CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QePLMB/s1/mercedes-benz-vision-one-eleven-concept-exterior.jpg

Brett T. Evans

این خودروی برقی آینده نگر ادای احترام به نمونه آزمایشی C111 1970 است.

همه یک بازسازی خوب دهه 1970 را دوست دارند، اما گاهی اوقات، بازنویسی چیزی از دهه دیسکو در عصر مدرن ممکن است احساس نابجایی داشته باشد. اما زمانی که مورد بحث، نمونه آزمایشی افسانه‌ای مرسدس بنز C111 باشد، به سختی می‌توان مسائل را بیش از حد به هم ریخت. هر چیزی که درهای گولینگ، استایل آیرودینامیک و ستاره ای روی کاپوت داشته باشد، ناک اوت خواهد بود. چنین شانسی برای مرسدس بنز Vision One-Eleven مفهومی تازه معرفی شده است.

Vision One-Eleven که در مرکز طراحی بین‌المللی این شرکت در کارلزباد، کالیفرنیا طراحی و ساخته شد، ادای احترام آشکاری به آزمایش دهه 1970 است. اما در حالی که نسخه اصلی و 15 واحدی مرسدس بنز C111s دارای موتورهای چهار روتور دوار، پنج سیلندر دیزلی و توربوشارژ V8 بود، آخرین مفهوم یک تمرین استایل و چیز دیگری است. این تنها مشکل برای Vision One-Eleven است که در غیر این صورت جسورانه و منسجم طراحی شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QePLMB/s1/mercedes-benz-vision-one-eleven-concept-exterior.jpg

ریشه‌های این خودروی نمایشی به‌خوبی در درب‌های gullwing مشهود است، که به مدل افسانه‌ای 1954 300SL نیز گوشزد می‌کند، اما تعدادی جزئیات دیگر وجود دارد که Vision One-Eleven را به پیشینیانش گره می‌زند. قسمت جلویی بیضی شکل با سه دریچه هش مارک در گوشه‌ها پیوند آشکاری با C111 است، همانطور که چراغ‌های دایره‌ای عقب دوگانه در گرافیک پیکسلی عقب نیز وجود دارد. دریچه های دوقلو کاپوت که به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده اند نیز نمونه اولیه دهه 1970 را به یاد می آورند، اگرچه اکنون مستقیماً به سقفی به سبک سایبان منتهی می شوند.

به این دلیل که برخلاف C111، Vision One-Eleven از زبان طراحی مرسدس-EQ «یک کمان» با ظاهری منحنی و رو به جلو در کابین استفاده می‌کند. بدنه به‌سبک بدنه به نظر می‌رسد که بر روی کیت هوا قرار گرفته است، که شامل شکاف‌کننده‌های جلو و جانبی و یک دیفیوزر تهاجمی عقب است که طرح رنگ‌های نارنجی و مشکی اصلی C111 را به شیوه‌ای کاربردی‌تر نشان می‌دهد. و با تنها 46 اینچ، کانسپت Vision تنها حدود 2 اینچ بلندتر از نسل قبلی خود است - به لطف یک تکه فناوری منظم، برای یک وسیله نقلیه الکتریکی به طور غیرمعمول پایین تر است.

https://robbreport.com/wp-content/uploads/2023/06/17-1.jpg

موتورهای الکتریکی شار محوری طراحی شده توسط شرکت تابعه YASA، موقعیت پایین را امکان پذیر می کند. برخلاف موتورهای کششی شار شعاعی موجود در سایر خودروهای الکتریکی مرسدس بنز، واحدهای شار محوری 66 درصد تراکم قدرت بیشتری دارند که به مهندسان انعطاف بیشتری در مورد قرار دادن آنها می دهد. در Vision One-Eleven، قوس‌های چرخ‌های متمایز برآمده نشان می‌دهند که موتورهای شار محوری در نزدیکی چرخ‌ها قرار گرفته‌اند و احتمالاً چهار موتور مجزا در مجموع 1000 کیلووات (یا 1300 اسب‌بخار، در صورت تمایل) به آن می‌دهند. البته، همه اینها تئوری است، زیرا Vision One-Eleven یک تمرین استایل است، نه یک بستر آزمایشی پیشرانه.

https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/1VrgCPIw4ocIGeeOxVZ83Q--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MDtoPTQyNw--/https://media.zenfs.com/en/car_and_driver_581/06252e4ef0b7db1b7cb13fc2eec3f389

وضعیت پایینی که موتورهای الکتریکی نازک ایجاد می‌کنند، سود زیادی در کابین دارد، جایی که رنگ‌های نقره‌ای، نارنجی و سفید Vision One-Eleven یک Dreamsicle خالص دهه 1970 است. صندلی‌های سطلی پایین، مانند خودروهای مسابقه‌ای فرمول 1، پاهای سرنشینان را بالاتر از پشتشان قرار می‌دهند، اما به لطف شیشه‌های سایبان تمام قد، ​​داشبورد باریکی که در نزدیکی پایه شیشه جلو باز می‌شود، حسی مطبوع به کابین القا می‌کند. شیشه جانبی با صفحه شش گوش. از لحاظ تئوری، Vision One-Eleven دارای یک فضای داخلی با واقعیت افزوده است، با دکمه‌های مجازی برای سرگرمی و ناوبری که در بالای سطوح خالی شناور هستند.

مرسدس بنز اعلام نکرده است که آیا جدیدترین کانسپتش پیشگویی از چیزهایی است که از سوی این برند می آید یا نه، اما به نظر نمی رسد که این خودروساز به این زودی ها یک ابرخودروی کاملاً برقی و کم ارتفاع تولید کند. با این حال، عناصر Vision One-Eleven در خودروهای آینده مرسدس با موتورهای الکتریکی شار محوری YASA که به دلیل وزن نسبتا سبک و خروجی بالا برای محصولات AMG در نظر گرفته شده است، ظاهر خواهند شد. بنابراین، در حالی که Vision One-Eleven احتمالاً در تمام طول عمر خود در یک غرفه نمایشی محدود خواهد بود، هنوز هم دیدن مرسدس بنز که گذشته خود را در چنین طراحی آینده‌نگر در آغوش می‌گیرد، لذت بخش است.

https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2023/06/Mercedes-concept-Vision-One-Eleven-Rear.jpg?quality=82&strip=all&w=1024

منبع: Motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۲۴
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/eobN0E/s1/2024-lexus-gx-550-overtrail.jpg

Chris Bruce

لکسوس GX 2024 با V6 389 اسب بخاری، تریم جدید آفرود متمرکز اورتریل معرفی شد

لکسوس GX 2024 این شاسی‌بلند را به نسل سوم خود می‌آورد تا جایگزین نسخه‌های فعلی شود که قدمت آن به اولین سال 2010 بازمی‌گردد. مدل جدید ظاهری بسیار تراش خورده و خشن‌تر از مدل قبلی دارد. فناوری مدرن تری نیز وجود دارد. SUV جدید در اوایل سال 2024 به فروش می رسد و در حال حاضر قیمتی در دسترس نیست.

GX 2024 بر روی پلت فرم بدنه روی قاب GA-F که در زیر LX 600 نیز قرار دارد، سوار می شود. این سیستم تعلیق جلوی دو جناغی و تنظیمات چند پیوندی در عقب دارد. مدل جدید از فرمان برقی الکترونیکی استفاده می‌کند که لکسوس ادعا می‌کند که حس فرمان را در جاده و خارج از جاده افزایش می‌دهد. یک سیستم تعلیق متغیر تطبیقی ​​با دمپرهای فعال یک گزینه است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/nA9M3G/s1/2024-lexus-gx-550-overtrail.jpg

در زمان عرضه، تنها پیشرانه موجود GX 550 است که با موتور 3.4 لیتری V6 توئین توربو با 349 اسب بخار قدرت و 479 پوند فوت گشتاور عرضه می شود. به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک متصل می شود. این راه اندازی امکان یدک کشی تا 8000 پوند را فراهم می کند.

جدول زیر نحوه مقایسه پیشرانه جدید با مدل نسل قبلی را نشان می دهد.

  2024 Lexus GX 550 2022 Lexus GX 460
Engine Twin-Turbo 3.4-liter V6 Naturally Aspirated 4.6-Liter V8
Horsepower 349 HP 301 HP
Torque 479 LB-FT 329 LB-FT
Towing Capacity 8,000 Pounds For Premium And Overtrail Grades, 6,990 Pounds For Luxury, And 6,780 Pounds For Luxury+ 6,500 Pounds
Combined Fuel Economy 17 MPG 17 MPG
Transmission  10-Speed Automatic 6-Speed Automatic

پیشرانه استاندارد GX شامل چهار چرخ متحرک تمام وقت و یک دیفرانسیل مرکزی با لغزش محدود Torsen قابل قفل است. جعبه انتقال الکترونیکی کنترل شده بین 4WD-High و 4WD-Low سریعتر از مدل قبلی جابجا می شود. نمرات Overtrail همچنین دارای دیفرانسیل عقب قفل کننده هستند.

یک پیشرانه هیبریدی برای GX بعداً در دسترس خواهد بود. تویوتا مایل به ارائه تاریخ دقیق تری برای ورود نبود. یکی از سخنگویان به Motor1.com گفت: ما در حال حاضر چارچوب زمانی خاصی برای پیشرانه هیبریدی نداریم.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/YAlQXl/s1/2024-lexus-gx-550-premium.jpg

GX جدید هیچ شباهتی به نسل قبلی ندارد. دارای بدنه ای زاویه دار با چروک های سخت زیاد است. جلوپنجره دوکی ارجمند لکسوس همچنان بخشی از طراحی است، اما طراحان با استفاده از این عنصر در قسمت جلویی آن را کاهش می دهند. نمای پروفیل بهترین نمای شیشه جلوی عمودی تر را ارائه می دهد. قسمت عقب دارای هاچ بک برقی با شیشه است که به طور جداگانه باز می شود و سنسور ضربه برای باز شدن خودکار.

GX 2024 در شش سطح تریم پرمیوم، پرمیوم+، لوکس، لوکس+، اورتریل و اورتریل+ عرضه خواهد شد. دو مورد اخیر هیچ گونه متمرکز بر خارج از جاده نیستند.

جدول زیر ابعاد GX 2024 را نشان می دهد و مدل 2022 را برای مقایسه شامل می شود:

2024 GX 550 Premium, Premium+ 2024 GX 550 Overtrail, Overtraill+ 2024 GX 550 Luxury  2024 GX 550 Luxury+ 2022 Lexus GX 460
Overall Length 197.04 Inches 197.04 Inches 197.04 Inches 197.04 Inches 192.1 Inches
Wheelbase 112.2 Inches 112.2 Inches 112.2 Inches 112.2 Inches 109.8 Inches
Overall Width (With Mirrors) 83.22 Inches 83.22 Inches 83.22 Inches 83.22 Inches 74.2 Inches
Overall Height 75.59 Inches 76.18 Inches 75.39 Inches 75.39 Inches 74.2 Inches (73.8 Inches For Luxury Model)
Tread Width (Front/Rear) 65.62 Inches / 65.66 Inches 66.41 Inches / 66.45 Inches 65.62 Inches / 65.66 Inches 65.62 Inches / 65.66 Inches 62.4 Inches / 62.4 Inches
Approach/Breakover/Departure Angles (In Degrees) 26/23/23 26/24/22 26/23/21 26/23/21 21/23/21
Standard Wheel Size 20 Inches 18 Inches 22 Inches 22 Inches 18 Inches
Standard Tire Size 265/55R20 265/70R18 265/50R22 265/50R22 265/60R18

خریداران می توانند GX را در 11 رنگ خارجی دریافت کنند: مروارید سفید برجسته، مروارید خاکستری سحابی، نقره ای اتمی، ناشناس، خاویار، نوری سبز مروارید و میکای شبانه. تریم‌های درجه‌بندی Overtrail و Overtrail+ در ترکیب‌های دو رنگ با سقف مشکی و بدنه در رنگ‌های نقره‌ای اتمی، ناشناس، نوری سبز پرل یا زمین خواهند بود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXQWN4/s1/2024-lexus-gx.jpg

تریم های Overtrail با لهجه های مشکی روی گلگیرها و صفحه اسکید آلومینیومی عرضه می شوند. این مدل ها بر روی چرخ های 18 اینچی با لاستیک های 33 اینچی سوار می شوند. این سطوح تریم با کنترل خزیدن، کنترل کمکی در سراشیبی و مانیتور سه بعدی چند زمینی در دسترس هستند. یک سیستم تعلیق دینامیک الکترونیکی جنبشی، اتصال چرخ اضافی را برای عملکرد بهتر در خارج از جاده فراهم می کند. Overtrail+ دارای صندلی‌های ویژه با عملکرد ماساژ و بالشتک افزایش قدرت است.

یکی از سخنگویان لکسوس به Motor1.com تأیید کرد که مدل‌های Overtrail همزمان با سایر تیپ‌ها وارد بازار خواهند شد.

در حالی که طراحی بیرونی از هر GX قبلی خشن تر است، طراحان لوکس بودن در کابین را در اولویت قرار می دهند. اکنون یک خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی وجود دارد، در حالی که مدل موجود دارای سنج های آنالوگ با صفحه نمایش کوچک در وسط است. صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی به 14.0 اینچ افزایش می یابد، در حالی که در حال حاضر 10.3 اینچ است. این نرم افزار از Apple CarPlay و Android Auto بی سیم پشتیبانی می کند. صفحه هایی برای کنترل دما و حجم صدا وجود دارد. دکمه هایی برای کارکردن جعبه انتقال و دیفرانسیل ها در پشت تعویض دنده در کنسول وسط قرار دارند. یک نمایشگر هدآپ یک گزینه است.

GX 2024 در دو پیکربندی صندلی عرضه می شود. یک طرح شش نفره دارای صندلی های کاپیتان برای ردیف دوم است. یک طرح هفت نفره یک نیمکت در آنجا قرار می دهد. صندلی های جلوی استاندارد دارای گرمایش و تهویه هستند. ردیف دوم دارای گرمایش به عنوان یک گزینه است.

در داخل، تودوزی از چرم نیمه آنیلین و NuLuxe در رنگ‌های مشکی، خاکستری داپل و قهوهای زینی ترکیب شده است. مدل های Overtrail ترکیبی از سیاه و زیتونی یا Chateau و Olive را دارند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/wl4wNV/s1/2024-lexus-gx-550-overtrail.jpg

ما در حال حاضر هیچ جزئیات قیمتی در مورد لکسوس GX 2024 نداریم. قیمت مدل فعلی از 59775 دلار شروع می شود. زمانی که لکسوس LX 600 را در سال 2022 معرفی کرد، قیمت آن در واقع کمی کمتر از مدل 2021 بود.

با توجه به این عوامل، ما انتظار تغییر قابل توجهی در قیمت GX جدید نسبت به قیمت فعلی نداریم.

سال گذشته، لکسوس 29945 نمونه از GX را تحویل داد. این 7.9 درصد از 32509 دستگاه در سال 2021 کاهش داشت.

منبع:Motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۲ ، ۱۴:۰۰
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXQgEZ/s3/2024-cadillac-ct6-china.jpg

Adrian Padeanu

فقط با موتور 2.0 لیتری ارائه می شود.

کادیلاک تولید CT6 را برای بازار ایالات متحده در اوایل سال 2020 پایان داد، اما luxobarge همچنان در چین به فروش می رسد. سدان‌های بزرگ مجهز به موتورهای احتراقی همچنان در دومین کشور پرجمعیت جهان مطرح هستند، به طوری که دنباله‌ای برای آن‌ها وجود دارد. با CT6 2024، اکنون با ظاهری تازه از داخل و خارج آشنا شوید. بدون پرداختن به جزئیات، کادیلاک می گوید که بر روی یک پلت فرم بهبود یافته دیفرانسیل عقب با توزیع وزن ایده آل 50:50 سوار می شود.

نمای بیرونی از کانسپت خیره کننده Escala از Pebble Beach Concours d'Elegance 2016 گرفته شده است. در حالی که نمی تواند با حضور و پیتزا این ویترین برابری کند، اما یک ماشین خوش تیپ در دریایی از کراس اوورها و SUV ها است، مانند کادیلاک GT4 جدید که برای چین نیز رزرو شده است. نسبت ها به طور قابل توجهی تغییر نکرده اند زیرا مدل نسل دوم 5223 میلی متر (205.6 اینچ) طول، 1890 میلی متر (74.4 اینچ) عرض و 1473 میلی متر (58 اینچ) ارتفاع دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/MkJxp8/s1/2024-cadillac-ct6-china.jpg

این سدان پریمیوم فول سایز دارای فاصله بین دو محور 3109 میلی متری (122.4 اینچ) است که کاملاً با مدل قبلی خود مطابقت دارد. این به ما می‌گوید CT6 2024 یک محصول کاملاً جدید نیست، بلکه یک مدل تکامل یافته نسل اول با استفاده از پلتفرم به روز شده امگا است. نیرو از موتور 2.0 لیتری بنزینی توربوشارژ متصل به گیربکس 10 سرعته اتوماتیک تامین می شود.

از آنجایی که کادیلاک CT6 2024 در صدر زنجیره غذایی چین قرار دارد، سرشار از فناوری است. به غیر از صفحه نمایش 33 اینچی که قبلاً آشنا بود، از سوپر کروز، کنترل سواری مغناطیسی (4.0) و یک آینه دید عقب دیجیتال نیز بهره می برد. از طرف دیگر، فقط می‌توان آن را با یک موتور چهار سیلندر کوچک داشت، که با بلک‌وینگ قدرتمند CT6-V مخصوص ایالات متحده که در آن V8 توربوی دوقلو 550 اسب بخار قدرت داشت، فاصله زیادی دارد. این موتور 2.0 لیتری کمتر از نصف دارد و تنها 233 اسب بخار قدرت دارد.

کادیلاک برای مدل پایه CT6 359700 یوان (50800 دلار) و برای تریم پرچمدار 469700 یوان (66300 دلار) شارژ می کند. برای پول خود، می‌توانید سدان بزرگ را با رنگ داخلی قرمز رنسانس به عنوان جایگزینی برای جت بلک و ویسپر بژ تهیه کنید. کابین شیک دارای نورپردازی محیطی 26 رنگ، بلندگوهای AKG، لهجه‌های متالیک با بافت و گرم، همراه با منافذ باز چوب خاکستر تیره است.

CT6 جدید به همراه GT4 فوق الذکر و XT4 اصلاح شده اواخر امسال در چین به فروش می رسد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/G3BoMx/s1/2024-cadillac-ct6-china.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Oo3bpy/s1/2024-cadillac-ct6-china.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Vznxpz/s1/2024-cadillac-ct6-china.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QePg09/s1/2024-cadillac-ct6-china.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NGOokl/s1/2024-cadillac-ct6-china.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Znm63o/s1/2024-cadillac-ct6-china.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/vxK61R/s1/2024-cadillac-ct6-china.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/7ZmBJ1/s1/2024-cadillac-ct6-china.jpg

منبع: Motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۲۵
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QePbv3/s1/bmw-i5-m60-xdrive-2023.jpg

Adrian Padeanu

مملو از فناوری، اگر به آینه های جانبی نگاه کنید، 5er جدید به طور خودکار تغییر مسیر می دهد.

آیا آنها موفق شده اند؟ شما قاضی آن خواهید بود در این میان، شایان ذکر است که Dukec به ما گفت که تیم طراحی به عنوان "واکنشی به افرادی که ما را به خاطر [ظاهر] XM یا سری 7 سرزنش می‌کنند، این کار را انجام نداده‌اند." او ادامه داد که افرادی که این خودروهای بزرگتر را می خرند، "مشتریان برجسته و موقعیت محور" هستند که می خواهند دارایی ارزشمند خود را به رخ بکشند در حالی که خریداران سری 5 معمولی خواهان چیزی محافظه کارانه تر هستند. در نتیجه، هیچ جلوپنجره غول‌پیکری وجود ندارد که در کنار آن چراغ‌های جلو تقسیم شده باشد. دوک طراحی این خودرو را «تقریباً ایتالیایی‌تر از BMW‌های قبلی» توصیف می‌کند.

لزوماً نمی توان از روی این تصاویر رسمی تشخیص داد، اما سری 5 جدید به طور قابل توجهی از نظر اندازه رشد کرده است. 3.4 اینچ به 199.2 اینچ (5060 میلی متر) کشیده شده است در حالی که عرض آن با 1.3 اینچ افزایش یافته و به 74.8 اینچ (1900 میلی متر) رسیده است. با مهندسی بی‌ام‌و خودرو برای قرار دادن بسته باتری برای i5، آن را باید 1.4 اینچ به 59.6 اینچ (1515 میلی‌متر) رساند. اکنون که فاصله بین دو محور با افزایش 0.8 اینچی به 117.9 اینچ (2995 میلی‌متر) رسیده است، فضای پای صندلی‌های عقب بهتر است. ضریب درگ 0.23 است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NGOMgj/s1/bmw-i5-m60-xdrive-2023.jpg

در حالی که نمای بیرونی کاملاً از مدل قدیمی جدا نمی شود، فضای داخلی کاملاً بازطراحی شده است. ب‌ام‌و تنظیمات صفحه‌نمایش دوگانه خود را اجرا کرده است، اما با تغییراتی در سری 5 جدید، از iDrive 8.5 مشترک با i7 M70 استفاده می‌کند. این وعده می دهد که یک رابط کاربری بصری تر با قابلیت QuickSelect ارائه دهد که شامل میانبرهای گروه بندی شده در صفحه اصلی بدون نیاز به پیمایش در میان منوهای فرعی است. اندازه صفحه نمایش در مقایسه با مدل های دیگر بدون تغییر است، زیرا شما همچنان یک نمایشگر 12.3 اینچی راننده و یک صفحه نمایش لمسی 14.9 اینچی دارید.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/eobzK6/s1/bmw-i5-m60-xdrive-2023.jpg

ظرفیت بار 18.4 فوت مکعب (520 لیتر) برای نسخه های ICE و PHEV و 17.3 فوت مکعب (490 لیتر) برای EV است. اگر تا شدن نیمکت عقب 40:20:40 هنوز حجم لازم را برای شما فراهم نمی کند، سری 5 تورینگ کاربردی تر بهار سال آینده با انواع پیشرانه ها در اروپا به فروش می رسد.

در مورد آنچه در زیر کاپوت وجود دارد صحبت کنیم، خط تولید سری 5 در ایالات متحده با مدل پایه 530i آغاز خواهد شد. این خودرو دارای یک موتور 2.0 لیتری بنزینی توربو شارژ است که 255 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت یا 7 اسب بخار و 38 پوند فوت بیشتر از قبل تولید می کند. آسیاب چهار دیگ قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد و به 530i کمک می‌کند در 5.9 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. با هزینه اضافی، 530i xDrive زمان سرعت را یک دهم ثانیه کاهش می دهد.

بعدی 540i است که فقط با سیستم چهارچرخ محرک در دسترس است. موتور 3.0 لیتری شش خطی آن برای تولید 375 اسب بخار و 384 پوند فوت یا 40 اسب بخار و 52 پوند فوت اضافی ماساژ داده شده است. برای مدت کوتاهی، به لطف فناوری هیبریدی ملایم، 398 پوند فوت را ارائه می دهد تا شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را به تنها 4.5 ثانیه کاهش دهد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/zx9BV0/s1/bmw-i5-m60-xdrive-2023.jpg

اگر برای تغییر به خودروهای برقی آماده هستید، i5 در طعم‌های eDrive40 و M60 عرضه می‌شود. موتور اولی دارای یک موتور تکی است که در عقب نصب شده است که برای 335 اسب بخار و 295 پوند فوت (317 پوند فوت با افزایش بیش از حد) مناسب است تا قبل از رسیدن به سرعت 120 مایل در ساعت به سرعت 60 مایل در ساعت در 5.7 ثانیه برسد. دومی از یک موتور دوگانه با قدرت 590 اسب بخار و 549 پوند فوت (605 پوند فوت با افزایش بیش از حد) استفاده می کند.

این مدل الکتریکی M Performance از حالت سکون در کمتر از 3.7 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد و تا زمانی که یک محدود کننده الکترونیکی با سرعت 143 مایل در ساعت وارد شود به شتاب خود ادامه می دهد. هر دو مدل 5er بدون آلایندگی یک بسته باتری با ظرفیت قابل استفاده 84.3 کیلووات ساعت مشترک دارند. بی ام و تخمین می زند که مدل RWD با یک بار شارژ 295 مایل را طی می کند در حالی که مدل AWD قوی تر باید 256 مایل را طی کند. جزئیات کامل در مورد دو مدل برقی سری 5 را می توان در وب سایت خواهر ما InsideEVs یافت.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/bgmGBM/s1/bmw-i5-m60-xdrive-2023.jpg

G60 نشان دهنده اولین مدل تولیدی BMW است که از تغییر خطوط با فعال سازی چشم پشتیبانی می کند. شما فقط به یکی از آینه های جانبی نگاه کنید و بگذارید ماشین تمام کارها را برای شما انجام دهد. خوب، به همین سادگی نیست، زیرا سری 5 باید به دستیار رانندگی حرفه ای اختیاری مجهز شود، که شامل دستیار بزرگراه است که تا سرعت 85 مایل در ساعت کار می کند. فعال‌سازی چشمی تنها زمانی کار می‌کند که تغییر خط توسط خودرو پیشنهاد شود و راننده با نگاه کردن به آینه عقب مربوطه حرکت را تأیید کند. این به مالکان BMW یک دلیل دیگر برای استفاده نکردن از چراغ راهنما می دهد.

این نسل هشتم 5er همچنین اولین بی‌ام‌و است که با فضای داخلی کاملا گیاهی عرضه می‌شود. وقتی صحبت از کابین شد، مونروف استاندارد کشویی می‌تواند به صورت اختیاری با یک سقف پانوراما جایگزین شود که منطقه دید را نزدیک به 90 درصد افزایش می‌دهد و تقریباً تمام سطح سقف را در بر می‌گیرد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/lE7l2J/s1/bmw-i5-m60-xdrive-2023.jpg

سری 5 در ماه اکتبر به بازار جهانی عرضه خواهد شد. در ایالات متحده، 530i از 57900 دلار شروع می شود، پس از آن 530i xDrive با قیمت 60200 دلار و 540i xDrive با قیمت 64900 دلار قرار دارند. i5 eDrive40 با قیمت 66800 دلار به فروش می رسد در حالی که i5 M60 را می توان با قیمت 84100 دلار خریداری کرد. همه قیمت‌ها شامل هزینه‌های 995 دلاری و مقصد نمی‌شوند. شایان ذکر است که 540i xDrive کمی دیرتر وارد بازار خواهد شد زیرا تولید آن تا نوامبر آغاز نخواهد شد. BMW USA اشاره می کند که نسخه پلاگین هیبریدی در سال 2024 معرفی خواهد شد.

در خارج از ایالات متحده، BMW سری 5 2024 را نیز به عنوان مدل های 520i، 520d و 520d xDrive از ابتدای عرضه به فروش خواهد رساند. 530e و 550e xDrive پلاگین هیبریدی بهار آینده در اروپا به آنها ملحق خواهند شد. علاوه بر این، همچنین برنامه‌هایی برای عرضه یک دیزل شش سیلندر در قاره قدیم در سال 2024 وجود دارد، زمانی که یکی دیگر از i5 مجهز به xDrive معرفی شود که احتمالاً در زیر M60 قرار دارد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Rq9MYr/s1/bmw-i5-m60-xdrive-2023.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/40m4KA/s1/bmw-i5-m60-xdrive-2023.jpg

منبع: Motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۰۲ ، ۲۲:۲۳
pooya pj