این چهارمین مدل مبتنی بر رنو برای اروپا است.
میتسوبیشی همچنان با تکیه بر شریک اتحاد خود، رنو، برای حفظ حضور در اروپا، از میانبرهایی برای عرضه خودروهای جدید استفاده میکند. اگرچه این هفته رونمایی شد، اما اکلیپس کراس ۲۰۲۶ چندان جدید نیست زیرا به شدت بر اساس Scenic E-Tech، مدلی که دو سال پیش عرضه شد، ساخته شده است. این جدیدترین محصولی است که از طریق یک اتصال فرانسوی وارد میشود و به Colt/Clio، ASX/Captur و Grandis/Symbioz میپیوندد.
در واقع، میتسوبیشی اکنون مدلهای مبتنی بر رنو بیشتری نسبت به مدلهای اختصاصی در اروپا دارد، جایی که Space Star و Outlander تنها محصولات داخلی هستند. اگرچه انتقاد از این شرکت به خاطر انتخاب مسیر آسان آسان است، اما توسعه یک وسیله نقلیه الکتریکی گران است. سرمایهگذاری در یک خودروی برقی برای منطقهای که این برند تنها ۰.۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، کاری پرخطر است. بله، تنها ۰.۴ درصد، طبق گزارش انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا (ACEA) برای هفت ماه اول سال.
نمیخواهم نقش مدافع شیطان را بازی کنم، اما میتسوبیشی تلاشی برای متمایز کردن محصول خود از مدل معادل رنو انجام داده است. این چیزی بیش از یک تغییر نشان ساده است زیرا چندین پنل بدنه تغییر کردهاند. کاپوت، جلوپنجره و سپرها همگی متفاوت هستند، هرچند نگاهی گذرا به مشخصات ظاهری، هویت مدل را لو میدهد.
چرخهای ۱۹ یا ۲۰ اینچی از طراحی جدیدی برخوردارند و تریم فلزی روی ستون عقب وجود دارد، اما اساساً هنوز یک Scenic E-Tech است. احتمالاً بسیاری از افرادی که در این بخش خرید میکنند، اهمیتی نمیدهند. همه چیز به قیمتگذاری در کلاس رقابتی فزاینده کراساوورهای کامپکت برقی خلاصه میشود.
DNA رنو در داخل خودرو، جایی که تمایز بسیار کمتری وجود دارد، حتی بیشتر مشهود است. اکلیپس کراس همان تنظیمات آشنای دو صفحه نمایش را با یک صفحه کیلومترشمار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و یک صفحه نمایش لمسی عمودی ۱۲ اینچی حفظ کرده است. گزینههای جدید تریم و روکش، ظاهر خودرو را زیباتر میکنند، در حالی که نسخههای بالاتر، یک سانروف پانوراما با یک فیلم الکتروکرومیک اضافه میکنند که میزان شفافیت شیشه را با لمس یک دکمه تنظیم میکند.
پلتفرم CMF-EV از یک موتور الکتریکی نصب شده در جلو با قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۲۲۱ پوند-فوت (۳۰۰ نیوتن متر) استفاده میکند. این موتور، شتاب ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) را در ۸.۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۰۶ مایل در ساعت (۱۷۰ کیلومتر در ساعت) را فراهم میکند. این موتور از یک باتری ۸۷ کیلووات ساعتی تغذیه میشود که از شارژ ۱۵۰ کیلوواتی پشتیبانی میکند و تخمین زده میشود که برد WLTP آن ۳۷۳ مایل (۶۰۰ کیلومتر) باشد.
میتسوبیشی همچنین قصد دارد در اواخر سال ۲۰۲۶ یک مدل میانرده را عرضه کند، احتمالاً با باتری کوچکتر ۶۰ کیلووات ساعتی Scenic E-Tech Electric. برد آن باید به حدود ۲۶۰ مایل (۴۲۰ کیلومتر) کاهش یابد. نسخه رنو با این تنظیمات با موتور ضعیفتری با قدرت ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۷ پوند-فوت (۲۸۰ نیوتن متر) کار میکند.
این نام هنوز ما را آزار میدهد، اما آن کشتی مدتها پیش به آب افتاده است. Eclipse Cross از سال ۲۰۱۷ وجود داشته و اکنون کاملاً برقی است. تولید آن در سه ماهه چهارم سال در کارخانه رنو در دوآی فرانسه آغاز میشود. با توجه به تعرفهها، انتظار نداریم این مدل را در ایالات متحده ببینیم.
در پایین صفحه، گالری عکسی از رنو Scenic E-Tech پیوست شده است.
منبع: MOTOR1