CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۲ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

This color-changing concept BMW will mess with your head - CNN

بی‌ام‌و در جدیدترین تلاش شرکت‌های خودروسازی برای ترکیب وسایل نقلیه خود با فناوری‌های پیشرفته، از خودروی آفتاب‌پرست رونمایی کرد که تغییر رنگ می‌دهد.

این شرکت خودروسازی آلمانی اعلام کرد که با روکش بدنه مخصوص مدل SUV تمام الکتریکی iX خود که از فناوری مشابه کیندل کتابخوان آمازون استفاده می کند، بدنه خودرو را زنده می کند.

با لمس یک دکمه، راننده می تواند سایه بیرونی خودرو را تغییر دهد و با فعال کردن جوهر الکترونیکی در پوسته پیچیده، رنگ بین سیاه و سفید یا حتی راه راه های روشن و تیره تغییر کند.

استلا کلارک، سرپرست پروژه BMW در مورد خودرو گفت: «شما تصمیم می‌گیرید که چه بپوشید، وضعیت رسانه‌های اجتماعی‌تان چگونه باشد – و می‌توانید تصمیم بگیرید که ماشینتان چگونه به نظر می‌رسد. کلارک اضافه کرد که این فناوری می تواند برای مکان یابی خودرو با فلاش زدن آن در زمانی که راننده به دنبال آن است یا برای نمایش ظرفیت باتری خودرو به صورت خارجی استفاده شود.

به گفته BMW، این اثر با اعمال یک بار الکتریکی به میکروکپسول‌ها - که حاوی ذرات رنگدانه‌های سفید و سیاه هستند - ایجاد می‌شود که در داخل یک مایع محصور شده در بسته‌بندی معلق هستند. بسته به اینکه بار منفی یا مثبت اعمال شود، رنگ متناوب می شود و باعث می شود رنگدانه های سفید یا سیاه در سطح میکروکپسول جمع شوند.

این خودروی مفهومی که برای فروش عمومی در دسترس نیست، در نمایشگاه سالانه Consumer Electronics (CES) در لاس وگاس رونمایی شد، جایی که شرکت‌های خودروسازی به طور فزاینده‌ای محصولات خود را در کنار تولیدکنندگان تلفن همراه، گجت‌ها و صفحه‌نمایش تلویزیون تبلیغ می‌کنند.

شرکت ماشین آلات کشاورزی John Deere در نمایشگاه CES این هفته از یک تراکتور خودکار کنترل شده با گوشی هوشمند رونمایی کرد، در حالی که سونی برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی یک شرکت خودروهای الکتریکی فاش کرد، جنرال موتورز نسخه الکتریکی وانت شورت سیلورادو و مرسدس بنز خودروی الکتریکی مفهومی با برد 1000 کیلومتر - تقریباً دو برابر مسافت یک تسلا مدل S. اپل که در نمایشگاه CES نمایش داده نمی‌شود، روی یک خودروی الکتریکی خودران کار می‌کند که طبق گزارش اخیر، می‌تواند به بازار عرضه شود. در سال 2025

محصولات جدیدی که شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی در نمایشگاه CES این هفته نشان دادند شامل یک پروژکتور تلویزیون هوشمند قابل حمل سامسونگ، یک خانه مستقل روی چرخ از LG و نام رسمی هدست واقعیت مجازی جدید سونی است که PlayStationVR2 نام دارد.

بسیاری از اعلامیه‌های محصولات تقریباً پس از اینکه شرکت‌کنندگان عادی مانند گوگل، مایکروسافت، اینتل و متا مالک فیس‌بوک به دلیل ترس از کووید-19 از ظاهر فیزیکی خارج شدند، اعلام شده است.

BMW's colour-changing car showcased at CES 2022 | Autocar India

منبع: the guardian

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۰۰ ، ۰۹:۳۸
pooya pj

https://cdn.motor1.com/images/mgl/2NOJEE/s1/2022-toyota-avalon.jpg

Anthony Alaniz

قبل از ناپدید شدن تویوتا آوالون از نمایشگاه های ایالات متحده، این خودروساز ژاپنی مدل جدید Nightshade Edition را برای مدل سال 2022 ارائه خواهد کرد. این یکی از چندین تغییر کوچکی است که تویوتا قبل از پایان تولید این مدل در کارخانه کنتاکی خود در سدان ایجاد می کند. در سال مدل جدید، تویوتا تولید تند Avalon TRD را برای سال 2022 متوقف می کند، که دیگر در پیکربندی نیست.

مدل جدید XSE Hybrid Nightshade Edition در رنگ‌های Midnight Black Metallic، Wind Chill Pearl یا Celestial Silver Metallic عرضه خواهد شد. این سدان همچنین دارای تکه‌های مشکی مانند درپوش آینه‌های مشکی، اسپویلر عقب مشکی، دستگیره‌های درب مشکی، آنتن باله کوسه سیاه و نشان‌های نام مشکی است. این سدان روی رینگ های آلیاژی 19 اینچی با رنگ مشکی قرار گرفته است. در داخل، آوالون از SofTex سوراخ‌دار مشکی بهره می‌برد و مونروف برقی شیب/ کشویی تویوتا نیز در نسخه Nightshade به همراه مدل‌های Limited، Limited Hybrid و Touring استاندارد است. در XLE و XLE هیبریدی 2022 اختیاری است. Nightshade همچنین سیستم صوتی هشت بلندگوی تویوتا را دریافت می کند که شامل یک صفحه نمایش لمسی نه اینچی است. تویوتا سیستم صوتی JBL ممتاز 1200 واتی با 14 بلندگو را به عنوان استاندارد برای تریم های لیمیتد و تورینگ ارائه می دهد. در بقیه اختیاری است.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/pbxe4P/s1/2022-toyota-avalon.jpg

آوالون 2022 با افزایش قیمت 150 دلاری، آوالون 2022 نسبت به مدل قبلی شاهد افزایش قیمت کمی است. این افزایش قیمت کوچک شامل ویژگی‌های ایمنی استاندارد بیشتری می‌شود، زیرا تویوتا سیستم ایمنی تویوتا خود را 2.5+ استاندارد در تمام مدل‌ها کرده است. این شامل نوربالای خودکار، کروز کنترل راداری پویا، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، کمک علائم جاده و غیره است. تویوتا همچنین در حال استانداردسازی Rear Seat Reminder است که صندلی عقب را برای سرنشینان کنترل می کند.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/pbxe7P/s1/2022-toyota-avalon.jpg

https://cdn.motor1.com/images/mgl/G3yoW8/s1/2022-toyota-avalon.jpg

منبع: motor1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ دی ۰۰ ، ۱۱:۱۷
pooya pj