CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۷ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

https://cdn.motor1.com/images/mgl/7Ze48A/s1/2023-toyota-prius.jpg

Anthony Alaniz

پس از معرفی تویوتا پریوس PHEV جدید در اروپا، این خودروساز آماده است تا نسخه آمریکایی را برجسته کند. پریوس هیبریدی 2023 و پلاگین پریوس پرایم 2023 در داخل و خارج شبیه به همتای اروپایی خود به نظر می رسند، اما ما اکنون اطلاعات بیشتری در مورد مدل ایالات متحده داریم، از جمله جزئیات مربوط به نسخه چهار چرخ متحرک.

نسل پنجم پریوس بر روی پلت فرم نسل دوم TNGA-C این شرکت سوار می شود. هیبریدی جدید 2 اینچ (50.8 میلی متر) کوتاه تر و یک اینچ (25.4 میلی متر) عریض تر از مدلی است که جایگزین شده است. نقطه لگن نیز یک اینچ پایین تر است. تویوتا برای کمک به کاهش مرکز ثقل خودرو و حفظ فضای بار، باتری را زیر صندلی‌های عقب قرار داد.

پریوس دارای یک موتور 2 لیتری بزرگتر با بسته باتری لیتیوم یونی است که به تازگی ساخته شده است که 15 درصد افزایش خروجی را ارائه می دهد که همگی به چرخ های جلو نیرو می دهند. خروجی ترکیبی 194 اسب بخار (142 کیلووات) است که می تواند هیبریدی را از صفر به 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) در 7.2 ثانیه برساند که در مقایسه با مدل دیفرانسیل جلوی خروجی که نیاز به آن داشت، 26 درصد بهبود دارد. 9.8 ثانیه

این خودروساز تخمین می زند که مدل پایه FWD می تواند به رتبه مصرف سوخت ترکیبی تا 57 مایل در هر گالن دست یابد. پریوس 2022 دارای امتیاز EPA در مجموع 52 mpg است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXAL1j/s1/2023-toyota-prius.jpg

تویوتا پریوس جدید را با یک نسخه تمام چرخ متحرک با یک موتور آهنربای دائمی داخلی با توان بالا ارائه خواهد کرد که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد. پیشرانه هیبریدی 2.0 لیتری آن 196 اسب بخار (144 کیلووات) تولید می کند که خودرو را در 7.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رساند.

پریوس پرایم پلاگین هیبریدی اسپورت ترین در میان این دسته است. همچنین از موتور 2.0 لیتری و باتری جدید استفاده می کند، اما ترکیبی از این مدل 220 اسب بخار (161 کیلووات) تولید می کند. قوای محرکه قوی تر، خودرو را تنها در 6.6 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رساند. پیشرانه جدید همچنین برد 25 مایلی مدل نسل قبلی فقط الکتریکی را بیش از 50 درصد افزایش می دهد، اما ریاضیات حاکی از آن است که 37.5 مایل رانندگی با برق خالص وجود دارد. کمک به شارژ مجدد باتری Prime یک پنل سقفی خورشیدی اختیاری است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Oo1Lbo/s1/2023-toyota-prius-interior.jpg

تویوتا پریوس و پریوس پرایم را در سه تریم عرضه خواهد کرد. هیبریدی معمولی دارای نام‌های LE، XLE و Limited است، در حالی که پلاگین در SE، XSE و XSE Premium موجود است. هر دو تریم برتر دارای صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای 12.3 اینچی تویوتا (و به روز رسانی های هوایی)، سیستم صوتی پریمیوم JBL با هشت بلندگو و صندلی های جلو دارای گرمکن و تهویه هستند.

این جفت تریم متوسط ​​با چرخ‌های 19 اینچی، دو جا لیوانی اضافی برای صندلی‌های عقب، آینه دید عقب با نور خودکار و شارژ بی‌سیم عرضه می‌شوند. دو تریم پایه دارای چرخ‌های 17 اینچی و یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی هستند. تویوتا Safety Sense استاندارد در هر دو خط تولید است.

تویوتا اطلاعات قیمت پریوس و تاریخ فروش را اواخر امسال اعلام خواهد کرد. برای جزئیات پریوس پرایم باید تا نیمه اول سال 2023 صبر کنیم.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkKZO6/s1/2023-toyota-prius.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۰۱ ، ۱۹:۱۴
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/y2m7Zl/s1/volvo-ex90.webp

Angel Sergeev

از بیرون آشنا، زیر پوست کاملاً جدید.

پس از یک کمپین تبلیغاتی طولانی، ولوو EX90 به‌عنوان شاسی‌بلند سه ردیفه پرچم‌دار جدید این برند به طور کامل معرفی شد. این بر اساس یک معماری جدید است و دارای یک نیروگاه کاملا الکتریکی است. برادر باتری‌دار XC90 اولین ولوو برقی جدید است که با این شرکت سوئدی که قول می‌دهد هر سال یک خودروی برقی جدید عرضه کند، می‌آید و تا پایان دهه، قصد دارد فقط خودروهای تمام الکتریکی را در سراسر جهان بفروشد. اما در حال حاضر، EX90 ستاره جدید طیف مدل های ولوو است.

این SUV الکتریکی که امروز برای اولین بار در استکهلم نمایش داده شد، دقیقاً همان‌طور که از برند انتظار دارید به نظر می‌رسد – مدرن، جسورانه، ظریف و کمی هیجان‌انگیز، زیرا ولوو همچنان به پذیرش فلسفه طراحی فرم-فالو-عملکرد ادامه می‌دهد. تا حدی، EX90 شبیه به XC90 امروزی به نظر می رسد، اما یک پلت فرم کاملا جدید زیربنای این خودروی هفت نفره است. تمرکز روی بخش فناوری روی ایمنی است و خودروساز می‌گوید این ایمن‌ترین ولوو است که تا به حال تولید شده است که به لطف به‌روزرسانی‌ها و داده‌های جدید می‌تواند در طول زمان هوشمندتر و ایمن‌تر شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXAvwm/s1/volvo-ex90.jpg

لامپی که روی سقف درست بالای شیشه جلو می بینید، جایی است که سنسورها، دوربین و رادارهای EX90 یکپارچه شده اند. ولوو می‌گوید این‌ها هرگز «خسته یا حواس‌پرت نمی‌شوند» و توسط رایانه‌های هسته‌ای با عملکرد بالا با نرم‌افزار توسعه‌یافته داخلی پشتیبانی می‌شوند. کل سیستم یک دید 360 درجه ثابت از دنیای اطراف خودرو را فراهم می کند و حتی می تواند اجسام کوچک را صدها متر جلوتر ببیند تا به راننده زمان بیشتری برای واکنش و اجتناب از آنها بدهد. SUV همچنین اولین مدل ولوو است که از کارخانه به تمام سخت افزارهای لازم برای رانندگی بدون نظارت در آینده مجهز شده است.

ابعاد عظیم EX90 فضای کافی برای ولوو برای نصب یک بسته باتری عظیم 111 کیلووات ساعتی ایجاد می کند. در ابتدا یک پیشرانه الکتریکی دو موتوره با دو موتور آهنربای دائمی، یکی برای هر محور، در دسترس خواهد بود. در قدرتمندترین نسخه حمل‌کننده خانوادگی، حداکثر توان خروجی سیستم 496 اسب بخار (370 کیلووات) و 671 پوند فوت (910 نیوتن متر) گشتاور فوری است. ولوو وعده مسافت 300 مایلی را با یک بار شارژ می دهد، اگرچه هنوز توسط EPA تایید نشده است. هیچ اطلاعاتی در مورد حداکثر قدرت شارژ وجود ندارد، اما این شرکت می‌گوید شارژ باتری از 10 تا 80 درصد حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/9m9KAG/s1/volvo-ex90.jpg

ولوو همچنین با افتخار می‌گوید EX90 فقط یک نسل جدید SUV نیست، بلکه «کامپیوتر بسیار پیشرفته‌ای روی چرخ» است که «پاسخگوتر و لذت‌بخش‌تر» از همیشه است. این خودروساز با اسنپدراگون همکاری کرده است تا از قابلیت های بصری سازی Unreal Engine - همان ابزار سه بعدی توسعه یافته توسط Epic Games که زیربنای برخی از پیشرفته ترین بازی های ویدئویی است - برای قدرت محاسباتی و گرافیک صفحه نمایش روی EX90 استفاده کند. ویژگی‌های داخلی Google، از جمله نقشه‌های گوگل و سایر برنامه‌های Google Play را می‌توان از صفحه نمایش 14.5 اینچی وسط کنترل کرد. اتصال استاندارد 5G جریان داده ثابتی را برای همه برنامه های در حال اجرا بر روی صفحه نمایش، از جمله خدمات پخش موسیقی، فراهم می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/YA7xBJ/s1/volvo-ex90.jpg

همچنین فناوری کلید تلفن استاندارد است که تلفن هوشمند شما را به کلید ماشین تبدیل می کند. وقتی گوشی را در جیب خود به ماشین نزدیک می کنید، قفل آن به طور خودکار باز می شود و نمایه شخصی شما با صندلی از پیش تعیین شده، آب و هوا و تنظیمات دیگر بارگیری می شود. EX90 همچنین اولین ولوو است که به عنوان بخشی از سیستم صوتی Bowers & Wilkins به بلندگوهای یکپارچه پشت سر مجهز شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/VzX2Zl/s1/volvo-ex90.jpg

EX90 هم اکنون برای پیش خرید در ایالات متحده در دسترس است. هیچ اطلاعات دقیقی از قیمت وجود ندارد، اگرچه ولوو می‌گوید که یک مدل «مجهز» کمتر از 80000 دلار قیمت خواهد داشت. پیش‌سفارش‌ها در پاییز 2023 به سفارش‌های پیکربندی شده تبدیل می‌شوند و انتظار می‌رود اولین تحویل در اوایل سال 2024 انجام شود. SUV الکتریکی برای آمریکا در آمریکا در کارخانه ولوو Ridgeville در کارولین جنوبی ساخته خواهد شد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/ZnKr7Z/s1/volvo-ex90.jpg

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۱ ، ۲۰:۳۷
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Kbnv3R/s1/porsche-718-boxster-ev-front-view-spy-photo.webp

Christopher Smith

باکسستر EV جدید تحت تأثیر مفهوم Mission R به شدت در سال 2025 عرضه خواهد شد.

نسل بعدی پورشه 718 باکستر و کیمن فقط الکتریکی خواهند بود. نمونه اولیه مشکی ثبت شده در این تصاویر جاسوسی نشان دهنده اولین نگاه ما به این است که Boxster جدید با سقف نرم چگونه خواهد بود.

اگر از طرفداران سری فعلی 718 هستید، خبر خوب است. با وجود حذف کامل موتور احتراق داخلی، نسل بعدی خودروی اسپورت پورشه نسبت موتور وسط خود را حفظ خواهد کرد. این خودرو همچنین به شدت از کانسپت پورشه Mission R برای طراحی استفاده می‌کند، که در قسمت جلویی که چراغ‌های باریک و مستطیلی شکل در آن قرار دارند قابل توجه است. ورودی‌های هوای بزرگ بر روی فاسیای پایینی غالب است، اگرچه می‌توانیم ببینیم که آنها در پشت میله‌های افقی بسته شده‌اند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/3WQ7RX/s1/porsche-718-boxster-ev-side-view-spy-photo.jpg

ورودی‌های جانبی آشنا جلوی چرخ‌های عقب نیز بسته هستند. و اگر این شواهد کافی برای خودروی الکتریکی بودن این خودرو نیست، فاسیای عقب آن را مهر و موم می کند. خروجی اگزوز مرکزی به وضوح جعلی است و هیچ لوله قابل تشخیص دیگری در این نمونه اولیه قابل مشاهده نیست.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkKp1W/s1/porsche-718-boxster-ev-side-view-spy-photo.jpg

بدیهی است که ما به یک نمونه اولیه بسیار خشن نگاه می کنیم که حتی ممکن است یک قاطر آزمایشی باشد که از پنل های بیرونی غده ای پوشیده شده است. با این حال، پورشه اقداماتی را برای پنهان کردن خطوط بدنه خاص، به ویژه در اطراف چراغ ها و فاسیا انجام می دهد. این امکان وجود دارد که این مناطق قبل از اینکه مدل تولیدی فاش شود، تغییرات قابل توجهی دریافت کنند.

زمانی که این اتفاق بیفتد، انتظار داریم یک خودروی برقی سوار بر معماری Premium Platform Electric (PPE) در حال توسعه با آئودی باشیم. پورشه قبلاً این موضوع را تأیید کرده و گفته است که پلت فرم فعلی 718 در انتقال به قدرت الکتریکی به "مصالحات بیش از حد" نیاز دارد. مدل کاملاً جدید بسته باتری خود را کم مصرف خواهد کرد که بین محورهای جلو و عقب قرار گرفته است تا تعادل موتور وسط و توزیع وزن را حفظ کند. ما انتظار داریم یک نسخه تک موتوره که به چرخ های عقب نیرو می دهد، و در ابتدا برای Boxster/Cayman، یک گزینه دو موتوره برای تمام چرخ متحرک ارائه خواهد شد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/g4AGjo/s1/porsche-718-boxster-ev-side-view-spy-photo.jpg

718 باکستر برقی چقدر قدرت خواهد داشت؟ این هنوز ناشناخته است، اگرچه کانسپت Mission R کمتر از 1073 اسب بخار (800 کیلووات) با موتورهای جلو و عقب کار می کرد. چنین نیرویی تقریباً مطمئناً به تولید نخواهد رسید، اما می توان گفت که مدل جدید بسیار سریع خواهد بود.

پورشه قبلاً نسل بعدی Boxster و Cayman را برای سال 2025 تأیید کرده است. انتظار می رود در سال 2023 معرفی شود و تولید آن در اواخر سال 2024 آغاز شود.

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۱ ، ۲۰:۲۹
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/xqZGzk/0:179:1917:1438/2023-abarth-595-and-695.webp

Jacob Oliva

Abarth تغییراتی را در خط تولید خود برای مدل سال 2023 اعلام کرده است. این خودروساز برای اولین بار رنگ Orange Racing را برای خودروهای خود عرضه می کند. این رنگ از ترکیب رنگ‌های نمادین برند زرد و قرمز - هر دو روی نشان عقرب - ایجاد شده است.

مهمتر از آن، این رنگ خاص ادای احترام به ارتباط تاریخی بین آبارث و فیات 131 ریسینگ ولومتریکو آبارت نسخه محدود با رنگ نارنجی Racing 255 است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/W89yXL/s4/2023-abarth-595-and-695.webp

رنگ نارنجی Racing اکنون به عنوان یک گزینه رنگی برای Abarth 595 و 695 برای مدل سال 2023 موجود است.

به غیر از رنگ‌بندی جدید، آبارث ساختار خرید خود را نیز برای ساده‌تر و کارآمدتر کردن اصلاح کرد. شما می توانید بین دو "روح"، به طور خاص بین Turismo یا Competizione یکی را انتخاب کنید.

توریسمو به سبک و راحتی متمایل است و صندلی های چرمی مشکی، مجموعه ای از رینگ های آلیاژی 17 اینچی Turismo و نشان Turismo را ارائه می دهد. در همین حال، کسانی که Competizione را انتخاب کنند، ویژگی‌های مطابق با عملکرد اسپرت را دریافت خواهند کرد، از جمله صندلی‌های Sabelt Carbon، مجموعه‌ای از رینگ‌های آلیاژی Competizione 17 اینچی، دیفرانسیل لغزش محدود و نشان Competizione.

پس از آن، Abarth از شما می خواهد که دو بسته را برای تکمیل ساخت خود انتخاب کنید. بسته فناوری برای مشتریانی طراحی شده است که به دنبال فناوری بیشتر در خودروهای خود هستند. این شامل ناوی 7 اینچی و کنترل تهویه مطبوع خودکار است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0eJY89/s1/2023-abarth-595-and-695.jpg

به گفته آبارت، از سوی دیگر، بسته Comfort برای مشتریانی طراحی شده است که به دنبال ویژگی‌های ممتاز هستند تا در هر موقعیتی برجسته شوند. مجهز به سیستم صوتی Beats و چراغ‌های زنون است.

این گزینه ها برای آبارت 595 و 695 و همچنین برای انواع بدنه کانورتیبل و هاچ بک موجود است. گزینه های عملکردی مانند Record Monza Sovrapposto Exhaust و ترمزهای Brembo منحصراً برای مدل های قدرتمندتر 695 ارائه می شوند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZpYoL/s1/2023-abarth-595-and-695.jpg

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۰۱ ، ۱۷:۲۹
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/zxpjQK/s6/2024-subaru-impreza-teaser.webp

Anthony Alaniz

خودرو در 17 نوامبر روکش را می شکند.

سوبارو اعلام کرده است که ایمپرزا 2024 جدید را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس امسال معرفی خواهد کرد. این خودروساز همچنین یک تصویر تکی از مدل جدید منتشر کرده است که متأسفانه مقدار کمی از خودروی جدید را نشان می دهد. در 17 نوامبر نگاهی کامل به آن خواهیم داشت.

تصویر تیزر تنها قسمت بالای شبح ایمپرزا را نشان می دهد و طراحی هاچ بک را نشان می دهد. سوبارو در حال حاضر آن را به عنوان یک سدان نیز عرضه می کند. تشخیص آن در عکس دشوار است، اما به نظر می رسد که ایمپرزا جدید بالاتر از خودروی فعلی است. با هجوم مشتریان به کراس اوورها و شاسی بلندها، یک ایمپرزا با سواری بالاتر ممکن به نظر می رسد، اما می تواند یک ترفند دوربین نیز باشد. روشن کردن تصویر در فتوشاپ هیچ جزئیات بیشتری را فاش نکرد.

برخی از تنها قسمت های قابل مشاهده در ایمپرزا آبی، کاپوت و خطوط بدنه ستون A هستند که شبیه خودروی فعلی هستند. این عکس همچنین اسپویلر کوچک سقف را نشان می دهد که از روی شیشه دریچه بیرون زده است. هیچ تصویر تیزری از داخل خودرو وجود ندارد، اما این وسیله نقلیه می‌تواند نمایشگر دیجیتالی راننده، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی جدید، طراحی اصلاح‌شده داشبورد و جدیدترین امکانات فنی را دریافت کند. همچنین باید با تجهیزات ایمنی مانند سیستم چشمی سوبارو بسته بندی شود.

سیستم چهار چرخ متحرک باید در ایمپرزا جدید استاندارد باشد، اما مشخص نیست که آیا سوبارو تغییرات قابل توجهی در پیشرانه ایجاد خواهد کرد یا خیر. خودروی فعلی دارای یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر باکسر در زیر کاپوت است که 152 اسب بخار قدرت (113 کیلووات) و 145 پوند فوت (196 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. این برای بخش Impreza کمی ضعیف است و از پیشرفت آن استقبال می شود. با این حال، برای اطلاع از موتورها یا خروجی های جدید باید تا نمایشگاه لس آنجلس صبر کنیم.

نسل پنجم Impreza فعلی برای مدل سال 2017 به فروش رسید. فروش در آن سال با کمی بیش از 86000 دستگاه به اوج خود رسید، اما در سال 2020 تقریباً به نصف کاهش یافت. در سال 2021 دوباره کاهش یافت. یک تغییر ظاهری کامل در داخل و خارج می‌تواند این مدل را در نظر مصرف‌کنندگان احیا کند، اما آنها همچنان به سمت کراس اوورها و شاسی‌بلندهای بزرگتر حرکت می‌کنند. .

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۰۱ ، ۱۷:۲۹
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/JO3yOE/s3/2023-mercedes-benz-glc-coupe-new-rendering.jpg

Angel Sergeev

ما معتقدیم این یک پیش نمایش بسیار دقیق از SUV جدید اشتوتگارت است.

در ژوئن سال جاری، تنها چند روز پس از معرفی رسمی مرسدس بنز GLC جدید، دوستان و همکاران ما از Kolesa.ru یک رندر اولیه ساختند که ظاهری بالقوه برای نسخه کوپه آن مدل را نشان می‌داد. اکنون، به دنبال تعدادی از نمونه‌های اولیه GLC کوپه که در جاده‌های عمومی آزمایش شده‌اند، رندرهای این نشریه نسخه به‌روز شده‌ای از نقاشی دیجیتالی خود را ارائه می‌کنند که خودرو را با طرحی که ما معتقدیم بسیار نزدیک به طرح تولید واقعی است، نشان می‌دهد.

آخرین باری که از GLC کوپه جاسوسی کردیم، عکاسان ما یک خودروی آزمایشی با برند AMG را در حال آزمایش در اطراف نوربرگ رینگ شکار کردند. این رندر نسخه برتر را نشان نمی‌دهد، اما در عوض یک نوع معمولی‌تر را نشان می‌دهد. این را می‌توان در جلو دید، جایی که جلوپنجره الگوی تهاجمی AMG و منافذ بزرگ هوا در سپر را ندارد. در پشت، این تجسم طرحی را بدون نوار LED ارزان قیمت که چراغ‌های عقب را به هم متصل می‌کند، ارائه می‌کند، همانطور که در رندر قبلی دیده شد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/y2my2Y/s4/2023-mercedes-benz-glc-coupe-new-rendering.webp

با عرضه GLC جدید، پیش بینی اینکه نسخه کوپه از نظر سخت افزاری چه ویژگی هایی خواهد داشت، واقعاً دشوار نیست. از زمان عرضه، GLC 2022 تنها با موتورهای چهار سیلندر در دسترس بوده است و در بازار ایالات متحده انواع GLC 300 و GLC 300 4Matic به فروش می رسد. هر دو با یک آسیاب 2.0 لیتری عرضه می شوند که 258 اسب بخار قدرت (192 کیلووات) و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) گشتاور تولید می کنند. یک سیستم استارت-ژنراتور یکپارچه، 23 اسب بخار (17 کیلووات) و 148 پوند فوت (200 نیوتن متر) افزایش گشتاور اضافی را فراهم می کند. صرف نظر از اینکه نسخه FWD یا AWD را انتخاب کنید، همیشه یک اتوماتیک 9 سرعته به صورت استاندارد دریافت می کنید.

حتی مدل‌های پرطرفدار AMG GLC 63 - هر دو در فرم استاندارد کوپه - دارای موتور 2.0 لیتری خواهند بود. ما معتقدیم که پیشرانه با C63 جدید مشترک خواهد بود، به این معنی که یک واحد چهار سیلندر با یک توربو کمک الکتریکی و یک موتور الکتریکی نصب شده در عقب، حداکثر توان 671 اسب بخار (500 کیلووات) و 752 پوند فوت (1020) را تولید خواهد کرد. نیوتن متر) گشتاور. برخلاف کلاس C جدید، GLC و GLC کوپه هر دو یک موتور شش سیلندر دریافت خواهند کرد - یک میل جدید دیزلی برای مدل 400d، اگرچه در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود.

ما انتظار داشتیم GLC کوپه جدید قبل از پایان سال وارد بازار شود، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای از عرضه قریب‌الوقوع آن دیده نشده است. با این حال، ما معتقدیم که معرفی کامل و رسمی کوپه-SUV از اشتوتگارت دور از دسترس نیست.

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۰۱ ، ۲۰:۳۰
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/6ZK8pN/s1/opel-grandland-gse-2022.jpg

Adrian Padeanu

کراس اوور هیبریدی پلاگین دارای یک موتور 1.6 لیتری توربو و دو موتور الکتریکی است.

با توجه به رونمایی Astra GSe در ماه گذشته، اوپل در حال دوبرابر کردن پیشنهادات "بزرگ اسپورت الکتریکی" خود با Grandland GSe است. برای دقت، این به خودی خود مدل جدیدی نیست زیرا ما به نسخه Hybrid4 با نام جدید نگاه می کنیم. کراس اوور هیبریدی پلاگین اولین خودروی تولیدی اوپل بود که یک موتور احتراقی را با یک موتور الکتریکی ترکیب کرد که در ماه می 2019 عرضه شد و سپس در ژوئن 2021 فیس لیفت انجام شد.

در آینده، این خودرو به عنوان Grandland GSe به بازار عرضه می شود تا در کنار هاچ بک و واگن Astra GSe قرار گیرد. این کراس اوور جمع و جور ترکیبی از یک موتور بنزینی 1.6 لیتری توربوشارژ با یک جفت موتور الکتریکی برای تولید مجموع 296 اسب بخار قدرت است. این پانچ الکتریکی کافی است تا مدل چهار چرخ متحرک را در 6.1 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) برساند و سپس به سرعت 146 مایل در ساعت (235 کیلومتر در ساعت) برسد. در حالت الکتریکی، حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به 84 مایل در ساعت (135 کیلومتر در ساعت) تنظیم می شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/zxpJgq/s1/opel-grandland-gse-2022.jpg

بسیار شبیه به Astra GSe، سیستم تعلیق مجدد و فرمان مجدد کالیبره شده برای تیزتر شدن هندلینگ و ارائه یک درایو پویاتر دریافت می کند. گرندلند GSe دارای پایه‌های مک فرسون در جلو و چند پیوند در عقب با فنرها و دمپرهای سفت‌تر است که از فناوری میرایی انتخابی فرکانس (FSD) کونی بهره می‌برد. PHEV اسپرت بر روی چرخ‌های 19 اینچی با طراحی برگرفته از آلیاژهای نصب شده در مفهوم rad Manta GSe سوار می‌شود.

برای اینکه آن را از نسخه های معمولی Grandland متمایز کنید، مردم روسلشیم می توانند به صورت اختیاری کاپوت را مشکی رنگ کنند تا با سقف و درپوش آینه های جانبی مطابقت داشته باشد. نسخه GSe همچنین دارای یک دیفیوزر سفارشی عقب و نشان ویژه در درب عقب است. در داخل، صندلی ها با آلکانترا پیچیده شده اند و پشتیبانی جانبی بیشتری را ارائه می دهند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/ZnKzkz/s1/opel-grandland-gse-2022.jpg

GSe به طور موثر جایگزین GSi می شود زیرا این برند آلمانی برای عصر برق اجتناب ناپذیر آماده می شود. از آنجایی که شرکت مادر Stellantis قول داده است تا سال 2028 تولید مدل‌های Opel/Vauxhall با موتورهای احتراقی در اروپا را متوقف کند، زودتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/vxo84Y/s1/opel-grandland-gse-2022.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۰۱ ، ۱۸:۳۷
pooya pj