CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

https://i3.wp.com/cdn.motor1.com/images/mgl/g4AJA4/s1/maserati-granturismo-folgore-front-3-4.jpg?resize=780,470

Anthony Alaniz

Nettuno V6 این برند قدرت تریم های Modena و Trofeo را تامین می کند.

Maserati GranTurismo پس از یک وقفه کوتاه بازگشته است، اما اجازه ندهید شکل آشنای آن شما را فریب دهد. به نظر می رسد قدیمی است، تصمیمی عمدی از سوی شرکت است، اما تغییرات مهم تری در زیر طراحی زیبا پنهان شده است. GT جدید با سه موتور الکتریکی و یک بسته باتری وارد بازار می‌شود و اولین خودروی الکتریکی این برند است و تنها پیشرانه این مدل نیست.

در حالی که GranTuriso جدید با مدل نسل قبلی طراحی مشترک دارد، این دو هیچ پنل بدنه ندارند. GT جدید دارای کاپوت بلند، کابین جمع و جور، و ارتفاع کم سواری، چراغ‌های جلوی عمودی اسپورت مانند آنچه در سوپراسپرت MC20 معرفی شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/ojobj0/s1/maserati-granturismo-folgore-front.jpg

یکی از ویژگی‌های ظاهری برجسته این خودرو «کوفانگو» است، یک قطعه طراحی جدید و یکپارچه که کاپوت و گلگیرهای جلو را در یک عنصر واحد ترکیب می‌کند. این خط برش را از بالای کاپوت به کنار خودرو منتقل می کند و به چاه چرخ می زند. GranTurismo با شش رنگ خارجی موجود و هفت رنگ برای کالیپرهای ترمز عرضه خواهد شد و برنامه سفارشی سازی Fuoriserie مازراتی گزینه های بیشتری را ارائه می دهد.

GranTurismo جدید از موتور Nettuno V6 استفاده می کند که خودروساز با MC20 معرفی کرده است. سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد در سراسر محدوده است که دارای یک سوگیری دیفرانسیل عقب است. موتور 3.0 لیتری توئین توربوشارژر در کوپه به جای موتور خشک دارای یک مخزن مرطوب است و به غیرفعال کردن سیلندر مجهز شده است. این موتور 489 اسب بخار (365 کیلووات) و 442 پوند فوت (600 نیوتن متر) گشتاور در مودنا تولید می کند. در Trofeo قدرت 550 اسب بخار (410 کیلووات) و 479 پوند فوت (650 نیوتن متر) تولید می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/8AP9Ae/s1/maserati-granturismo-folgore-front-3-4.jpg

Folgore از سه موتور الکتریکی 300 کیلوواتی (402 اسب بخاری) استفاده می کند - یکی در جلو و دو در عقب. این خودرو که دارای معماری 800 ولتی است و فاقد صندوق عقب است، 750 اسب بخار (560 کیلووات) و 995 پوند فوت (1350 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که نیروی آن را از یک باتری استخوانی T شکل 92.5 کیلووات ساعتی تامین می کند. در مرکز وسیله نقلیه این خودرو می تواند 100 درصد نیروی موجود را از طریق محور عقب تخلیه کند.

مازراتی می‌گوید فولگور می‌تواند در ۲.۷ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد و حداکثر سرعت خود را به ۱۹۸ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر در ساعت) برساند. Trofeo که حداکثر سرعت یکسانی دارد، می تواند در 3.5 ثانیه به 62 برسد، در حالی که Modena به 3.9 ثانیه نیاز دارد. سرعت آن به 187 مایل در ساعت (302 کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/3WQGQ1/s1/maserati-granturismo-folgore-rear.jpg

هر سه نسخه دارای چرخ‌های 20 و 21 اینچی هستند که Folgore برای آیرودینامیک طراحی شده است. آنها سی دی EV را در مقایسه با نسخه های مجهز به Nettuno هفت درصد کاهش دادند. Folgore همچنین دارای یک ورودی هوا بین سپر و قوس چرخ است تا صدای باد را کاهش دهد. چهار طرح با روکش های متنوع به GT هفت گزینه چرخ مختلف می دهد.

از نظر بصری، سه نسخه دارای رنگ‌های تزئینی و نشان متفاوت هستند. Folgore دارای لهجه‌های مشکی براق، از جمله درج‌های جلوپنجره، اسپلیترها، دستگیره‌های در و تزئینات DLO است. مازراتی نشان ها و لوگوی Trident را با رنگ مسی تیره تکمیل می کند. Trofeo دارای لهجه‌ها و دامن‌های جانبی از فیبر کربن و لت‌های مشبک مشکی براق است. نشان و لوگو قطعات کرومی برس خورده با طرح کلی قرمز هستند. Modena دارای یک جلوپنجره مشکی با رنگ کرومی با نوارهای مشکی براق است که مازراتی از آن برای نشان‌ها، تزئینات پنجره‌ها، سر اگزوز و Trident استفاده می‌کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/y2mNmm/s1/maserati-granturismo-folgore-profile.jpg

این شرکت معماری GranTurismo را مدولار ساخته است که می تواند نیروگاه های برقی و گازی را با حداقل تغییرات در خود جای دهد. بیش از 65 درصد خودرو از آلومینیوم ساخته شده است. وزن وسیله نقلیه مجهز به نتتونو 3957 پوند (1795 کیلوگرم) است، در حالی که EV وزن 4982 پوند (2260 کیلوگرم) دارد. EV ممکن است سنگین‌تر باشد، اما توزیع وزن آن 50-50 در مقایسه با تقسیم 52-48 دیگری است.

GranTurismo جدید در سه ماهه دوم سال 2023 راه اندازی می شود و نسخه های Modena و Trofeo ابتدا وارد بازار می شوند. Folgore برقی مدتی پس از آن به فروش می رسد و این خودروساز جدول زمانی خاصی ارائه نکرده است. کانورتیبل GranCabrio در سال آینده با هر دو پیشرانه گازی و الکتریکی عرضه خواهد شد. مازراتی قیمت این مدل را نهایی نکرده است.

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۱ ، ۱۰:۱۵
pooya pj

https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/images/car-reviews/first-drives/legacy/maserati-granturismo-trofeo-front-three-quarter.jpg

Angel Sergeev

این تنظیمات سخت افزاری GranTurismo Folgore را منعکس می کند.

مازراتی با GranTurismo کاملاً جدید که در اوایل این هفته به نمایش درآمد، به بازی GT بازگشته است. این خط تولید شامل اولین خودروی الکتریکی تولید شده از برند ایتالیایی است و به نظر می رسد دستور العمل EV نیز به یک گرند تورر روباز تبدیل شود. این اطلاعات از ماسیمو کاپالدی، رئیس محصولات جهانی مازراتی، که اخیراً با اتوکار مصاحبه کرده است، به دست آمده است.

کاپالدی اساساً تأیید کرد که گرند تور کانورتیبل نسخه ای با باتری دریافت می کند و چیزی "بسیار منحصر به فرد" در این بخش ارائه می دهد - یک پیشرانه بدون آلایندگی در ترکیب با چهار صندلی و (احتمالا) سقف پارچه ای. مدیر اجرایی بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل را به عنوان یک رقیب مستقیم از نظر قیمت می‌داند که انتظار می‌رود قیمت مازراتی GT از بالای 200000 پوند یا نزدیک به 230000 دلار با نرخ فعلی مبادله شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/YAAM4e/s1/new-maserati-granturismo-with-nettuno-v6.jpg

در حال حاضر چیز دیگری مشخص نیست، اما احتمالاً شرط مطمئنی است که GranCabrio منعکس کننده سخت افزار GranTurismo باشد. این بدان معناست که یک موتور 3.0 لیتری دو توربوشارژر نسخه احتراقی را تامین می کند که 489 اسب بخار قدرت (365 کیلووات) و 442 پوند فوت (600 نیوتن متر) گشتاور در تریم مودنا ارائه می دهد. تروفئو قدرتمند 550 اسب بخار (410 کیلووات) و 479 پوند فوت (650 نیوتن متر) است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/6ZZk0b/s1/new-maserati-granturismo-with-nettuno-v6.jpg

اینها مطمئناً اعداد ثابتی هستند، اگرچه نسخه الکتریکی آن چیزی است که GranCabrio را در بازار منحصر به فرد می کند. GranTurismo Folgore دارای یک پیشرانه الکتریکی دو موتوره با حداکثر توان 750 اسب بخار (560 کیلووات) و 995 پوند فوت (1350 نیوتن متر) گشتاور فوری است که به راحتی آن را به قدرتمندترین گرن توریسمو موجود تبدیل می کند. مدل سقف سخت می تواند تنها در 2.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) برسد، اگرچه ما انتظار داریم که کانورتیبل به دلیل وزن بالاتر کمی کندتر باشد.

انتظار می رود GranCabrio احیا شده در نیمه دوم سال آینده به بازار عرضه شود. این خودرو در کنار یک نسخه الکتریکی از Maserati Grecale وارد بازار خواهد شد، به این معنی که این برند ایتالیایی سه خودروی الکتریکی را در اواخر سال 2023 به فروش خواهد رساند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Qeez4Z/s1/new-maserati-granturismo-with-nettuno-v6.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/jlloOe/s1/new-maserati-granturismo-with-nettuno-v6.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۰۱ ، ۱۵:۲۸
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZpZKX/s1/2023-bmw-xm.jpg

Adrian Padeanu

اولین خودروی مستقل M در چند دهه اخیر بیش از 6000 پوند وزن دارد و برای مدل پایه با 644 اسب بخار قدرت 159000 دلار قیمت دارد.

BMW در نوامبر 2021 با رونمایی از کانسپت XM زاویه دار خود همه را غافلگیر کرد. برای دیدار با نسخه تولیدی بعدی با همان طراحی قطبی، از جمله چراغ های جلوی تقسیم عشق و نفرت که اخیراً در فیس لیفت سری 7 و X7 جدید دیده ایم، آماده شوید. این شاسی‌بلند هیجان‌انگیز که منحصراً با پیشرانه هیبریدی پلاگین عرضه می‌شود، اولین محصول مستقل M از زمان توقف تولید M1 اصلی در سال 1981 است.

همانطور که می توانید بگویید، از اینکه XM می خواهد از شوق SUV بهره ببرد، جانشین مستقیم کوپه موتور وسط نیست. این گوشی در بالای X5 M / X6 M Competition و X7 M60i قرار گرفته است در حالی که هیچ شباهتی به آن مدل‌ها ندارد، چه خوب و چه بد. همه چیز در مورد ماستودنت نیمه برقی بخش M، از جمله چرخ های 23 اینچی با لاستیک های 275/35 R23 جلو و 315/30 R23 عقب به عنوان تجهیزات استاندارد، بزرگ است. از طرف دیگر، می توانید به صورت اختیاری یک اندازه پایین بیاورید.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0eJenn/s1/2023-bmw-xm.jpg

این دو دایره گرد در پشت دارد که به‌عنوان بازگشتی به M1 است، اما این تقریباً همان جایی است که شباهت‌ها به پایان می‌رسد. مانند تمام خودروهای M تمام عیار، XM دارای سیستم اگزوز چهارگانه است، فقط این بار با نوک‌های انباشته‌ای برای متمایز کردن لوکسوبارج اسپورت. چراغ‌های عقب بسیار عریض، بدنه عضلانی را تکمیل می‌کنند و یک نشان برجسته XM با کانتور طلایی را برای بازتاب سایر جزئیات بیرونی قرار می‌دهند.

اولین محصول M با تنظیمات PHEV دارای یک پورت شارژ در گلگیر جلوی چپ است که همان داستان نسل بعدی M5 خواهد بود. در زیر کاپوت، BMW موتور جدید S68 خود را نصب کرده است، یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو با فناوری هیبریدی ملایم. موتور احتراقی به تنهایی برای 483 اسب بخار قدرت در 5400 دور در دقیقه و گشتاور 479 پوند فوت (650 نیوتن متر) از 1600 دور در دقیقه مناسب است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXAXeM/s1/2023-bmw-xm.jpg

