CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

معرفی سیتروئن C5 X جدید، تلفیقی از سدان، استیشن و کراس‌اوور | مجله پدال

سیتروئن مدل کاملاً جدید C5 X را به‌عنوان پرچم‌دار جدید خود معرفی کرده و آن‌را ترکیبی از سدان، استیشن و کراس‌اوور توصیف کرده است. در طراحی C5 X از کانسپت CXperience سال ۲۰۱۶ الهام گرفته و به همین دلیل از بدنه‌ای استیشن مانند با سقفی شیب‌دار سود می‌برد. در جلو و عقب خودرو نیز از چراغ‌های V شکل سیتروئن استفاده شده که اولین بار در C4 جدید آن‌ها را دیدیم.

خط کمر بالا، کاپوت کشیده و خطوط سیال هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این ساختهٔ جدید فرانسوی‌ها هستند. سیتروئن C5 X جدید با ۴,۸۰۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۵ میلی‌متر عرض و ۱,۴۸۵ میلی‌متر ارتفاع، ابعادی مشابه فولکس‌واگن پاسات دارد. در همین حال، فاصلهٔ محوری این خودرو نیز با ۲,۷۸۵ میلی‌متر، کاملاً کشیده بوده و به گفتهٔ سیتروئن فضای مناسبی را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند.

در داخل C5 X نیز مطابق چیزی که از سیتروئن انتظار می‌رود، شاهد فضایی مدرن و منحصربه‌فرد هستیم که یک نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی وضوح‌بالا برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یکی از ویژگی‌های اصلی آن است. این سیستم از قابلیت تشخیص صدا، نمایشگر قابل تنظیم و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار بوده و چهار پورت USB و شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هم آن‌را همراهی می‌کنند.

C5 X همچنین به نمایشگر سربالا با صفحه‌نمایش بزرگ تمام‌رنگی روی شیشهٔ جلو هم برخوردار است که تجربهٔ رانندگی راحتی را فراهم می‌کند زیرا دیگر نیازی نیست راننده چشم خود را از مسیر بردارد و اطلاعات مهم همیشه در مقابل او هستند. علاوه بر این، پرچم‌دار جدید سیتروئن به لیست بلند بالایی از سیستم‌های ایمنی فعال مثل دستیار رانندگی در بزرگراه (در اصل سیستم خودران سطح دو)، تشخیص نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب و دوربین دید ۳۶۰ درجه هم مجهز شده است.

سیتروئن C5 X با پیشرانه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی مختلفی به بازار عرضه می‌شود که بالاترین آن‌ها یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت است. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که امکان پیمودن ۵۰ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

C5 X اولین محصول سیتروئن محسوب می‌شود که به سیستم تعلیق فعال جدید سیتروئن بنام Advanced Comfort مجهز شده است. این سیستم که به‌صورت استاندارد در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی ارائه می‌شود، وعدهٔ کیفیت سواری مشابه قالیچهٔ پرنده را داده است. این سیستم سه حالت مختلف را ارائه می‌کند که در نرم‌ترین حالت، خودرو را تبدیل به کشتی روی جاده می‌کند و در سفت‌ترین حالت کنترلی دقیق و تیز را در هنگام پیچیدن فراهم می‌کند.

علاوه بر این، C5 X به صندلی‌های ویژهٔ Advanced Comfort هم مجهز است که با استفاده از بالشتک‌های مخصوص، فوم ضخیم و لایه‌ای با چگالی بالا، حتی در سفرهای طولانی هم راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند. سیتروئن C5 X جدید از اواخر امسال در اروپا عرضه خواهد شد.

 

[دانلود ویدئو]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۰۰ ، ۰۰:۰۱
pooya pj

معرفی رسمی تویوتا GR 86 جدید با پیشرانه بزرگ‌تر و قدرت بیشتر | مجله پدال

تویوتا تقریباً ۵ ماه پس از معرفی سوبارو BRZ اقدام به پرده‌برداری از پسرعموی این خودرو یعنی ۸۶ جدید کرد. بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از نسل پیشین این کوپه اسپورت به فروش رفته و جایگزین آن به دنبال بهبودهای همه‌جانبه و درعین‌حال حفظ ساختار سبک‌وزن خود بوده است.

مهندسان تویوتا به منظور حفظ وزن پایین خودرو از آلومینیوم در سقف و گلگیرها استفاده کرده و تغییراتی نیز در صندلی‌های جلو و مافلرها رخ داده تا وزن خودرو هرچه بیشتر کم شود. سقف بازنگری شده یک مزیت دیگر هم داشته و آن کاهش مرکز ثقل ۸۶ جدید است که از نظر هندلینگ به نفع این کوپه ژاپنی بوده است.

استحکام پیچشی ۸۶ جدید نیز حدود ۵۰ درصد افزایش یافته اما ابعاد کلی خودرو تغییر چندانی نداشته است. طول/عرض/ارتفاع تویوتا ۸۶ جدید به ترتیب برابر ۴۲۶۵/۱۷۷۵/۱۳۱۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۲۵۷۵ میلی‌متر می‌باشد. وزن این خودرو در صورت استفاده از گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد تنها ۱۲۷۰ کیلوگرم می‌باشد. البته به‌صورت سفارشی یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز در دسترس خواهد بود.

