CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

https://cdn.motor1.com/images/mgl/eoRmyE/s3/porsche-panamera-2024.webp

Anthony Alaniz

سدان نسل سوم با طرح کابین اصلاح‌شده، حداکثر 670 اسب بخار و قیمت اولیه 101550 دلار وارد بازار می‌شود.

پورشه سرانجام در روز جمعه از سدان پانامرا 2024 خود رونمایی کرد. این چهار در با تغییرات متعددی از جمله سبک جدید، موتورهای قدرتمندتر و هندلینگ بهبود یافته وارد نسل سوم خود خواهد شد.
قدرت بیشتر

پورشه چهار پیشرانه مختلف E-Hybrid از جمله پانامرا توربو E-Hybrid قدرتمند را ارائه خواهد کرد. این خودرو دارای یک موتور 4.0 لیتری V8 با دو توربوشارژ اصلاح شده و یک موتور الکتریکی با باتری 25.9 کیلووات ساعتی است. مجموع خروجی 670 اسب بخار و 685 پوند فوت گشتاور است که قدرت را از طریق گیربکس PDK هشت سرعته به هر چهار چرخ می فرستد. می تواند در 3.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و به حداکثر سرعت 195 مایل در ساعت برسد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/nAmPrG/s1/porsche-panamera-2024.jpg

پانامرا و پانامرا 4 دارای یک موتور 2.9 لیتری V6 توربوشارژ در زیر کاپوت هستند. این خودرو قدرت بیشتری نسبت به قبل تولید می کند و 348 اسب بخار و 368 پوند فوت پیچش تولید می کند که به ترتیب 23 اسب بخار و 37 پوند فوت افزایش یافته است. V6 می تواند مدل معمولی را در 5.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برساند و به حداکثر سرعت 169 مایل در ساعت کمک کند. پانامرا 4 چهار چرخ متحرک می تواند در 4.7 ثانیه به همین موفقیت دست یابد و به سرعت 168 مایل در ساعت برسد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/AkgRlW/s1/porsche-panamera-2024.jpg

سوار بر روی هوا

پانامرا به صورت استاندارد دارای سیستم تعلیق بادی دو محفظه و دو سوپاپ با مدیریت تعلیق فعال پورشه است. برای راحتی بیشتر، کنترل فشرده سازی و برگشت دمپر را از هم جدا می کند.

پورشه اکتیو راید اختیاری موجود برای مدل‌های E-Hybrid می‌تواند بدنه پانامرا را صاف نگه دارد و حتی حرکات حرکتی و چرخشی خودرو را جبران کند. این اجازه می دهد تا سدان مانند موتورسیکلت به پیچ ها خم شود. فرمان محور عقب نیز اختیاری است.
طراحی تازه

نسل سوم پانامرا بسیار شبیه به مدل قبلی است، اما تغییراتی در آن دیده می شود. این خودرو در حال حاضر دارای یک ورودی هوای اضافی در بالای پلاک جلو است که برای خنک کردن خط انتقال نیرو خود به آن نیاز دارد. دارای خطوط پنجره جدید است، در حالی که چراغ‌های جلو LED ماتریکس اکنون ویژگی‌های استاندارد هستند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Kb10lR/s4/porsche-panamera-2024.webp

در داخل، پانامرا یک کنسول میانی اصلاح شده دارد که انتخابگر دنده را به سمت راست فرمان و روی داشبورد حرکت می‌دهد، درست مانند تایکان تمام الکتریکی این شرکت. یک صفحه نمایش 10.9 اینچی اختیاری سرنشین نیز در حال حاضر در دسترس است که به مسافر اجازه می دهد داده های عملکرد خودرو را ببیند، تنظیمات سرگرمی اطلاعاتی را تغییر دهد یا یک ویدیو پخش کند.

پورشه پانامرا توربو E-هیبرید را با نمای جلوی منحصربفرد، دیفیوزر عقب و لوله‌های اگزوز برنزی تیره از بقیه خط تولید متمایز می‌کند. این مدل همچنین دارای رنگ متضاد Turbonite در تیغه‌های هوای جانبی، اطراف پنجره و علامت توربو در عقب است. این شرکت همچنین از Turbonite در تمام فضای داخلی، از جمله سرعت سنج مرکزی در خوشه ابزار دیجیتال استفاده می کند.

قیمت و در دسترس بودن

پانامرا 2024 اکنون برای سفارش در دسترس است و خودروساز انتظار دارد که در بهار 2024 به دست فروشندگان برسد. قیمت آن از 101550 دلار (شامل هزینه مقصد 1650 دلار) شروع می شود، در حالی که پانامرا 4 قیمت اولیه 108550 دلار خواهد داشت.

پورشه می گوید جزئیات قیمت و زمان ورود پانامرا توربو E-Hybrid را در تاریخ دیگری اعلام خواهد کرد. این خودروساز به ساخت این مدل در کارخانه لایپزیگ خود ادامه خواهد داد.

منبع:MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۰۲ ، ۰۹:۰۱
pooya pj