Christopher Smith
دارای 13 حالت رانندگی، سه موتور الکتریکی، گیربکس هشت سرعته دوکلاچه و نمایشگرهایی برای راننده و "کمک خلبان".
هر روز نیست که لامبورگینی یک سوپراسپرت پرچمدار جدید را معرفی می کند، بنابراین امروز خاص است. ما بیش از یک دهه با آونتادور وقت داشتیم و اکنون جانشین آن بالاخره اینجاست. به Revuelto 2024 سلام کنید، یک ابرخودروی دو سرنشینه که لامبورگینی آن را «آینده ای نزدیک» برای اتومبیلرانی با عملکرد بالا می داند. فناوریهای زیادی در این خودروی جدید وجود دارد، اما اگر برای دنیایی بدون V12 Lambo آماده نیستید، وقتی میگوییم چیزی برای ترس ندارید به ما اعتماد کنید.
چیزهای زیادی برای بحث وجود دارد که بیشتر آنها قبلاً در تیزرهای لامبورگینی برای پیشرانه، شاسی و فضای داخلی پیش نمایش داده شده است. برای تازه کردن حافظه، قلب این پرچمدار یک موتور جدید 6.5 لیتری V12 است که با سه موتور الکتریکی تکمیل شده است تا مجموعاً 1001 اسب بخار (به طور خاص 1000.7 اسب بخار) تولید کند. نیرو از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه جدید به هر چهار چرخ می رسد و حالت تمام الکتریکی برای این هیبریدی پلاگین در دسترس است (یکی از سیزده پیکربندی مختلف با شمارش تنظیمات درایو، باتری و regen). Revuelto از یک شاسی مونوکوک جدید استفاده می کند که لامبورگینی می گوید اولین خودرویی است که ساختار جلویی کاملاً فیبر کربنی دارد.
از نظر عملکرد، شتاب 62 مایل در ساعت در 2.5 ثانیه و 124 مایل در ساعت کمتر از 7 ثانیه طول می کشد. به طور کلی، آخرین لامبو از سرعت 217 مایل در ساعت فراتر خواهد رفت. و اگر می خواهید بی سر و صدا در شهر بچرخید، می توانید حالت تمام الکتریکی را برای تقریباً شش مایل انتخاب کنید، مشروط بر اینکه باتری شارژ کامل داشته باشد.
این خلاصه تیزرهایی است که در چند هفته اخیر دیده ایم. ما بعداً عمیقتر به این موضوعات خواهیم پرداخت، اما اکنون، بیایید به چیزی بپردازیم که هنوز ندیدهاید - بدن.
Revuelto (تلفظ rev-ew-EL-tow) نشان دهنده یک زبان طراحی جدید برای لامبورگینی است. بله، زوایای وحشی زیادی وجود دارد و برخی عناصر کلاسیک به شکل آن در می آیند، مانند تیغه شناور دیابلو روی گلگیرهای عقب و قسمت جلویی شیبدار Murcielago. با نگاهی به Revuelto در نمایه، اگر حال و هوای مهم آونتادور را احساس میکنید، شما را سرزنش نمیکنیم، اما در تمام این موارد، یک تم Y تکراری را خواهید دید. چراغ های جلو و عقب دارای ساختار Y هستند. ورودیهای هوای جانبی بزرگ مانند یک فلش به سمت جلو حرکت میکنند و Y بیشتری به مخلوط تزریق میکنند. مرکز داشبورد نیز دارای یک شکل برجسته Y است.
چرا همه Y؟ لامبورگینی این موضوع را با "عناصر هوافضا" مدرن مرتبط میداند و وقتی به جت جنگنده F-35 Lightning II نگاه میکنید، کمی منطقیتر به نظر میرسد. ترکیب با خطوط زاویه دار بدنه و الگوهای شش ضلعی در عقب برای خروجی اگزوز، Revuelto چیزی شبیه به یک جنگنده رادارگریز در مورد آن دارد. کل موضوع هواپیما نیز یک تصادف نیست – لامبورگینی به راننده Revuelto به عنوان خلبان اشاره می کند و مسافر کمک خلبان است. با این حال، همه چیز در مورد آینده نیست. وقتی خلبان و کمک خلبان از وسیله نقلیه خارج می شوند، همچنان این کار را با استفاده از درهای قیچی پیشگام لامبورگینی کانتاچ 50 ساله انجام می دهند.
طراحی Revuelto صرفاً یک تمرین علمی تخیلی نیست. باله های جانبی پشت چرخ های جلو برای کمک به قیف شدن هوا به ورودی های امتداد مقعر در طراحی شده اند. سقف فرورفته هوا را به بال عقب هدایت می کند و در عین حال فضای سر کمی بیشتری را برای سرنشینان در داخل ایجاد می کند. اسپلیتر جلو هوا را از چرخهای جلو پخش میکند، در حالی که در عقب، وحشیترین دیفیوزر عقبی که تا به حال در لامبو استفاده شده است، هنگام خنک کردن موتور، نیروی رو به پایین ایجاد میکند. بال عقب فعال است و به طور خودکار در صورت نیاز برای موقعیت تنظیم می شود، یا می توان آن را به صورت دستی بین سه حالت برای حداقل یا حداکثر نیروی رو به پایین کنترل کرد.
آیا فرقی می کند؟ در مقایسه با Aventador Ultimae، لامبورگینی میگوید که Revuelto 61 درصد کارآمدتر است و 66 درصد نیروی رو به پایین بیشتر در موقعیتهای بار بالا ایجاد میکند. این مطمئناً تایرهای سفارشی بریجستون پوتنزا اسپورت را آزمایش خواهد کرد که دارای ابعاد 265/35R20 در جلو و 345/30R21 در عقب هستند. یک ترکیب بزرگتر چرخ/لاستیک با 265/30R21s در جلو و 355/25R22s برای عقب موجود است. و اگر در تصمیم گیری مشکل دارید، احتمالاً نمی خواهید در مورد 400 انتخاب رنگ مختلف موجود برای نمای بیرونی بشنوید. ببینید، ما به شما گفتیم که بحث زیادی وجود دارد.
همانطور که گفته شد، موتیف Y در داخل وجود دارد، اما این سه صفحه نمایش دیجیتال هستند که برجسته هستند. هیچکدام بزرگ نیستند. راننده دارای یک بازخوانی دیجیتال 12.3 اینچی با صفحه نمایش پرتره بسیار متوسط 8.4 اینچی در وسط است. با این حال، سرنشین یک صفحه نمایش باریک 9.1 اینچی دارد که اطلاعات حیاتی خودرو را نیز نمایش می دهد. هر سه نمایشگر را می توان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با انگشت خود بکشید و لامبورگینی بر نقش مسافر به عنوان کمک خلبان تاکید دارد. با دست زدن به چیزهایی مانند عملکردهای آب و هوا، ناوبری یا انتخاب موسیقی، راننده باید روی رانندگی تمرکز کند. و با هفت تنظیمات درایو با عملکردهای فرعی مختلف، 13 حالت برای انتخاب وجود دارد.
لامبورگینی همچنین قصد دارد با Revuelto سازگارتر با محیط زیست باشد (نه، واقعا). این خودروساز فرآیندهای جدیدی برای تولید موادی دارد که کارآمدتر هستند. اثاثه یا لوازم داخلی چرم های مختلف را با میکروفیبر ساخته شده از پلی استر بازیافتی ترکیب می کند. و مشابه نمای بیرونی، کمتر از 70 گزینه رنگی برای کابین خلبان وجود دارد.
وقتی صحبت از فناوری پیشرفته به میان میآید، Revuelto مرسدس کلاس S نیست، اما سیستمهای فناوری ارتقا یافته و بهروزرسانیهای هوایی برای تازه نگه داشتن همه چیز وجود دارد. این شامل یک سیستم ناوبری پیشرفته است و آمازون الکسا برای کمک به کنترل همه چیز از طریق دستورات صوتی وصل شده است. از طریق اپلیکیشن لامبورگینی یونیکا، مالکان میتوانند به ویژگیهایی مانند قفل درها از راه دور دسترسی داشته باشند و در صورتی که شخص دیگری اجازه رانندگی با آن را داشته باشد، برخی پارامترهای رانندگی را برای نظارت از قبل تنظیم کنند. اگر یک جویراید غیرمجاز (سرقت وسیله نقلیه AKA) رخ دهد، یک سیستم ردیابی داخلی ممکن است به شما در بازگرداندن خودرو کمک کند.
وقت آن رسیده است که قوای محرکه Revuelto را دوباره مرور کنیم، زیرا این یک چیزی است. یک موتور 6.5 لیتری لامبو V12 آشنا به نظر می رسد، اما این یک موتور کاملاً جدید است که هم سبک تر و هم قدرتمندتر از مدل قبلی خود است. این موتور 813 اسب بخار در 9250 دور در دقیقه و 535 پوند فوت تولید می کند، همه بدون نیاز به توربوشارژر. در سمت هیبریدی، دو موتور الکتریکی برای چرخهای جلو و موتور سوم در جعبهدنده جدید هشت سرعته مرطوب دوکلاچه نصب شدهاند که اولین بار برای لامبورگینی است. به جای جلو، به صورت عرضی در پشت موتور نصب شده است و فضایی را برای بسته باتری کوچک 3.8 کیلووات ساعتی در جایی که قبلاً تونل انتقال بود، باز می کند.
بله، این باتری بسیار کوچک است، اما به اندازه کافی است که Revuelto برد فقط الکتریکی حدود شش مایل داشته باشد. همچنین به اندازه کافی کوچک است که موتور بتواند آن را در حدود شش دقیقه دوباره شارژ کند. بدیهی است که ایده در اینجا برای رانندگی مقرون به صرفه نیست، بلکه به عنوان یک مکمل عملکردی برای موتور با امتیاز اضافی عملکرد بدون آلایندگی برای دسترسی به مناطقی است که ممکن است ممنوعیت موتور وجود داشته باشد. Revuelto با قابلیت تمام چرخ متحرک، 1001 اسب بخار قدرت را به زمین یا یک پر سبک 180 اسب بخاری در حالت EV ارائه می دهد، با محور الکترونیکی جلو و موتور الکتریکی نصب شده بر روی جعبه دنده، سیستم چهارچرخ محرک بدون آلایندگی را ارائه می دهد.
لامبورگینی Revuelto را یک "خودروی الکتریکی با عملکرد بالا" می نامد که در HPEV با PHEV جایگزین می شود. اما از هر کلمهای که برای توصیف آن استفاده میکنید، Revuelto دارای سختافزاری قوی است که به آن کمک میکند تا به سرعت در گوشهها و همچنین در یک خط مستقیم حرکت کند. مهمتر از همه، سیستم فرمان محور عقب جدید است که به بهبود گردش و پایداری کمک می کند. پاسخ بیشتر از طریق ساختار سفت افزایش می یابد - علاوه بر مونوکوک فیبر کربن قوی، عناصری مانند برج های شوک عقب و پایه موتور در یک قطعه ادغام شده اند و وزن، پیچیدگی و انعطاف پذیری را کاهش می دهند.
برای اولین بار می توانید یک لامبورگینی با بردار گشتاور الکتریکی تهیه کنید. با توجه به نام تند لامبورگینی Dinamica Veicolo 2.0، میتواند خروجیهای قدرت خاصی را به هر چرخی بفرستد که بهترین عملکرد را داشته باشد. این سیستم همچنین میتواند ترمزهای فردی را برای هدایت خودرو فعال کند، اما لامبورگینی تاکید میکند که این تنها در مواقع ضروری برای کمک به حفظ کارایی و "رانندگی طبیعی" استفاده میشود.
در مورد ترمزها، Revuelto علاوه بر بازسازی قابل انتخاب ترمز، از درپوش های کربن سرامیکی در هر گوشه استفاده می کند. کالیپرهای جلوی ده پیستونی روی دیسکهای 16.1 اینچی گاز میگیرند (از کالیپرهای شش پیستونی و دیسکهای 15.7 اینچی در Aventador Ultimae). کالیپرهای چهار پیستون و دیسکهای 15.4 اینچی ترمز را در عقب کنترل میکنند، که دومی نشاندهنده افزایش 0.4 اینچی نسبت به پرچمدار قبلی لامبورگینی است.
به طور کلی، نتیجه خودرویی با شاسی است که 10 درصد سبک تر و 25 درصد سفت تر است. موتور سبکتر، گیربکس سبکتر است، اما لامبورگینی هنوز مجموع جرم رووئلتو را فاش نکرده است. در مورد سایر ویژگیهای فنی، Corsa حالت حداکثر حمله درایو باقی میماند، اما اکنون حالتهای فرعی Corsa مانند Recharge وجود دارد که شارژ باتری را نیز در اولویت قرار میدهد. و بله، میتوانید تمام سیستمهای کنترل پایداری را خاموش کنید و فقط در صورت جرات، آن را انجام دهید.
لامبورگینی Revuelto را نزدیک به پایان سال به عنوان مدل سال 2024 در ایالات متحده عرضه خواهد کرد و قیمت آن در زمان مناسب اعلام خواهد شد. اما با توجه به قیمت بالای 500000 دلاری آونتادور زمانی که در اوایل سال جاری عرضه شد، انتظار نداشته باشید که Revuelto تغییر زیادی نسبت به چک 600000 دلاری شما بدهد.
منبع: MOTOR1