکی پویایی تعلیق» است. به گفتهٔ تویوتا، این سیستم که برای اولین بار در دنیا ارائه شده است، موجب بهبود عملکرد خودرو روی جاده می‌شود. ابعاد، فاصلهٔ محوری و زوایای آفرود لندکروزر جدید اما تغییری نداشته و با نسل ۲۰۰ یکسان است؛ بنابراین، نسل جدید هم ۴,۹۹۰ میلی‌متر طول و ۱,۹۸۰ میلی‌متر عرض دارد، فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۵۰ میلی‌متر است و زوایای حمله و فرار آن به ترتیب ۳۲ درجه و ۲۴ درجه هستند.

همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، در نسل جدید لندکروزر از پیشرانه‌های V8 خبری نیست و تویوتا برای آن دو موتور V6 را در نظر گرفته است. موتور اول یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی بنزینی است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور بعدی هم یک واحد ۳.۳ لیتری V6 توربودیزل با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

هرچند مصرف سوخت این موتورها هنوز اعلام نشده اما به گفتهٔ تویوتا، تولید دی‌اکسید کربن لندکروزر جدید نسبت به نسل قبلی سالانه ۱۰ درصد کمتر خواهد بود. بخشی از این مأموریت توسط گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید صورت می‌گیرد که نیروی هردو موتور را انتقال می‌دهد و به کاهش وزن کلی خودرو هم کمک می‌کند. در همین حال، تویوتا وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ قوی‌تر و پرفورمنس GR Sport را هم برای لندکروزر جدید داده است. البته تویوتا فعلاً هیچ جزئیاتی در مورد این نسخه منتشر نکرده و صرفاً با انتشار تصاویری گفته است که در اواخر سال جاری آن‌را رونمایی خواهد کرد.

لندکروزر ۳۰۰ در بیرون هم از طراحی جدیدی بهره می‌برد که پیش‌ازاین به لطف تصاویر افشایی، از آن باخبر شده بودیم. بااین‌وجود، حالا می‌توانیم نگاه دقیق‌تری به ویژگی‌های طراحی خودرو مثل چراغ‌های جلوی باریک LED، جلوپنجرهٔ بزرگ و برجسته، دهانهٔ مربعی گلگیرها و دو برآمدگی روی کاپوت داشته باشیم. شکل کلی خودرو اما از نسل قبلی فاصلهٔ چشمگیری نداشته و همچنان همان فرم جعبه‌ای را حفظ کرده است. البته طراحی لندکروزر با توجه به رانندگی‌های آفرودی شکل گرفته است. به‌عنوان‌مثال، سپرها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در حین رانندگی آفرود آسیب نبینند و چراغ‌ها در جایی نصب شده‌اند که در معرض ضربه و ترک خوردن قرار نگیرند.

طراحی داخلی لندکروزر جدید هم به‌منظور سهولت در استفاده شکل گرفته است. به همین دلیل، هرچند نمایشگر بزرگی در بالای داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده اما هنوز هم تعداد دکمه‌های فیزیکی زیاد است. به گفتهٔ تویوتا، این تصمیم به خاطر دسترسی آسان در شرایط آفرود اتخاذ شده است. دکمه‌های بزرگ نیز امکان دسترسی آسان به منوها و بسیاری از حالت‌های رانندگی را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، درحالی‌که این روزها صفحه آمپرهای دیجیتالی بسیار رایج شده‌اند، تویوتا عمداً تصمیم گرفته در لندکروزر جدید از صفحه آمپر آنالوگ سنتی استفاده کند. البته بین آمپرهای اصلی این صفحه، یک نمایشگر جای گرفته که لااقل برخی اطلاعات دیجیتالی را به نمایش درمی‌آورد. تویوتا همچنین برای این خودرو شارژر بی‌سیم، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌ها و سیستم صوتی JBL را هم در نظر گرفته تا ماهیت لوکس لندکروزر کمرنگ نشود.

در کنار همهٔ تکنولوژی‌های آفرودی لندکروزر ۳۰۰، تکنولوژی‌های ایمنی زیادی هم ارائه شده و تویوتا پکیج ایمنی فعال Safety Sense خود را برای آن در نظر گرفته است. به این پکیج سیستم تشخیص وسایل نقلیهٔ روبرو و همین‌طور عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران در طرفین چهارراه‌ها و سپس کمک به جلوگیری از تصادف با آن‌ها اضافه شده است.

