CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۲ مطلب در بهمن ۱۴۰۲ ثبت شده است

https://cdn.bama.ir/uploads/BamaImages/News/080d4e08-02e1-4991-ab81-121891ab3175/article_638423904942270543_thumb_960_542.jpg

شرکت خودروسازی فردا موتور در پنجمین دوره نمایشگاه اتو اکسپو تهران 1402 از شگفتانه جدیدش رونمایی کرد؛ ام جی GT دوباره به ایران برگشته است!

نسخه رونمایی شده، در واقع همان نسل دوم ام جی 5 است که نخستین‌بار در سال 2020 به بازار چین معرفی شده بود. اما از آنجایی که فردا موتور، نسل اول MG5 را هم در این نمایشگاه رونمایی کرده بود، احتمالا به همین دلیل نیز تصمیم گرفته که بجای استفاده از نام MG5، این خودرو را با نام MG GT به بازار کشورمان بیاورد.

در بازار چین، این خودرو را می‌توان با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی یا موتور 1.5 لیتری توربو سفارش داد. البته خوشبختانه شرکت فردا موتور، پیشرانه قوی‌تر را به ایران آورده است که 173 اسب‌بخار به همراه 275 نیوتن‌متر را به چرخ جلو می‌فرستد. گیربکس خودرو نیز از نوع 7 سرعته اتومات دوکلاچه است.

https://cdn.bama.ir/uploads/BamaImages/News/080d4e08-02e1-4991-ab81-121891ab3175/article_638423904986551524_thumb_960_542.jpg

شرایط فروش ام جی

برای اطلاع از آخرین اخبار MG در ایران و همچنین جهت اگاهی از جدیدترین شرایط فروش خودروهای ام‌جی، پیش فروش خودرو ام‌جی و نحوه ثبت نام خودروهای وارداتی MG در کشورمان، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

. شرایط فروش ام جی
. شرایط فروش فردا موتور

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ بهمن ۰۲ ، ۱۱:۱۹
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/Rq6z3g/s1/2025-ford-explorer-st.jpg

Anthony Alaniz

این SUV جدید در سه ماهه دوم سال 2024 وارد نمایندگی‌ها می‌شود و می‌توانید امروز یکی از آن‌ها را سفارش دهید.

فورد اکسپلورر 2025 همه چیز در مورد ساده سازی است. این SUV به روز شده با طراحی ظاهری به روز شده، کابین بازسازی شده، ویژگی های استانداردتر و تریم های کاهش یافته وارد سال مدل جدید می شود.

مهم ترین تغییر برای شاسی بلند سه ردیفه محبوب، فضای داخلی آن است. فورد داشبورد را به جلو هل می دهد، فضای کابین را افزایش می دهد و طرح را اصلاح می کند. صفحه نمایش اطلاعات-سرگرمی 13.2 اینچی با یک سینی جدید در زیر آن برای نگه داشتن تلفن های شما که دارای پد شارژ بی سیم است، بالاتر روی داشبورد قرار گرفته است. تزئینات آجدار زیر صفحه نمایش به مسافران کمک می کند تا بفهمند دستانشان به کجا می رسد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/BXNoPZ/s1/2025-ford-explorer-st.jpg

اکسپلورر همچنین اولین خودروی فورد خواهد بود که دارای تنظیمات جدید سرگرمی دیجیتال تجربه است. این خودروساز سیستمی را طراحی کرده است که پنج برابر قدرت پردازشی و 14 برابر توانایی گرافیکی نسل قبلی دارد تا برنامه ها و خدماتی را که مشتریان بیشترین استفاده را از آن استفاده می کنند یکپارچه کند. Google Assistant دستیار صوتی پیش فرض است، اما الکسا داخلی نیز موجود است.

سیستم اطلاعات سرگرمی جدید فروشگاه برنامه Google Play را در خود جای داده است و دسترسی به سرویس‌های محبوب را فراهم می‌کند، از جمله سرویس‌هایی که می‌توان در هنگام پارک کردن خودرو از آنها استفاده کرد. کاربران می توانند YouTube، Amazon Prime را پخش کنند و در آینده نزدیک از طریق مرورگر Vivaldi یا از طریق Google Chrome به اینترنت دسترسی داشته باشند. آنها حتی می توانند از طریق یک کنترلر متصل به بلوتوث بازی کنند.

