بیامو در جدیدترین تلاش شرکتهای خودروسازی برای ترکیب وسایل نقلیه خود با فناوریهای پیشرفته، از خودروی آفتابپرست رونمایی کرد که تغییر رنگ میدهد.
این شرکت خودروسازی آلمانی اعلام کرد که با روکش بدنه مخصوص مدل SUV تمام الکتریکی iX خود که از فناوری مشابه کیندل کتابخوان آمازون استفاده می کند، بدنه خودرو را زنده می کند.
با لمس یک دکمه، راننده می تواند سایه بیرونی خودرو را تغییر دهد و با فعال کردن جوهر الکترونیکی در پوسته پیچیده، رنگ بین سیاه و سفید یا حتی راه راه های روشن و تیره تغییر کند.
استلا کلارک، سرپرست پروژه BMW در مورد خودرو گفت: «شما تصمیم میگیرید که چه بپوشید، وضعیت رسانههای اجتماعیتان چگونه باشد – و میتوانید تصمیم بگیرید که ماشینتان چگونه به نظر میرسد. کلارک اضافه کرد که این فناوری می تواند برای مکان یابی خودرو با فلاش زدن آن در زمانی که راننده به دنبال آن است یا برای نمایش ظرفیت باتری خودرو به صورت خارجی استفاده شود.
به گفته BMW، این اثر با اعمال یک بار الکتریکی به میکروکپسولها - که حاوی ذرات رنگدانههای سفید و سیاه هستند - ایجاد میشود که در داخل یک مایع محصور شده در بستهبندی معلق هستند. بسته به اینکه بار منفی یا مثبت اعمال شود، رنگ متناوب می شود و باعث می شود رنگدانه های سفید یا سیاه در سطح میکروکپسول جمع شوند.
این خودروی مفهومی که برای فروش عمومی در دسترس نیست، در نمایشگاه سالانه Consumer Electronics (CES) در لاس وگاس رونمایی شد، جایی که شرکتهای خودروسازی به طور فزایندهای محصولات خود را در کنار تولیدکنندگان تلفن همراه، گجتها و صفحهنمایش تلویزیون تبلیغ میکنند.
شرکت ماشین آلات کشاورزی John Deere در نمایشگاه CES این هفته از یک تراکتور خودکار کنترل شده با گوشی هوشمند رونمایی کرد، در حالی که سونی برنامههای خود را برای راهاندازی یک شرکت خودروهای الکتریکی فاش کرد، جنرال موتورز نسخه الکتریکی وانت شورت سیلورادو و مرسدس بنز خودروی الکتریکی مفهومی با برد 1000 کیلومتر - تقریباً دو برابر مسافت یک تسلا مدل S. اپل که در نمایشگاه CES نمایش داده نمیشود، روی یک خودروی الکتریکی خودران کار میکند که طبق گزارش اخیر، میتواند به بازار عرضه شود. در سال 2025
محصولات جدیدی که شرکتهای لوازم الکترونیکی مصرفی در نمایشگاه CES این هفته نشان دادند شامل یک پروژکتور تلویزیون هوشمند قابل حمل سامسونگ، یک خانه مستقل روی چرخ از LG و نام رسمی هدست واقعیت مجازی جدید سونی است که PlayStationVR2 نام دارد.
بسیاری از اعلامیههای محصولات تقریباً پس از اینکه شرکتکنندگان عادی مانند گوگل، مایکروسافت، اینتل و متا مالک فیسبوک به دلیل ترس از کووید-19 از ظاهر فیزیکی خارج شدند، اعلام شده است.
منبع: the guardian