CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

https://cdn.motor1.com/images/mgl/pbbL7J/s1/2023-ferrari-purosangue.jpg

Basem Wasef

رقیب فراری لامبورگینی اوروس عملکرد یا اشتیاق خود را فدای عملی بودن نخواهد کرد.

سه چهارم قرن طول کشید، اما فراری بالاخره از اولین چهار در خود رونمایی کرد. مدل جدید که Purosangue نام دارد به خط تولیدی می‌پیوندد که شامل همه چیز از روما شیک و 296 مدرن گرفته تا SF90 رام نشده و 812 لوکس می‌شود. بسته به دیدگاه شما، زمان لعنتی فرا رسیده است - یا حرکتی آنقدر مذموم که پیرمرد انزو باید مستقیماً بیرون برود. از گورستان سن کاتالدو و به اتاق هیئت مدیره فراری برای سروصدا کردن.

شواهد را در نظر بگیرید زیرا ما نگاهی دقیق تر به مدعی کاملاً جدید مارانلو می اندازیم. در طول جلسه جعبه سیاه که در آن تلفن‌های همراه مصادره شدند، به ما اجازه داده شد که یکی از مورد انتظارترین نسخه‌های خودکار سال را بررسی کنیم. قبل از حساب دست اول خود، بیایید موقعیت یابی را در نظر بگیریم. حداقل بر اساس ارائه ما، فراری از این ایده که مدل جدید در واقع یک وسیله نقلیه اسپرت است فاصله می گیرد. بندتو ویگنا، مدیر عامل فراری، اصرار دارد: «ما آن را یک SUV نمی نامیم. ما حتی در مورد SUV ها صحبت نمی کنیم. باشه.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXX32v/s3/2024-ferrari-purosangue-exterior-rear-view.webp

پیکربندی Purosangue در واقع نشان می‌دهد که این فراری بیشتر یک خودروی اسپرت متورم و چهار در (با پوزش از یک خودروی ژاپنی خاص) است تا یک خودروی اسپرت وسط جاده. برای شروع، فقط می توان آن را با دو صندلی عقب سطلی داشت، نه یک نیمکت آماده برای خانواده، یا - خدای ناکرده - ردیف سوم. ثانیاً، بسته‌بندی‌ها به اندازه‌ای است که به‌خاطر جنبه‌های ورزشی انجام شده است که نشان می‌دهد مردم مودنا واقعاً علاقه‌ای به خوش‌آمدن جمعیت ندارند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/2NNPZz/s3/2024-ferrari-purosangue-exterior-side-profile-doors-open.webp

برای شروع، حجم متوسط ​​16.7 فوت مکعبی صندوق عقب به نظر می رسد که به ظاهری کوپه مانند که آیرودینامیک را نسبت به عملی بودن مطلق ترجیح می دهد، به نظر می رسد. در حالی که فراری آمار ضریب درگ خودروهای GT خود را فاش نمی کند، هر دو فلاویو مانزونی (مدیر طراحی این برند) جیانماریا فولگنزی (رئیس توسعه) یک "رقص ظریف" بین بخش های مربوطه خود را توصیف می کنند تا در عین حال، آئرودینامیک لغزنده را انجام دهند. .

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Akko2O/s3/2024-ferrari-purosangue-exterior-front-view.webp

فراری تمام مراحل را به کار گرفت تا عرشه Purosangue را به نفع یک چیدمان متعادل جمع کند. به این ترتیب، V12 بزرگ در برابر فایروال گیر کرده است و گیربکس 8 سرعته دوکلاچه یک گیربکس عقب است که به تعادل وزن 49/51 از جلو به عقب کمک می کند. سقف استاندارد فیبر کربنی مرکز ثقل را تا حد امکان پایین می‌آورد. جالب اینجاست که فراری یک چیدمان درب عقب جدید و لولایی به عقب را برای این تازه‌کار اختصاص داده است که با بسته شدن برقی بنتلی بنتایگا EWB و رولزرویس کولینان کامل می‌شود (بدون ذکر جنسیس G90).

درهای عقب با چرخش 79 درجه باز می شوند، که برای امکان ورود و خروج راحت تر مهم است - به خصوص که صندلی های عقب جادارترین نیستند. من 5 فوت 11 دارم و «پشت خودم نشستن» در عقب، فضای اضافی زیادی بین زانوهای من و پشت خمیده صندلی های جلو ایجاد نمی کند. ناراحت کننده نیست، اما به اندازه سوپر SUV های لوکس تر جادار نیست.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/KbbNmM/s3/2024-ferrari-purosangue-interior-front-seats.webp

فراری ادعا می کند Purosangue آنها در یک دسته بندی خاص خود به تنهایی ایستاده است. در حالی که همه ما طرفدار ایده فردی هستیم، بیایید فاصله بین دو محور 118.8 اینچی آن را با چند رقیب مقایسه کنیم: فاصله نزدیک به لامبورگینی اوروس پرفورمانته (118.2) و بنتلی بنتایا اسپید (117.9)، 1.7 اینچ کمتر از استون مارتین است. DBX707 (120.5) و مدل‌های کمتر عجیب‌وغریب مانند پورشه کاین GT (114.0) و ب‌ام‌و آلپینا XB7 (122.2) گران‌قیمت‌تر را در خود جای می‌دهد. به طور انبوه، Purosangue ادعا می کند که وزن خشک تخمینی 4482 پوند دارد که احتمالاً کمترین وزن در آن مجموعه رقابتی است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/0eeMV3/s1/2024-ferrari-purosangue-exterior-rear-quarter.webp

همانطور که فضای بار متوسط ​​و صندلی عقب نشان می دهد، همه چیز در عمل از بین نمی رود. به طور بحرانی، Purosangue حتی انگشت پا را در تلاش برای یک پیشرانه دوستدار محیط زیست غوطه ور نمی کند - حداقل هنوز. در عوض، بچه جدید در بلوک، مدرسه قدیمی را با یک موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی عظیم در آغوش می‌کشد که بالاترین خروجی فراری GT در تاریخ را دارد: 715 اسب بخار و 528 پوند فوت گشتاور. این آسیاب 80 درصد گشتاور را تنها در 2100 دور در دقیقه، حداکثر اسب بخار در 7750 دور در دقیقه و حداکثر سرعت چرخشی 8250 دور در دقیقه تولید می کند که می تواند باند قدرت هیجان انگیزی را به آن بدهد.

کمک به این انعطاف‌پذیری، گیربکس دوکلاچه است که هشت دنده جلو را برای انتخاب ارائه می‌دهد. موتور سوپاپ خشک دارای یک سوپاپ کاملاً جدید و هندسه ورودی اصلاح شده است که برای کمک به تحویل توان کم پایان است. تخمین زده می شود که Purosangue در 3.3 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن بیش از 192 مایل در ساعت باشد. مانند GTC4Lusso، مدل جدید دارای پیشرانه تمام چرخ متحرک است و واحد محرک جلو بالاتر از دنده چهارم و/یا حدود 125 مایل در ساعت خارج می شود.

همانطور که موتورخانه Purosangue از یک کتاب آشنا پیروی می کند، سیستم تعلیق آن از فناوری آینده برای به حداکثر رساندن کیفیت و هندلینگ استفاده می کند. فراری با کار با Multimatic، یک سیستم تعلیق فعال را توسعه داد که از فناوری True Active Spool Valve (TASV) شرکت کانادایی بهره می برد که از چهار محرک 48 ولتی برای کنترل ضربه دمپر استفاده می کند. از آنجایی که راه‌اندازی فاقد میله‌های تثبیت‌کننده است، محرک‌ها می‌توانند به طور هماهنگ برای مدیریت پیت و رول کار کنند. تنظیمات سریع الاثر می تواند هم حرکت چرخ و هم ارتفاع سواری را مدیریت کند، که دومی می تواند تا 10 میلی متر در هنگام پیچیدن خودرو کاهش یابد.

ما می‌توانیم تمام مشخصات و ابعاد را که می‌خواهیم بررسی کنیم، اما گاهی اوقات این مجموع چیزهای کوچکی است که بینش بزرگی را در مورد معماهای کاملاً جدیدی مانند فراری Purosangue ارائه می‌کند. آیا کراس اوور اسپرت است؟ یک SUV؟ یک سدان با استروئید؟ با توجه به تمرکز آن بر ارائه تجربه یک راننده برای چهار سرنشین، به نظر می رسد فراری فعالانه تصمیم گرفته است تا مقدار زیادی از ابزار را به خاطر عملکرد فدا کند. هک، آن‌ها حتی یک قلاب یدک‌کش را به نفع حفظ موضع خود به عنوان یک مجری در جاده، وصل نکردند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/RqqvnA/s3/2024-ferrari-purosangue-exterior-front-quarter.webp

خوب یا بد، بسیاری از خریداران احتمالی این خودروی هدفمند چهار نفره را بیشتر از هر عامل دیگری بر اساس استایل آن قضاوت می‌کنند – که قابل درک است، زیرا قیمت اولیه آن 390000 یورو (تقریباً 400000 دلار آمریکا) خریدارانی را جذب می‌کند که قبلاً انواع مختلفی از خودروها دارند. در گاراژ آنها من این را خواهم گفت: اگرچه رنگ نقره‌ای تیتانیوم آن ممکن است قوی‌ترین سایه نباشد، اما Purosangue شخصاً با بوی حجیم، به‌ویژه بند‌های متورم عقب که به خودرو حس حرکت (و احساس) می‌بخشد، زیبا می‌شود.

همانطور که پیش می‌آید، فراری جهشی به جلو که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید، برداشته است، و Purosangue در شخص، متعادل‌تر، ظریف‌تر و جذاب‌تر از آن چیزی است که تصاویر جاسوسی تصور می‌کنیم. امیدواریم برخورد بعدی ما یک موتور با روحیه در صندلی راننده باشد. تا آن زمان، به نظر می رسد جدیدترین فراری با ژانر مبهم خود با مقدار اطمینان بخشی مهندسی متمرکز بر عملکرد مقابله کرده است. چه آن را یک سدان روی رکاب یا یک SUV بنامید، این واقعیت واحد که به نظر می رسد در اطراف راننده ساخته شده است، آینده خوبی برای اسب پرانسینگ است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/VzzRXG/s3/2024-ferrari-purosangue-exterior-rear-quarter.webp

https://cdn.motor1.com/images/mgl/koo36B/s1/2024-ferrari-purosangue-interior-dashboard.jpg

MOTOR1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۲۳
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی