CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

معرفی نسل جدید لکسس NX با بهبودهای چشمگیر در داخل و خارج | مجله پدال

امیر دهقان

لکسس با رونمایی از نسل جدید NX، حملهٔ بزرگی را آغاز کرده که شامل معرفی ۲۰ محصول جدید یا بروز شده تا سال ۲۰۲۵ می‌شود. NX مدل ۲۰۲۲ که به‌طور کامل از ابتدا طراحی شده است، مثل نسخهٔ کراس‌اوور از سدان اسپرت IS به نظر می‌رسد. این کراس‌اوور لوکس ژاپنی از دماغهٔ کاملاً جدیدی با جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل تازه‌ای برخوردار است که برای ایجاد نمایی سه‌بعدی، داخل آن قسمت‌های U شکل کار شده است.

این جلوپنجره با ورودی‌های هوای عمودی و چراغ‌های بازطراحی شده احاطه شده که دی‌لایت‌های LED به‌صورت یکپارچه درون آن‌ها تعبیه شده‌اند. این یعنی دیگر خبری از دی‌لایت‌های مجزا به شکل لوگوی نایک نیست. در پروفیل جانبی خودرو شاهد نمایی تکاملی هستیم که شباهت زیادی به نسل قبلی دارد. در همین حال، طراحی عقب خودرو هم آشنا به نظر می‌رسد اما چراغ‌های متصل‌به‌هم و نوشتهٔ LEXUS بجای لوگو از ویژگی‌های جدید این قسمت هستند.

داخل نسل جدید NX هم با متریال باکیفت‌تر و طراحی مدرن‌تر، کاملاً از نو شکل گرفته است. عناصر اصلی در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر مرکزی بزرگ است که در دو سایز ۹.۸ اینچی و ۱۴ اینچی ارائه می‌شود. این نمایشگر نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی لکسس که Lexus Interface شناخته می‌شود را ارائه می‌کند. صندلی‌های جلوی بهبود یافته که به‌صورت استاندارد از گرم‌کن برخوردار هستند، فضای بیشتر سر و پا و همین‌طور فضای بار بیشتر، سانروف پانوراما و آینه عقب دیجیتالی هم از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

علاوه بر این، خریداران می‌توانند نمایشگر سربالای ۱۰ اینچی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، گرم‌کن صندلی‌های عقب و سیستم نورپردازی موضوعی را هم سفارش دهند که آخری با ۶۴ رنگ مختلف، امکان انتخاب از بین ۱۴ موضوع گوناگون مثل جنگل بارانی، غروب خورشید و… را فراهم می‌کند. در بخش ایمنی هم NX مدل ۲۰۲۲ به دستگیرهای در دکمه‌ای با تکنولوژی دستیار خروج ایمن مجهز شده است. این سیستم دوچرخه‌سواران یا وسایل نقلیه را در اطراف خودرو تشخیص داده و از باز کردن در توسط سرنشینان جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، NX مدل ۲۰۲۲ به جدیدترین نسخه از پکیج ایمنی لکسس هم مجهز شده است که شامل نوربالای هوشمند، دستیار تشخیص علائم جاده، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم پیش از برخورد بروز شده با قابلیت تشخیص خودروی مقابل و فعال کردت ترمز اضطراری برای جلوگیری از برخورد و کروز کنترل راداری پویا با مدیریت سرعت در پیچ‌ها می‌شود.

برای نسل جدید NX طیف متنوعی از پیشرانه‌ها ارائه شده است. موتور پایه یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر جدید است که ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور که در مدل NX250 ارائه می‌شود، به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است. این مدل در نسخهٔ محرک جلو ظرف ۸.۲ ثانیه و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ظرف ۸.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ مدل NX350 با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید بروند که ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را به ۶.۸ ثانیه می‌رساند.

خریدارانی که به دنبال مصرف سوخت پایین هستند اما باید مدل NX350h را انتخاب کنند که به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است. این موتور الکتریکی که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم می‌کند، مجموع خروجی قوای محرکه را به ۲۳۹ اسب بخار قدرت می‌رساند که نسبت به نسخهٔ هیبریدی قبلی ۲۰ درصد افزایش یافته است. به لطف این نیرو، NX هیبریدی ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۱.۵ ثانیه بهتر از نسل قبلی است. مصرف سوخت این مدل هم به‌صورت ترکیبی ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده شده که ۱.۳ لیتر از نسل قبلی کمتر است.

خبر مهم در مورد نسل جدید NX اما اضافه شدن یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی به خانوادهٔ آن است. این نسخه که اولین محصول پلاگین‌هیبریدی لکسس محسوب می‌شود، NX450h+ نام دارد و به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری، یک پکیج باطری لیتیوم یونی و یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است. بخش عمده‌ای از این قوای محرکه از تویوتا رافور پرایم گرفته شده اما لکسس تفاوت‌های ظریفی در آن ایجاد کرده است. این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی می‌تواند حدود ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند و قدرت حالت الکتریکی آن معادل یک موتور ۲ لیتری خواهد بود. این نسخه همچنین ظرف حدود ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هنگامی‌که باطری‌های NX450h+ خالی شوند، با شارژر استاندارد ۳.۳ کیلوواتی شارژ آن‌ها ۴.۵ ساعت طول می‌کشد اما با سفارش شارژر ۶.۶ کیلوواتی می‌توان این زمان را به ۲.۵ ساعت کاهش داد. این نسخه به یک سامانهٔ چهارچرخ محرک جدید مجهز شده که وعدهٔ ارائهٔ تجربهٔ رانندگی اسپرت را داده است. این سیستم با توجه به شرایط رانندگی، گشتاور را به‌طور بهینه بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کند. این NX پلاگین‌هیبریدی همچنین به یک سیستم پیش‌بینی رانندگی هم مجهز شده که عادت‌های رانندگی را یاد می‌گیرد، جاده‌ها را پیش‌بینی می‌کند و وضعیت ترافیک را به‌طور لحظه‌ای تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا شارژ و تخلیه باطری‌ها را بهینه کند.

نسل جدید NX روی پلت‌فرم TNGA-K ساخته شده که مرکز ثقل پایین‌تر و استحکام پیچشی بیشتری را فراهم کرده است. علاوه بر این، وزن نسل جدید هم تا حدود ۹۰ کیلوگرم نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. لکسس همچنین برای NX پکیج F Sport را هم ارائه می‌کند که جلوپنجرهٔ ویژه، سپرهای اسپرت‌تر، رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی مشکی براق و سیستم تعلیق متغیر فعال و کمک‌فنرهای پرفورمنس را به همراه دارد. این پکیج برای داخل خودرو هم صندلی‌های اسپرت دورنگ، پدال‌های آلومینیومی، غربیلک فرمان اسپرت، پارکابی‌های ویژه و تریم آلومینیومی تیره را تدارک دیده است. تولید نسل جدید لکسس NX در سه‌ماههٔ سوم امسال آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

منبع:پدال

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۴
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی