CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

معرفی رسمی ب‌ام‌و i4 تولیدی، نسخه‌ای تمام الکتریکی از سری 4 | مجله پدال

حدود یک سال پس از معرفی کانسپت i4، حالا ب‌ام‌و رسماً نسخهٔ تولیدی این سدان تمام الکتریکی را معرفی کرده است. البته کانسپت مذکور بیشتر یک پروتوتایپ نزدیک به تولید بود و به همین دلیل ب‌ام‌و وعده داده بود که نسخهٔ تولیدی ۸۵ درصد به نسخهٔ کانسپت وفادار خواهد ماند. حال می‌بینیم که باواریایی‌ها به این وعده عمل کرده‌اند زیرا i4 تولیدی تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود شباهت دارد. این خودرو اما اساساً نسخه‌ای الکتریکی از همان کوپهٔ سری ۴ است که دو در به عقب آن اضافه شده و می‌توان آن‌را پیش‌نمایشی از سری ۴ گرن کوپهٔ جدید دانست.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، i4 از همان جلوپنجرهٔ بزرگ و بحث‌برانگیز سری ۴ استفاده می‌کند که البته در اینجا مسدود بوده و به‌عنوان پوششی برای سنسورهای مختلف خودرو عمل می‌کند. در پروفیل جانبی خودرو اما اضافه شدن درهای عقب تنها تغییری نیست که به سری ۴ صورت گرفته زیرا i4 برای بهبود جریان هوا به دستگیره‌های در مخفی یا اصطلاحاً بیرون‌آی هم مجهز شده است. البته این دستگیره‌ها صرفاً اختصاص به i4 نداشته و در سری ۴ گرن کوپهٔ آینده هم مورداستفاده قرار خواهند گرفت. سپرهای بازطراحی شده، تریم‌های آبی‌رنگ و حذف اگزوزها در عقب نیز دیگر ویژگی‌های هستند که i4 را از سری ۴ متمایز می‌کنند.

ب‌ام‌و فعلاً مشخصات فنی کامل i4 را اعلام نکرده و صرفاً گفته است که این خودرو با قدرت‌های مختلف موتور و اندازه‌های مختلف باطری که بُردی تا ۵۹۰ کیلومتر را طبق معیارهای WLTP (طبق معیارهای EPA تا ۴۸۰ کیلومتر) را فراهم می‌کنند، از اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد. قوی‌ترین نسخهٔ i4 که احتمالاً حرف M را در نام خود خواهد داشت، ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف حدود ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. غیر از این موارد، ب‌ام‌و فعلاً هیچ مشخصات دیگر و همین‌طور هیچ تصویری از داخل i4 منتشر نکرده است.

بااین‌وجود، ازآنجایی‌که i4 شباهت زیادی به سری ۴ دارد، انتظار می‌رود طراحی داخلی آن‌هم با همتای درون‌سوزش یکسان باشد. در هفته‌های آینده نیز جزئیات و مشخصات بیشتری از این سدان الکتریکی آلمانی منتشر خواهد شد.

 

[دانلود ویدئو]

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۲۸
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی