CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

کادیلاک CT5 مدل 2025

در نمایشگاه بین المللی خودروی دیترویت آمریکای شمالی، کادیلاک CT5 مدل 2025 به عنوان فیس لیفتی جدید با نمایشگری 33 اینچی رونمایی شد.

به گزارش خودروم، کادیلاک CT5 مدل 2025 در نمایشگاه بین المللی خودروی دیترویت آمریکای شمالی رونمایی شد. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست؛ اما احتمالاً در بهار سال آینده شاهد فروش ان خواهیم بود. در حال حاضر کادیلاک فقط جزئیات یاندک درباره نسخه استاندارد ارائه می‌دهد. پس فعلاً باید منتظر CT5-V و نسخه Blackwing باشیم.

کادیلاک CT5 مدل 2025

در هر حال کادیلاک CT5 مدل 2025 را باید یک فیس لیفت ظریف دانست. این خودرو جلوپنجره‌ای بزرگتر و تزئیناتی مشکی و براق در میانه آن دارد. همچنین از کروم برای تزئین لبه‌های کاپوت و دور شیشه‌ها استفاده می‌شود. چراغ‌های جلو ظاهری مستطیلی شکل و جدید داشته و در گوشه‌های بخش جلویی خودرو قرار دارند.

کادیلاک CT5 مدل 2025

لامپ‌ها، گرافیک و اضافه نمودن بخشی افقی به چراغ‌ها را باید از جمله تغییرات انها دانست. سپر نیز کمی زاویه دارتر است. البته در مدل اسپورت از جلوپنجره مشکی و بدون تزئینات کرومی استفاده می‌شود. سپر نیز همانند بخش مزبور بوده و به دور جلوپنجره پوششی مشکی وجود دارد. عقب کادیلاک CT5 2025 تغییری نمی‌کند. برند کادیلاک رنگ‌های جدید Deep Space Metallic و Typhoon Metallic را برای این خودرو در نظر گرفته است.

امکانات کادیلاک CT5 2025

درون این خودرو نمایشگری LED و منحنی با قطر 33 اینچ و به شکل استاندارد وجود دارد. از این مانیتور بزرگ به عنوان جلو آمپر و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو با وضوح 9K استفاده می‌شود. کادیلاک CT5 2025 از Google Built-In شامل نقشه، دستیار صوتی و گوگل پلی استفاده می‌کند. این خودرو دارای اتصال 5G به صورت وای فای و اختیاری بوده و در تمام نسخه‌ها از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

کادیلاک CT5 مدل 2025

راننده قادر به شخصی‌سازی برنامه‌ها و آیکون‌های نرم‌افزاری خودرو است. علاوه بر این می‌تواند اطلاعات جلو امپر خودرو را مطابق با سلیقه خود انتخاب کند. سه حالت رانندگی تور، اسپورت و برفی به همراه تنظیمات MyMode شامل واکنش‌پذیری فرمان، صدای موتور و احساس ترمز نیز در اختیار راننده خواهد بود.

کادیلاک CT5 مدل 2025

کادیلاک در این خودرو از فناوری‌های جدید ایمنی استفاده می‌کند. البته قابلیت سوپر کروز کاملاً اختیاری است. در هر حال به طور استاندارد در این خودرو از سامانه هشدار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و دستیار هوشمند سرعت استفاده می‌شود.

مشخصات فنی کادیلاک CT5 مدل 2025

پیشرانه تغییری نسبت به قبل نمی‌کند. کادیلاک CT5 مدل 2025 موتوری 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت 237 اسب بخار و 350 نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد. البته مشتریان قادر به سفارش آن با موتور 3 لیتری V6 توئین توربو 335 اسب بخار با 550 نیوتن متر گشتاور هستند. هر دو پیشرانه به گیربکس اتوماتیک 10 سرعته متصل بوده و نسخه‌های پایه دیفرانسیل عقب خواهند بود. ولی امکان سفارش نمونه چهار چرخ متحرک برای مشتریان وجود دارد. این خودرو در کارخانه کادیلاک واقع در میشیگان مونتاژ می‌شود.

منبع: خودروم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۰۲ ، ۱۴:۵۲
pooya pj

رنو سینیک 2023 برقی

عصر برقی ها

رنو در نمایشگاه IAA مونیخ بالاخره از سینیک 2023 برقی رونمایی کرد. این خودرو بسته به سفارش مشتری از پیشرانه الکتریکی 168 یا 217 اسب بخاری استفاده می‌کند.

در جریان برگزاری نمایشگاه IAA مونیخ، رنو سینیک 2023 برقی موسوم به E-TECH معرفی شد. این خودرو به عنوان نسل جدید سینیک شناخته می‌شود و باید گفت که حالا یک مدل کاملاً برقی دیگر به جمع تولیدات رنو اضافه شد.

رنو سینیک 2023 برقی

رنو سینیک 2023 را با الهام از کانسپت ویژن سینیک ساخته‌اند. این خودروی مفهومی در سال 2022 معرفی شد. محصول جدید رنو از طراحی جدیدی به سبک خودروهای الکتریکی در جلو استفاده می‌کند و لوگوی جدید این خودروساز فرانسوی در مرکز قرار داد. چراغ‌های جلو نازک بوده و در این میان چراغ‌های روشنایی روز در دو طرف نمای جلو بسیار جلب توجه می‌کنند.

رنو سینیک 2023 برقی

در نمای جانبی سینیک جدید، خطوط نسبتاً ساده و منظمی را می‌بینیم. اما بدنه در این بخش ساختاری همانند یک کراس اوور استاندارد دارد و مثل پژو 3008 شاهد بکارگیری سبک کوپه نیستیم. عقب خودرو نیز با توجه به خطوط این بخش، کاملاً سه بعدی به نظر می‌رسد و در مجموع ظاهری ساده دارد. در میانه اسپویلر عقب چراغ خطر برای افزایش ایمنی خودرو و تشخیص بهتر آن قرار گرفته است. چراغ‌های اصلی عقب نیز ظاهری بومرنگ مانند دارند. در مجموع رنو سینیک 2023 از نظر ظاهری بسیار نزدیک به مدل مفهومی خود است.

طراحی داخلی رنو سینیک برقی

رنو سینیک 2023 برقی

در داخل از سبک جدیدی برای طراحی استفاده می‌شود. نمایشگر مرکزی 12 اینچی به سمت راننده متمایل بوده و جلو آمپری دیجیتالی با ابعاد 12,3 اینچ پیش روی راننده است. برخی از دکمه‌های فیزیکی در زیر نمایشگر اصلی قرار دارند. در کنسول میانی نیز فضایی برای ذخیره سازی اشیاء دیده می‌شود. فرمان دو پره و ظاهری شبیه به بیضی داشته و حس خوبی را به راننده منتقل خواهد کرد. علاوه بر این شاهد بکارگیری سقف پانوراما با تنظیمات 4 حالته برای تنظیم نفوذ نور به داخل هستیم.

مشخصات فنی رنو سینیک 2023

رنو سینیک 2023 برقی

از نظر فنی رنو سینیک 2023 به پیشرانه‌های برقی 168 یا 217 اسب بخاری مجهز می‌شود. شاید رنو در آینده نسخه چهار چرخ متحرک و دو موتور این خودرو را نیز وارد بازار کند. ظرفیت باتری 60 یا 87 کیلووات ساعت بوده و شعاع پیمایش ترکیبی 418 و 620 کیلومتر است. با استفاده از شارژ سریع می‌توان تنها در 30 دقیقه باتری را از 15 تا 80 درصد شارژ نمود.

منبع: خودروم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۰۲ ، ۲۳:۰۹
pooya pj

لامبورگینی لانزادور کانسپت

گاو نر الکتریکی

لامبورگینی لانزادور به عنوان کانسپتی برقی توسط این خودروساز ایتالیایی معرفی شد. این خودرو 1341 اسب بخار قدرت دارد و در سال 2028 تولید می شود.

به گزارش خودروم، علیرغم سابقه طولانی در معرفی ابر خودروهای V12، اکنون لامبورگینی لانزادور کانسپت نشان از نگاه برند مطرح ایتالیایی به آینده الکتریکی دارد. لانزادور 2+2 صرفاً تمرینی برای طراحی نیست؛ بلکه نگاهی اولیه به نخستین خودروی برقی لامبورگینی در سال 2028 به عنوان جایزینی برای سایر اتومبیل‌های گران قیمت آن است.