قلب آهنین تویوتا ۸۶ جدید از نوع ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری بنزینی است که جایگزین پیشرانه ۲ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه تنفس طبیعی قدرت ۲۳۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. البته این قدرت و گشتاور به ۸۶ بازار ژاپن اختصاص دارد. پیشرانه ارتقا یافته باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو با کاهش ۱.۱ ثانیه‌ای به ۶.۳ ثانیه برسد.

تویوتا می‌گوید این پیشرانه علاوه بر قدرت بیشتر پاسخ بهتری داشته و از دورهای پایین نرمی و حس بدون استرس را القا می‌کند. GR 86 جدید که به دیگر مدل‌های این خانواده یعنی GR یاریس، GR سوپرا و هایپر اسپورت GR سوپر اسپورت می‌پیوندد از بهبودهای دیگری هم در بخش آئرودینامیکی سود برده تا پایداری و فرمان پذیری آن بهتر شود. سیستم تعلیق جلو دارای تنظیمات مک فرسون بوده درحالی‌که در بخش عقب از تنظیمات دوبل جناغی استفاده شده است. رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز با لاستیک‌های ۴۰/۲۱۵ همراه شده‌اند.

شما به راحتی می‌توانید GR 86 را همزاد BRZ بدانید زیرا طراحی آن‌ها بسیار شبیه هم است. واضح‌ترین تفاوت به طراحی جلوپنجره و گیرایی بیشتر بدنه تویوتا مربوط می‌شود. جلوپنجره این خودرو مشابه آن چیزی است که در هاچبک داغ GR یاریس دیده‌ایم. همچنین چراغ‌های جلوی LED نیز دقیقاً مشابه کوپه سوبارو نیستند.

کابین نیز تقریباً مشابه BRZ بوده هرچند روی صندلی‌ها پوشش متفاوتی بکار رفته در روی فرمان نیز نشان GR خودنمایی می‌کند. این خودرو از همان پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی سود می‌برد. از شکل ورودی‌های هوا گرفته تا صندلی‌ها و پدال‌ها و دکمه‌ها، تفاوت چندانی بین کابین GR 86 و BRZ وجود ندارد. از نظر ایمنی نیز باید به دستیار ایمنی خاص تویوتا و سوبارو در این دو خودرو اشاره کنیم.

دومین نسل تویوتا GR 86 از پاییز سال جاری میلادی در بازار ژاپن عرضه شده و در آینده جزئیات مدل بازار آمریکای شمالی نیز منتشر خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۰۰ ، ۱۶:۵۴
pooya pj

رونمایی از نیسان پاترول نیسمو 2022، این ژاپنی باابهت... | مجله پدال

نیسان در سپتامبر ۲۰۱۹ از نسخه فیس لیفت شده پاترول رونمایی کرد و حالا هم نوبت به پرده‌برداری از نسخه داغ نیسمو در لباسی به‌روزتر فرا رسیده است. این شاسی‌بلند بدنه روی فریم که در آمریکا با نام آرمادا هم شناخته می‌شود به لطف کیت بدنه گیراتر و عناصر قرمز رنگ بدنه و کابین هیجان‌انگیزتر از نسخه استاندارد به نظر می‌رسد.

پاترول نیسمو پرفورمنس از رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی و مه شکن‌های LED مشابه خودروهای فرمول ۱ سود می‌برد. به این موارد باید دیفیوزر عقب قابل‌توجه و یک جفت خروجی اگزوز بزرگ را اضافه کرد. نیسان به منظور تمایز پاترول نیسمو از مدل استاندارد جلوپنجره را نیز تغییر داده و از الگوی لانه‌زنبوری در آن استفاده کرده است. در این بخش نشان نیسمو نیز دیده می‌شود.

در قلب پاترول نیسمو پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۴۲۸ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتون متر قرار گرفته است. این نیروگاه آهنین با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. این پیشرانه ۲۸ اسب بخار قوی‌تر از نسخه ۸ سیلندر پاترول استاندارد بوده اما گشتاور هر دو مدل یکسان است. نیسمو همچنین از سیستم تعلیق بیلشتین برای هندلینگ تیزتر استفاده کرده است.

با ورود به داخل کابین شاهد دو نمایشگر مشابه مدل استاندارد فیس لیفت شده خواهید بود. این شاسی‌بلند همچنان سن بالای خود را علیرغم به‌روزرسانی قبلی نشان می‌دهد. ششمین نسل پاترول Y63 حدود ۱۱ سال پیش معرفی شده بنابراین همه منتظر نسل جدید این شاسی‌بلند هستند.

داخل کابین پاترول نیسمو طرح مشکی و قرمز، عناصر فیبر کربنی و پوشش آلکانترا بکار گرفته شده اما شما به راحتی می‌توانید تشخیص دهید این خودرو مدرن‌ترین شاسی‌بلند بازار نیست. از جمله تجهیزات پاترول نیسمو نیز می‌توان سیستم صوتی Bose با ۱۳ بلندگو، اپل کارپلی و اندروید اتو و طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی را نام برد.

شاسی‌بلند هشت‌نفره نیسان هم‌اکنون در خاورمیانه قابل انتخاب بوده و بالاتر از مدل‌های عادی ۶ سیلندر ۲۷۵ اسبی و ۸ سیلندر ۴۰۰ اسب بخاری قرار می‌گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۰ ، ۱۹:۵۴
pooya pj