تویوتا نسل جدید لندکروزر را خودرویی می‌داند که شما را به هر جایی خواهد برد و زنده و سالم بازخواهد گرداند. این خودرو از تابستان امسال در سراسر جهان عرضه خواهد شد اما فعلاً هیچ برنامه‌ای برای عرضهٔ آن در ایالات‌متحده وجود ندارد. البته ممکن است بعداً نسخهٔ لوکس لندکروزر ۳۰۰ یعنی نسل جدید لکسس LX در این کشور عرضه گردد.

 

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

منبع:پدال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۰ ، ۰۰:۲۱
pooya pj

معرفی بوگاتی شیرون سوپراسپرت جدید، ترکیب سرعت و راحتی | مجله پدال

امیر دهقان

بوگاتی در سال ۲۰۱۹ که رکورد سرعت خودروهای تولیدی را با دستیابی به ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت شکست، مدل جدید شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ را معرفی کرد؛ اما در این نسخه، به‌منظور ارائهٔ حداکثر سرعت، بسیاری از ویژگی‌های تجملی و رفاهی شیرون حذف شده بودند. حال اما برای کسانی که قدرت و پرفورمنس سوپراسپرت ۳۰۰+ را می‌خواهند اما نمی‌توانند از خیر ویژگی‌های لوکس شیرون معمولی بگذرند، بوگاتی یک شیرون سوپراسپرت جدید را معرفی کرده است.

این نسخهٔ جدید وعدهٔ ترکیبی بهترین‌های دو جهان را داده است یعنی پرفورمنسی که از قوانین فیزیک سرپیچی می‌کند بدون قربانی کردن ذره‌ای از راحتی. شیرون سوپراسپرت از همان بدنهٔ آئرودینامیک سوپراسپرت ۳۰۰+ استفاده می‌کند که این یعنی در اینجا هم شاهد همان دُم کشیده هستیم. این ویژگی موجب می‌شود بوگاتی بتواند بال عقب شیرون را روی حالت حداکثر سرعت تنظیم کند و همچنان پایداری کافی داشته باشد. دریچه‌های هوای منحنی روی گلگیرهای جلو و سر اگزوزهای دوقلو که هردو از EB110 الهام گرفته‌اند نیز از سوپراسپرت ۳۰۰+ به این نسخهٔ جدید منتقل شده‌اند اما رینگ‌های پنج پرهٔ Y شکل خاص سوپراسپرت جدید هستند.

در داخل خودرو بجای آلکانترای اسپرت که در سوپراسپرت ۳۰۰+ و پور اسپرت دیده بودیم، چرم، آلومینیوم و ویژگی‌های لوکس دیگری ارائه شده که برای مسافرت‌های بین‌قاره‌ای سرعت‌بالا مناسب هستند. در سینهٔ شیرون سوپراسپرت اما همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته که مثل همان نسخهٔ رکوردشکن، در اینجا هم ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخهٔ جدید اما برخلاف همتای رکوردشکن خود، نمی‌تواند به سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت یا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند زیرا به دلایل ایمنی، حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

هرچند شاید شیرون سوپراسپرت در نبرد سرعت نتواند حریف کوئنیگ‌زگ آگرا یا SSC تواتارا شود اما رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود زیرا در این نسخه، مهندسان بوگاتی از بند ایمنی و پایداری لازم در سرعت بیش از ۳۰۰ مایل بر ساعت آزاد شده و تایرها و سیستم تعلیق را متناسب با سرعت‌های پایین‌تری توسعه داده‌اند. بااین‌وجود، شیرون سوپراسپرت به لطف قدرت بیشتر پیشرانه، هنوز هم پرفورمنس بهتری نسبت به شیرون معمولی دارد به‌گونه‌ای که ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۱۲.۱ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای مقایسه، این اعداد در شیرون معمولی به ترتیب برابر با ۶.۱ ثانیه و ۱۳.۱ ثانیه هستند. به گفتهٔ بوگاتی، این نسخهٔ جدید ۷ درصد از سریع‌تر از شیرون معمولی به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از شیرون سوپراسپرت تعداد ۶۰ دستگاه ساخته می‌شود که دو برابر بیشتر از تعداد ساخت سوپراسپرت ۳۰۰+ است. قیمت این نسخهٔ جدید هم ۳.۲ میلیون یورو اعلام شده که ۳۰۰ هزار دلار ارزان‌تر از نسخهٔ رکوردشکن است.

دانلود ویدئو

منبع: پدال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۳۰
pooya pj

اولین تصاویر رسمی از ام جی 6 پرو | مجله پدال

ویراستار

مدل جدید ام جی ۶ با نسخه اسپرت پرو با طراحی رادیکال و جوان‌پسند و ارتقای ویژگی‌های ظاهری و باطنی فردا رونمایی می‌شود.

ام جی ۶ پرو، از طراحی جدیدی در جلو سود می‌برد که شامل چراغ‌های نوک تیز و کشیده، خطوط برجسته روی کاپوت و جلوپنجره مشبک بزرگ با عناصر عمودی است که در همان نگاه نخست، یادآور طراحی خودروهای جگوار و آستون مارتین است.

در نمای جانبی، چرخ‌های مشکی رنگ پنج پره تیغه‌ای که از درون آن‌ها کالیپرهای قرمز رنگ ترمز دیده می‌شوند، جلب توجه می‌کنند. دو عدد خروجی ظریف هوا نیز روی گلگیرها به چشم می‌خورند.

در نمای پشتی، یک اسپویلر مشکی رنگ بزرگ به همراه یک دیفیوزر در زیر سپرها دیده می‌شوند. چراغ‌های عقب نیز از نوع آبشارهای LED می‌باشند.

درون کابین هم از فرمانی سه پره کف تخت و نمایشگر دیجیتالی پشت آمپر استفاده شده است. یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر بزرگ لمسی هم نقطه عطف کنسول به شمار می‌آید. صندلی‌های اسپرت نیز با برجستگی‌های جانبی و طراحی مناسب، دربرگیرندگی خوبی خواهند داشت و البته طرح دو رنگ آن‌ها با تزئینات نارنجی رنگ هماهنگی خوبی با سایر اجزای کابین دارد.

از نظر قوای محرکه، یک موتور توربوشارژر جدید ۱.۵ لیتری با حداکثر قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر که با یک گیربکس شش سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک جفت می‌شود، انجام وظیفه خواهند کرد.

اطلاعات رسمی و تصاویر کامل‌تر این خودرو پس از رونمایی رسمی توسط ام جی در سایت پدال هم منتشر خواهند شد.

منبع:پدال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۰ ، ۰۱:۱۶
pooya pj

معرفی مزراتی گیبلی هیبرید Love Audacious سفارشی | مجله پدال

مزراتی از نسخه بسیار کمیاب و جدید گیبلی رونمایی کرد. این خودرو که توسط برنامه سفارشی‌سازی این برند تولید شده گیبلی هیبرید Love Audacious نام داشته و با همکاری شرکت چینی CANOTWAIT معرفی شده است. این برند مد چینی توسط ویلیام چان بازیگر و خواننده مشهور چینی تأسیس شده و در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

احتمالاً یکی از عناصر طراحی شاخص این خودرو استفاده وسیع از رنگ بنفش خواهد بود که رنگ موردعلاقه چان می‌باشد. مزراتی می‌گوید رنگ بنفش ارتباط طولانی‌ای با ایده اشرافیت و منحصربه‌فرد بودن داشته و درعین‌حال یک حالت مرموز و کمیاب بودن را نیز به گیبلی اضافه کرده است.

بدنه خودرو جدای از رنگ بنفش دارای پوشش دیجیتال آرورا است که با سه لایه رنگ ساخته شده است. اگرچه در تصاویر خیلی دیده نمی‌شود اما رنگ بنفش با طرح آبی ترکیب شده و پیگمانت های صورتی براق نیز به بدنه اضافه شده‌اند تا طرح دیجیتالی جدیدی برای طراحی خودرو ایجاد شود.

جدای از رنگ بدنه، این خودرو دارای رینگ‌های ۲۰ اینچی تسئو می‌باشد. جدیدترین نسخه سفارشی از سدان ایتالیایی گیبلی هیبرید در فروشگاهی پاپ آپ در شانگهای عرضه خواهد شد. در دنیایی که پر از اینفلوئنسرها و شخصیت‌های آنلاین است، این هم یک روند متفاوت برای عرضه خودرو بوده و مزراتی قطعاً می‌داند که چگونه مشتریان را به خود جلب کند.

تنها هشت دستگاه از مزراتی گیبلی هیبرید Love Audacious در ماه جاری میلادی تولید خواهد شد. این برند گفته احتمال تولید نسخه‌های بیشتر وجود داشته اما احتمالاً این امر منوط به تقاضای بازار خواهد بود. شایان ذکر است این خودرو فقط مختص بازار چین می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۴۹
pooya pj

معرفی رولزرویس بُوت تیل 28 میلیون دلاری، گران‌ترین خودروی دنیا | مجله پدال

در زمانی که در بریتانیا درشکه‌های اسبی بیشتر از خودروها بودند، رولزرویس در صنعت اتاق‌سازی پادشاهی می‌کرد؛ اما طی سال‌های اخیر، غیر از مدل حیرت‌انگیز سوئیپ‌تیل سال ۲۰۱۷، محصول تک ساختی از این شرکت ندیده‌ایم. به‌تازگی اما رولزرویس اعلام کرده که دوباره به عرصهٔ اتاق‌سازی بازخواهد گشت و حالا اولین پروژهٔ جدید این بخش سفارشی را معرفی کرده است. این خودرو یک کانورتیبل چشمگیر بنام بُوت تیل (Boat Tail) یا دُم قایقی است.

بُوت تیل ۲۸ میلیون دلار قیمت دارد و رسماً گران‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شود. این قیمت عجیب باعث می‌شود رولزرویس سوئیپ‌تیل که با قیمت ۱۲.۸ میلیون دلار تا پیش‌ازاین گران‌ترین خودروی دنیا بود، ارزان به نظر برسد. از بُوت تیل سه دستگاه ساخته شده که هرکدام از لحاظ تزئینات و متریال کاملاً مطابق با خواست مالک هستند و رولزرویس اطمینان داده است که تعداد بیشتری از آن تولید نخواهد کرد. خودرویی که در این تصاویر می‌بینید، اولین نمونه از این سه دستگاه است که توسط یک خریدار فوق‌العاده ثروتمند سفارش داده شده است. دو خریدار دیگر اما خواسته‌اند ناشناس بمانند.

بُوت تیل همان‌طور که از نامش مشخص است، با الهام از دریا و قایق طراحی شده است. زیر پانل‌های بدنهٔ آلومینیومی دست‌ساز این خودرو، نسخه از همان پلت‌فرم «معماری لوکس» رولزرویس قرار گرفته که در فانتوم به کار رفته است اما همهٔ پانل‌های بدنه جدید هستند و طول خودرو به ۵,۸۰۰ میلی‌متر رسیده است. چراغ‌های جلوی بسیار باریک و چراغ‌های عقب حتی باریک‌تر که در دُمی قایق مانند جای گرفته‌اند ازجملهٔ ویژگی‌های ظاهری این رولزرویس خاص هستند.

ویژگی منحصربه‌فرد بُوت تیل اما بخش عقبی باز شوندهٔ آن است. در این قسمت، دو در با لولای مرکزی تعبیه شده که مثل بال‌های پروانه باز شده و چیزی که رولزرویس آن‌را «مجموعهٔ میزبانی» می‌نامد را آشکار می‌سازد. داخل این قسمت دو یخچال و یک سرویس کارد و چنگال و ظروف اختصاصی ساخت کریستوفل قرار گرفته است. وقتی درهای این قسمت باز می‌شود، برای دسترسی آسان‌تر، دو قسمت مجموعهٔ میزبانی بالاتر آمده و تا ۱۵ درجه کج می‌شوند. تکمیل‌کنندهٔ اشیاء این قسمت هم یک جفت صندلی تاشوی فیبر کربنی و یک چتر هستند.

بُوت تیل سقف ثابت کاناپی مانندی دارد که می‌توان آن‌را از جای خود برداشت تا خودرو به یک روباز لذت‌بخش تبدیل شود؛ اما برای زمانی که این سقف در خانه گذاشته شده و هوا بارانی می‌شود، رولزرویس یک روکش موقت را در نظر گرفته که از خیس شدن صندلی‌ها جلوگیری می‌کند. زیر کاپوت کشیدهٔ بُوت تیل هم همان نیروگاه ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربوی فانتوم قرار گرفته که ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۴۶
pooya pj