CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QePLMB/s1/mercedes-benz-vision-one-eleven-concept-exterior.jpg

Brett T. Evans

این خودروی برقی آینده نگر ادای احترام به نمونه آزمایشی C111 1970 است.

همه یک بازسازی خوب دهه 1970 را دوست دارند، اما گاهی اوقات، بازنویسی چیزی از دهه دیسکو در عصر مدرن ممکن است احساس نابجایی داشته باشد. اما زمانی که مورد بحث، نمونه آزمایشی افسانه‌ای مرسدس بنز C111 باشد، به سختی می‌توان مسائل را بیش از حد به هم ریخت. هر چیزی که درهای گولینگ، استایل آیرودینامیک و ستاره ای روی کاپوت داشته باشد، ناک اوت خواهد بود. چنین شانسی برای مرسدس بنز Vision One-Eleven مفهومی تازه معرفی شده است.

Vision One-Eleven که در مرکز طراحی بین‌المللی این شرکت در کارلزباد، کالیفرنیا طراحی و ساخته شد، ادای احترام آشکاری به آزمایش دهه 1970 است. اما در حالی که نسخه اصلی و 15 واحدی مرسدس بنز C111s دارای موتورهای چهار روتور دوار، پنج سیلندر دیزلی و توربوشارژ V8 بود، آخرین مفهوم یک تمرین استایل و چیز دیگری است. این تنها مشکل برای Vision One-Eleven است که در غیر این صورت جسورانه و منسجم طراحی شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/QePLMB/s1/mercedes-benz-vision-one-eleven-concept-exterior.jpg

ریشه‌های این خودروی نمایشی به‌خوبی در درب‌های gullwing مشهود است، که به مدل افسانه‌ای 1954 300SL نیز گوشزد می‌کند، اما تعدادی جزئیات دیگر وجود دارد که Vision One-Eleven را به پیشینیانش گره می‌زند. قسمت جلویی بیضی شکل با سه دریچه هش مارک در گوشه‌ها پیوند آشکاری با C111 است، همانطور که چراغ‌های دایره‌ای عقب دوگانه در گرافیک پیکسلی عقب نیز وجود دارد. دریچه های دوقلو کاپوت که به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده اند نیز نمونه اولیه دهه 1970 را به یاد می آورند، اگرچه اکنون مستقیماً به سقفی به سبک سایبان منتهی می شوند.

به این دلیل که برخلاف C111، Vision One-Eleven از زبان طراحی مرسدس-EQ «یک کمان» با ظاهری منحنی و رو به جلو در کابین استفاده می‌کند. بدنه به‌سبک بدنه به نظر می‌رسد که بر روی کیت هوا قرار گرفته است، که شامل شکاف‌کننده‌های جلو و جانبی و یک دیفیوزر تهاجمی عقب است که طرح رنگ‌های نارنجی و مشکی اصلی C111 را به شیوه‌ای کاربردی‌تر نشان می‌دهد. و با تنها 46 اینچ، کانسپت Vision تنها حدود 2 اینچ بلندتر از نسل قبلی خود است - به لطف یک تکه فناوری منظم، برای یک وسیله نقلیه الکتریکی به طور غیرمعمول پایین تر است.

https://robbreport.com/wp-content/uploads/2023/06/17-1.jpg

موتورهای الکتریکی شار محوری طراحی شده توسط شرکت تابعه YASA، موقعیت پایین را امکان پذیر می کند. برخلاف موتورهای کششی شار شعاعی موجود در سایر خودروهای الکتریکی مرسدس بنز، واحدهای شار محوری 66 درصد تراکم قدرت بیشتری دارند که به مهندسان انعطاف بیشتری در مورد قرار دادن آنها می دهد. در Vision One-Eleven، قوس‌های چرخ‌های متمایز برآمده نشان می‌دهند که موتورهای شار محوری در نزدیکی چرخ‌ها قرار گرفته‌اند و احتمالاً چهار موتور مجزا در مجموع 1000 کیلووات (یا 1300 اسب‌بخار، در صورت تمایل) به آن می‌دهند. البته، همه اینها تئوری است، زیرا Vision One-Eleven یک تمرین استایل است، نه یک بستر آزمایشی پیشرانه.

https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/1VrgCPIw4ocIGeeOxVZ83Q--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MDtoPTQyNw--/https://media.zenfs.com/en/car_and_driver_581/06252e4ef0b7db1b7cb13fc2eec3f389

وضعیت پایینی که موتورهای الکتریکی نازک ایجاد می‌کنند، سود زیادی در کابین دارد، جایی که رنگ‌های نقره‌ای، نارنجی و سفید Vision One-Eleven یک Dreamsicle خالص دهه 1970 است. صندلی‌های سطلی پایین، مانند خودروهای مسابقه‌ای فرمول 1، پاهای سرنشینان را بالاتر از پشتشان قرار می‌دهند، اما به لطف شیشه‌های سایبان تمام قد، ​​داشبورد باریکی که در نزدیکی پایه شیشه جلو باز می‌شود، حسی مطبوع به کابین القا می‌کند. شیشه جانبی با صفحه شش گوش. از لحاظ تئوری، Vision One-Eleven دارای یک فضای داخلی با واقعیت افزوده است، با دکمه‌های مجازی برای سرگرمی و ناوبری که در بالای سطوح خالی شناور هستند.

مرسدس بنز اعلام نکرده است که آیا جدیدترین کانسپتش پیشگویی از چیزهایی است که از سوی این برند می آید یا نه، اما به نظر نمی رسد که این خودروساز به این زودی ها یک ابرخودروی کاملاً برقی و کم ارتفاع تولید کند. با این حال، عناصر Vision One-Eleven در خودروهای آینده مرسدس با موتورهای الکتریکی شار محوری YASA که به دلیل وزن نسبتا سبک و خروجی بالا برای محصولات AMG در نظر گرفته شده است، ظاهر خواهند شد. بنابراین، در حالی که Vision One-Eleven احتمالاً در تمام طول عمر خود در یک غرفه نمایشی محدود خواهد بود، هنوز هم دیدن مرسدس بنز که گذشته خود را در چنین طراحی آینده‌نگر در آغوش می‌گیرد، لذت بخش است.

https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2023/06/Mercedes-concept-Vision-One-Eleven-Rear.jpg?quality=82&strip=all&w=1024

منبع: Motor1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۲۶
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی