CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

معرفی رسمی فراری 812 کُمپتیزیونه، وحشی‌ترین اسب V12 مارانلو | مجله پدال

فراری سرانجام نسخهٔ جدید ۸۱۲ را به‌طور کامل معرفی و نام آن‌را اعلام کرده است. این شاهکار جدید مارانلو، ۸۱۲ کُمپتیزیونه نام داشته و در دو نسخهٔ کوپه و روباز بنام ۸۱۲ کُمپتیزیونه A معرفی شده است. مهم‌ترین ویژگی این ماشین قدرت آن است که از ۸۰۰ اسب بخار در ۸۱۲ سوپرفست حالا به ۸۳۰ اسب بخار افزایش یافته است. این قدرت توسط نسخهٔ ارتقاءیافته از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی فراری تولید می‌شود که می‌تواند تا رقم تکان‌دهندهٔ ۹۵۰۰ rpm دور بگیرد. گشتاور این موتور اما با کمی کاهش از ۷۱۷ نیوتن متر به ۶۹۵ نیوتن متر رسیده است.

فراری برای اینکه پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 بتواند به چنین دور فوق‌العاده‌ای برسد، بسیاری از قطعات آن‌را دوباره طراحی کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به میل‌لنگ سبک‌تر و متعادل‌تر و شاتون‌های تیتانیومی جدید اشاره کرد که ۴۰ درصد سبک‌تر از سوپرفست هستند. علاوه بر این، روی میل بادامک‌ها و پین‌های داخل پیستون‌ها هم به‌منظور کاهش اصطکاک و دوام بیشتر، یک پوشش کربنی جدید الماس مانند کشیده شده است. به این پیشرانه یک سیستم اگزوز جدید هم اضافه شده که علیرغم داشتن فیلتر اجباری ذرات بنزین برای اروپا، مثل دوازده سیلندرهای همیشگی فراری، وحشیانه فریاد می‌کشد.

اما علاوه بر پیشرانه، گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم به نرم‌افزار جدیدی مجهز شده که زمان تعویض دنده را ۵ درصد کاهش می‌دهد اما همان ضریب دنده‌های سوپرفست را حفظ کرده است. به لطف این تغییرات در قوای محرکه، حالا ۸۱۲ کُمپتیزیونه ظرف تنها ۲.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

۸۱۲ کُمپتیزیونه غیر از ارتقاءهای فنی، در آئرودینامیک هم بهبودهای زیادی را تجربه کرده است. یکی از این بهبودها دیفیوزر سراسری عقب است که ۲۵ درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به ۸۱۲ معمولی تولید می‌کند. این دیفیوزر عظیم که سر اگزوزهای مستطیل شکل از طرفین آن بیرون زده‌اند، با اسپویلر جدید عقب همکاری می‌کند تا حداکثر داون‌فورس ممکن را در محور عقب فراهم کند. علاوه بر این، در جلوی خودرو هم یک اسپویلر فعال تعبیه شده که در سرعت‌های بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت باز شده و با از کار انداختن دیفیوزر، اجازه می‌دهد خودرو بتواند به حداکثر سرعت خود دست پیدا کند.

فراری در ۸۱۲ کُمپتیزیونه بدون افزایش ابعاد و وزن رادیاتورها، مدیریت جریان خنک‌کننده را بهبود بخشیده است. بدین منظور، دو ورودی هوا در طرفین جلوپنجرهٔ مرکزی تعبیه شده درحالی‌که خروج هوای گرم نیز حالا به لطف دریچه‌های دو طرف تیغهٔ جدید روی کاپوت، بهتر صورت می‌گیرد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های ۸۱۲ کُمپتیزیونه اما کاور جدید و کاملاً بسته بجای شیشهٔ عقب است که در ویژگی‌های آئرودینامیکی خودرو هم نقش دارد. این کاور شش بخش برجسته دارد که به‌عنوان مولد گردباد عمل کرده و با منحرف کردن بخشی از جریان هوا به سمت کناره‌های اسپویلر عقب، موجب افزایش داون‌فورس و بهبود کارایی دیفیوزر می‌شود.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه ۸۱۲ کُمپتیزیونه می‌توان به جدیدترین نسخه از سیستم کنترل لغزش جانبی فراری، لاستیک‌های اختصاصی میشلن کاپ ۲ R روی رینگ‌های تمام فیبر کربنی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب اشاره کرد. به گفتهٔ فراری، به لطف استفاده از متریال و قطعات جدید در قوای محرکه و بدنه، وزن خشک ۸۱۲ کُمپتیزیونه با ۳۸ کیلوگرم کاهش نسبت به سوپرفست به ۱۴۸۷ کیلوگرم رسیده است.

فراری می‌گوید ۸۱۲ کُمپتیزیونه و ۸۱۲ کُمپتیزیونه A به گروه بسیار منحصربه‌فردی از مجموعه‌داران و علاقه‌مندان به اصیل‌ترین سنت‌های فراری اختصاص داده شده است؛ بنابراین، هرچند ایتالیایی‌ها اعلام نکرده‌اند که چند دستگاه از این خودروها ساخته می‌شود اما این گفته می‌تواند به معنای تولید محدود بودن آن‌ها باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۸
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی