CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۴ مطلب در دی ۱۴۰۳ ثبت شده است

https://cdn.motor1.com/images/mgl/G3Al41/s2/subaru-wrx-sti-s210.webp

Adrian Padeanu

نسخه‌های ویژه WRX زیادی وجود دارد، اما به گفته Subie، فقط این یکی از STI پرچرب است. اگرچه کامل نیست.

نزدیک به سه سال پیش، سوبارو گفت که یک نسخه واقعی STI از WRX فعلی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. توضیح نداد که چرا، اگرچه مدت کوتاهی پس از اعلام، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مقررات سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی، فرمول عملکرد را از بین می‌برد. به سرعت تا سال 2025، Subie تغییری در ذهن خود داشته است. در سالن خودرو توکیو، یک WRX STI تمام چربی به نمایش گذاشته شده است.

S210 رسما یک وسیله نقلیه قانونی سوبارو تکنیکا بین المللی و "قله خودروهای کامل STI" در نظر گرفته می شود. بر اساس JDM-spec WRX S4 STI Sport R EX، ویژه ژاپن موتور 2.4 لیتری توربوشارژ بنزینی خود را برای قدرت بیشتر ماساژ داده است. اکنون 296 اسب بخار و 277 پوند فوت (375 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که به آن برتری 25 اسب بخار و 19 پوند فوت (26 نیوتن متر) نسبت به WRX معمولی که در آمریکا داریم می دهد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Rq2l0r/s4/subaru-wrx-sti-s210.webp

با این حال، افزایش قدرت در مقایسه با S209 که در سال 2019 در ایالات متحده عرضه شد با قدرت 341 اسب بخار و 330 پوند فوت (450 نیوتن متر) کم رنگ است. نسخه ویژه داغتر یک گیربکس شش سرعته دستی داشت که متاسفانه برای S210 اینطور نیست. این چیزی به نام "Subaru Performance Transmission" دارد، یک اصطلاح بازاریابی است که سعی می کند CVT ها را هیجان انگیزتر کند.

S210 فضای اضافی خود را از سیستم اگزوز ارتقا یافته و مجراهای ورودی مختلف دریافت می کند. مهندسان همچنین ECU موتور باکسر را تغییر دادند که تمام قدرت را در 5700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور را از 2000 دور در دقیقه پمپ می‌کند. در جاهای دیگر، چرخ‌های 19 اینچی فورج BBS با لاستیک‌های 255/35R19 Michelin Pilot Sport 4S، ترمزهای برمبو جلو، دمپرهای کنترل‌شده الکترونیکی و خنک‌کننده مایع انتقال عملکرد سوبارو بهره می‌برد.

فراتر از تغییرات مکانیکی، سدان اسپرت دارای کیت بدنه آیرودینامیک با اسپویلر کربنی در عقب و لهجه‌های مشکی است. در داخل، صندلی‌های سطلی کربنی Recaro هشت طرفه، کمربندهای ایمنی قرمز، سطوح مشکی پیانویی فراوان، و شماره سریال وجود دارد تا به شما یادآوری کند که WRX معمولی نیست، بلکه یک STI واقعی است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Rq2l0r/s1/subaru-wrx-sti-s210.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/MkYlBn/s1/subaru-wrx-sti-s210.jpg

سوبارو تنها 500 خودرو تولید می کند و در بهار امسال دفترچه سفارشات را باز خواهد کرد. قیمت آن فاش نشده است، اما S210 مطمئنا ارزان نخواهد بود، با توجه به به روز رسانی های فراوان و کمیاب بودن آن.

منبع: Motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۰۳ ، ۰۸:۱۱
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/qk6jAq/s2/bmw-neue-klasse-coupe-rendering.webp

Anthony Alaniz

بر اساس گزارش جدید BMW Blog، BMW نسل بعدی M4 را با موتور احتراقی عرضه نخواهد کرد. ظاهراً این خودروساز قصد دارد این مدل را فقط الکتریکی بسازد و آن را از M3 آینده متمایز کند که ب ام و قصد دارد آن را هم به عنوان خودروی احتراقی و هم به عنوان خودروی برقی بفروشد.

به گفته منابع بی‌ام‌و بلاگ، خودروی الکتریکی ظاهراً با طراحی کاملاً جدیدی وارد بازار می‌شود که از زبان استایل فعلی مدل فاصله می‌گیرد. ظاهراً M4 آینده از پلتفرم Neue Klasse این خودروساز و همچنین فناوری‌ها و سخت‌افزار M3 الکتریکی که خودروساز در حال حاضر در حال استفاده از آن است، استفاده خواهد کرد.

ما هنوز چیزی در مورد اسب بخار یا عملکرد نمی دانیم، اما می دانیم که این پلت فرم می تواند تا 1340 اسب بخار قدرت داشته باشد، که احتمالاً بسیار بیشتر از برنامه BMW برای بسته بندی هر یک از خودروهای M است. بی ام و بلاگ مشکوک است که M3 و M4 برقی حدود 700 اسب بخار قدرت تولید کنند که تقریباً با M5 فعلی برابری می کند.

با این حال، باید منتظر بمانیم تا بیشتر بدانیم. سدان آتی i3 - خودرویی که قرار است در راه اندازی پلت فرم جدید BMW پیشرو باشد - تا سال 2026 اتفاق نمی افتد، با M3 الکتریکی اسپورت تر تا سال 2027 عرضه نمی شود. اگر ب ام و به تازگی شروع به طراحی M4 الکتریکی کرده است، احتمالاً این کار را انجام می دهد. قبل از سال 2028 به فروش نمی رسد.

منبع: Motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۰۳ ، ۲۳:۰۵
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/xqK9Kp/s2/2025-subaru-solterra.webp

Anthony Alaniz

سوبارو 6500 دلار از قیمت اولیه خودروی برقی کاهش داد.

سوبارو قیمت Solterra را برای سال 2025 کاهش می دهد و 6500 دلار از MSRP کراس اوور را کاهش می دهد. با این حال، هزینه مقصد کمی بالاتر - 1420 دلار در مقابل 1345 دلار - این پس انداز را به همراه دارد، با Solterra Premium سطح پایه اکنون از 39915 دلار شروع می شود.

این به طور قابل توجهی ارزان تر از مدل 2024 است که از 46340 دلار شروع می شود. و این پس انداز به دو تریم دیگر می رسد. Solterra Limited 2025 از 43415 دلار شروع می شود، در حالی که قیمت سوبارو Solterra Touring از 46415 دلار است.

Trim 2025 Price (w/ dest.) 2024 Price (w/ dest.)
Solterra Premium $39,915 $46,340
Solterra Limited $43,415 $49,840
Solterra Touring $46,415 $53,340
Solterra Touring Onyx Edition $46,915 N/A

نسخه جدید سال 2025 Solterra Touring Onyx Edition با قیمت 46915 دلار است. این خودرو با رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی مشکی، تریم مشکی و نشان بیرونی مشکی در بالای سری Solterra قرار دارد. در داخل، سوبارو لهجه‌های مشکی درب و تودوزی مشکی StarTex را اضافه می‌کند.

قیمت خودروهای برقی به سرعت در حال کاهش است. این یک برد بزرگ برای خریداران جدید (و ضرر بزرگ برای مالکان فعلی) است. فورد قیمت موستانگ Mach-E را در ماه سپتامبر کاهش داد و نیسان آریا برای سال 2024 ارزان‌تر شد. امیدواریم این هنجار جدید باشد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/mM3V3P/s4/2025-subaru-solterra.webp

تویوتا قیمت bZ4X را برای سال 2025 به میزان 6000 دلار کاهش داد که معادل با قیمت پایه جدید 38465 دلار است. سوبارو EV خود را با ارائه سیستم چهار چرخ محرک به عنوان تجهیزات استاندارد متمایز می کند، در حالی که تویوتا سطح پایه چرخ های جلو را تامین می کند.

منبع: Motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۰۳ ، ۲۳:۳۹
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/y24B4l/s2/honda-and-nissan-merger-confirmed.webp

Christopher Smith

در صورت تایید، این دو برند ژاپنی تحت مالکیت یک هلدینگ جدید خواهند بود که آن را به یکی از بزرگترین خودروسازان جهان تبدیل می کند.

این اتفاق می افتد. هوندا و نیسان یک یادداشت تفاهم (MOU) برای بررسی ادغام هر دو خودروساز در یک شرکت هلدینگ جدید امضا کردند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، آن شرکت می تواند در سال 2026 راه اندازی شود. این چیزی است که ما تاکنون می دانیم.

برای چند ماه آینده، کمیته ای که توسط هر دو برند ایجاد شده است، نحوه اجرای ادغام را به بهترین شکل بررسی خواهد کرد. این شامل همه چیز از استانداردسازی پلت فرم های خودرو گرفته تا تحقیق و توسعه یکپارچه، تولید، تامین کنندگان و نیازهای زنجیره تامین، امور مالی، بهبود کارایی و منابع انسانی است. جدول زمانی کنونی خواستار توافق قطعی در مورد ادغام تجاری است که تا ژوئن 2025 تنظیم می شود. این معامله باید الزامات مختلف دولت را تصویب کند و توسط سهامداران هر دو شرکت تأیید شود، که مورد دوم در حال حاضر برای آوریل 2026 برنامه ریزی شده است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/xqnLRv/s4/2025-honda-civic.webp

این دو شرکت نزدیک به یک سال است که با هم کار می کنند. یک تفاهم نامه (یادداشت تفاهم) در مارس 2024 برای مشارکت در زمینه هوشمندسازی خودرو و برق رسانی به امضا رسید. پس از آن در ماه آگوست تفاهم نامه دیگری برای گسترش و تحکیم این مشارکت در سایر حوزه های تکنولوژیک انجام شد.

توجه به این نکته مهم است که این امر هوندا و نیسان را آنطور که ما می شناسیم حذف نمی کند. درست مانند Stellantis، یک شرکت جدید که هنوز نامش فاش نشده است، ایجاد خواهد شد که تحت آن هر دو برند همچنان هویت خود را حفظ می کنند (البته با قطعات و پلتفرم های مشترک). از منظر سهام، هوندا و نیسان در بورس اوراق بهادار توکیو حذف خواهند شد و شرکت هلدینگ جدید جایگزین آن خواهد شد که در اواخر تابستان 2026 اتفاق می افتد.

بر اساس بیانیه های مطبوعاتی مشابه هر دو خودروساز، هوندا نقش اکثریت را در ساختار مدیریتی شرکت جدید خواهد داشت.

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان گفت: «امروز یک لحظه مهم است زیرا ما بحث‌ها را در مورد یکپارچگی کسب‌وکار آغاز می‌کنیم که پتانسیل شکل‌دهی به آینده ما را دارد. "در صورت تحقق، من معتقدم که با متحد کردن نقاط قوت هر دو شرکت، می‌توانیم ارزش بی‌نظیری را به مشتریانی در سراسر جهان ارائه کنیم که از برندهای مربوطه ما قدردانی می‌کنند. با هم، می‌توانیم راهی منحصر به فرد برای آنها ایجاد کنیم تا از خودروهایی لذت ببرند که هیچ یک از شرکت‌ها به تنهایی نمی‌توانست به آن دست یابد."

https://cdn.motor1.com/images/mgl/pbYVrY/s4/2025-nissan-rogue-rock-creek.webp

رنو و میتسوبیشی به طور عجیبی در بیانیه های مطبوعاتی مشترک غایب هستند. هر دو شرکت در سال 1999 یک شراکت استراتژیک با نیسان تشکیل دادند و رنو در حال حاضر سهامدار اصلی نیسان است. گروه رنو در اطلاعیه ای بسیار کوتاه، تفاهم نامه جدید را تایید کرد و اعلام کرد که "همه گزینه ها را بر اساس بهترین منافع گروه و ذینفعان آن بررسی خواهد کرد."

میتسوبیشی به طور قابل توجهی درگیر است. این شرکت اعلام کرد که تفاهم نامه ای با نیسان و هوندا نیز امضا کرده است، اما فقط برای "کاوش در امکان مشارکت، مشارکت و اشتراک گذاری هم افزایی میتسوبیشی موتورز" در این هلدینگ جدید. تصمیم باید تا اواخر ژانویه 2025 گرفته شود. در ماه نوامبر، نیسان اعلام کرد که یک سوم از سهام خود را در میتسوبیشی می فروشد.

تاکائو کاتو، مدیرعامل میتسوبیشی گفت: «در عصر تغییر در صنعت خودرو، مطالعه بین نیسان و هوندا در مورد یکپارچگی تجاری، اثرات حداکثری هم‌افزایی را تسریع می‌کند و ارزش بالایی را برای کسب‌وکارهای مشترک با میتسوبیشی موتورز به ارمغان می‌آورد». به منظور تحقق هم افزایی و استفاده بهینه از نقاط قوت هر شرکت، بهترین شکل همکاری را نیز بررسی خواهیم کرد.

اگر هلدینگ جدید همه موانع را پشت سر بگذارد و مورد تایید سهامداران قرار گیرد، یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان خواهد بود. اما همه چیز در این مرحله هنوز در مراحل اولیه است.

توشیهیرو میبه، مدیر و نماینده هوندا، گفت: «هوندا و نیسان دو شرکت با نقاط قوت متمایز هستند. ما هنوز در مرحله شروع بررسی خود هستیم و هنوز در مورد یکپارچگی کسب و کار تصمیم نگرفته ایم، اما به منظور یافتن جهتی برای امکان ادغام کسب و کار تا پایان ژانویه 2025، تلاش می کنیم تا یکی و تنها شرکت پیشرو است که ارزش تحرک جدیدی را از طریق واکنش شیمیایی ایجاد می کند که تنها از طریق ترکیب دو تیم می تواند هدایت شود."

منبع: Motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ دی ۰۳ ، ۱۹:۵۹
pooya pj