CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

https://i3.wp.com/cdn.motor1.com/images/mgl/g4AJA4/s1/maserati-granturismo-folgore-front-3-4.jpg?resize=780,470

Anthony Alaniz

Nettuno V6 این برند قدرت تریم های Modena و Trofeo را تامین می کند.

Maserati GranTurismo پس از یک وقفه کوتاه بازگشته است، اما اجازه ندهید شکل آشنای آن شما را فریب دهد. به نظر می رسد قدیمی است، تصمیمی عمدی از سوی شرکت است، اما تغییرات مهم تری در زیر طراحی زیبا پنهان شده است. GT جدید با سه موتور الکتریکی و یک بسته باتری وارد بازار می‌شود و اولین خودروی الکتریکی این برند است و تنها پیشرانه این مدل نیست.

در حالی که GranTuriso جدید با مدل نسل قبلی طراحی مشترک دارد، این دو هیچ پنل بدنه ندارند. GT جدید دارای کاپوت بلند، کابین جمع و جور، و ارتفاع کم سواری، چراغ‌های جلوی عمودی اسپورت مانند آنچه در سوپراسپرت MC20 معرفی شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/ojobj0/s1/maserati-granturismo-folgore-front.jpg

یکی از ویژگی‌های ظاهری برجسته این خودرو «کوفانگو» است، یک قطعه طراحی جدید و یکپارچه که کاپوت و گلگیرهای جلو را در یک عنصر واحد ترکیب می‌کند. این خط برش را از بالای کاپوت به کنار خودرو منتقل می کند و به چاه چرخ می زند. GranTurismo با شش رنگ خارجی موجود و هفت رنگ برای کالیپرهای ترمز عرضه خواهد شد و برنامه سفارشی سازی Fuoriserie مازراتی گزینه های بیشتری را ارائه می دهد.

GranTurismo جدید از موتور Nettuno V6 استفاده می کند که خودروساز با MC20 معرفی کرده است. سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد در سراسر محدوده است که دارای یک سوگیری دیفرانسیل عقب است. موتور 3.0 لیتری توئین توربوشارژر در کوپه به جای موتور خشک دارای یک مخزن مرطوب است و به غیرفعال کردن سیلندر مجهز شده است. این موتور 489 اسب بخار (365 کیلووات) و 442 پوند فوت (600 نیوتن متر) گشتاور در مودنا تولید می کند. در Trofeo قدرت 550 اسب بخار (410 کیلووات) و 479 پوند فوت (650 نیوتن متر) تولید می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/8AP9Ae/s1/maserati-granturismo-folgore-front-3-4.jpg

Folgore از سه موتور الکتریکی 300 کیلوواتی (402 اسب بخاری) استفاده می کند - یکی در جلو و دو در عقب. این خودرو که دارای معماری 800 ولتی است و فاقد صندوق عقب است، 750 اسب بخار (560 کیلووات) و 995 پوند فوت (1350 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که نیروی آن را از یک باتری استخوانی T شکل 92.5 کیلووات ساعتی تامین می کند. در مرکز وسیله نقلیه این خودرو می تواند 100 درصد نیروی موجود را از طریق محور عقب تخلیه کند.

مازراتی می‌گوید فولگور می‌تواند در ۲.۷ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد و حداکثر سرعت خود را به ۱۹۸ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر در ساعت) برساند. Trofeo که حداکثر سرعت یکسانی دارد، می تواند در 3.5 ثانیه به 62 برسد، در حالی که Modena به 3.9 ثانیه نیاز دارد. سرعت آن به 187 مایل در ساعت (302 کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/3WQGQ1/s1/maserati-granturismo-folgore-rear.jpg

هر سه نسخه دارای چرخ‌های 20 و 21 اینچی هستند که Folgore برای آیرودینامیک طراحی شده است. آنها سی دی EV را در مقایسه با نسخه های مجهز به Nettuno هفت درصد کاهش دادند. Folgore همچنین دارای یک ورودی هوا بین سپر و قوس چرخ است تا صدای باد را کاهش دهد. چهار طرح با روکش های متنوع به GT هفت گزینه چرخ مختلف می دهد.

از نظر بصری، سه نسخه دارای رنگ‌های تزئینی و نشان متفاوت هستند. Folgore دارای لهجه‌های مشکی براق، از جمله درج‌های جلوپنجره، اسپلیترها، دستگیره‌های در و تزئینات DLO است. مازراتی نشان ها و لوگوی Trident را با رنگ مسی تیره تکمیل می کند. Trofeo دارای لهجه‌ها و دامن‌های جانبی از فیبر کربن و لت‌های مشبک مشکی براق است. نشان و لوگو قطعات کرومی برس خورده با طرح کلی قرمز هستند. Modena دارای یک جلوپنجره مشکی با رنگ کرومی با نوارهای مشکی براق است که مازراتی از آن برای نشان‌ها، تزئینات پنجره‌ها، سر اگزوز و Trident استفاده می‌کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/y2mNmm/s1/maserati-granturismo-folgore-profile.jpg

این شرکت معماری GranTurismo را مدولار ساخته است که می تواند نیروگاه های برقی و گازی را با حداقل تغییرات در خود جای دهد. بیش از 65 درصد خودرو از آلومینیوم ساخته شده است. وزن وسیله نقلیه مجهز به نتتونو 3957 پوند (1795 کیلوگرم) است، در حالی که EV وزن 4982 پوند (2260 کیلوگرم) دارد. EV ممکن است سنگین‌تر باشد، اما توزیع وزن آن 50-50 در مقایسه با تقسیم 52-48 دیگری است.

GranTurismo جدید در سه ماهه دوم سال 2023 راه اندازی می شود و نسخه های Modena و Trofeo ابتدا وارد بازار می شوند. Folgore برقی مدتی پس از آن به فروش می رسد و این خودروساز جدول زمانی خاصی ارائه نکرده است. کانورتیبل GranCabrio در سال آینده با هر دو پیشرانه گازی و الکتریکی عرضه خواهد شد. مازراتی قیمت این مدل را نهایی نکرده است.

منبع: MOTOR1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۲
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی