مدل V-6 با استحکام بالا، احتمالاً برخی از قطعات را از GT2 Stradale به عاریت گرفته است.
مازراتی از زمان معرفی خود در سال 2020 قصد داشت یک پیشرانه تمام الکتریکی برای MC20 ارائه دهد. پنج سال بعد، ما انتظار داشتیم که بالاخره امسال برسد. اما همه چیز از زمان ورود این سوپراسپرت به طور قابل توجهی تغییر کرده است و اکنون، MC20 از نسخه Folgore خود چشم پوشی می کند. مدل برقی لغو شده است.
بر اساس گزارشی از اتوکار، دلیل لغو صرفاً کمبود تقاضا است. سخنگوی مازراتی بیانیه زیر را به Motor1 ارائه کرد:
"مطالعات بازار برای بخش خودروهای سوپر اسپورت و به ویژه برای مشتریان MC20 نشان داده است که آنها بسیار مشتاق رانندگی موتورهای قدرتمند ICE مانند مازراتی نتتونو V-6 هستند که فناوری های مشتق شده از F1 را در خود جای داده است، اما برای آینده قابل پیش بینی آماده تغییر به BEV ها نیستند.
با توجه به این موضوع، مازراتی در حال حاضر در حال مدیریت مراحل تولید نسخه GT2 Stradale MC20 در مودنا است که در تابستان امسال در دسترس مشتریان آمریکای شمالی قرار خواهد گرفت، اما به دلیل عدم علاقه تجاری درک شده تصمیم به توقف پروژه MC20 BEV گرفته است.
این برند همچنان به تحرک الکتریکی متعهد است و در حال حاضر ترکیبی از مدلهای BEV، MHEV و ICE را ارائه میکند که برای پاسخگویی به نیازهای مختلف مشتریان و بازار ایجاد شدهاند. مازراتی به عنوان تنها برند لوکس در Stellantis، به تمرکز و سرمایه گذاری روی نوآوری، عملکرد و صنعت ایتالیایی ادامه می دهد.
مازراتی یادآوری میکند که طیف فعلی شش مدل (Grecale، GranTurismo، GranCabrio، MC20، MC20 Cielo، و GT2 Stradale) و نسل بعدی خط تولید مدلهایش به طور 100 درصد در ایتالیا تولید خواهند شد.
بر کسی پوشیده نیست که فروش مازراتی عالی نبوده است. این برند ایتالیایی در سال 2024 در مجموع تنها 11300 خودرو فروخت. این کاهش 57 درصدی نسبت به سال گذشته است—در مقایسه، فراری با وجود داشتن خط تولید بسیار گرانتر، فروش جهانی بیشتری را به دست آورد. مازراتی در حال حاضر نسخههای برقی Folgore از Grecale، GranTurismo و GranCabrio را ارائه میکند، اگرچه ما در مورد آینده همه پیشنهادات Folgore بر اساس تحقیقات بازار Maserati شگفتزده هستیم.
در رابطه با وضعیت مالی شرکت، سخنگوی شرکت بیانیه زیر را ارائه کرد:
مازراتی در حال عبور از مرحله مهمی از سفر خود است. در حالی که سال 2024 چالش هایی را به همراه داشت، این نتایج همچنین به جای کمبود قدرت در DNA مازراتی، تحولی در صنعت را نشان می دهد. با تکامل بخش های لوکس و خودرو، مازراتی گام های متفکرانه ای برای تقویت آینده خود برمی دارد.
با یک برنامه مشخص، سال 2025 سال مهمی خواهد بود که با راه اندازی محصولات کلیدی، ابتکارات تجاری منطقه ای، و "سال سه گانه" که یک قرن از لوگوی نمادین ما را جشن می گیرد، مشخص خواهد شد. مازراتی با تعهد به کیفیت و تجربه مشتری، با کارمندان و شرکای خود برای ایجاد پایه ای قوی برای آینده کار می کند."
همه اینها برای آینده بلندمدت MC20 چه معنایی دارد؟ باورش سخت است که پنج سال از اولین رونمایی آن می گذرد، اما هیچ نشانه ای وجود ندارد که خودرو به این زودی ها ناپدید شود (مگر اینکه خود مازراتی ناپدید شود، به هر حال). GT2 Stradale را میتوان برای برخی بهروزرسانیهای MC20 فراخوانی کرد تا شکاف بین مدلهای استاندارد و سختکوه جادهای را پر کند. استرادیل 631 اسب بخار قدرت را از توربوشارژر دوقلو V-6 خود می گیرد که برای خودرویی با وزن حدود 3500 پوند به اندازه کافی کافی است.
با این حال، نمیتوانیم از خود بپرسیم که Folgore چگونه بوده است. جزییات مربوط به پیشرانه هرگز فاش نشد، اما شایعات پیرامون نصب سه موتوره با قدرت ترکیبی بیش از 700 اسب بخار به گوش می رسید. با یک بسته باتری کم نصب، احتمالاً این مازراتی سریعترین مازراتی از همه آنها بود.
منبع: Motor1