موتور الکتریکی با قدرت 194 اسب بخار و گشتاور 207 پوند فوت (280 نیوتن متر) در جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ادغام شده است. با قدرت ترکیبی این دو، XM 644 اسب بخار و 590 پوند فوت (800 نیوتن متر) را ارائه می دهد. پانچ برقی شتاب 0 تا 96 کیلومتر در ساعت را در 4.1 ثانیه یا 4.3 ثانیه برای سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) ممکن می کند. نهایی M SUV به صورت الکترونیکی در سرعت 155 مایل در ساعت (250 کیلومتر در ساعت) از کارخانه محدود شده است، اما بسته M Driver را اضافه کنید و BMW محدودیت را به 168 مایل در ساعت (270 کیلومتر در ساعت) کاهش می دهد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/bgzg9M/s1/2023-bmw-xm.jpg

موتور الکترونیکی آب خود را از یک بسته باتری لیتیوم یونی با ظرفیت قابل استفاده 25.7 کیلووات ساعت می گیرد. XM در حالت الکتریکی به سرعت 140 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و BMW تخمین می‌زند که شارژ کامل آن بر اساس روش‌های تست EPA، 30 مایل (48 کیلومتر) طول بکشد. در اروپا، سوپر SUV که از مدل سیتروئن دهه 1990 نامگذاری شده است دارای رتبه WLTP بین 82 تا 88 کیلومتر (51 تا 55 مایل) است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/NG1G3n/s1/2023-bmw-xm.jpg

XM با وزن 6062 پوندی (تقریباً 50:50 توزیع شده)، سنگین‌ترین خودروی تولیدی BMW است که تاکنون ساخته شده است. با توجه به اینکه دارای یک موتور V8 بزرگ، یک موتور الکتریکی و یک بسته باتری در خودرویی با ابعاد بیش از سخاوتمندانه است: 5110 میلی متر (201.2 اینچ) طول، 2005 میلی متر (78.9 اینچ) عرض، جای تعجب نیست. و 1755 میلی متر (69.1 اینچ) ارتفاع دارد. اگرچه فاصله بین دو محور 3105 میلی متر (122.2 اینچ) با فاصله بین محورهای X7 سه ردیفه یکسان است، XM فقط 5 نفر را در خود جای می دهد.

این خودرو فضای داخلی پر زرق و برق کانسپت XM را ندارد، اما با استفاده از چرم Vintage Coffee Merino در ترکیب با چرم Soft Nappa، تم دو رنگی را دریافت می کنید که ما را به یاد نمایشگاه سال گذشته می اندازد. سربرگ دارای کمتر از 100 LED برای جلوه های نوری فانتزی بر اساس حالت رانندگی انتخاب شده است. این SUV سریع از جدیدترین iDrive 8 استفاده می‌کند و به صورت استاندارد با یک نمایشگر هدآپ همراه است و در عین حال گسترده‌ترین سیستم‌های کمک راننده نصب شده در BMW را ارائه می‌کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/YA7ArJ/s1/2023-bmw-xm.jpg

XM تا قبل از پایان سال جاری در کارخانه اسپارتانبورگ در کارولینای جنوبی وارد تولید خواهد شد. قیمت از 159000 دلار (به اضافه 995 دلار مقصد و هزینه های حمل و نقل) شروع می شود، اما نسخه گران تر در سال آینده عرضه می شود. که با نام XM Label Red شناخته می شود، اولین مدل از سری مدل های لیبل BMW در اواسط سال 2023 با بیش از 735 اسب بخار قدرت و 735 پوند فوت (نزدیک به 1000 نیوتن متر) وارد تولید محدود خواهد شد. قیمت؟ از 185000 دلار برای ارزش پول شما، BMW رنگ، چرخ‌ها، اثاثه یا لوازم داخلی و قطعات تزئینی داخلی را به کار می‌برد.

با XM، BMW M انقلاب هیبریدی خود را نشان می دهد زیرا M2 و 3.0 CSL که در هفته های آینده وارد بازار می شوند آخرین محصولات M خواهند بود که منحصراً با موتور احتراقی کار می کنند. نسل بعدی M5 که از نظر مکانیکی مرتبط هستند و سایر خودروهای پرچرب M با موتورهای شش سیلندر خطی و V8 که پس از آن وارد بازار می شوند، تا حدی از برقی شدن استقبال خواهند کرد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/P3o30K/s1/2023-bmw-xm.jpg

منبع: MOTOR1

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۰۱ ، ۰۸:۱۹
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkKkjV/s3/2023-bmw-z4.jpg

Angel Sergeev

پکیج M Sport در حال حاضر حتی برای مدل پایه در ایالات متحده نیز استاندارد است.

ما تابستان امسال BMW Z4 تازه‌سازی شده را مشاهده کردیم و حالا رودستر آماده است تا اولین و رسمی خود را به نمایش بگذارد. Z4 2023 با ظاهری تازه، گزینه های سفارشی سازی جدید و تجهیزات استاندارد بیشتر، قبل از عرضه در ایالات متحده در نوامبر سال جاری، به صورت آنلاین وارد بازار می شود. در عرض یک دقیقه به جزئیات قیمت خواهیم رسید، اما ابتدا، بیایید ببینیم LCI Z4 چه چیزی را روی میز آورده است.

LCI مخفف Life Cycle Impulse است، که ب‌ام‌و آن را فیس لیفت می‌نامد. برای Z4، جنبه بصری رفرش میان چرخه به شکل بسته اصلاح شده M Sport است که اکنون برای تریم Z4 sDrive30i استاندارد است. این کیت با ورودی‌های هوای سه بخش جدید در سپر جلو ارائه می‌شود که در دیگر مدل‌های اخیر BMW M دیده می‌شود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/8APAj2/s1/2023-bmw-z4.jpg

لمس‌های مشابهی در پشت دیده می‌شود، در حالی که از جانبی، رکاب‌های جانبی جدید و منحنی‌تری وجود دارد. ورودی‌های هوای جانبی نیز دارای طراحی جدیدی هستند، در حالی که مجموعه‌ای از چرخ‌های اختیاری 19 اینچی M که منحصراً برای رودستر طراحی شده‌اند، تغییرات ظاهری را تکمیل می‌کنند.

رنگ‌های خارجی جدید نیز معرفی شده‌اند که شامل Thundernight metallic، Portimao Blue metallic و Skyscraper Grey metallic برای اولین بار است. چراغ های M Shadowline که برای اولین بار برای مدل 2023 معرفی شدند، به عنوان گزینه ای برای چراغ های جلوی LED تطبیقی ​​اختیاری هستند.

در داخل کابین، بسته استاندارد جدید M Sport برای Z4 sDrive30i با صندلی‌های اسپرت، فرمان چرمی M، پدال‌های M و زیرپایی و داشبورد روکش‌شده با چرم SensaTec عرضه می‌شود.

محدوده موتور بدون تغییر ادامه می‌یابد و شامل یک مدل پایه sDrive30i منحصراً ایالات متحده با موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 255 اسب بخار قدرت (190 کیلووات) و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) گشتاور است که منحصراً برای چرخهای عقب. مدل برتر همچنان Z4 M40i با قدرت 382 اسب بخار (285 کیلووات) 369 پوند فوت (500 نیوتن متر) است که از یک موتور 3.0 لیتری شش خطی تولید می شود.

شایعاتی در مورد یک گیربکس شش سرعته دستی بالقوه برای بازار آمریکا وجود دارد، اگرچه، حداقل در حال حاضر، رودستر با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خود برای هر دو گزینه موتور ادامه دارد.

علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ب‌ام‌و ممکن است Z4 را پس از سال 2025 به دلیل فروش نسبتاً پایین آن از بین ببرد، برند باواریایی می‌گوید از 55000 نمونه رودستری که از زمان عرضه‌اش در بازار در سال 2020 تحویل داده خوشحال است. Z4 اصلاح‌شده در نوامبر امسال به فروش می‌رسد. سال با قیمت پایه 52800 دلار برای مدل پایه و 65400 دلار برای M40i، هر دو به علاوه مقصد 995 دلاری.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0eJev9/s1/2023-bmw-z4.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/9m9mjv/s1/2023-bmw-z4.jpg

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۰۱ ، ۰۸:۱۸
pooya pj