CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

مازراتی MC20 سیلو معرفی شد.

جمعه, ۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۰۰ ق.ظ

https://alpes-holidays.com/wp-content/uploads/2022/05/This-is-the-new-200mph-Maserati-MC20-Cielo-spyder-and.jpg

Anthony Alaniz

PrimaSerie Launch Edition تولید محدودی از 60 دستگاه خواهد داشت.

تقریبا دو سال از معرفی مازراتی کوپه MC20 می گذرد. در رونمایی، خودروساز گفت که یک نسخه کانورتیبل وجود خواهد داشت، و بالاخره اینجا آمد. این MC20 Cielo نام دارد و نسخه بعدی ابرخودروی جدید این شرکت است و آخرین نخواهد بود.

MC20 Cielo از همان Nettuno V6 استفاده می کند که قدرت کوپه MC20 را تامین می کند. موتور 3.0 لیتری همان 621 اسب بخار (456 کیلووات) و 538 پوند فوت (730 نیوتن متر) گشتاور را تولید می کند. این موتور با یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه جفت می شود و حداکثر سرعت آن بیش از 198 مایل در ساعت (320 کیلومتر در ساعت) است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Akk3jx/s1/maserati-mc20-cielo-2022.jpg

مازراتی سه نوع از مونوکوک فیبر کربنی MC20 دارد: یکی برای کوپه، دیگری برای کانورتیبل و دیگری برای EV. آنها در توزیع و لایه بندی فیبر کربن متفاوت هستند. در حالی که مازراتی مونوکوک کوپه را به دلیل وزن و عملکرد آن طراحی کرده است، مونوکوک سیلو بر افزایش استحکام تمرکز دارد. وزن MC20 Cielo تنها 143 پوند (65 کیلوگرم) بیشتر از کوپه MC20 است.

استحکام بیشتر برای جبران سقف جمع شونده سیلو ضروری است که می تواند تنها در 12 ثانیه باز و بسته شود. سقف جمع شونده همچنین دارای یک صفحه شیشه ای کروماتیک بزرگ است که به لطف فناوری کریستال مایع پراکنده پلیمری (PDLC) می تواند فوراً از شفاف به مات تبدیل شود. مازراتی ادعا می کند که این بزرگترین پنل شیشه ای در این بخش است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/9mm8Vg/s1/maserati-mc20-cielo-2022.jpg

مازراتی نسخه‌ی پرمصرف سری پریما را عرضه خواهد کرد. این خودروساز تولید را تنها به 60 دستگاه محدود خواهد کرد که مانند رنگ جدید آکوامارینا، تغییرات منحصر به فرد و منحصر به فردی را دریافت خواهند کرد. رنگ سه لایه، بخشی از برنامه سفارشی سازی Maserati Fuoriserie، خاکستری پاستلی را با میکای آبی رنگین کمانی ترکیب می کند.

در داخل، PrimaSerie Launch Edition دارای آلکانتارا و چرم یخی رنگ است، با دوخت کنتراست آکوامارین روی داشبورد. مازراتی همچنین از این رنگ برای عبارت PrimaSerie در پشت سری ها استفاده می کند. عبارت «PrimaSerie» به چرخ‌های 20 اینچی مشکی مات نیز کشیده می‌شود. مازراتی همچنین به نشان ها یک پایان خاص می دهد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/ZnnzLK/s1/maserati-mc20-cielo-2022.jpg

در نگاه اول، MC20 Cielo چندان متفاوت از کوپه به نظر نمی رسد، اما مازراتی مجبور شد چندین تغییر را برای قرار دادن سقف جمع شونده انجام دهد. دریچه‌های شیک‌شده Trident در پشت کوپه MC20 از بین رفته‌اند و با برگردان تیتانیوم مات Trident جایگزین شده‌اند. مازراتی همچنین مجبور شد ورودی‌های هوای موتور را تغییر دهد، اگرچه شرکت درهای پروانه‌ای کوپه را حفظ کرد.

این خودروساز همچنین در حال معرفی چرخ‌های جدید دوبل X است که از آلیاژ برش الماس ساخته شده‌اند. مازراتی همچنین رینگ‌های فیبر کربنی را ارائه می‌کند که 66 پوند (30 کیلوگرم) اضافه می‌کنند.

MC20 Cielo بسیاری از همان به‌روزرسانی‌هایی را دریافت می‌کند که مازراتی در مدل 2023 کوپه MC20 ساخته بود. این شامل اهرم‌های کنترل جدید پشت فرمان، دکمه‌ای جدید برای روشن کردن چراغ‌ها و فناوری ایمنی اضافی است. MC20 Cielo همچنین دارای ترمز اضطراری خودکار، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و دوربین 360 درجه است.

مازراتی زمان عرضه و قیمت آن را اعلام نکرده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/zxxJm0/s1/maserati-mc20-cielo-2022.jpg

MOTOR1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۰۶
pooya pj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی