CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

معرفی رسمی ب‌ام‌و i4 تولیدی، نسخه‌ای تمام الکتریکی از سری 4 | مجله پدال

حدود یک سال پس از معرفی کانسپت i4، حالا ب‌ام‌و رسماً نسخهٔ تولیدی این سدان تمام الکتریکی را معرفی کرده است. البته کانسپت مذکور بیشتر یک پروتوتایپ نزدیک به تولید بود و به همین دلیل ب‌ام‌و وعده داده بود که نسخهٔ تولیدی ۸۵ درصد به نسخهٔ کانسپت وفادار خواهد ماند. حال می‌بینیم که باواریایی‌ها به این وعده عمل کرده‌اند زیرا i4 تولیدی تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود شباهت دارد. این خودرو اما اساساً نسخه‌ای الکتریکی از همان کوپهٔ سری ۴ است که دو در به عقب آن اضافه شده و می‌توان آن‌را پیش‌نمایشی از سری ۴ گرن کوپهٔ جدید دانست.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، i4 از همان جلوپنجرهٔ بزرگ و بحث‌برانگیز سری ۴ استفاده می‌کند که البته در اینجا مسدود بوده و به‌عنوان پوششی برای سنسورهای مختلف خودرو عمل می‌کند. در پروفیل جانبی خودرو اما اضافه شدن درهای عقب تنها تغییری نیست که به سری ۴ صورت گرفته زیرا i4 برای بهبود جریان هوا به دستگیره‌های در مخفی یا اصطلاحاً بیرون‌آی هم مجهز شده است. البته این دستگیره‌ها صرفاً اختصاص به i4 نداشته و در سری ۴ گرن کوپهٔ آینده هم مورداستفاده قرار خواهند گرفت. سپرهای بازطراحی شده، تریم‌های آبی‌رنگ و حذف اگزوزها در عقب نیز دیگر ویژگی‌های هستند که i4 را از سری ۴ متمایز می‌کنند.

ب‌ام‌و فعلاً مشخصات فنی کامل i4 را اعلام نکرده و صرفاً گفته است که این خودرو با قدرت‌های مختلف موتور و اندازه‌های مختلف باطری که بُردی تا ۵۹۰ کیلومتر را طبق معیارهای WLTP (طبق معیارهای EPA تا ۴۸۰ کیلومتر) را فراهم می‌کنند، از اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد. قوی‌ترین نسخهٔ i4 که احتمالاً حرف M را در نام خود خواهد داشت، ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف حدود ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. غیر از این موارد، ب‌ام‌و فعلاً هیچ مشخصات دیگر و همین‌طور هیچ تصویری از داخل i4 منتشر نکرده است.

بااین‌وجود، ازآنجایی‌که i4 شباهت زیادی به سری ۴ دارد، انتظار می‌رود طراحی داخلی آن‌هم با همتای درون‌سوزش یکسان باشد. در هفته‌های آینده نیز جزئیات و مشخصات بیشتری از این سدان الکتریکی آلمانی منتشر خواهد شد.

 

[دانلود ویدئو]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ اسفند ۹۹ ، ۱۶:۵۷
pooya pj

کراس‌اوور جدید هیوندای بایون معرفی شد - چرخان

این روزها در سبد محصولات هیوندای کراس‌اوورهای زیادی وجود دارد که از ونی و کُنا گرفته تا نکسو و پالیسید را شامل می‌شود اما گویا کره‌ای‌ها به این تعداد قانع نیستند زیرا حالا کراس‌اوور دیگری بنام بایون را به این خانوادهٔ پرجمعیت اضافه کرده‌اند. این خودرو اما بر اساس هاچ‌بک i20 ساخته شده و در اصل یک i20 بلندقامت است و به همین دلیل از سامانهٔ چهارچرخ محرک در آن خبری نیست. بایون که صرفاً برای بازار اروپا طراحی شده است، پایین‌تر از کُنا قرار می‌گیرد.

بااین‌حال، بایون خیلی کوچک‌تر از کُنا نیست و با ۴,۱۸۰ میلی‌متر طول، ۱,۷۷۵ میلی‌متر عرض و ۱,۴۹۰ میلی‌متر ارتفاع، فقط کمی با آن اختلاف ابعاد دارد. فاصلهٔ محوری این کراس‌اوور جدید نیز با ۲,۵۸۰ میلی‌متر، تنها ۲۰ میلی‌متر از کُنا کوتاه‌تر است. در ظاهر بایون هم اگر ارتفاع بیشتر از سطح زمین، روکش‌های پلاستیکی روی بدنه و صفحهٔ محافظ نقره‌ای‌رنگ روی سپرها را کنار بزنید، با یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت معمولی مواجه خواهید شد اما هاچ‌بکی که فضای سر و فضای بار کمی بیشتری دارد و ۴۰۰ لیتر فضا را در صندوق بار خود ارائه می‌کند که این عدد در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۲۰۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

بااین‌وجود، هیوندای به‌سختی تلاش کرده است تا در بایون، ریشه‌های i20 را پنهان کند و با استفاده از برخی و عناصر طراحی کُنا، نمای تهاجمی‌تری به کراس‌اوور جدید خود ببخشد. ازجملهٔ بارزترین ویژگی‌های ظاهری این ماشین می‌توان به دی‌لایت‌های باریکی اشاره کرد که کاپوت را از سپر جدا می‌کنند. علاوه بر این، چراغ‌های جلوی پیکان شکل خودرو نیز انعکاسی از فرم کلی چراغ‌های عقب هستند.

هرچند از بیرون تشخیص اینکه زیر پوست بایون یک i20 قرار گرفته دشوار است اما در داخل، طراحی داشبورد تقریباً به‌طور کامل از برادر هاچ‌بک گرفته شده است. البته این چیز بدی نیست زیرا همهٔ تیپ‌های بایون مثل برادر هاچ‌بک به‌صورت استاندارد به یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی مجهز هستند که در کنار آن نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندازهٔ ۸ اینچ در تیپ پایه و ۱۰.۲۵ اینچ در تیپ‌های بالاتر قرار می‌گیرد. در اینجا همچنین طراحی دریچه‌های تهویه، غربیلک فرمان و پانل دکمه‌ها هم کاملاً مشابه i20 است.

همین داستان زیر کاپوت بایون هم جریان دارد زیرا این کراس‌اوور ساب‌کامپکت همان پیشرانه‌های i20 را قرض گرفته است؛ بنابراین، پیشرانهٔ پایهٔ این کراس‌اوور یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی خواهد بود که ۸۴ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو می‌فرستد؛ اما علاوه بر این موتور، یک واحد ۱ لیتری سه سیلندر هم در دو سطح قدرت ارائه می‌شود. نسخهٔ پایهٔ این موتور ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که نسخهٔ قوی‌تر ۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما گشتاور آن تغییری ندارد. این موتور به سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز است و انتقال قدرت آن به‌صورت استاندارد از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

بایون با گیربکس دستی و پیشرانهٔ ۱۰۰ اسب بخاری ظرف ۱۰.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخهٔ ۱۲۰ اسب بخاری این کار را ۰.۴ ثانیه زودتر انجام می‌دهد. عجیب اینکه اگر برای پیشرانهٔ ۱۰۰ اسب بخاری گیربکس دوکلاچه سفارش داده شود، یک ثانیهٔ کامل به زمان شتاب آن افزوده شده و ۱۱.۷ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

بایون که برای رقابت با خودروهایی مثل فورد پوما، فولکس‌واگن تی‌کراس و نیسان جوک طراحی شده است، از تابستان آینده با قیمتی در حدود ۱۷ هزار پوند به بازار اروپا عرضه خواهد شد. برای مقایسه، قیمت کُنا در بریتانیا از ۲۱ هزار پوند آغاز می‌شود. بایون اما در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود و آمریکایی‌هایی که چنین کراس‌اووری از هیوندای می‌خواهند باید سراغ مدل ونیو بروند. در اروپا نیز بایون احتمالاً با کُنا همپوشانی خواهد داشت اما باید توجه داشت که این یک خودروی کاملاً جدید نیست و اساساً یک i20 قدبلند با بدنه‌ای متفاوت محسوب می‌شود تا بتواند از رونق بازار کراس‌اوورها استفاده کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۹۹ ، ۲۲:۲۹
pooya pj

مرسدس بنز سرانجام پس از حواشی فراوان، رسماً نسل جدید یکی از مهم‌ترین محصولات خود یعنی C کلاس را معرفی کرده است. برای چندین سال، C کلاس نقطهٔ ورود برای داشتن یک مرسدس بنز بود اما امروزه با وجود مدل‌های A کلاس و B کلاس، این مدل دیگر یک محصول پایه‌ای نیست ولی بااین‌حال، C کلاس همچنان به‌عنوان یکی از ستون‌های استراتژی مرسدس در کنار E کلاس و S کلاس باقی‌مانده است.

همچنین این مدل برای مرسدس بسیار اهمیت دارد زیرا از سال ۱۹۸۲ تاکنون ۱۰.۵ میلیون دستگاه فروش داشته است. نسل جدید C کلاس اما تغییرات محسوسی را در فلسفهٔ این مدل به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها، کوچک‌سازی چشمگیر پیشرانه‌ها و حذف کامل موتورهای شش سیلندر و هشت سیلندر است. برای اولین بار، همهٔ نسخه‌های این خودرو صرفاً با پیشرانه‌های چهار سیلندر هیبریدی به بازار عرضه خواهند شد.

C کلاس هیچ‌گاه به‌خودی‌خود نماد طراحی نبوده و غالباً سیاستی غیرتهاجمی داشته و دنباله‌روی برادران بزرگ‌تر خود بوده است. حال جدیدترین نسل این خودرو نیز از همین فلسفه پیروی می‌کند و نمی‌توان انکار کرد که طراحی آن از دیگر مدل‌های مرسدس متمایز نیست. بخش عقبی C کلاس جدید یادآور S کلاس است و جلوی آن‌هم عناصر مختلفی را از E کلاس و مدل‌های کوچک‌تر CLA و A کلاس قرض گرفته است. به همین دلیل، احتمالاً تشخیص C کلاس از دیگر مدل‌های مرسدس حتی برای سرسخت‌ترین طرفداران این برند هم چالش‌برانگیز خواهد بود.

مثل قبل، برای این نسل هم دو جلوپنجرهٔ مختلف در نظر گرفته شده اما حالا در هردوی آن‌ها لوگوی بزرگ مرسدس در مرکز نصب می‌شود و دیگر خبری از جلوپنجرهٔ ساده با لوگوی ایستادهٔ روی کاپوت نیست. جلوپنجرهٔ نسخهٔ استاندارد C کلاس جدید، شش‌ضلعی با خطوط داخلی عمودی و قاب کرومی است درحالی‌که در نسخهٔ AMG Line جلوپنجره‌ای الماسی با ستاره‌های سه‌پر کوچک کرومی در داخل آن ارائه می‌شود. علاوه بر این، بسته تیپ یا پکیج‌های سفارشی، در سپر عقب خودرو هم تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت.

همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، نسل جدید C کلاس در داخل الهام زیادی از S کلاس گرفته است. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا مثل سدان پرچم‌دار مرسدس، یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۱.۹ اینچی عمودی است. تفاوت اصلی با S کلاس اما این است که داشبورد و این نمایشگر مرکزی شش درجه به سمت راننده زاویه دارد؛ اما علاوه بر این نمایشگر عمودی، راننده به‌صورت استاندارد از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی وضوح‌بالا هم بهره می‌برد. این نمایشگرها که از جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX همراه با دستیار صوتی مرسدس برخوردارند، وعدهٔ ارائهٔ تجربه‌ای شبیه به گوشی‌های هوشمند را می‌دهند. در C کلاس همچنین قابلیت به‌روزرسانی از راه دور وجود دارد و آپشن جدید واقعیت افزوده هم برای سیستم ناوبری قابل سفارش است.

نسل جدید C کلاس تقریباً ازهرجهتی بزرگ‌تر از قبل شده است. در این نسل فاصلهٔ محوری ۲.۵۴ سانتی‌متر بیشتر شده و ۲ سانتی‌متر فضای پای بیشتری را برای صندلی‌های عقب به دنبال داشته است. علاوه بر این، فضای سر هم در عقب ۱.۵ سانتی‌متر بیشتر شده و حالا در جلو نیز ۲.۵۴ سانتی‌متر فضای زانو و شانهٔ بیشتری وجود دارد. C کلاس جدید ۴۶۸ سانتی‌متر طول، ۱۸۶ سانتی‌متر عرض و ۱۷۴.۷ سانتی‌متر ارتفاع دارد که این یعنی ۶.۳۵ سانتی‌متر کشیده‌تر و ۱ سانتی‌متر عریض‌تر از قبل شده است. تنها جایی که خودرو نسبت به نسل قبلی کاهش داشته، ارتفاع از که ۱ سانتی‌متر کوتاه‌تر شده است. حجم صندوق بار C کلاس نیز نسبت به نسل قبل تغییری نداشته و همچنان ۵۰۷ لیتر است.

نسل جدید C کلاس در ابتدا در ایالات‌متحده صرفاً با یک پیشرانه عرضه خواهد شد. این مدل که C300 نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنام M254 مجهز است که در E کلاس هم ارائه می‌شود. این موتور از معماری ۴۸ ولت و سیستم هیبریدی خفیف با یک استارت-ژنراتور یکپارچه (ISG) برخوردار است که می‌تواند برای مدت‌زمان محدودی تا ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را به نیروی موتور بنزینی اضافه کند. به لطف این سیستم هیبریدی خفیف، C300 می‌تواند با پیشرانهٔ خاموش حرکت کند و در هنگام کاهش سرعت انرژی را بازیابی کند.

پیشرانهٔ بنزینی این خودرو نیز از توربوشارژر توئین اسکرول جدیدی سود می‌برد که با همکاری تیم فرمول یک مرسدس-آام‌گ توسعه یافته و موجب کاهش تأخیر توربو خواهد شد. پیشرانهٔ C کلاس جدید همچنان به‌صورت طولی نصب شده تا با پلت‌فرم محرک عقب خودرو هماهنگ باشد. البته برای C300 سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic هم قابل سفارش خواهد بود. این سیستم از محور جلوی جدیدی برخوردار است که امکان ارسال گشتاور بیشتری را به چرخ‌های جلو فراهم می‌کند.

پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ C300 و C300 4Matic بدون احتساب نیروی سیستم هیبریدی خفیف، ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. C300 با این نیرو ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. کسانی که خواهان پرفورمنس بالاتری هستند اما باید منتظر معرفی نسخه‌های AMG بمانند که البته آن‌ها هم همگی چهار سیلندر خواهند بود.

در اروپا اما تنوع پیشرانه‌های C کلاس جدید بسیار بیشتر است. نسخهٔ پایه در این قاره C180 با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر خواهد بود که تنها ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل که صرفاً به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر به ۸.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. مدل بعدی، C200 با همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ولی با خروجی بالاتر ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. برای این مدل سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است که موجب می‌شود C200 بتواند ظرف ۷.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد درحالی‌که نسخهٔ محرک برای انجام این کار به ۷.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. این پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری در هردو مدل C180 و C200 به سیستم هیبریدی خفیف مذکور هم مجهز است.

علاوه بر این مدل‌های بنزینی، سدان کامپکت جدید مرسدس در اروپا در سه مدل دیزلی مختلف به نام‌های C200d، C220d و C300d هم ارائه می‌شود که همگی به یک موتور ۲ لیتری با سیستم هیبریدی خفیف مجهز هستند. این موتور در نسخهٔ پایه ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور، در نسخهٔ میانی ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور و در نسخهٔ بالایی ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. C300d به لطف این نیرو ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدل‌های مختلف C کلاس جدید برای بازار اروپا اما در اینجا هم به پایان نمی‌رسد زیرا مرسدس برای قارهٔ سبز یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم با نام C300e تدارک دیده است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. C300e از یک پیک باطری ۲۵.۴ کیلووات ساعتی هم برخوردار است که امکان پیمودن صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

در نسل جدید C کلاس مرسدس بنز گیربکس دستی را به‌طور کامل حذف کرده و همهٔ مدل‌ها حالا صرفاً با یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شوند. این گیربکس که ۳۰ درصد سبک‌تر از نمونهٔ مورداستفاده در نسل قبلی است، موجب صرفه‌جویی در فضا و بهبود مصرف سوخت می‌شود. فروش نسل جدید C کلاس در اروپا از همین امسال آغاز می‌شود اما آمریکایی‌ها برای خرید آن باید تا اوایل سال ۲۰۲۲ صبر کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ اسفند ۹۹ ، ۰۰:۵۶
pooya pj

Image result for معرفی نسل جدید نیسان قشقایی، جذاب‌تر، بزرگ‌تر، پیشرفته‌تر

نیسان به‌سرعت در حال نوسازی محصولات خود است و حالا پس از پث‌فایندر و روگ، نوبت به قشقایی رسیده تا نونوار شود. این ماشین که پرفروش‌ترین کراس‌اوور اروپا محسوب می‌شود، در نسل سوم خود با پیشرانه‌های هیبریدی و جهت طراحی جدیدی برای نیسان قصد دارد موفقیت پیشینیان خود را ادامه دهد. جدیدترین کراس‌اوور نیسان در بیرون با جلوپنجرهٔ V شکل بزرگ‌تر و چراغ‌های جلوی باریک‌تر LED ماتریکس با دی‌لایت‌های بومرنگی، ظاهری عضلانی‌تر و تیزتر پیدا کرده است.

استایل ورزشکاری قشقایی با خط شانه‌ای قوی که در طول خودرو کشیده شده تقویت شده و برای اولین بار در تاریخ این مدل، نیسان رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی را به‌صورت سفارشی برای آن ارائه کرده است. نسل جدید این کراس‌اوور ژاپنی کمی بزرگ‌تر از قبل شده به‌گونه‌ای در طول ۳۵ میلی‌متر، در عرض ۳۲ میلی‌متر و در ارتفاع ۲۵ میلی‌متر رشد داشته و فاصلهٔ محوری آن‌هم ۲۰ میلی‌متر بیشتر شده است. خریداران می‌توانند از بین ۱۱ رنگ بیرونی مختلف و پنج ترکیب دورنگ یکی را برای قشقایی جدید انتخاب کنند.

یکی از بزرگ‌ترین ارتقاءهای قشقایی را می‌توان در داخل آن دید زیرا این خودرو قصد دارد برای احساس پریمیوم، طراحی متمایز و قابلیت استفاده، استاندارد جدیدی را برای این سگمنت ایجاد کند. به همین دلیل، در داخل خودرو از متریال باکیفیتی استفاده شده و تکنولوژی‌های آن‌هم بروز شده‌اند. صفحه آمپر قشقایی هم‌اکنون به نمونه‌ای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی تبدیل شده که طرح آن قابل تنظیم است و اطلاعاتی مثل ناوبری را به نمایش درمی‌آورد. این صفحه آمپر از طریق یک سوئیچ لمسی روی غربیلک فرمان کنترل می‌شود.

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قشقایی هم از طریق یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی وضوح‌بالا ارائه می‌شود که اپل کارپلی و اندروید اتوی بی‌سیم را ارائه می‌کند. علاوه بر این، یک نمایشگر سربالای ۱۰.۸ اینچی هم وجود دارد که بزرگ‌ترین نمونهٔ در این کلاس محسوب می‌شود. در کابین قشقایی پورت‌های USB در جلو و عقب برای شارژ گوشی‌ها تعبیه شده و وای فای داخلی با قابلیت اتصال حداکثر هفت دستگاه هم وجود دارد. به لطف بهبود طراحی سیستم تعلیق عقب، ارتفاع کف صندوق بار ۲۰ میلی‌متر کاهش پیدا کرده و حالا فضای بار ۵۰ لیتر بیشتر شده است. همچنین درهای عقب حالا تا ۹۰ درجه باز می‌شوند که دسترسی راحت‌تر به نوزادان داخل صندلی کودک را فراهم می‌کند.

قشقایی جدید اولین محصول نیسان در اروپا محسوب می‌شود که از پلت‌فرم CMF-C اتحاد رنو-نیسان استفاده می‌کند. این خودرو صرفاً با پیشرانه‌های هیبریدی در این بازار عرضه خواهد شد که شامل یک موتور بنزینی هیبریدی خفیف و یک نسخهٔ هیبریدی کامل با قوای محرکهٔ نوآورانهٔ e-Power نیسان می‌شود. پیشرانهٔ بنزینی هیبریدی خفیف از نوع ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت ۱۳۸ اسب بخار و ۱۵۶ اسب بخار با گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا CVT ارائه می‌شود. برای این موتور سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود اما فقط برای نسخهٔ ۱۵۶ اسب بخاری و گیربکس CVT قابل سفارش خواهد بود.

نسخهٔ هیبریدی e-Power قشقایی اما با سایر مدل‌های هیبریدی موجود در بازار متفاوت است زیرا از پیشرانهٔ بنزینی فقط به‌عنوان ژنراتور تولید برق استفاده می‌کند و موتور به چرخ‌ها متصل نیست. قوای محرکهٔ این نسخه از یک پیشرانهٔ ۱.۵ بنزینی لیتری ضریب تراکم متغیر با ۱۵۴ اسب بخار قدرت، یک موتور الکتریکی ۱۸۷ اسب بخاری، یک ژنراتور برق و یک اینورتر تشکیل شده و خروجی نهایی آن همان ۱۸۷ اسب بخار است.

با این قوای محرکه، رانندگی قشقایی شبیه به خودروهای الکتریکی خواهد بود زیرا چرخ‌ها صرفاً از موتور الکتریکی نیرو می‌گیرند. در صورت لزوم نیز سیستم e-Power پیشرانهٔ بنزینی را روشن می‌کند و برای افزایش راندمان سوخت و تولید آلایندگی کمتر، همیشه آن‌را در محدودهٔ دور مطلوب نگه می‌دارد. این قوای محرکه، درحالی‌که دور موتور را پایین نگه می‌دارد، رانندگی تمام الکتریکی با پاسخ فوری، احساس گشتاور بالا و شتاب بهتر از رقبای هیبریدی سنتی را ارائه می‌کند. در این نسخه همچنین قابلیت e-Pedal نیسان هم وجود دارد که مثل هاچ‌بک الکتریکی لیف، امکان راندن قشقایی را با فقط یک پدال فراهم می‌کند.

نسل جدید قشقایی همچنین از جدیدترین نسخه از سیستم کمک‌رانندهٔ ProPilot نیسان هم برخوردار است. این سیستم که فقط در نسخه‌های CVT ارائه می‌شود، می‌تواند خودرو را به سرعت پیمایش رسانده و در ترافیک‌های سنگین سرعت را به صفر برساند. سپس اگر خودروهای جلویی حرکت کنند، سیستم می‌تواند به‌طور خودکار دوباره خودرو را به حرکت درآورد. این سیستم همچنین می‌تواند با رادارهای نقاط کور قشقایی ارتباط برقرار کند و از این طریق به راننده در تصحیح حرکت فرمان کمک کند، علائم مسیر را بخواند و از اطلاعات سیستم ناوبری برای تنظیم سرعت خودرو استفاده کند.

نسل جدید نیسان قشقایی امسال در اروپا عرضه می‌شود و در آینده‌ای نزدیک با نام روگ اسپرت به بازار ایالات‌متحده هم خواهد رسید.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۹۹ ، ۱۶:۴۱
pooya pj