رنج روور جدید 2022 با قدرت هیبریدی پلاگین و هفت صندلی وارد بازار می شود.
شاسی بلند لوکس رنج روور جدید با دو پیشرانه PHEV و قابلیت هفت سرنشینه رونمایی شد.
در بیش از 50 سال، تنها چهار نسل از رنج روور وجود داشته است، بنابراین این خودروی کاملاً جدید و نسل پنجم برای سال 2022 یک گام مهم برای لندرور است. حداقل به این دلیل که شاسی بلند لوکس نمادین این برند بریتانیایی برای اولین بار به صورت هیبریدی پلاگین و با هفت صندلی در دسترس خواهد بود.
رنج روور جدید در حال حاضر با قیمت 94400 پوند به فروش می رسد و اولین مدل در پلت فرم جدید MLA-Flex این برند بریتانیایی است که امکان پیشرانه های محرکه با موتور احتراقی، فناوری هیبریدی پلاگین و پیشرانه تمام الکتریکی را فراهم می کند. در آن جبهه، یک Range Rover EV برای سال 2024 تایید شده است.
رنج روور جدید 2022: موتورها، قدرت و عملکرد
با این حال، خبر مهم اینجاست که رنج روور 2022 با دو گزینه هیبریدی پلاگین عرضه خواهد شد. اولین موتور با نشان P440e، ترکیبی از یک موتور 3.0 لیتری شش توربوشارژ مستقیم با باتری 38.2 کیلووات ساعتی (قابل استفاده 31.8 کیلووات ساعت) و یک موتور الکتریکی 141 اسب بخاری برای مجموع خروجی ترکیبی 434 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتن متر است.
گزینه دوم، با نشان P510e، قدرت بیشتری را از واحد بنزینی 3.0 لیتری خود ارائه می دهد، اما از باتری و موتور الکتریکی یکسانی استفاده می کند و مجموع خروجی ترکیبی را به 503 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر می رساند و زمان 0-62 مایل در ساعت 5.7 ثانیه را ارائه می دهد. حداکثر سرعت 87 مایل در ساعت در حالت رانندگی EV خودرو است
برق رسانی مشترک در هر دو گزینه پلاگین به این معنی است که انواع رنج روور هیبریدی می توانند تا 62 مایل را با یک بار شارژ کامل طی کنند، در حالی که لندرور ادعا می کند برد صفر آلایندگی در دنیای واقعی 50 مایل و انتشار CO2 کمتر از 30 گرم در کیلومتر است. ترمز احیا کننده به عنوان بخشی از فناوری ترمز با سیم خودروی جدید نیز از ویژگی های آن برخوردار است، در حالی که اطلاعات کامل کارایی هنوز تایید نشده است.
قابلیت شارژ سریع تا 50 کیلووات گنجانده شده است، بنابراین شارژ 80 درصدی کمتر از یک ساعت طول می کشد. شارژ کامل با استفاده از جعبه دیواری خانه پنج ساعت طول می کشد.
در کنار حالت کاملاً الکتریکی EV، گزینهای از حالت هیبریدی وجود دارد - تنظیم پیشفرض، که هم منابع انرژی را ترکیب میکند و هم از فناوری بهینهسازی انرژی پیشبینیکننده استفاده میکند، و همچنین از geofence برای اطمینان از در دسترس بودن پیشرانه الکتریکی در مناطق کم آلاینده، به عنوان مثال - و حالت Save. . این تنظیم اخیر حالت شارژ قابل برنامه ریزی را برای استقرار در آینده در سفر راننده حفظ می کند.
فناوری هیبریدی ملایم نیز در خط تولید موتورها با موتور 3.0 لیتری بنزینی 394 اسب بخاری (0-62 مایل در ساعت در 5.8 ثانیه، 29.7 مایل در ساعت ترکیبی و 215 گرم در کیلومتر CO2) و همچنین دو گزینه دیزلی به چشم می خورد. مدل های 3.0 لیتری شش موتوره مستقیم D300 و D350 به ترتیب 296 اسب بخار و 345 اسب بخار قدرت دارند که تا 37.2 مایل بر کیلوگرم ممکن است و انتشار CO2 از 198 گرم در کیلومتر است.
در بالای محدوده موتور یک واحد بنزینی جدید 4.4 لیتری توئین توربو V8 با قدرت 523 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن متر قرار دارد. به لطف سیستم پرتاب دینامیک، سرعت 0-62 مایل در ساعت در 4.6 ثانیه انجام می شود، در حالی که حداکثر سرعت به 155 مایل در ساعت محدود شده است.
همه پیشرانه ها به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با قابلیت برد پایین و سیستم چهار چرخ محرک لندروور با فناوری Terrain Response 2 متصل می شوند که پیشرانه را برای سطوح مختلف تنظیم می کند، در حالی که سیستم هوشمند تمام چرخ محرک می تواند جلو را جدا کند. محور در جاده بین 21 تا 100 مایل در ساعت برای بهبود کارایی و کاهش انتشار CO2 تا 4 گرم در کیلومتر.
رنج روور جدید 2022: طراحی
این پیشرانههای جدید با تکامل مدرنتری از سبک رنج روور ترکیب شدهاند. در جلو، جلوپنجره با الگوی ظاهری جدید تازهسازی شده است، چراغهای LED استاندارد دیجیتال تیزتر هستند و بیشتر سنسورهای خودرو برای سیستمهای کمک راننده آن در یک پنل پایینتر در سپر تعبیه شدهاند تا حالت نرمتری داشته باشند. ، ظاهر تمیزتر این همچنین به کاهش درگ و بهبود راندمان آیرودینامیکی کمک می کند
به گفته مدیر طراحی لندروور، ماسیمو فراسلا، طراحی رنجروور جدید تماماً در مورد کاهش گرایی است و خطوط و مفاصل بدنه را کاهش می دهد تا برداشتی جدید و کمتر از لوکس مدرن ارائه دهد.
منبع: Auto Express