معرفی مفهومی تاتا آوینیا با برد 310 مایلی پس از 30 دقیقه شارژ.
دارای درهای انتحاری و چراغ های عقب شناور است.
اخبار شرکت مادر جگوار لندرور تاتا موتورز بسیار اندک است، بنابراین امروز ما تا حدودی غافلگیر شدیم. این خودروساز هندی از Avinya به عنوان یک خودروی مفهومی شیک که پیشنمایش جاهطلبیهای الکتریکی شرکت را نشان میدهد، رونمایی کرد. تا آنجا که به نام آن مربوط می شود، از زبان سانسکریت گرفته شده و مخفف "نوآوری" است، که با توجه به پیش نمایش های جدید خودروها که اواخر این دهه عرضه می شوند، مناسب به نظر می رسد.
Avinya یک مفهوم جذاب با برآمدگی های بسیار کوتاه است که نشان دهنده پلت فرم ماشین الکتریکی اختصاصی آن است. در واقع، این خودرو بهعنوان یک خودروی برقی هدفمند در نظر گرفته شده است تا اینکه بر روی پلتفرمی که برای موتورهای احتراقی در نظر گرفته شده است، همانطور که در مورد مفهوم Curvv بود، متکی باشد. فعلاً جزئیات کمیاب است، اما تاتا موتورز میگوید بسته باتری نامشخص پس از شارژ کردن آن برای کمتر از 30 دقیقه، آب کافی برای حداقل 310 مایل (500 کیلومتر) برد دارد.
شکل آن بیشتر مینی ون است تا کراس اوور و با درهای خودکشی ستون های B را از بین می برد. همانطور که از یک مفهومی، به خصوص الکتریکی انتظار می رود، بر روی چرخ های بزرگی سوار می شود که ما را به یاد چرخ های مجهز به فولکس واگن ID.3 می اندازد. وقتی صحبت از برند ولفسبورگ شد، طراحی کلی ما را به یاد بخش لوکس آئودی فولکسواگن و کانسپتها و مدلهای تولیدی E-Tron میاندازد.
چراغهای جلوی باریک نشاندهنده لوگوی تاتا است و میتوانیم همین نکته را در مورد چراغهای عقب «شناور» بگوییم. Avinya با استفاده از دوربینهایی که در کشورهایی که قانونی هستند رایجتر میشوند، آینههای جانبی معمولی را از بین میبرد. خط سقف تقریباً مسطح آن یک فضای داخلی جادار را فراهم می کند که در آن صندلی سرنشین جلو می چرخد.
کابین مینیمالیستی به لطف فاصله بین دو محور افزایش یافته پس از فشار دادن چرخ ها به انتهای خودرو، فضای پا زیادی را ارائه می دهد. در دنیای خودرویی از خودروهای سنگین صفحه نمایش، تاتا آوینیا با فقدان نمایشگر مرکزی برجسته است. در عوض، فضای داخلی سالن مانند دارای صفحهای است که روی فرمان چسبانده شده است و صراحتاً شبیه یک کنسول بازی دستی آیندهنگر به نظر میرسد.
اگرچه آوینیا در حال حاضر فقط یک مفهوم است، اما تا سال 2025 به یک مدل تولیدی تبدیل خواهد شد و از معماری جدید تاتا GEN 3 که برای خودروهای الکتریکی سفارشی در نظر گرفته شده است، استفاده خواهد کرد.