آلن سان، مدیر محصول فورد برای تجربه دیجیتال این شرکت، گفت که سیستم جدید با ادغام خدمات دیجیتالی مورد نظر مشتریان در خودرو، کاربران را از بیرون کشیدن تلفن هایشان باز می دارد. این خودروساز همچنین از فناوری BlueCruise خود در این مدل استفاده خواهد کرد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/W8GRLr/s1/2025-ford-explorer-st-interior.jpg

برخلاف رقیب جنرال موتورز، فورد به پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی ادامه می‌دهد تا گزینه‌ها و انتخاب‌هایی را در اختیار مردم قرار دهد. به همین دلیل است که Digital Experience جدید این شرکت می‌تواند نقشه‌های Apple CarPlay و Android Auto را در دسته ابزار دیجیتال 12.3 اینچی نمایش دهد.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/koWJMR/s1/2025-ford-explorer-platinum-interior.jpg

در نمای بیرونی، فورد چهره ای به روز و چراغ های عقب بازطراحی شده را به SUV می بخشد که هر تریم دارای جلوپنجره ای منحصر به فرد است. اکتیو سطح ابتدایی با جلوپنجره مشبک مشکی و میله‌های کرومی ارائه می‌شود، در حالی که پلاتینیوم دارای طراحی بال با کروم ساتن است. ST-Line و ST دارای توری های لانه زنبوری با درج مش هستند، اما ST با نشان منحصر به فرد خود متمایز است. همچنین برای امسال رنگ بیرونی متالیک آبی بخاری است که برای مدل‌های Active، ST-Line و ST موجود است.

فورد لاین آپ اکسپلورر را حداقل در حال حاضر از هشت تریم به چهار تریم کاهش داده است. این خودروساز در حال آزمایش یک نسخه مقاوم است که بعداً عرضه خواهد شد. چهار تریم موجود عبارتند از Active، ST-Line، ST و Platinum. نسخه های XLT، Timberline، Limited و King Ranch از بین رفته اند.

اکسپلورر 2025 با مقدار مناسبی از تجهیزات استاندارد عرضه می شود. خریداران صندلی‌های جلوی گرم‌کن، صندلی راننده برقی 10 جهته، اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو، هشت پورت USB با دو عدد در ردیف سوم، سه درگاه 12 ولتی، یک درب برقی، فورد کو-پایلوت 360 و LED دریافت خواهند کرد. چراغ های جلو

https://cdn.motor1.com/images/mgl/mMELvo/s1/2025-ford-explorer-platinum-interior.jpg

خط انتقال نیرو اکسپلورر بدون تغییر باقی مانده است. موتور چهار سیلندر 2.3 لیتری اکوبوست آبی بیضی 300 اسب بخار قدرت و 310 پوند فوت گشتاور تولید می کند و این موتور استاندارد در تریم های Active، ST-Line و Platinum است.

EcoBoost V6 3.0 لیتری یک بار دیگر به عنوان مدل استاندارد ST تمام چرب و اختیاری در تریم پلاتینیوم موجود است. این موتور همان 400 اسب بخار قدرت و 415 پوند فوت پیچش را دارد که در مدل قبلی تولید می‌کرد. یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک مجدد کالیبره شده و دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد در سراسر محدوده موجود است. سیستم چهار چرخ متحرک در هر تریم موجود است.

کتاب سفارش امروز برای اکسپلورر 2025 باز می شود. قیمت آن با احتساب هزینه مقصد از 41220 دلار شروع می شود و فورد انتظار دارد این SUV در سه ماهه دوم سال 2024 وارد نمایندگی ها شود. این مقدار کمی بیشتر از اکسپلورر قبلی 2024 است که از 38485 دلار شروع می شد.

منبع: Motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ بهمن ۰۲ ، ۰۰:۴۶
pooya pj