لانزادور باید به مصاف خودروهایی مانند فراری پروسانگ و رولز رویس اسپکتر برود. او اولی را در تمام حالات و با اعدادی خیره کننده و دومی را با حضور خود به چالش می‌کشد. طراحی جسورانه، کابینی آینده‌نگر و مهمتر از همه، خروجی حیرت انگیز 1341 اسب بخاری تضمین تناسب با سایر مدل‌های V12 لامبورگینی خواهد بود.

آنچه از مشخصات فنی لامبورگینی لانزادور می دانیم

لامبورگینی لانزادور (Lanzador) یک کانسپت بوده و طبیعتاً اطلاعات و جزئیات دقیقی در رابطه با پیشرانه الکتریکی آن در دست نداریم. ولی لامبورگینی می‌گوید که موتورهای دوگانه این خودرو خروجی بالایی داشته و از قابلیت تمام چرخ متحرک استفاده می‌کند. وظیفه تأمین انرژی این موتورها بر عهده یک باتری با کارایی بالا است. اما مشخصات آن را نمی‌دانیم. ولی شعاع پیمایش طولانی این اتومبیل تضمین می‌شود. با این حال باید توجه کرد که لامبورگینی با ارقام قابل توجهی روبرو است. چون لانزادور دارای 1 مگاوات قدرت به معنای عدد چهار رقمی هورسی است.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

سیستم Aerodinamica Lamborghini Attiva کنترل آیرودینامیکی دقیق اسپلیتر جلویی متحرک، تیغه‌های جانبی عقب، دیفیوزر بزرگ و کرکره‌های درونی سیستم هوا را بر عهده دارد و کمک حال اتومبیل برای عبور از چالش‌های دینامیکی خواهد بود. بنابراین در بهترین حالت برای ایجاد حداقل مقاومت در برابر هوا آیرودینامیک خودرو نظیم می‌شود و در عین حال تنظیمات درایو اسپرت‌تری برای کنترل بهتر با ایجاد نیوری رو به پایین ایجاد می‌شود.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

یک سیستم تعلیق فعال در لامبورگینی لانزادور شامل فنرهای بادی، دمپرهای تطبیقی و فرمان محور عقب با عملکرد و پایداری مناسب وجود دارد. بردار گشتاور دقیق به توزیع نیرو در موتورهای جلو و عقب کمک می‌کند و هر کدام نیرو را به راست و چپ می‌فرستند تا در نهایت چرخشی سریع با هندلینگی متعادل‌تر ارائه شود.

جزئیاتی درباره طراحی لانزادور

این اتومبیل زیبا از نسبت‌های منحصر به فرد سایر لامبوهای موجود به همراه ترکیبی از عناصر مختلف شامل مدلی نظیر Revuelto و تطبیق پذیری متحرک اوروس استفاده می‌کند. این اقدام با افزایش فاصله از سطح زمین آغاز می‌شود و قابلیت استفاده از خودرو در مسیرهای بد بهبود می‌یابد. با توجه به تجربه قبلی ما، احتمالاً رانندگی با لانزادور بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

با این حال باید به این موضوع عادت کنیم. چون ما با یک ویژگی جدید در خط تولید لامبورگینی مواجه هستیم. کانسپت برقی لامبور بلند و بی رحم به نظر می‌رسد. اگر چه روکش مشکی و براق پایین بدنه به کاهش ارتفاع از نصر بصری کمک می‌کند؛ اما لانزادور تنها حدود 4 اینچ از اوروس پایین‌تر است. با این حال سطح بدنه ساده و مدرن بوده و به طور کلی جذاب‌تر از Revuelto است. البته شاید این موضوع را در لامبوهای آینده شاهد نباشیم.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

به رقم تناسب و شکل مدرن این اتومبیل، لانزادور همچنان تعدادی از نشان‌های طراحی با امضاء لامبورگینی را به دوش می‌کشد. از جمله باید به قوس‌های هندسی گلگیرهای روی چرخ‌ها، تزئینات Y شکل بدنه و ورودی‌های میانی هوا اشاره کرد. خط سقف متناسب با سرنشینان عقب بوده و با این وجود همچنان شباهت خودرو به یک لامبورگینی مدرن حفظ می‌شود. چراغ‌های سه بخضی عقب همانند پرچمدار پلاگین هیبریدی این خودروساز یعنی Revuelto هستند. شمایل چراغ‌های جلو نیز کمی شبیه به Murcielago بوده و این شباهت را می‌توان در نحوه طراحی شیشه عقب و تناسب با ورودی‌های هوا مشاهده نمود.

فضای داخلی لانزادور چه شکلی است؟

کسانی که به دنبال کمی هیجان هستند؛ با دانستن این موضوع که درهای لانزادور به شکل معمولی باز می‌شوند؛ کمی غمگین خواهند شد. در واقع خبری از در گالووینگ خودروهای V12 و معروف Countach نیست. اما لامبورگینی همانند کوپه‌ای اسپورت به کانسپت جدید خود نگاه می‌کند و فضای داخلی جادار، صندلی‌های عقب قابل تنظیم و فضای حمل بار بزرگی با قابلیت بکارگیری روزانه در اختیار راننده قرار می‌دهد. در این جا از طرح پایلوت لامبورگینی در جلو استفاده می‌شود. جایی که راننده و سرنشین جلو در برابر داشبورد Y شکل و یک کنسول دو بخشی قرار می‌گیرند.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

جلو آمپر دیجیتال و نمایشگر سرنشین وظیفه انتقال اطلاعات و سرگرم نمودن سرنشینان را برعهده دارند. خبری نمایشگری لمسی مرکزی نیست. به جای آن شاهد استفاده از مجموعه‌ای شامل دکمه‌ها، سوئیچ‌ها و… بر روی کنسول هستیم. برخی از آنها برای کنترل نمایشگر و سایرین نیز برای کنترل قابلیت‌های مختلف خودرو هستند. مثل سایر لامبورگینی‌های مدرن، دکمه استارت زیر در پرتاب موشکی قرار دارد. ضامن انتخاب حرکت رو به جلو یا عقب در کنار این دکمه قرار می‌گیرد.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

لامبورگینی می‌گوید که برای ساخت این کابین از مواد سازگار با محیط زیست به میزان بسیار بالایی استفاده می‌کند. به عنوان مثال روکش پشم مرینو از گوشفند استرالیایی تهیه می‌شود. این پشم هر ساله رشد می‌کند و ماده‌ای تجدیدپذیر است. دوخت داشبورد پشمی، پانل در و روکش صندلی‌ نیز با نرخ‌هایی از جنس پلاستیک بازیافتی است. فوم صندلی‌ها بازیافتی بوده و برای کاهش ضایعات آنها را با چاپگر سه بعدی ساخته‌اند.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

لانزادور دارای چرم دباغی پایدار در کابین بوده و آن را با آب باقیمانده در فرایند تولید روغن زیتون آماده می‌کند. در غیر این صورت آب به دلیل اسیدیته بالا و اثر سمی گیاه باید در تأسیسات فاضلاب تصفیه شود. اما به جای ان و به وسیله تولیدکننندگان شیمایی امکان استفاده به عنوان ماده‌ای برای دباغی فراهم می‌شود. لامبورگینی به ایجاد هم افزایی ایتالیایی بین ابرخودروهای خود و صنعت زوغن زیتون این کشور افتخار می‌کند.

قیمت احتمالی و زمان عرضه لانزادور

کانسپت لامبورگینی لانزادور اخرین سند بگیری روش جدید کربن زدایی این برند به نام Direzione Cor Tauri است. نام مزبور از درخشان‌ترین ستاره صورت فلکی ثور یعنی Cor Tauri به معنای قلب گاو نر گرفته می‌شود. لامبو Cor Tauri را همچون نمادی برای کاهش کربن بدون رها کردن ایده‌های فروچیو لامبورگینی می‌داند.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

لانزادور از سال 2028 به عنوان چهارمین مدل این خودروساز و اولین مدل الکتریکی آن تولید می‌شود. این خودرو در نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت واقع در Sant’Agata Bolognese ساخته خواهد شد. لامبورگینی از حالا در حال برنامه‌ریزی برای استخدام کارمندان جدید به منظور پشتیبانی از فراید توسعه و تولید خودروهای برقی است. قیمت هنوز مشحص نیست. ولی تمام لامبورگینی‌های موجود بیش از 200 هزار دلار ارزش دارند. بنابراین نباید انتظار عرضه لانزادور با قیمتی ارزان را داشته باشید.

منبع: خودروم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۰۲ ، ۰۹:۰۸
pooya pj