CARNEWS

اخبار خودرو

CARNEWS

اخبار خودرو

اخبار خودرو جهان

۱ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

Image result for معرفی نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 با خط‌ونشان کشیدن در نوربرگ‌رینگ!

با یکی از موردانتظارترین خودروهای اسپرت سال، نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 آشنا شوید چراکه پورشه سرانجام پس از سال‌ها آزمایش پروتوتایپ‌های استتار شده در پیست‌ها و جاده‌های عمومی، GT3 نسل ۹۹۲ را رسماً معرفی کرده است. ابتدا به سراغ اعداد و ارقام برویم. پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۲ به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مجهز است که تا حداکثر ۹ هزار rpm دور می‌گیرد و ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این ماشین به‌صورت استاندارد با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ PDK عرضه می‌شود اما خریداران همچنان می‌توانند گیربکس شش سرعتهٔ دستی را هم سفارش دهند. GT3 جدید با گیربکس دوکلاچه ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت (صفرتاصد ۳.۴ ثانیه) می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. مدل‌هایی که به گیربکس دستی مجهز باشند برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز خواهند داشت (صفرتاصد ۳.۹ ثانیه) اما حداکثر سرعت آن‌ها کمی بیشتر بوده و به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پیشرانهٔ ۴ لیتری GT3 جدید تقریباً مشابه همان موتور مورداستفاده در مدل مسابقه‌ای جدید ۹۱۱ GT3 Cup است که پاسخ بسیار تیزی به پدال گاز می‌دهد. این پیشرانه در اصل نسخه‌ای توسعه‌یافته از موتور مدل تولید محدود ۹۱۱ اسپیداستر ۲۰۱۹ است که حالا به پیستون‌های جدید و سیستم روغن‌کاری کارتل خشک مجهز شده است. گیربکس PDK نیز به‌طور خاص برای GT3 مهندسی و تنظیم شده است.

خبر بشدت قابل‌توجه در مورد نسل جدید ۹۱۱ GT3 این است که این خودرو در آزمایشات نهایی در نوربرگ‌رینگ، بیش از ۱۷ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود بوده است. GT3 جدید در مسیر کامل ۲۰.۸ کیلومتری این پیست تایم ۶ دقیقه و ۵۹.۹ ثانیه را به ثبت رسانده درحالی‌که تایم نسل قبلی در همین مسیر ۷ دقیقه و ۱۲.۷ ثانیه بود. این رکورد زیر ۷ دقیقه برای GT3 معمولی نشان می‌دهد که این نسل در پیست‌ها بسیار سریع خواهد بود. این لپ تایم با رانندگی رانندهٔ توسعهٔ پورشه «لارس کرن» و با لاستیک‌های جاده‌ای سفارشی میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R به ثبت رسیده است.

برای سریع بودن در پیست، آئرودینامیک بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل GT3 جدید به بالهٔ قابل تنظیم جلو، رکاب‌های جانبی اختصاصی، دیفیوزر عقب بسیار بزرگ و بال عقب گردن قویی با قابلیت تنظیم دستی مجهز شده است. به گفتهٔ پورشه، کیت آئرودینامیک GT3 جدید حتی در حالت عادی تا ۵۰ درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به نسل قبلی تولید می‌کند. هنگامی‌که این کیت در حالت پرفورمنس قرار گیرد یعنی حالتی که برای جاده‌های عمومی در نظر گرفته نشده، داون‌فورس تا حدود ۱۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که به‌واقع عدد دیوانه‌واری است.

یکی از برجسته‌ترین تغییرات GT3 جدید در زیر پوست آن رخ داده است زیرا به لطف استفاده از شاسی نسل ۹۹۲، فاصلهٔ عرضی چرخ‌های جلو ۴۸ میلی‌متر بیشتر شده و همچنین برای اولین بار در محور جلوی خودرو از تعلیق دو جناقی استفاده شده است. این سیستم تعلیق جدید در جلو مواردی مثل پایداری در پیچ‌ها و کنترل روی ناهمواری‌های مسیر را بهبود می‌بخشد و فرمان گیری را دقیق‌تر می‌کند. در عقب خودرو اما همچنان از همان تعلیق چند اتصالی استفاده شده ولی بااین‌وجود به‌طورکلی هیچ‌کدام از قطعات سیستم تعلیق GT3 جدید با مدل‌های کاررای کنونی مشترک نیست.

به گفتهٔ پورشه، هرچند GT3 جدید روی پلت‌فرم بزرگ‌تر ۹۹۲ ساخته شده اما وزن آن تقریباً مشابه قبل است به‌گونه‌ای که در نسخهٔ دستی ۱۴۱۸ کیلوگرم و در نسخهٔ دوکلاچه ۱۴۳۵ کیلوگرم وزن دارد. برای رسیدن به این مهم پورشه مجبور شده در بدنهٔ GT3 جدید از قطعات سبک‌وزن بیشتری نسبت به قبل استفاده کند. این قطعات شامل کاپوت، بال عقب و اسپویلر ثابت زیر بال عقب می‌شود که حالا از فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک ساخته شده‌اند. علاوه بر این، در همهٔ پنجره‌ها هم از شیشه‌های سبک‌وزن عایق صدا استفاده شده است.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های نسل جدید ۹۱۱ GT3 می‌توان به انتخاب‌گر دندهٔ جدید گیربکس PDK با طراحی مشابه دسته‌دندهٔ دستی، یک نمایشگر پیست خاص GT3 در صفحه آمپر و غربیلک فرمان خاص GT3 با قطر ۳۶۰ میلی‌متر اشاره کرد که برای اولین بار به سوئیچ حالت‌های رانندگی مجهز شده است. خریداران همچنین می‌توانند صندلی‌های اسپرت با تنظیم ۱۸ جهته یا صندلی‌های تمام فیبر کربنی را هم سفارش دهند که دومی کاهش وزنی در حدود ۱۲ کیلوگرم را به دنبال دارد. انتظار می‌رود نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 از پاییز آینده با مدل ۲۰۲۲ در ایالات‌متحده عرضه شود.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۹ ، ۱۰:۴۱
pooya pj