CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

معرفی رسمی کیا EV6 جدید در آمریکا - نیوزین

کیا EV6 اولین محصول این برنده کره‌ای است که از صفر به عنوان محصولی الکتریکی تولید می‌شود. این خودرو در مارس ۲۰۲۱ معرفی جهانی خود را پشت سر گذاشت اما کیا امروز پرده‌برداری از نسخه آمریکایی آن را انجام داده است. این خودرو کاملاً مشابه نسخه جهانی بوده اما برخی تفاوت‌های جالب به چشم می‌خورد.

از نظر پرفورمنس موضوع اصلی که دیده شده حداکثر شعاع حرکتی تخمینی ۴۸۲ کیلومتری برای EV6 است. این در حالی است که کیا در زمان معرفی جهانی این خودرو برد آن را ۵۰۸ کیلومتر اعلام کرده بود. کیا اشاره‌ای به رتبه‌بندی EPA نکرده بنابراین هنوز رقم رسمی آن در دست نیست. از نظر قدرت نیز باید گفت نسخه پرچم‌دار GT دارای دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۷۶ اسب بخاری است که این نیرو به تمامی چرخ ها می‌رسد. قدرت یاد شده باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳.۵ ثانیه‌ای خواهد شد.

مدل GT دارای سه برادر ارزان‌تر و کم‌توان‌تر خواهد بود. نسخه پایه از نوع دیفرانسیل عقب است که قدرت ۱۶۷ اسب بخاری دارد. مدل ارتقا یافته و دیفرانسیل عقب دوم دارای باتری بزرگ‌تر و قدرت ۲۱۸ اسبی بوده درحالی‌که نسخه پایه چهار چرخ محرک با دو پیشرانه، قدرت ترکیبی ۳۱۳ اسبی و شتاب ۵.۱ ثانیه‌ای عرضه خواهد شد. اولین مدل عرضه شده به بازار از نوع EV6 فرست ادیشن خواهد بود که تنها به تعداد ۱۵۰۰ دستگاه و با ترکیب رنگ‌های منحصربه‌فرد تولید خواهد شد. این خودرو آپشن های زیادی خواهد داشت و از نوع چهار چرخ محرک خواهد بود اما کیا فعلاً مشخصات آن را اعلام نکرده است.

به عنوان یادآوری باید گفت EV6 برای اولین بار در دنیا از سیستم چند شارژی سود می‌برد که از شارژرهای ۴۰۰ و ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند. زمانی که شارژر سریع در دسترس باشد در عرض ۵ دقیقه می‌توان به برد ۱۱۲ کیلومتری دست یافت. همچنین رسیدن به برد ۳۳۸ کیلومتری فقط ۱۸ دقیقه زمان می‌خواهد. این خودرو همچنین از عملکرد V2L سود می‌برد به این معنی که می‌توان از EV6 به عنوان یک باتری متحرک بزرگ با خروجی ۱۱۰ ولتی برای به کار انداختن هرگونه وسیله برقی استفاده کرد.

داخل کابین این خودرو دو نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی دیده می‌شود. EV6 به‌صورت استاندارد با ۲۱ سیستم ایمنی و کمک‌راننده عرضه می‌شود و از جمله تجهیزات مدرن و پیشرفته آن می‌توان به هدآپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده اشاره کرد.

مدیرعامل کیا آمریکای شمالی می‌گوید:

EV6 نشان دهنده عصر جدیدی در الکتریکی سازی کیاست. این کراس اوور نوآورانه مزیت‌های زیادی را با استفاده از پلتفرم خود نشان خواهد داد.

EV6 از اواخر سال جاری میلادی در بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد اما علیرغم شروع رزرو مدل فرست ادیشن در ماه ژوئن، اولین نمونه‌های آن در سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان آمریکایی خواهد رسید. قرار است نسخه فول GT این خودرو اواخر سال ۲۰۲۲ روانه بازار شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۵۰
pooya pj

معرفی رسمی فراری 812 کُمپتیزیونه، وحشی‌ترین اسب V12 مارانلو | مجله پدال

فراری سرانجام نسخهٔ جدید ۸۱۲ را به‌طور کامل معرفی و نام آن‌را اعلام کرده است. این شاهکار جدید مارانلو، ۸۱۲ کُمپتیزیونه نام داشته و در دو نسخهٔ کوپه و روباز بنام ۸۱۲ کُمپتیزیونه A معرفی شده است. مهم‌ترین ویژگی این ماشین قدرت آن است که از ۸۰۰ اسب بخار در ۸۱۲ سوپرفست حالا به ۸۳۰ اسب بخار افزایش یافته است. این قدرت توسط نسخهٔ ارتقاءیافته از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی فراری تولید می‌شود که می‌تواند تا رقم تکان‌دهندهٔ ۹۵۰۰ rpm دور بگیرد. گشتاور این موتور اما با کمی کاهش از ۷۱۷ نیوتن متر به ۶۹۵ نیوتن متر رسیده است.

فراری برای اینکه پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 بتواند به چنین دور فوق‌العاده‌ای برسد، بسیاری از قطعات آن‌را دوباره طراحی کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به میل‌لنگ سبک‌تر و متعادل‌تر و شاتون‌های تیتانیومی جدید اشاره کرد که ۴۰ درصد سبک‌تر از سوپرفست هستند. علاوه بر این، روی میل بادامک‌ها و پین‌های داخل پیستون‌ها هم به‌منظور کاهش اصطکاک و دوام بیشتر، یک پوشش کربنی جدید الماس مانند کشیده شده است. به این پیشرانه یک سیستم اگزوز جدید هم اضافه شده که علیرغم داشتن فیلتر اجباری ذرات بنزین برای اروپا، مثل دوازده سیلندرهای همیشگی فراری، وحشیانه فریاد می‌کشد.

اما علاوه بر پیشرانه، گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم به نرم‌افزار جدیدی مجهز شده که زمان تعویض دنده را ۵ درصد کاهش می‌دهد اما همان ضریب دنده‌های سوپرفست را حفظ کرده است. به لطف این تغییرات در قوای محرکه، حالا ۸۱۲ کُمپتیزیونه ظرف تنها ۲.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

۸۱۲ کُمپتیزیونه غیر از ارتقاءهای فنی، در آئرودینامیک هم بهبودهای زیادی را تجربه کرده است. یکی از این بهبودها دیفیوزر سراسری عقب است که ۲۵ درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به ۸۱۲ معمولی تولید می‌کند. این دیفیوزر عظیم که سر اگزوزهای مستطیل شکل از طرفین آن بیرون زده‌اند، با اسپویلر جدید عقب همکاری می‌کند تا حداکثر داون‌فورس ممکن را در محور عقب فراهم کند. علاوه بر این، در جلوی خودرو هم یک اسپویلر فعال تعبیه شده که در سرعت‌های بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت باز شده و با از کار انداختن دیفیوزر، اجازه می‌دهد خودرو بتواند به حداکثر سرعت خود دست پیدا کند.

فراری در ۸۱۲ کُمپتیزیونه بدون افزایش ابعاد و وزن رادیاتورها، مدیریت جریان خنک‌کننده را بهبود بخشیده است. بدین منظور، دو ورودی هوا در طرفین جلوپنجرهٔ مرکزی تعبیه شده درحالی‌که خروج هوای گرم نیز حالا به لطف دریچه‌های دو طرف تیغهٔ جدید روی کاپوت، بهتر صورت می‌گیرد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های ۸۱۲ کُمپتیزیونه اما کاور جدید و کاملاً بسته بجای شیشهٔ عقب است که در ویژگی‌های آئرودینامیکی خودرو هم نقش دارد. این کاور شش بخش برجسته دارد که به‌عنوان مولد گردباد عمل کرده و با منحرف کردن بخشی از جریان هوا به سمت کناره‌های اسپویلر عقب، موجب افزایش داون‌فورس و بهبود کارایی دیفیوزر می‌شود.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه ۸۱۲ کُمپتیزیونه می‌توان به جدیدترین نسخه از سیستم کنترل لغزش جانبی فراری، لاستیک‌های اختصاصی میشلن کاپ ۲ R روی رینگ‌های تمام فیبر کربنی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب اشاره کرد. به گفتهٔ فراری، به لطف استفاده از متریال و قطعات جدید در قوای محرکه و بدنه، وزن خشک ۸۱۲ کُمپتیزیونه با ۳۸ کیلوگرم کاهش نسبت به سوپرفست به ۱۴۸۷ کیلوگرم رسیده است.

فراری می‌گوید ۸۱۲ کُمپتیزیونه و ۸۱۲ کُمپتیزیونه A به گروه بسیار منحصربه‌فردی از مجموعه‌داران و علاقه‌مندان به اصیل‌ترین سنت‌های فراری اختصاص داده شده است؛ بنابراین، هرچند ایتالیایی‌ها اعلام نکرده‌اند که چند دستگاه از این خودروها ساخته می‌شود اما این گفته می‌تواند به معنای تولید محدود بودن آن‌ها باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۱:۱۴
pooya pj

نسخه پیش‌تولید نسل جدید هوندا سیویک رونمایی شد - ترجمه علم - مجله خبری

هوندا سیویک سدان ۲۰۲۲ وارد یازدهمین نسل خود شده است. این خودروساز ژاپنی می‌گوید فلسفه طراحی نسل جدید این خودرو Man-Maximum, Machine-Minimum است که روی کاربردی و ساده بودن تمرکز کرده است.

هوندا از طراحی سیویک های کانسپت قبلی برای تأثیرگذاری روی ظاهر نسل جدید این خودرو استفاده کرده است. به طور کلی نسل جدید سیویک گوشه دارتر از نسل قبلی می‌باشد. فاصله بین محوری این خودرو چند میلی‌متری افزایش یافته است. ستون‌های شیشه جلو نیز بیشتر به سمت عقب کشیده شده‌اند. خط کمر کم ارتفاع نیز بر ظاهر کلی خودرو اثر گذاشته است. سیویک جدید با هشت رنگ بدنه در دسترس است که سه رنگ خاکستری متئوریت، خاکستری سونیک و آبی میست برای اولین بار ارائه می‌شوند.

طراحان این خودرو در بخش داخلی ماجراجوتر از قبل ظاهر شده‌اند. برجسته‌ترین جنبه کابین این خودرو طرح لانه‌زنبوری‌ای است که در پهنای داشبورد دیده می‌شود.

مدل‌های LX، اسپورت و EX سیویک جدید دارای نمایشگر ۷ اینچی با دورشمار و یک سرعت شمار عددی در سمت چپ و یک سرعت شمار جداگانه هم در سمت راست پشت آمپرها می‌باشند. این مدل‌ها همچنین دارای نمایشگر مرکزی ۷ اینچی در بالای داشبورد هستند.

مدل تورینگ از پشت آمپرهای تمام دیجیتالی با نمایشگر ۱۰.۲ اینچی سود برده است. در بالای داشبورد هم نمایشگر ۹ اینچی وجود دارد که بزرگ‌ترین نمایشگر نصب شده در تمامی محصولات هوندا می‌باشد. این مدل پرچم‌دار همچنین با سیستم صوتی Bose دارای ۱۲ بلندگو عرضه می‌شود.

تریم های LX و اسپورت سیویک ۲۰۲۲ از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی نسل پیشین که قدرت ۱۵۸ اسبی و گشتاور ۱۸۷ نیوتون متری دارد استفاده می‌کنند. یک گیربکس CVT نیروی تولیدی را به چرخ های جلو می‌فرستد. تریم های EX و تورینگ به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با خروجی ۱۸۰ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری مجهز شده‌اند. قدرت و گشتاور این پیشرانه نسبت به نسل پیشین به ترتیب ۶ اسب بخار و ۲۰ نیوتون متر بیشتر شده است. تنها گزینه در دسترس برای گیربکس نیز همان گیربکس CVT است.

هوندا سیویک ۲۰۲۲ از بسته ایمنی ارتقا یافته این خودروساز سود می‌برد که شامل یک دوربین و هشت حسگر سونار می‌باشد. این بسته ایمنی هم‌اکنون شامل دستیار ترافیک، کنترل ترمز در سرعت‌های پایین و پیشگیری از استارت ناگهانی خودرو می‌باشد. بهبودهای رخ داده نیز شامل ترمز گیری طبیعی‌تر سیستم کروز کنترل تطبیقی و فرمان پذیری خطی‌تر دستیار حفظ خودرو بین خطوط می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۱:۰۳
pooya pj

رونمایی رسمی آئودی A6 E-Tron کانسپت | مجله پدال

آئودی A6 مشهوری که ما می‌شناسیم اندکی متفاوت‌تر از نسخه عرضه شده در چین است. این خودرو در چین فقط با فاصله بین محوری بیشتر یا همان L تولید می‌شود؛ اما ارباب حلقه‌ها در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ نسخه دیگری از A6 را معرفی کرده، مدلی که انتظارش را نداشتیم. نه ما درباره الکتریکی بودن این خودرو صحبت نمی‌کنیم بلکه منظور ما استایل بدنه این کانسپت است که به فرم یک سدان نیست. در واقع A6 E-Tron کانسپت در قامت یک اسپورت بک نرم و روان مشابه A5 و A7 معرفی شده است.

جدای از نام‌گذاری جالب، A6 E-Tron پروفایل کلی زیبا و رینگ‌های ۲۲ اینچی بزرگی دارد که نکته مشخص آن حذف آینه‌بغل‌های سنتی و استفاده از دوربین و البته حذف دستگیره‌های درب می‌باشد. با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴.۹۶/۱.۹۶/۱.۴۴ متری، A6 E-Tron تقریباً ابعادی مشابه A7 اسپورت بک دارد.

موضوع احساس‌برانگیز این خودرو چراغ‌های جلوی ماتریکس LED است که به عنوان پروژکتور هم می‌توانند عمل کنند. این تکنولوژی را پیش از این نیز دیده‌ایم اما آئودی با تولید یک بازی ویدئویی مخصوص گوشی‌های هوشمند یک پله فراتر رفته و آن را روی دیوار نیز تابانده است.

در بخش عقب شاهد نوار نورانی پهنی هستیم که از عناصر OLED دیجیتال مشابه Q5 فیس لیفت استفاده کرده است. ارباب حلقه‌ها مدعی است این تکنولوژی تقریباً شخصی‌سازی نامحدودی را در اختیار مالک قرار داده و حتی می‌توان طرح‌های سه‌بعدی جذابی را نیز خلق کرد.

همانگونه که انتظار می‌رفت این کانسپت بر پایه پلتفرم PPE شکل گرفته است. Q6 E-Tron و نسل بعدی پورشه ماکان اولین محصولاتی خواهند بود که از PPE استفاده خواهند کرد. A6 E-Tron نیز دارای دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۴۷۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر می‌باشد. این خودروی مفهومی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه دارد.

کانسپت ارباب حلقه‌ها که در نمایشگاه شانگهای معرفی شده از ویژگی‌های احساس‌برانگیزی همچون سیستم چهار چرخ محرک کواترو و سیستم تعلیق بادی سود می‌برد. باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی این خودرو بین اکسل‌ها قرار گرفته تا توزیع وزن مناسبی صورت پذیرد. A6 E-Tron همچنین توانایی شارژ سریع با حداکثر شارژر ۲۷۰ کیلوواتی را دارد؛ بنابراین تنها در ۱۰ دقیقه می‌توان بیش از ۳۰۰ کیلومتر برد را به دست آورد. همچنین ۸۰ درصد باتری در کمتر از ۲۵ دقیقه شارژ می‌شود.

این خودرو شعاع حرکتی بیش از ۷۰۰ کیلومتری بر پایه تست‌های WLTP دارد. این عملکرد خوب نه تنها با باتری نسبتاً بزرگ بلکه با بدنه آئرودینامیکی که ضریب درگ ۰.۲۲ دارد به دست می‌آید. البته مرسدس EQS با ضریب درگ ۰.۲۰ عملکرد آئرودینامیکی بهتری دارد.

آئودی فعلاً تصاویر کابین A6 E-Tron را منتشر نکرده اما گفته که این خودرو نشانه‌ای از محصولات آتی می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۰:۲۸
pooya pj