CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۱ مطلب در دی ۱۴۰۲ ثبت شده است

https://cdn.motor1.com/images/mgl/1ZQLgW/s2/toyota-ft-se-sports-car-production-rendering.webp

Anthony Alaniz

یک کوپه جدید با باتری در راه است.

تویوتا FT-Se Concept که این شرکت ماه گذشته معرفی کرد احتمالاً در نیمه دوم این دهه به یک خودروی تولیدی تبدیل خواهد شد. پیش نمایش یک کوپه دو سرنشینه جدید است که ممکن است چیزی بیش از یک پیشنهاد تازه در خط تولید تویوتا باشد.

این کانسپت در حال حاضر برای جاده آماده به نظر می رسد، اما تا زمانی پس از سال 2026 وارد بازار نخواهد شد. تویوتا چیز زیادی در مورد این خودرو نگفته است، اما این شرکت نیز کاملاً در مورد آن سکوت نکرده است. در اینجا چیزی است که ما تاکنون در مورد تویوتا FT-Se می دانیم.

کانسپت تویوتا که ماه گذشته به بازار آمد، فلاش بک هایی را به MR2 به ما داد – اما سیلندرهایی را پیدا نخواهید کرد که در پشت دیوار کوبیده شوند.

کانسپت FT-Se دارای ورودی های بزرگتر در جلو است که توسط یک دهانه جلوپنجره حتی بزرگتر در کنار آن قرار دارد. چراغ‌های روشنایی عمودی در روز، طاق‌های گلگیر با لبه‌های تیز را مشخص می‌کردند که درها را برش می‌دادند و قسمت پشتی گلخانه را می‌چسبیدند. قسمت پشتی با یک دیفیوزر قابل توجه، یک اسپویلر لبی کوچک و چراغ‌های عقب باریک کاملاً تجاری بود.

کابین این کانسپت با طراحی آینده نگر و مینیمال خود آماده تولید به نظر می رسد. یک صفحه نمایش کوچک افقی که در دایره کانسپت قرار گرفته است به عنوان دسته ابزار دیجیتال عمل می کند، با یک جفت صفحه نمایش کوچکتر در دو طرف فرمان یوغی شکل برای دسترسی سریع به عملکردهای خودرو و سیستم اطلاعات سرگرمی.

در حالی که FT-Se فقط یک مفهوم است، طراحی آن به قدری تکمیل شده است که به نظر می رسد می تواند در حال حاضر در فروش باشد. اگر معلوم شود که مانند سایر کانسپت های تویوتا، محصول نهایی ممکن است آنقدر متفاوت به نظر نرسد - یا امیدواریم - و این چیز خوبی خواهد بود.

رندر ما مفهوم را می گیرد و فقط کمی آن را تغییر می دهد. سپر جلوی اصلاح‌شده، چراغ‌های مناسب تولید، آینه‌های جدید و رنگ آبی زیبا، آن را بسیار به جاده نزدیک‌تر کرده است.
زیر سرپوش چیست؟

فومیهیکو هازاما، مهندس ارشد این کانسپت، به مجله Top Gear فاش کرد که FT-Se دارای دو موتور است که یک موتور هر محور را به حرکت در می آورد و به آن حالت تمام چرخ محرک می دهد. او تخمین زد که این ماشین اسپرت می تواند در کمتر از سه ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت پیش بینی شده 155 مایل در ساعت باشد.

این شرکت تایید کرده است که این کوپه الکتریکی از باتری‌های منشوری با کارایی بالا لکسوس LF-ZC استفاده خواهد کرد. ما نمی دانیم که آنها تا چه حد "عملکرد بالا" خواهند داشت، اما لکسوس قصد دارد به خودروی خود حدود دو برابر خودروهای برقی معمولی باتری یا مسافت بیش از 600 مایل را ارائه دهد. هرچند انتظار زیادی در کوپه نداشته باشید.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/E6WO7v/s4/toyota-ft-se-concept.webp

در حالی که FT-Se یک خودروی الکتریکی است که نیازی به گیربکس ندارد، تویوتا با استفاده از گیربکس "دستی" شبیه سازی شده خود که قرار است در حدود سال 2026 وارد بازار شود، به آن اشاره کرد. و اگر بخواهیم ثبت اختراعات را باور کنیم، می تواند تا 14 دنده. این کانسپت دارای شیفتر بین صندلی‌ها نبود، اما خودروی تولیدی می‌توانست آن را در خود جای دهد. همچنین می تواند شامل یک نسخه "Paddle-shift" از همان سیستم باشد.

سایر ویژگی‌هایی که احتمالاً در جریان هستند می‌تواند شامل صداهای شبیه‌سازی شده «موتور» از دیگر مدل‌های تویوتا، مانند لکسوس LFA، یا سیستم جدید فرمان با نسبت متغیر تویوتا و کنترل‌های چرخ فرمان باشد. در مجموع، FT-Se می تواند کاملاً بستر آزمایشی برای فناوری های جدیدی باشد که انتظار می رود روزی در خط تولید تویوتا عرضه شوند.

تویوتا قصد دارد با استفاده از ترکیبی از پلاستیک، آلومینیوم و فولاد تقویت‌شده با فیبر کربن، وزن خودرو را پایین نگه دارد. گفته می شود بسته باتری نیز سبک تر از آنچه در حال حاضر استفاده می شود است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/3WveVx/s6/toyota-ft-se-electric-sports-car-production-rendering.webp

چه نامی خواهد داشت؟

تویوتا این خودروی مفهومی را با نشان‌های GR پوشانده بود - گلگیر، دماغه و فرمان - و آکیو تویودا، رئیس تویوتا اوایل تابستان امسال گفت که بخش عملکرد GR این خودروساز روزی مدل EV مستقل خود را خواهد داشت. او ماه گذشته گفت که FT-Se یک "زبان طراحی کاملاً جدید برای نشان دادن این یک برند جدید" دارد و نه چیزی "سنتی".

با توجه به ساختارهای نامگذاری گیج کننده اخیر تویوتا، ممکن است نام FT-Se همچنان باقی بماند (به bZ4X مراجعه کنید). اما با توجه به اندازه و وسعت آن، ما یک نشان "MR-Z" را در پشت این رندر زده ایم، اگرچه بعید است که نام "MR" را در این خودرو مشاهده کنیم.
با چه چیزی رقابت خواهد کرد؟

در حالی که تویوتا قدرت خروجی خاصی برای این مدل ارائه نکرده است، Hideaki Iida، مدیر پروژه گروه طراحی Gazoo Racing و طراح این کانسپت، در مصاحبه ای در ماه گذشته فاش کرد که تصور می کرد این مدل بتواند با پورشه 718 رقابت کند. باکستر و کیمن نسخه های نسل بعدی جفت پورشه در سال 2025 وارد بازار خواهند شد و آنها نیز تمام الکتریکی خواهند بود.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/ojxO72/s6/toyota-ft-se-electric-sports-car-production-rendering.webp

چه زمانی برای اولین بار؟

زمانی پس از سال 2026 عرضه خواهد شد. Iida نمی‌توانست تاریخ دقیقی را برای عرضه این مدل در ماه گذشته ارائه کند که با InsideEVs صحبت کرد. با این حال، او فاش کرد که پس از عرضه لکسوس LF-ZC، که در سال 2026 اتفاق می‌افتد، «در اسرع وقت» وارد بازار می‌شود، اما او نمی‌توانست سال خاصی را قول دهد.
چقدر هزینه دارد؟

قیمت آن یک رمز و راز کامل است. این به عوامل متعددی بستگی دارد که احتمالا تویوتا هنوز آنها را کشف نکرده است و پیش‌بینی قیمت یک مدل کاملاً جدید در سه سال آینده کار آسانی نیست.

اگر تویوتا وارد رقابت با پورشه شود، تویوتا می تواند به خوبی از 70000 دلار هزینه دریافت کند. 718 کیمن پایه احتراقی که امروز عرضه می‌شود از 69950 دلار شروع می‌شود (قیمت شامل هزینه 1650 دلاری مقصد می‌شود) و ما شک داریم که نسخه تمام الکتریکی ارزان‌تر باشد.

منبع: MOTOR1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۰۲ ، ۲۳:۵۷
pooya pj